1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 9 лютого 2022 р. № 94
Київ
Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451 "Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними" (Офіційний вісник України, 2012 р., № 40, ст. 1546, № 91, ст. 3674; 2013 р., № 63, ст. 2297; 2015 р., № 59, ст. 1936, № 94, ст. 3205; 2018 р., № 1, ст. 15, № 42, ст. 1501, № 92, ст. 3047) зміни, що додаються.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
3. Міністерству фінансів, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству інфраструктури привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.
4. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 67


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 лютого 2022 р. № 94
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451
( Див. текст )
1. У Типовій технологічній схемі пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, затвердженій зазначеною постановою:
1) у пункті 2:
доповнити пункт абзацом другим такого змісту:
"вільна практика - заходження судна закордонного плавання в порт та початок вантажних операцій без участі на борту судна державних органів, уповноважених здійснювати відповідний вид контролю, за рішенням, прийнятим такими органами на підставі отриманих до прибуття судна відомостей;";
абзац третій викласти в такій редакції:
"інформаційні системи електронної взаємодії - комерційні, портові або транспортні інформаційні системи, які відповідають законодавству про електронний документообіг і дають можливість державним органам та суб’єктам господарювання за допомогою технічних і програмних засобів накопичувати, перевіряти, обробляти, зберігати, передавати в електронній формі інформацію та документи про осіб, товари і транспортні засоби, що переміщуються ними, і обмінюватися такою інформацією та документами;";
абзац п’ятий викласти в такій редакції:
"портове співтовариство - державне підприємство "Адміністрація морських портів України", державні органи, уповноважені здійснювати відповідні види контролю в пунктах пропуску через державний кордон, правоохоронні органи, портові оператори, інші суб’єкти господарювання, що провадять у морських портах та за їх межами діяльність з транспортування або обробки товарів, контейнерів, пасажирів, багажу і транспортних засобів або іншу діяльність, спрямовану на забезпечення виконання технологічних процесів, що здійснюються на території морського порту, будь-яких взаємопов’язаних процесів обміну інформацією і документами щодо пропуску через державний кордон осіб, транспортних засобів і товарів (далі - учасники портового співтовариства);";
2) доповнити Типову технологічну схему пунктами 3-1-3-3такого змісту:
"3-1. До прибуття товарів на митну територію України до митного органу, у зоні діяльності якого розташовано пункт пропуску, де товари вперше перетнуть митний кордон України, перевізник, що переміщує товари, або від його імені інша особа подають загальну декларацію прибуття.
У разі коли водний або повітряний транспортний засіб з товарами вперше перетне митний кордон України у зоні діяльності митного органу без прибуття в пункт пропуску, розташований у зоні діяльності цього митного органу, загальна декларація прибуття може подаватися до іншого митного органу, у зоні діяльності якого розташований пункт пропуску, в який фактично прибуде транспортний засіб з товарами з метою пропуску через державний кордон України.
В окремих випадках за наявності обставин непереборної сили, які не дали змоги перевізникові прибути на митну територію України через пункт пропуску, в якому відповідно до поданої загальної декларації прибуття передбачалося здійснити перетин митного кордону України, дозволяється проходження митних формальностей з метою отримання дозволу на пропуск через державний кордон України в іншому пункті пропуску, в який фактично прибув транспортний засіб з товарами. У таких випадках перевізник після прибуття на територію пункту пропуску письмово повідомляє митному органу про наявність обставин непереборної сили, а такий митний орган негайно повідомляє про звернення перевізника митному органові, у зоні діяльності якого передбачався перетин митного кордону України.
3-2. Подання загальної декларації прибуття відповідно до пункту 3-1 цієї Типової технологічної схеми здійснюється у строки, встановлені Митним кодексом України.
Пропуск через митний кордон України товарів і транспортних засобів комерційного призначення, що їх перевозять, здійснюється після подання до митного органу загальної декларації прибуття та виконання необхідних митних формальностей, визначених за результатами аналізу ризиків за такою декларацією.
Відсутність на момент здійснення митних формальностей у пункті пропуску загальної декларації прибуття на товари, крім випадків, визначених Митним кодексом України, є підставою для відмови у пропуску через митний кордон України товарів і транспортних засобів комерційного призначення, що їх перевозять.
3-3. Для подання загальної декларації прибуття можуть використовуватися інформаційні системи електронної взаємодії у разі, якщо за допомогою таких систем забезпечується:
1) подання (передача) загальних декларацій прибуття відповідно до положень та у строки, встановлені Митним кодексом України;
2) цілісність інформації, що подається (недопущення внесення такими системами будь-яких змін до змісту та обсягу відомостей, внесених до загальних декларацій прибуття відповідними особами);
3) надсилання особі, яка подала загальну декларацію прибуття, реєстраційного номера, присвоєного такій декларації автоматизованою системою митного оформлення, та іншої інформації, необхідної для здійснення митних формальностей;
4) передача загальних декларацій прибуття відповідно до форматів, структури документів, протоколів обміну даними та технічних специфікацій, визначених Держмитслужбою.";
3) у пункті 4:
абзац другий викласти в такій редакції:
"Після в’їзду (прибуття) у пункт пропуску декларант, уповноважена ним особа або перевізник заявляє про готовність до контролю і подає посадовим особам органу охорони державного кордону і митного органу відомості та/або документи, визначені Митним кодексом України, іншими нормативно-правовими актами та міжнародними договорами (особисті, на транспортний засіб і товари), у формі електронних документів, на які накладено кваліфікований електронний підпис, чи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, на які накладено кваліфікований електронний підпис.";
доповнити пункт абзацом такого змісту:
"Для подання декларантом, уповноваженою ним особою або перевізником зазначених у цьому пункті відомостей та/або документів чи електронних (сканованих) копій документів використовується єдиний державний інформаційний веб-портал "Єдине вікно для міжнародної торгівлі" (для подання документів та відомостей митним органам, державним органам, уповноваженим здійснювати заходи офіційного контролю (далі - контролюючі органи) або інформаційно-телекомунікаційна система митних органів (для подання документів та відомостей митним органам) чи відповідна інформаційна система електронної взаємодії (для подання документів та відомостей митним органам, органам охорони державного кордону та контролюючим органам).";
4) у пункті 5:
в абзаці першому слово "щодо" виключити;
абзаци другий і третій замінити абзацами такого змісту:
"Товари, що ввозяться на митну територію України (зокрема з метою транзиту), вичерпний перелік яких затверджений відповідно до статті 319 Митного кодексу України, пропускаються через державний кордон України після здійснення у пунктах пропуску митними органами заходів офіційного контролю шляхом попереднього документального контролю. Попередній документальний контроль здійснюється відповідно до поданих декларантом, уповноваженою особою або перевізником документів і відомостей, зокрема з використанням єдиного державного інформаційного веб-порталу "Єдине вікно для міжнародної торгівлі". У разі припинення попереднього документального контролю посадовими особами митних органів для здійснення заходів офіційного контролю залучаються посадові особи контролюючих органів.
У випадках, установлених законодавством, органи охорони державного кордону проводять у пунктах пропуску перевірку рівня іонізуючого випромінювання товарів (вантажів, іншого майна) і транспортних засобів. У разі виявлення у пунктах пропуску перевищення допустимого рівня іонізуючого випромінювання товарів (вантажів, іншого майна) та/або транспортних засобів посадовими особами органу охорони державного кордону залучаються посадові особи Держекоінспекції для проведення ними перевірки дотримання вимог законодавства про радіаційну безпеку та надання відповідно до пункту "б" частини першої статті 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" дозволу або заборони на пропуск через державний кордон України товарів (вантажів, іншого майна) та/або транспортних засобів за результатами її проведення.
За результатами проведення перевірки посадові особи Держекоінспекції проставляють згідно із законодавством відмітки про надання дозволу або заборони на пропуск через державний кордон України товарів (вантажів, іншого майна) та/або транспортних засобів, у тому числі з використанням відповідної інформаційної системи електронної взаємодії.
Відповідно до Порядку взаємодії Державної прикордонної служби та Державної екологічної інспекції в разі виявлення перевищення допустимого рівня іонізуючого випромінювання транспортних засобів та вантажів, що переміщуються через державний кордон України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 р. № 715 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 66, ст. 2276), у разі надання посадовими особами Держекоінспекції заборони на пропуск через державний кордон України товарів (вантажів, іншого майна) та/або транспортних засобів посадові особи органів охорони державного кордону згідно з частиною четвертою статті 6 Закону України "Про прикордонний контроль" доводять до відома відповідних осіб рішення про відмову в перетинанні державного кордону особами, товарами (вантажами, іншим майном) та/або транспортними засобами. У разі надання посадовими особами Держекоінспекції дозволу на пропуск через державний кордон України товарів (вантажів, іншого майна) та/або транспортних засобів посадові особи органів охорони державного кордону також повідомляють про це посадовим особам митних органів для подальшого здійснення ними митного контролю.
У разі виявлення перевищення допустимого рівня іонізуючого випромінювання товарів (вантажів, іншого майна) та/або транспортних засобів під час їх вивезення (виїзду) з пункту пропуску, надання посадовими особами Держекоінспекції заборони на їх пропуск через державний кордон України та доведення посадовими особами органів охорони державного кордону до відома відповідних осіб рішень про відмову в перетинанні державного кордону особами, товарами (вантажами, іншим майном) та/або транспортними засобами результати митного контролю товарів (вантажів, іншого майна) та/або транспортних засобів анулюються.
У разі необхідності проведення представниками закладів громадського здоров’я МОЗ медичного (санітарного) огляду членів екіпажів (бригад), пасажирів та інших осіб, які переміщуються через державний кордон України в пункті пропуску, прикордонний, митний та інші види контролю, у тому числі попередній документальний контроль, здійснюються після завершення зазначеного огляду. Ініціювати проведення медичного (санітарного) огляду може посадова особа органу охорони державного кордону, митного органу чи особа, уповноважена проводити медичний (санітарний) огляд.
У разі транскордонного перевезення небезпечних відходів вивантаження або перевантаження з транспортного засобу таких товарів у межах території пункту пропуску або поза пунктами пропуску у випадках, передбачених частиною третьою статті 5 Закону України "Про прикордонний контроль", здійснюється під контролем митного органу за умови наявності письмової згоди (повідомлення) на транскордонне перевезення небезпечних відходів, отриманої митним органом від Міндовкілля із застосуванням механізму "єдиного вікна" відповідно до Митного кодексу України, та під контролем органу охорони державного кордону.";
5) пункт 6 викласти в такій редакції:
"6. У разі в’їзду (прибуття) осіб, транспортних засобів і ввезення товарів в Україну здійснення їх контролю розпочинається прикордонним контролем і закінчується митним контролем, а у разі виїзду (вивезення) товарів з України - розпочинається митним контролем і закінчується прикордонним контролем.
Послідовність здійснення прикордонного та митного контролю може змінюватися. Зазначені види контролю можуть також здійснюватися одночасно.

................
Перейти до повного тексту