1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про рекомендації парламентських слухань про законодавчі аспекти регіональної політики та місцевого самоврядування
( Відомості Верховної Ради (ВВР), 2003, N 46, ст.369 )
Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити рекомендації парламентських слухань про законодавчі аспекти регіональної політики та місцевого самоврядування (додаються).
2. Кабінету Міністрів України, комітетам Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, з питань правової політики, з питань бюджету, з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій, з питань фінансів і банківської діяльності проінформувати Верховну Раду України у другому півріччі 2004 року про стан виконання рекомендацій, схвалених цією Постановою.
3. Рекомендувати Кабінету Міністрів України розглянути питання про створення установи з питань здійснення регіональної політики та співробітництва з органами місцевого самоврядування.
4. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.
Голова Верховної Ради України В.ЛИТВИН
м. Київ, 5 червня 2003 року
N 939-IV
Схвалено
Постановою Верховної Ради України
від 5 червня 2003 року N 939-IV
РЕКОМЕНДАЦІЇ
парламентських слухань про законодавчі аспекти регіональної політики та місцевого самоврядування
Учасники парламентських слухань, які відбулися 16 квітня 2003 року, обговоривши питання стану та перспектив законодавчого вирішення нагальних проблем місцевого та регіонального розвитку в контексті державної регіональної політики, проведення адміністративної, адміністративно-територіальної, бюджетної, податкової та муніципальної реформ, відзначають, що за роки незалежності України сталися кардинальні зміни у всій системі територіальної організації влади. Відбувся відхід від радянської централізованої піраміди влади, отримала конституційне закріплення нова модель організації влади, що базується на принципах демократії, верховенства права, розподілу влади на законодавчу, виконавчу та судову гілки, визнання та гарантованості місцевого самоврядування.
Разом з тим практика свідчить, що реформування механізму управління розвитком регіонів, встановлення належного балансу загальнодержавних інтересів з регіональними та місцевими інтересами, підвищення ролі місцевого самоврядування як головного елемента і суб'єкта процесу децентралізації, забезпечення надійного матеріального, фінансового, кадрового, інформаційного та іншого ресурсного забезпечення завдань та функцій публічної влади на регіональному та місцевому рівнях не стало провідною силою в політико-економічних перетвореннях держави.
Такий стан суперечить духу Конституції України, в якій принципи децентралізації влади тісно пов'язані з розвитком місцевої демократії, суттєвим підвищенням якості соціальних та адміністративних послуг, що надаються населенню в системі місцевого самоврядування та на регіональному рівні.
Основними причинами такого стану є дефіцит законодавчого регулювання щодо місцевого самоврядування, особливо в частині чіткого розмежування повноважень між місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, великої кількості так званих делегованих повноважень, що позбавляє суб'єкти місцевого самоврядування організаційно-правової самостійності, недосконалість статусу органів місцевого самоврядування регіонального рівня, які фактично позбавлені власних виконавчих органів, недосконалості правової бази, невизначеності з питань фінансово-економічних основ розвитку місцевого самоврядування. На демократизації державного управління негативно позначається також брак політичної волі щодо здійснення адміністративної реформи на місцевому та регіональному рівнях на засадах децентралізації, деконцентрації владних повноважень, субсидіарності, консолідації ресурсного забезпечення і стратегічного планування розвитку територіальних громад. Потребують значного удосконалення механізми і процедури розв'язання так званих компетенційних спорів і конфліктних ситуацій на місцевому і регіональному рівнях, передусім у судовому порядку, забезпечення впровадження в повному обсязі у національне законодавство положень Європейської Хартії місцевого самоврядування.
Враховуючи вищезазначене, учасники парламентських слухань на тему: "Регіональна політика та місцеве самоврядування в Україні: законодавчі аспекти" рекомендують:
1. Прискорити розгляд та опрацювання законопроектів, що стосуються регіонального та місцевого розвитку, правового, організаційного, матеріально-фінансового забезпечення місцевого самоврядування. Визначити у державному бюджеті обсяги коштів для запровадження стимулювання регіонального та місцевого розвитку.
2. Суб'єктам права законодавчої ініціативи за участю органів місцевого самоврядування та їх асоціацій здійснити рішучі заходи щодо:
трансформації системи територіальної організації влади відповідно до Конституції України та принципів Європейської Хартії місцевого самоврядування ;
комплексного законодавчого забезпечення Концепції державної регіональної політики, Державної програми підтримки розвитку місцевого самоврядування в Україні;
реформи адміністративно-територіального устрою;
впровадження адміністративної реформи на місцевому і регіональному рівнях на засадах децентралізації управління, субсидіарності, партнерства органів державної влади та органів місцевого самоврядування, гарантованості прав територіальних громад;
розмежування відповідальності за надання послуг населенню між різними рівнями публічної влади;
встановлення чітких механізмів і прозорих процедур судового захисту інтересів територіальних громад та органів місцевого самоврядування.
3. Визначити пріоритетними напрямами в діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо місцевого і регіонального розвитку:

................
Перейти до повного тексту