- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Указ
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента
N 926/2000 від 26.07.2000 )
Про Положення про Державний комітет України у справах захисту прав споживачів
Затвердити Положення про Державний комітет України у справах захисту прав споживачів (додається).
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 16 жовтня 1996 року
N 950/96
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 16 жовтня 1996 року N 950/96
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комітет України у справах захисту прав споживачів
1. Державний комітет України у справах захисту прав споживачів (Держспоживзахист України) є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує проведення у життя державної політики щодо захисту прав споживачів на всій території України, здійснює керівництво дорученою сферою управління, несе відповідальність за стан її розвитку.
Держспоживзахист України організовує діяльність щодо захисту прав споживачів, сприяє виконанню в Україні Керівних принципів для захисту інтересів споживачів, прийнятих Генеральною Асамблеєю ООН 9 квітня 1985 року, а також здійснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу.
2. У своїй діяльності Комітет керується
Конституцією України, законами України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
Комітет узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції з удосконалення законодавства та в установленому порядку вносить їх на розгляд Президентові України, Кабінету Міністрів України. У межах своїх повноважень Комітет організовує виконання актів законодавства, здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.
3. Основними завданнями Держспоживзахисту України є:
здійснення державного контролю за дотриманням законодавства України про захист прав споживачів центральними і місцевими органами виконавчої влади та господарюючими суб'єктами - підприємствами (об'єднаннями), установами, організаціями незалежно від форм власності, громадянами-підприємцями та іноземними юридичними особами, що проводять підприємницьку діяльність на території України;
здійснення контролю за дотриманням рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами вимог законодавства України про рекламу у сфері захисту прав споживачів;
захист споживачів від порушень рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами законодавства України про рекламу;
захист інтересів і прав громадян як споживачів у разі придбання, замовлення або використання ними товарів (робіт, послуг) для власних побутових потреб;
вжиття до господарюючих суб'єктів, які порушують права споживачів, а також до рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами, які порушують законодавство про рекламу, передбачених законодавством заходів впливу;
координація роботи з Державним комітетом України по стандартизації, метрології та сертифікації, органами і установами державного санітарного нагляду України та з іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади у питаннях захисту прав споживачів;
здійснення міжнародного співробітництва у сфері захисту прав споживачів;
висвітлення у засобах масової інформації результатів роботи державних органів у справах захисту прав споживачів, інформування населення про порядок реалізації прав споживачів та законодавства про рекламу.
4. Держспоживзахист України відповідно до покладених на нього завдань:
1) вивчає споживчий ринок товарів та послуг;
2) перевіряє:
на підприємствах (в їхніх об'єднаннях), в установах, організаціях незалежно від форм власності, у громадян-підприємців, іноземних юридичних осіб, що проводять підприємницьку діяльність на території України(далі - господарюючі суб'єкти), якість продукції, товарів (робіт, послуг), дотримання обов'язкових вимог щодо їхньої безпеки, а також дотримання правил торгівлі, виконання робіт, надання послуг; у разі потреби перевіряє якість сировини, матеріалів, напівфабрикатів і комплектуючих виробів, що використовуються для виробництва продукції, товарів, виконання робіт і надання послуг;
дотримання рекламодавцями, виробниками і розповсюджувачами реклами норм законодавства про рекламу;
3) проводить радіологічний хіміко-токсикологічний і фізико-хімічний контроль продуктів харчування, що виробляються та реалізуються господарюючими суб'єктами, за їх рахунок;
4) уживає заходів:
до припинення відвантаження і реалізації продукції, що не відповідає вимогам нормативних документів та небезпечна у сфері виробництва, а також до зняття з виробництва, вилучення з обігу, відкликання небезпечних продукції, товарів (робіт, послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг;
публічного спростування, коригування, припинення недобросовісної реклами;
5) узагальнює результати роботи щодо захисту прав споживачів та контролю за дотриманням законодавства про рекламу, розробляє і вносить до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо вдосконалення законодавства з цих питань;
6) проводить експертизу та погоджує проекти нормативних актів, що стосуються інтересів споживачів та законодавства про рекламу;
7) бере в установленому порядку участь у роботі технічних комітетів, художньо-технічних і координаційних рад, атестаційних, дегустаційних комісій та в інших заходах, пов'язаних з визначенням якості товарів народного споживання, послуг та діяльністю у галузі реклами, і вносить відповідні пропозиції;
8) узагальнює результати контролю, який здійснюють державні органи у справах захисту прав споживачів, розробляє пропозиції щодо усунення виявлених недоліків і подає їх відповідним органам для вжиття заходів;
9) передає відповідним органам матеріали перевірок за фактами виявлених порушень та зловживань;
10) перевіряє стан організації діяльності державних органів у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі; заслуховує звіти керівників зазначених органів щодо проведеної роботи, надає методичну та практичну допомогу в її поліпшенні; вивчає і поширює позитивний досвід;
11) розглядає скарги, заяви і пропозиції громадян з питань, що належать до компетенції Комітету; консультує споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів та про рекламу;
12) веде через засоби масової інформації роз'яснювальну роботу, спрямовану на поглиблення правових знань споживачів, інформує населення про результати роботи державних органів у справах захисту прав споживачів, здійснює видавничу діяльність;
13) здійснює управління майном підприємств, що належать до сфери управління Комітету, вживає заходів для зміцнення матеріально-технічної бази державних органів у справах захисту прав споживачів і своєї власної;
14) створює лабораторії та інші підрозділи, функцією яких є дослідження (експертиза) якості товарів (робіт, послуг);
15) бере участь у підготовці міжнародних договорів України, укладає міжнародні договори міжвідомчого характеру;
16) забезпечує у межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням у центральному апараті Комітету, його територіальних органах та на підприємствах, що належать до сфери його управління;
17) організовує професійну підготовку та перепідготовку кадрів системи державних органів у справах захисту прав споживачів;
18) здійснює інші функції, що впливають з покладених на нього законодавством та нормативними документами завдань.
5. Держспоживзахист України під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами державного нагляду і контролю, правоохоронними органами та громадськими організаціями, а також з відповідними органами інших держав.
6. Держспоживзахист України має право:
................Перейти до повного тексту