1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 27 листопада 1995 р. N 947
Київ
Про Програму поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії на 1996 - 2007 роки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1657 від 19.10.98 N 1957 від 25.12.2002 )
З метою забезпечення економного споживання води та теплової енергії у побуті Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Програму поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії на 1996 - 2007 роки (далі - Програма), розроблену Державним комітетом по житлово-комунальному господарству за участю Уряду Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії, Міністерства економіки, Державного комітету у справах містобудування та архітектури, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1657 від 19.10.98, N 1957 від 25.12.2002 )
2. Установити, що у 1996 - 2005 роках підлягають обов'язковому оснащенню засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії абонентські вводи багатоповерхових будинків (п'ять поверхів і вище), а до кінця 2007 року малоповерхові будинки з одночасним у разі можливості впровадженням поквартирного обліку.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1657 від 19.10.98, N 1957 від 25.12.2002 )
3. Міністерствам і відомствам, Уряду Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям забезпечити виконання Програми та створення служб монтажу, обслуговування, ремонту засобів обліку та регулювання споживання води і теплової енергії та контролю за їх функціонуванням.
4. Покласти на Державний комітет по житлово-комунальному господарству координацію робіт з виконання Програми і надання методичної допомоги у вирішенні питань, пов'язаних з виробництвом і впровадженням засобів обліку та регулювання споживання води і теплової енергії.
5. Відповідальність за впровадження засобів обліку, теплової енергії і газу покласти на Уряд Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації.
6. Міністерству статистики за поданням Державного комітету по житлово-комунальному господарству у двомісячний термін запровадити державну статистичну звітність про хід оснащення житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії.
7. Міністерству машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії разом з Державним комітетом по житлово-комунальному господарству протягом двох місяців внести Кабінету Міністрів України пропозиції щодо розроблення та освоєння виробництва терморегуляторів і приладів - розподілювачів, що встановлюються на опалювальних пристроях у квартирах.
8. Контроль за ходом виконання цієї постанови покласти на Віце-прем'єр міністра України Кінаха А.К.
Прем'єр-міністр України Є.МАРЧУК Міністр Кабінету Міністрів України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.35
Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 листопада 1995 р. N 947
ПРОГРАМА
поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку витрачання та регулювання споживання води і теплової енергії на 1996-2002 роки
( Термін виконання Програми продовжено до 2002 року згідно з Постановою КМ N 1657 від 19.10.98 ) ( Термін виконання Програми продовжено до 2007 року згідно з Постановою КМ N 1957 від 25.12.2002 )
ВСТУП
Одним з важливих пріоритетів нинішньої економічної політики є реалізація комплексу питань, покликаних забезпечити якнайшвидше подолання енергетичної кризи.
Упродовж багатьох років ефективність функціонування водопровідного і теплового господарств визначалася збільшенням обсягів виробництва і споживання води та теплової енергії, що не стимулювало їх економію. В умовах енергетичної кризи і постійного зростання вартості енергоносіїв економія цих видів ресурсів стала нагальною проблемою, яка частково може бути розв'язана шляхом впровадження системи обліку їх споживання. Нині лише промисловим підприємствам та більшості об'єктів соцкультпобуту питна вода подається за показниками приладів обліку. В наявному житловому фонді, де споживається майже 60 відсотків питної води та 41 відсоток теплової енергії, їх облік з використанням відповідних приладів майже не ведеться.
Існуюча система розрахунків населення за користування водою і тепловою енергією, в основу якої покладено залежність обсягів споживання від розміру житлової площі, кількості мешканців квартири та діаметра трубопроводів, не відображає фактичних витрат їх у побуті, що значно перевищують санітарно-гігієнічні норми. Так, фактичне споживання води на одного міського жителя становить 328 л/добу, тоді як у розвинутих країнах цей показник дорівнює 150-240 л/добу.
Штучне заниження тарифів на послуги для населення та значне їх підвищення для промислових підприємств не стимулює ні виробників, ні споживачів послуг до економного і раціонального витрачання води та теплової енергії.
У нинішніх умовах назріла об'єктивна необхідність у розробці та реалізації програми повсюдного впровадження приладів обліку і регулювання споживання води та теплової енергії, що передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 3 липня 1995 р. N 483 "Про впровадження засобів обліку витрачання і приладів регулювання споживання води та теплової енергії в побуті".
I. АНАЛІЗ СУЧАСНОГО СТАНУ ПРОБЛЕМИ
В Україні налічується близько 600 тис. будинків державної та колективної власності, з них багатоповерхових (5 поверхів і більше) - 70 тисяч.
Ступінь санітарно-технічного оснащення державного та колективного житлового фонду України характеризується такими даними:
холодне водопостачання і каналізацію мають 92,3 відсотка цього фонду;
гаряче водопостачання - 75,8 відсотка;
центральне опалення - 87,7 відсотка.
Щорічний приріст житлового фонду в середньому дорівнює 1,2 відсотка, або 7460 будинків.
Нині приладами обліку холодної води обладнано тільки 9 відсотків усього житлового фонду, а облік споживання гарячої води та теплової енергії в житлових будинках майже не ведеться.
Централізованим водопостачанням в Україні забезпечені близько 100 тисяч комунально-побутових і соціально-культурних об'єктів, мешканці близько 12,8 млн.квартир та індивідуальних житлових будинків. Всього на побутові потреби використовується 3,7 млрд.куб.метрів води за рік, що становить 44 відсотки загального відпуску води, 60 відсотків якого споживається населенням.
На опалення наявного житлового фонду в середньому за рік витрачається 70-75 млн.тонн умовного палива, або 1,3-1,4 тонни на одного мешканця, що в 1,5 - 2,2 раза більше, ніж у США, Данії та інших високорозвинутих країнах. При цьому слід враховувати, що в Україні для вироблення теплової енергії використовується переважно природний газ (його частка на ці потреби в загальному обсязі споживання становить 96 відсотків).
За нинішніх умов близько 30 відсотків води втрачається і використовується нераціонально, що потребує додаткових витрат 1,1 млрд.кВт.год електроенергії щорічно. Непродуктивні витрати теплової енергії при транспортуванні її від виробника до споживача в деяких областях становлять до 40 відсотків.
Наведені дані свідчать, що обсяги споживання води і теплової енергії в житловому фонді України та витрати на їх виробництво значно перевищують рівень споживання цих видів ресурсів у розвинутих країнах. Це зумовлює необхідність вжиття відповідних заходів економії, пріоритетним серед яких є впровадження системи обліку витрачання та регулювання споживання води та теплової енергії в побуті.
II. КОНЦЕПЦІЯ ТА МЕТА ПРОГРАМИ
Програма поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку витрачання та регулювання споживання води і теплової енергії (далі - Програма) є складовою частиною державної енергозберігаючої політики.
Програма базується на таких основних положеннях:
залучення до виконання завдань Програми всіх міністерств, відомств, органів місцевої державної виконавчої влади, підприємств і організацій, які мають житловий фонд, незалежно від форм власності і їх підпорядкованості;
покладення, в основному, на вітчизняні підприємства і організації функцій забезпечення реалізації Програми необхідними матеріально-технічними ресурсами (промисловим обладнанням, засобами обліку і регулювання, трубопровідною арматурою тощо), науково-дослідними, конструкторськими та проектними розробками, роботами з монтажу, налагодження і технічного обслуговування систем обліку і регулювання, нормативно-технічним, правовим та економічним механізмами;
поступовий перехід до єдиних економічно обгрунтованих тарифів на воду та теплову енергію для всіх категорій споживачів;
встановлення науково обгрунтованих норм споживання води і теплової енергії та запровадження диференційованих тарифів за нормативне і понаднормативне їх використання;
заборона Урядом, починаючи з другого півріччя 1995 року, введення в експлуатацію житлових будинків, закладів культури, об'єктів соціально-побутового та виробничого призначення без оснащення засобами обліку витрачання та регулювання споживання води і теплової енергії.
Головною метою Програми є максимальне зменшення потреби держави в енергоресурсах за рахунок скорочення споживання води і теплової енергії, яке становитиме, за підрахунками, на першому етапі (1996 - 1998 роки) 15-20 відсотків, на другому - 30-50 відсотків.
Програмою визначено найбільш ефективний шлях зменшення затрат на впровадження засобів обліку.
Наявний житловий фонд
На першому етапі запроваджується побудинковий облік споживання води та теплової енергії. Оснащенню лічильниками підлягає майже 300 тис. багатоквартирних будинків, з яких у першу чергу, в 1996 - 1998 роках, обладнуються 70 тис. багатоповерхових (5 поверхів і вище) будинків.
На другому етапі оснащуються лічильниками квартири наявного житлового фонду.
За наявності коштів оснащення квартир лічильниками провадиться одночасно з оснащенням ними будинків.
Нове будівництво
Відповідно до рішень Уряду, починаючи з другого півріччя 1995 р., оснащення будинків та квартир у ході нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту житлового фонду є обов'язковим.
Витрати на обладнання засобами обліку витрачання та регулювання споживання води і теплової енергії для одного будинку в середньому становлять 697,6 млн.карбованців.
Вартість оснащення засобами обліку споживання холодної та гарячої води однієї квартири становить 18 млн.карбованців.
Обладнання протягом 1996-2000 років засобами обліку інженерних вводів 70 тис. багатоповерхових будинків і 230 тис. дво- чотириповерхових будинків дасть змогу забезпечити контроль за втрачанням близько 90 відсотків ресурсів.
В результаті реалізації програми щорічна економія ресурсів може становити:
води - 570 млн.куб.метрів;
теплової енергії - 16,3 млн.Гкал;
електроенергії - 700 млн.кВт.год;
природного газу - 1,2 млрд.куб.метрів.
За рахунок зниження витрат цих ресурсів обсяги інвестицій на будівництво нових об'єктів водопровідно-каналізаційного господарства зменшаться на 98,3 трлн.крб., теплоенергетики - 16,2 трлн.крб., енергетики - 14,4 трлн.карбованців. Ці кошти можуть бути спрямовані на відновлення інженерних мереж, які перебувають в аварійному стані, та на технічне переоснащення і реконструкцію діючих об'єктів.
III. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОГРАМИ
1. ОБСЯГИ ВПРОВАДЖЕННЯ ЗАСОБІВ ОБЛІКУ ВИТРАЧАННЯ ТА РЕГУЛЮВАННЯ СПОЖИВАННЯ ВОДИ І ТЕПЛОВОЇ ЕНЕРГІЇ, ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЇХ УСТАНОВЛЕННЯ, ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ, РЕМОНТУ І КОНТРОЛЮ ЗА ЇХ ФУНКЦІОНУВАННЯМ
Завдання щодо впровадження засобів обліку витрачання та регулювання споживання води і теплової енергії (далі - лічильники) на 1996 - 2000 роки для нового будівництва та реконструкції житла і оснащення наявного житлового фонду наведено в таблицях N 1 і N 2.
Фінансування впровадження лічильників води та теплової енергії в побуті здійснюється за рахунок цільових фондів, що утворюються Урядом Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськдержадміністраціями відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 3 липня 1995 р. N 483.
Установлення, технічне обслуговування, ремонт і контроль за функціями лічильників здійснюється спеціалізованими організаціями та підприємствами, які мають відповідну ліцензію.
Установлення лічильників виконується за типовими проектними рішеннями. Допускається установлення лічильників за індивідуальними проектними рішеннями, розробленими відповідно до нормативно-технічних вимог або вимог заводу-виготовлювача.
У ході створення мережі спеціалізованих служб для встановлення лічильників та їх обслуговування максимально використовуватимуться наявні потужності ремонтно-будівельних та метрологічних служб житлово-комунального господарства та інших міністерств і відомств.
Дані про обладнання житлового фонду лічильниками, обсяги їх впровадження на цих об'єктах незалежно від їх відомчого підпорядкування включаються до квартальної та річної державної статистичної звітності.
Установлені на об'єктах житлового фонду лічильники перебувають у віданні власника житлового фонду, або за його дорученням - у виконавців комунальних послуг. Згідно з нормативними вимогами вони підлягають періодичній державній повірці як у процесі експлуатації, так і після ремонту.
Ремонт, обслуговування та повірка приладів обліку під час експлуатації виконуються за рахунок власника житлового фонду.
2. ОСВОЄННЯ ВИРОБНИЦТВА ЗАСОБІВ ОБЛІКУ ВИТРАЧАННЯ ТА РЕГУЛЮВАННЯ СПОЖИВАННЯ ВОДИ І ТЕПЛОВОЇ ЕНЕРГІЇ
Вибір типу і конструкції виробів
Програмою передбачається впровадження типів лічильників, які відповідають міжнародним стандартам і позитивно зарекомендували себе під час експлуатації. Це переважно крильчаті лічильники води та ультразвукові лічильники теплової енергії і води. В подальшому впроваджуватимуться конструкції лічильників, які забезпечуватимуть дистанційну реєстрацію показань.
Задоволення потреби в лічильниках
Згідно із Державною програмою, схваленою постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 1994 р. N 421, освоєння виробництва лічильників води і теплової енергії та регуляторів температури здійснюється підприємствами машинобудівного комплексу та інших відомств.
Потребу в лічильниках наведено в таблицях N 3 - 5.
У разі відставання виготовлення лічильників вітчизняними заводами-виготовлювачами від потреби в них недостатня їх кількість компенсуватиметься за рахунок імпорту, а у разі перевиробництва - експортуватиметься заводами-виготовлювачами до інших країн.
В Україні не розробляються і не випускаються терморегулятори і прилади-розподілювачі, які встановлюються на опалювальних пристроях у квартирах і дають додаткову економію теплової енергії в розмірі 10 - 15 відсотків. Тому для розв'язання проблеми у повному обсязі в найближчі роки Держжитлокомунгоспом і Мінмашпромом буде організовано розробку і підготовку виробництва цих приладів.
Наявні виробничі потужності для випуску електронних регуляторів температури, які встановлюються на вводах у будинки, на першому етапі задовольнять потребу в регулюванні теплової енергії. В подальшому передбачається розширити обсяги випуску цих приладів.
Таблиця N 1
(у редакції постанови
Кабінету міністрів України
від 25 грудня 2002 р. N 1957
( 1957-2002-п )
ЗАВДАННЯ
щодо впровадження у наявному житловому фонді засобів обліку та регулювання споживання води і теплової енергії на 2002-2007 роки (будинковий облік)
Лічильники холодної води
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|Кількість |Фактично|Кількість багатоквартирних будинків, які |З них підлягають оснащенню
Регіон |багатоквар- |оснащено| доцільно оснастити |будинки 5-поверхові і вищі
|тирних |будинків| |
|будинків,які |засобами|-----------------------------------------+-----------------------------
|мають |обліку |усього|у тому числі за роками |усього|у тому числі за роками
|централі- |на | |----------------------------------| |----------------------
|зоване |1 січня | |2002|2003 |2004 |2005 |2006 |2007 | |2002|2003 |2004 |2005
|холодне |2002 р. | | | | | | | | | | | |
|водопостача- |(за | | | | | | | | | | | |
|ння на |даними | | | | | | | | | | | |
|1 січня |стат- | | | | | | | | | | | |
|2002 р. |звітно- | | | | | | | | | | | |
|-------------|сті, | | | | | | | | | | | |
|усього|у тому|форма | | | | | | | | | | | |
| |числі |N1- | | | | | | | | | | | |
| |5-по- |прилади)| | | | | | | | | | | |
| |вер- | | | | | | | | | | | | |
| |хові і| | | | | | | | | | | | |
| |вищі | | | | | | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Усього 209735 68155 59024 136336 4869 25820 26671 26948 27591 24437 41077 3077 12418 13822 11760
Автономна
Республіка Крим 8791 3603 1575 7216 150 1200 1372 1416 1750 1328 3072 150 1200 1372 350
Області:
Вінницька 6487 1556 1956 4523 100 800 900 900 1000 823 423 100 132 105 86
Волинська 2272 832 372 1654 100 200 400 300 333 321 623 100 190 166 167
Дніпропет-
ровська 16453 6020 3275 13178 300 2392 2393 2393 3000 2700 4800 300 1400 2000 1100
Донецька 20051 8227 8996 8020 160 1604 1406 1808 1700 1342 4378 160 1152 1314 1752
Житомирська 5126 1373 1583 3510 120 678 703 756 753 500 1001 100 272 300 329
Закарпатська 4532 961 786 3746 300 800 800 800 800 246 764 55 200 254 255
Запорізька 9530 3624 2970 6560 300 1400 1400 1400 1060 1000 1687 60 560 567 500
Івано-
Франківська 5543 1427 1394 4149 150 800 800 800 850 749 743 38 258 247 200
Київська 5418 2049 1775 1427 128 233 350 350 200 166 896 128 233 300 235
Кіровоградська 1605 1163 1157 420 78 80 87 120 35 20 356 77 72 87 120
Луганська 16631 4114 3028 7509 200 1347 1553 1553 1500 1356 2414 74 805 935 600
Львівська 16828 3050 3732 13096 150 3000 3000 3000 2000 1946 2601 150 820 820 811
Миколаївська 3974 1129 798 487 80 90 100 100 100 17 313 75 78 80 80
Одеська 18853 3352 6586 12267 1000 2300 2300 2300 2300 2067 1261 315 315 315 316
Полтавська 7743 2100 2925 4818 120 840 900 950 1000 1008 1598 100 475 510 513
Рівненська 2485 872 945 1540 90 200 200 275 385 390 613 42 200 185 186
Сумська 3533 1843 600 2933 10 500 500 500 723 700 1510 10 500 500 500
Тернопільська 2191 728 1377 814 100 165 165 165 128 91 282 24 62 93 103
Харківська 22230 5096 2689 19541 300 3414 3414 3414 4414 4585 2500 300 720 720 760
Херсонська 3370 1349 99 3245 16 610 610 610 610 789 1344 2 431 436 475
Хмельницька 3159 1768 447 2712 58 617 617 617 500 303 1539 58 494 494 493
Черкаська 2700 1348 429 2271 60 400 401 410 500 500 1160 60 350 370 380
Чернівецька 4366 554 1389 2977 102 500 600 600 600 575 408 102 102 102 102
Чернігівська 3521 1449 1182 2339 80 450 500 423 600 286 1186 80 297 400 409
м. Київ 9808 7539 6053 3755 600 900 900 688 450 217 2888 400 900 900 688
м. Севастополь 2535 1029 906 1629 17 300 300 300 300 412 717 17 200 250 250
Продовження таблиці N 1
ЗАВДАННЯ
щодо впровадження у наявному житловому фонді засобів обліку та регулювання споживання води і теплової енергії на 2002-2007 роки (будинковий облік)
Лічильники гарячої води
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|Кількість |Фактично|Кількість багатоквартирних будинків, які |З них підлягають оснащенню
Регіон |багатоквар- |оснащено| доцільно оснастити |будинки 5-поверхові і вищі
|тирних |будинків| |
|будинків,які |засобами|-----------------------------------------+-----------------------------
|мають |обліку |усього|у тому числі за роками |усього|у тому числі за роками
|централі- |на | |----------------------------------| |----------------------
|зоване |1 січня | |2002|2003 |2004 |2005 |2006 |2007 | |2002|2003 |2004 |2005
|гаряче |2002 р. | | | | | | | | | | | |
|водопостача- |(за | | | | | | | | | | | |
|ння на |даними | | | | | | | | | | | |
|1 січня |стат- | | | | | | | | | | | |
|2002 р. |звітно- | | | | | | | | | | | |
|-------------|сті, | | | | | | | | | | | |
|усього|у тому|форма | | | | | | | | | | | |
| |числі |N1- | | | | | | | | | | | |
| |5-по- |прилади)| | | | | | | | | | | |
| |вер- | | | | | | | | | | | | |
| |хові і| | | | | | | | | | | | |
| |вищі | | | | | | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Усього 88949 51580 4864 75108 1922 14733 17491 18185 12217 10560 44185 1708 11845 15146 15486
Автономна
Республіка Крим 4899 3603 79 4820 100 1150 1150 1166 505 749 3566 100 1150 1150 1166
Області:
Вінницька 4290 1532 49 4214 30 750 850 850 884 850 1456 30 360 566 500
Волинська 550 507 49 456 30 108 148 150 12 8 436 30 108 148 150
Дніпропет-
ровська 9069 5348 246 8823 100 1800 1800 1900 1835 1388 5316 100 1729 1729 1758
Донецька 5731 4987 235 2625 250 451 775 977 100 72 2253 50 451 775 977
Житомирська 1305 538 84 1221 20 206 211 300 260 224 483 20 123 160 180
Закарпатська 903 822 15 888 10 280 280 280 20 18 820 10 263 274 273
Запорізька 3639 2866 644 2995 232 730 730 800 400 103 2492 232 730 730 800
Івано-
Франківська 1812 938 216 1596 40 305 350 350 350 201 809 40 270 300 199
Київська 2573 1956 453 473 30 118 118 118 50 39 338 16 104 104 114
Кіровоградська 388 375 41 347 25 86 120 116 0 0 347 25 86 120 116
Луганська 6549 2550 147 3338 100 612 831 892 695 208 1949 100 600 757 492
Львівська 2432 2204 191 2241 60 660 660 720 70 71 2100 60 660 660 720
Миколаївська 1861 846 148 424 40 40 50 94 100 100 224 40 40 50 94
Одеська 4085 2130 134 3951 100 720 740 750 820 821 2000 100 600 650 650
Полтавська 5068 1900 185 4873 30 950 950 960 990 993 1800 30 510 630 630
Рівненська 615 501 86 529 10 150 150 150 35 34 430 10 140 140 140
Сумська 2626 1603 200 2426 20 456 490 490 490 480 1450 20 450 490 490
Тернопільська 502 424 93 398 5 142 143 100 5 3 390 5 142 143 100
Харківська 14609 4797 109 14500 200 2860 2860 2860 2860 2860 4696 200 1200 1500 1796
Херсонська 918 860 20 885 10 290 290 275 20 0 846 10 280 281 275
Хмельницька 1012 1012 134 878 10 277 300 291 0 0 878 10 277 300 291
Черкаська 1014 845 105 909 10 220 250 260 90 79 740 10 220 250 260
Чернівецька 490 423 19 471 30 120 130 140 31 20 420 30 120 130 140
Чернігівська 1434 1134 187 1247 20 318 370 370 100 69 1072 20 318 369 365
м. Київ 8120 5850 990 7130 400 634 2390 2426 800 480 5850 400 634 2390 2426
м. Севастополь 2455 1029 5 2450 10 300 355 400 695 690 1024 10 280 350 384
ЗАВДАННЯ
щодо впровадження у наявному житловому фонді засобів обліку та регулювання споживання води і теплової енергії на 2002-2007 роки (будинковий облік)
Лічильники теплової енергії та регулятори температури
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|Кількість |Фактично|Кількість багатоквартирних будинків, які |З них підлягають оснащенню
Регіон |багатоквар- |оснащено| доцільно оснастити |будинки 5-поверхові і вищі
|тирних |будинків| |

................
Перейти до повного тексту