1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 16 серпня 2022 р. № 937
Київ
Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1137
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1137 "Питання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та Реєстру адміністративних послуг" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 3, ст. 136, № 19, ст. 741, № 73, ст. 2321; 2021 р., № 43, ст. 2625, № 46, ст. 2845; 2022 р., № 8, ст. 427, № 28, ст. 1539) зміни, що додаються.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 49


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 серпня 2022 р. № 937
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1137
( Див. текст )
1. У пункті 4 постанови слова "відповідно до затвердженого Міністерством плану з урахуванням готовності програмних та технічних засобів веб-порталу" виключити.
2. Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг, затверджене зазначеною постановою, викласти в такій редакції:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 грудня 2019 р. № 1137
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 16 серпня 2022 р. № 937)
ПОЛОЖЕННЯ
про Єдиний державний вебпортал електронних послуг
Загальна частина
1. Це Положення визначає мету, основні завдання, функціональні можливості та суб’єктів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зміст розміщеної на ньому інформації та порядок її внесення, порядок ведення Реєстру адміністративних послуг, а також інші питання щодо функціонування Порталу Дія.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
користувач - будь-яка фізична або юридична особа, яка після проходження ідентифікації та автентифікації в порядку, встановленому цим Положенням, використовує засоби Порталу Дія відповідно до їх функціонального призначення;
суб’єкт розгляду звернень - державний орган, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, державні, комунальні підприємства, установи, організації та інші суб’єкти, уповноважені відповідно до законодавства надавати публічні (електронні публічні) послуги, розглядати заяви (звернення, запити), адміністративну справу або скаргу; фінансові установи; інший суб’єкт, до якого користувачі звертаються з використанням Порталу Дія для вирішення питань, отримання інформації (консультацій), здійснення доступу до благодійної (волонтерської) діяльності;
технічний адміністратор - державне підприємство "ДІЯ", що належить до сфери управління Мінцифри;
підсистема перевірки даних - підсистема Порталу Дія для перевірки інформації в заявках, поданих особою на отримання гуманітарної, благодійної та іншої допомоги у грошовій формі та/або отримання особою гуманітарної, благодійної та іншої допомоги у грошовій формі від інших організацій, що реалізують програми гуманітарної, благодійної та іншої допомоги у грошовій формі;
користувачі підсистеми перевірки даних - організації, що реалізують програми гуманітарної, благодійної та іншої допомоги у грошовій формі, яким надано доступ до підсистеми перевірки даних.
3. Портал Дія має офіційну адресу в Інтернеті - diia.gov.ua.
Користування Порталом Дія здійснюється на безоплатній основі цілодобово сім днів на тиждень, крім випадків проведення модернізації або планових і позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних із усуненням технічних та/або методологічних недоліків чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається технічним адміністратором із повідомленням власнику (держателю).
Плата за надання публічних (електронних публічних) послуг, зокрема адміністративних послуг, із використанням Порталу Дія справляється відповідно до закону.
Власником (держателем) Порталу Дія та виключних майнових прав інтелектуальної власності на його програмне забезпечення є держава в особі Мінцифри.
Програмне забезпечення Порталу Дія використовується державним підприємством "ДІЯ".
4. Портал Дія створений з метою реалізації права кожного на доступ до електронних публічних послуг та інших послуг, звернення до органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (зокрема відповідно до Закону України "Про звернення громадян"), благодійної (волонтерської) діяльності, отримання інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, яка необхідна для надання послуг, а також для проведення моніторингу та оцінки якості послуг у випадках, визначених цим Положенням.
Основні завдання Порталу Дія
5. Портал Дія виконує такі основні завдання:
1) надання електронних публічних послуг, зокрема комплексних електронних публічних послуг, надання їх в автоматичному режимі з отриманням та використанням у разі потреби інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, яка необхідна для надання таких послуг;
2) ведення інформаційних (автоматизованих) систем, інформаційно-комунікаційних систем, реєстрів, баз даних;
3) забезпечення користувачам доступу до отримання фінансових послуг;
4) забезпечення через електронний кабінет користувача доступу до інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, зокрема про користувача;
5) забезпечення користувачів інформацією про публічні (електронні публічні) послуги, зокрема комплексні електронні публічні послуги, надані в автоматичному режимі, із використанням Порталу Дія;
6) забезпечення офіційного електронного листування під час надання публічних (електронних публічних) послуг, розгляду звернень та адміністративних справ (справ, що розглядаються органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, іншими суб’єктами, які відповідно до закону уповноважені виконувати публічно-владні управлінські функції, з метою прийняття рішень індивідуальної дії, спрямованих на набуття, зміну, припинення чи реалізацію прав та обов’язків особи, а також захисту її прав), а також під час розгляду з використанням Порталу Дія інших питань;
7) сплата адміністративного збору за надання публічних (електронних публічних) послуг, зокрема комплексних електронних публічних послуг, наданих в автоматичному режимі, штрафів за адміністративні правопорушення, державного мита, інших платежів, розрахунків під час їх отримання та надання благодійних внесків;
8) забезпечення користувачів інформацією про перебіг та результати надання електронних публічних послуг, розгляду звернень та адміністративних справ у режимі реального часу, надсилання інших сповіщень;
9) отримання користувачами результатів надання електронних публічних послуг, розгляду звернень та адміністративних справ;
10) подання скарг за результатами надання публічних (електронних публічних) послуг, розгляду звернень та адміністративних справ, забезпечення офіційного електронного листування під час проведення процедур оскарження, забезпечення оскаржувача інформацією про перебіг та результати розгляду скарги в режимі реального часу, а також отримання ним зазначених результатів;
11) формування засобами Порталу Дія електронних відображень інформації, що міститься в документах, які можуть пред’являтися (надаватися) особою через мобільний додаток Порталу Дія (Дія);
12) формування та передача засобами Порталу Дія до інших інформаційно-комунікаційних систем за бажанням особи електронної копії електронного відображення інформації, що міститься в документах;
13) передача засобами Порталу Дія до інших інформаційно-комунікаційних систем, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), за бажанням особи окремої інформації, відомостей, даних, що містяться в електронному відображенні інформації, що міститься в документах;
14) формування засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), за бажанням особи електронної копії електронного відображення інформації, що міститься в документах, для подальшої можливості її передачі електронною поштою;
15) проведення опитування щодо ініціатив, спрямованих на вирішення питань державного управління у різних сферах суспільного життя;
16) отримання за бажанням особи інформації, що становить кредитну історію, з бюро кредитних історій;
17) трансляція теле- і радіопрограм та/або теле- і радіопередач засобами Порталу Дія;
18) розміщення мультимедійного, інформаційного, пізнавального та ігрового контенту;
19) забезпечення доступу до різних видів благодійної діяльності, зокрема волонтерської;
20) отримання та збір інформації від користувачів, що може стати підставою для прийняття рішення суб’єктами розгляду звернень;
21) проведення моніторингу та оцінки якості публічних (електронних публічних) послуг, які надаються з використанням Порталу Дія, у центрах надання адміністративних послуг або суб’єктами розгляду звернень безпосередньо;
22) захист даних (зокрема персональних) Порталу Дія від несанкціонованого доступу, знищення, модифікації;
23) подання електронних звернень через Портал Дія;
24) виконання інших завдань, визначених законодавством.
Функціональні можливості Порталу Дія
6. Відповідно до завдань Портал Дія має такі функціональні можливості:
1) електронна ідентифікація та автентифікація користувачів, зокрема з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису/печатки, та/або інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу;
2) забезпечення віддаленої ідентифікації фізичних осіб (без їх особистої присутності) за допомогою мобільного додатка Порталу Дія (Дія) з метою безоплатного надання кваліфікованих електронних довірчих послуг, пов’язаних із використанням віддаленого кваліфікованого електронного підпису "Дія.Підпис" ("Дія ID");
3) електронна ідентифікація та автентифікація користувачів із використанням механізмів, передбачених для безконтактних електронних носіїв, імплантованих до паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, посвідки на постійне проживання чи посвідки на тимчасове проживання відповідно до рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації;
4) забезпечення функціонування інформаційних (автоматизованих) систем, інформаційно-комунікаційних систем, реєстрів, баз даних;
5) застосування інтерфейсів, адаптованих для осіб з інвалідністю, зокрема для осіб із порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального розвитку, а також із різними комбінаціями порушень;
6) користування Порталом Дія через комп’ютер, а також за допомогою електронного пристрою, критерії якого підтримують використання мобільного додатка Порталу Дія (Дія);
7) завантаження, заповнення та подання заяв (звернень, запитів) та інших документів засобами Порталу Дія з використанням електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису/печатки, та/або інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу заявника:
до органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління;
до виконавців житлово-комунальних послуг з питань надання ними зазначених послуг, зокрема із встановлення, обслуговування, заміни та повірки вузлів обліку;
8) автоматичне заповнення форм (полів) документів, які створюються засобами Порталу Дія, відомостями, отриманими в порядку електронної інформаційної взаємодії з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем;
9) автоматична перевірка повноти заповнення форм (полів) документів, які створюються засобами Порталу Дія, а також у разі, коли законодавством визначені відповідні алгоритми автоматичної перевірки, - достовірності наданих у таких документах відомостей;
10) забезпечення віддаленої ідентифікації фізичних осіб (без їх особистої присутності) із використанням віддаленого кваліфікованого електронного підпису "Дія.Підпис" ("Дія ID") під час передачі засобами Порталу Дія до інших інформаційно-комунікаційних систем, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), за бажанням особи електронної копії електронного відображення інформації, що міститься в документах;
11) забезпечення накладення віддаленого кваліфікованого електронного підпису "Дія.Підпис" ("Дія ID") особи та кваліфікованої електронної печатки технічного адміністратора Порталу Дія з відповідною кваліфікованою електронною позначкою часу на електронну копію електронного відображення інформації, що міститься в документах;
12) відображення інформації щодо переданих електронних копій (відомостей, даних) електронного відображення інформації, що міститься в документах, а саме ідентифікатора запиту, інформації про отримувача запиту, дати запиту та виду документа, що запитувався;
13) здійснення процедури розпізнавання обличчя особи шляхом порівняння фотозображення особи, створеного нею засобами Порталу Дія, із відцифрованим образом обличчя відповідної особи, переданим з Єдиного державного демографічного реєстру засобами єдиної інформаційної системи МВС до мобільного додатка Порталу Дія (Дія) під час проходження електронної ідентифікації та автентифікації для формування електронних відображень інформації, що міститься в документах.
Під час проходження такої процедури розпізнавання можуть застосовуватися комбінації різних засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу користувача;
14) систематизація та пошук електронних публічних послуг за типовими, зокрема життєвими, ситуаціями;
15) морфологічний пошук, за частиною слова, без урахування регістру введення;
16) класифікація, кодифікація, пошук та аналіз відомостей Порталу Дія, які використовуються для моніторингу та оцінки якості послуг;
17) електронна інформаційна взаємодія між системою електронної взаємодії державних електронних ресурсів та системою електронної взаємодії органів виконавчої влади, системами електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень (далі - системи електронної взаємодії); взаємодія між інтегрованою системою електронної ідентифікації; можливість отримання через зазначені системи відомостей про показники якості послуг;
18) взаємодія з теле- або радіоорганізаціями, провайдерами програмних послуг, сервісами відеохостингу та прямої трансляції;
19) передача/прийняття та оброблення інформації в режимі реального часу, безперервність роботи Порталу Дія;
20) розмежування та контроль доступу до інформації, яка міститься на Порталі Дія;
21) перевірка повноважень користувачів і надання їм права на виконання певних дій із захищеними ресурсами (читання, модифікація, знищення, введення інформації тощо);
22) моніторинг відвідувань, реєстрація подій, що відбуваються на Порталі Дія і стосуються його безпеки, блокування несанкціонованих дій щодо захищених ресурсів та автоматичне інформування технічного адміністратора про вчинення таких дій;
23) збір інформації від користувачів, надання інформаційних та/або консультаційних послуг користувачам;
24) обробка персональних даних користувачів, зокрема передача інформації про користувачів, що є у володінні та розпорядженні суб’єктів розгляду звернень, національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, єдиних інформаційних системах та системах електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень;
25) отримання та передача в електронній формі інформації, що є у володінні та розпорядженні суб’єктів розгляду звернень, національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, єдиних інформаційних системах та системах електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень, про користувачів, які виявили бажання отримати таку інформацію в повному або частковому обсязі або подати таку інформацію до інших інформаційних систем, засобами Порталу Дія, в порядку електронної інформаційної взаємодії відповідно до пунктів 16 і 17 цього Положення;
26) обробка інформації із обмеженим доступом, зокрема персональних даних користувачів, переданих із національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, єдиних інформаційних систем та систем електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень до Порталу Дія з метою надання можливості щодо застосування інформації, що є у володінні та розпорядженні суб’єктів розгляду звернень, у порядку, визначеному законодавством про захист персональних даних та захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах;

................
Перейти до повного тексту