- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 11 листопада 2015 р. № 932 Київ |
Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів
1. Затвердити Порядок розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 11 листопада 2015 р. № 932
ПОРЯДОК
розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм розроблення регіональних стратегій розвитку (далі - регіональні стратегії) і планів заходів з їх реалізації (далі - плани заходів), а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів, зокрема на засадах смарт-спеціалізації.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
інноваційний потенціал регіону - сукупність наявних у регіоні інтелектуальних, трудових, технологічних, науково-виробничих ресурсів з відповідним інфраструктурним забезпеченням, які за умови їх ефективного використання (поєднання) сприяють прийняттю та впровадженню нових технологічних рішень;
смарт-спеціалізація - підхід, що передбачає аргументоване визначення суб’єктами регіонального розвитку в рамках регіональної стратегії окремих стратегічних цілей та завдань щодо розвитку видів економічної діяльності, які мають інноваційний потенціал з урахуванням конкурентних переваг регіону та сприяють трансформації секторів економіки в більш ефективні;
стратегічне бачення розвитку регіону - перспектива соціально-економічного та інноваційного розвитку регіону в довгостроковому періоді з урахуванням його унікальних особливостей;
суб’єкти регіонального розвитку - центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, агенції регіонального розвитку, асоціації органів місцевого самоврядування, представники суб’єктів підприємництва, закладів вищої освіти, науково-дослідних установ;
SWOT-аналіз регіонального розвитку - процес встановлення зв’язку між внутрішніми (сильними і слабкими сторонами) та зовнішніми (можливостями і викликами) факторами, що мають стратегічне значення для розвитку регіону. Результати SWOT-аналізу використовуються для визначення і вибору стратегічних та оперативних цілей розвитку регіону.
Розроблення регіональних стратегій і планів заходів
3. Регіональні стратегії і плани заходів розробляються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями після прийняття Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міськими радами відповідного рішення.
4. Розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності їх реалізації, здійснюється за методикою, визначеною Мінрегіоном з урахуванням вимог Закону України
"Про стратегічну екологічну оцінку" , що враховує засади смарт-спеціалізації.
4-1. Впровадження смарт-спеціалізації у стратегічне планування розвитку регіону здійснюється з метою:
забезпечення сталого розвитку регіону;
підвищення ефективності управління інноваційними процесами у регіоні;
створення сприятливого середовища для інноваційної діяльності;
підвищення рівня інноваційної та інвестиційної активності регіону.
4-2. Розроблення регіональних стратегій і планів заходів на засадах смарт-спеціалізації передбачає дотримання таких принципів:
інноваційна спрямованість - визначення окремих напрямів та завдань регіональної стратегії з метою прийняття та впровадження нових технологічних рішень у певних видах економічної діяльності з урахуванням наявного інноваційного потенціалу регіону;
відкритість - забезпечення залучення заінтересованих представників, зокрема, суб’єктів підприємництва, науково-дослідних установ, закладів вищої освіти та громадських об’єднань до процесу розроблення та реалізації регіональної стратегії;
паритетність - створення рівних можливостей для висловлення позицій всіх сторін та забезпечення максимального врахування їх інтересів під час розроблення та реалізації регіональної стратегії;
координація - взаємозв’язок та узгодженість регіональної стратегії з довгостроковими стратегіями, планами і програмами розвитку на державному, регіональному та місцевому рівні;
доповнюваність - забезпечення взаємозв’язку науки, освіти, виробництва, фінансових ресурсів у розвитку інноваційної діяльності;
диверсифікація - можливість створення нових видів економічної діяльності у визначених галузях економіки;
вузька спеціалізація - обмеження переліку видів економічної діяльності, вибір яких обумовлений перспективними можливостями регіону та які провадитимуться на внутрішньому і зовнішньому ринку.
5. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації:
повідомляють через засоби масової інформації та розміщують на своєму офіційному веб-сайті інформацію про початок роботи над проектами регіональних стратегій, визначають строк і форму подання пропозицій;
утворюють у разі потреби робочі групи для підготовки пропозицій до проектів регіональних стратегій та узгодження позицій до них (далі - робочі групи), до складу яких за згодою входять представники органів місцевого самоврядування, суб’єктів підприємництва, зокрема регіональних рад підприємців при облдержадміністраціях, закладів вищої освіти та науково-дослідних установ регіонів, агенцій регіонального розвитку, асоціацій органів місцевого самоврядування та громадських організацій;
забезпечують розроблення проектів регіональних стратегій з урахуванням пропозицій робочих груп;
забезпечують громадські обговорення проектів регіональних стратегій;
опрацьовують разом з робочими групами проекти регіональних стратегій за результатами громадських обговорень;
оприлюднюють звіти про результати розгляду пропозицій суб’єктів регіонального розвитку до проектів регіональних стратегій.
................Перейти до повного тексту