1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 13 червня 2000 р. № 950
Київ
Про затвердження Порядку проведення службового розслідування
( Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1422 від 08.12.2009, № 1044 від 12.10.2011; в редакції Постанов КМ № 691 від 13.09.2017, № 246 від 07.03.2023 )
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 945 від 18.07.2007 № 623 від 24.06.2009 № 1422 від 08.12.2009 № 1044 від 12.10.2011 № 868 від 19.09.2012 № 295 від 17.07.2014 № 301 від 14.05.2015 № 691 від 13.09.2017 № 246 від 07.03.2023 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення службового розслідування, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1422 від 08.12.2009, № 1044 від 12.10.2011; в редакції Постанов КМ № 691 від 13.09.2017, № 246 від 07.03.2023 )
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 4 березня 1995 р. № 160 "Про затвердження Порядку проведення службового розслідування" (ЗП України, 1995 р., № 5, ст. 130).

Прем'єр-міністр України

В.ЮЩЕНКО

Інд. 19


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 червня 2000 р. № 950
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 7 березня 2023 р. № 246)
ПОРЯДОК
проведення службового розслідування
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення службового розслідування стосовно осіб, на яких поширюється дія Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон).
2. Відповідно до цього Порядку може бути проведено службове розслідування в разі:
невиконання або неналежного виконання особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, чи особою, яка для цілей Закону прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, службових обов’язків, перевищення своїх повноважень, а також недодержання вимог законодавства;
внесення подання спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції або припису Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи невиконанню вимог Закону в інший спосіб;
вимоги особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, чи особи, яка для цілей Закону прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щодо зняття безпідставних, на її думку, звинувачень або підозри.
У випадку, передбаченому абзацом третім цього пункту, службове розслідування проводиться за фактом виявленого порушення або стосовно особи, яка вчинила таке порушення.
За анонімними повідомленнями, заявами та скаргами службове розслідування не проводиться, крім випадків, коли анонімне повідомлення стосується порушення вимог Закону та наведена в ньому інформація стосується конкретної особи, містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.
3. Дія цього Порядку не поширюється на:
державних службовців, крім випадків, визначених абзацами третім і четвертим пункту 2 цього Порядку;
осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, права та обов’язки яких у частині додержання службової дисципліни, види заохочення та дисциплінарні стягнення і порядок їх застосування щодо яких встановлюються дисциплінарними статутами або іншими нормативними актами.
4. Рішення про проведення службового розслідування приймає орган (посадова особа) (далі - суб’єкт призначення), якому (якій) відповідно до законодавства надано повноваження призначати на посаду та звільняти з посади особу, стосовно якої пропонується проведення службового розслідування, або керівник органу, підприємства, установи, організації, в якому (яких) виявлено порушення (далі - керівник органу).
Рішення про проведення службового розслідування стосовно осіб, призначення та звільнення яких на посади здійснює Президент України або Кабінет Міністрів України, приймають відповідно Президент України або Кабінет Міністрів України.
5. Рішенням про проведення службового розслідування визначаються голова комісії з проведення службового розслідування, інші члени такої комісії, предмет, дата початку та закінчення службового розслідування. Строк службового розслідування не може перевищувати двох місяців.
У разі проведення службового розслідування стосовно осіб, призначення та звільнення яких на посади здійснює Кабінет Міністрів України, рішенням Кабінету Міністрів України визначаються предмет, строк проведення службового розслідування, орган виконавчої влади, відповідальний за організацію проведення службового розслідування, який утворює комісію з проведення службового розслідування.
У разі коли рішення про проведення службового розслідування приймається на виконання подання спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції або припису Національного агентства, суб’єкт призначення, якому його адресовано, зобов’язаний повідомити про таке рішення відповідно спеціально уповноваженому суб’єкту у сфері протидії корупції або Національному агентству протягом 10 робочих днів з дня надходження подання або припису.
Період проведення службового розслідування не охоплює час тимчасової втрати працездатності особою, стосовно якої проводиться службове розслідування, час її перебування у відпустці або службовому відрядженні чи відсутності з інших поважних причин, час отримання інформації, що стосується предмета службового розслідування, від установ, підприємств, організацій іноземних держав, а також час ознайомлення такої особи з актом службового розслідування.
До проведення службового розслідування можуть залучатися науковці, експерти, працівники органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням із їх керівниками).
Члени комісії з проведення службового розслідування в разі виникнення в них реального чи потенційного конфлікту інтересів зобов’язані письмово повідомити про це суб’єкту призначення або керівникові органу.
Суб’єкт призначення або керівник органу за результатами розгляду отриманого від члена комісії з проведення службового розслідування повідомлення про наявність у нього реального чи потенційного конфлікту інтересів або з власної ініціативи забезпечує здійснення передбачених Законом заходів для запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у такого члена комісії.
6. Службове розслідування проводиться із відстороненням особи, стосовно якої проводиться службове розслідування, від здійснення повноважень на посаді або без такого відсторонення. Рішення про відсторонення приймає відповідно суб’єкт призначення або керівник органу.
Особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.
Питання про відсторонення від здійснення правосуддя, відсторонення від посади судді, судді Конституційного Суду України, якому повідомлено про підозру у вчиненні ним кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, вирішується в установленому законом порядку.
Особа, стосовно якої складено протокол про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, якщо інше не передбачено Конституцією та законами України, може бути відсторонена від виконання службових повноважень за рішенням суб’єкта призначення або керівника органу, де вона працює, до закінчення розгляду справи судом.
У разі закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, у зв’язку з відсутністю події або складу адміністративного правопорушення особі, відстороненій від виконання службових повноважень, відшкодовується середній заробіток за час вимушеного прогулу, пов’язаного з таким відстороненням.

................
Перейти до повного тексту