1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 08 лютого 2021 р. № 93
Київ
Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 7 травня 2014 р. № 153
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 7 травня 2014 р. № 153 "Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 45, ст. 1189; 2019 р., № 61, ст. 2134) зміни, що додаються.
Прем’єр-міністр України Д. ШМИГАЛЬ
Інд. 29
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 лютого 2021 р. № 93
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 7 травня 2014 р. № 153
1. У постанові:
1) назву постанови після слів "повернення державі" доповнити словами ", визнання недійсним";
2) абзац третій пункту 1 після слів "повернення державі" доповнити словами ", визнання недійсним";
3) пункт 3 викласти в такій редакції:
"3. Запровадити оформлення і видачу посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм, зразок бланка якого затверджено цією постановою, із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру.".
2. У додатку 2 до постанови:
1) у пункті 1 цифри "88 х 125" замінити цифрами "88 х 125 (+ 0,75)";
2) в абзаці другому пункту 2 слова і цифри "стандарту ISO/IEC 14443A" замінити словами і цифрами "стандарту ISO/IEC 14443";
3) абзац одинадцятий пункту 8 викласти в такій редакції:
" - "Ім’я/Given names";".
3. Порядок оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм, затверджений зазначеною постановою, викласти в такій редакції:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 травня 2014 р. № 153
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 8 лютого 2021 р. № 93)
ПОРЯДОК
оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним, знищення посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм
Загальна частина
1. Посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон (далі — посвідчення) є документом, що посвідчує особу без громадянства під час перетинання нею державного кордону України і перебування за кордоном.
2. Посвідчення виготовляється у формі книжечки, правий форзац якої містить безконтактний електронний носій.
3. Посвідчення оформляється особам без громадянства, які постійно або тимчасово проживають на території України, але не мають проїзного документа, та які:
досягли шістнадцятирічного віку, — на підставі заяв-анкет, поданих ними особисто;
не досягли шістнадцятирічного віку або визнані обмежено дієздатними чи недієздатними, — на підставі заяв-анкет одного з батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших законних представників (далі — законні представники).
4. Посвідчення видається на строк дії посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання, виданої особі без громадянства.
5. Посвідчення видається протягом 15 робочих днів з дати прийняття заяви-анкети та документів, передбачених цим Порядком, від особи без громадянства чи її законного представника.
6. У разі втрати або викрадення посвідчення особі без громадянства замість втраченого або викраденого оформляється та видається нове посвідчення в порядку, встановленому для його обміну.
7. Обмін посвідчення здійснюється у разі:
1) зміни інформації, внесеної до посвідчення;
2) виявлення помилки в інформації, внесеній до посвідчення;
3) закінчення строку дії посвідчення;
4) непридатності посвідчення для подальшого використання.
8. За оформлення посвідчення (у тому числі замість втраченого або викраденого), його обмін справляється адміністративний збір у розмірах, установлених законом.
9. Документи для оформлення посвідчення (у тому числі замість втраченого або викраденого), його обміну подаються до територіальних органів/територіальних підрозділів ДМС за місцем проживання особи без громадянства.
10. Оформлення посвідчення (у тому числі замість втраченого або викраденого), його обмін здійснюється територіальними органами/ територіальними підрозділами ДМС через Головний обчислювальний центр Єдиного державного демографічного реєстру у взаємодії з Державним центром персоналізації документів державного підприємства "Поліграфічний комбінат "Україна" по виготовленню цінних паперів" (далі — Центр).
Порядок взаємодії ДМС із Центром встановлюється шляхом укладення відповідних договорів згідно з вимогами статті 4 Закону України "Про захист персональних даних".
11. Внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі — Реєстр) здійснюється з використанням відомчої інформаційної системи ДМС.
12. Для внесення інформації до Реєстру формується заява-анкета, зразок якої затверджується МВС.
13. Видані компетентними органами іноземної держави документи, що подаються для оформлення посвідчення (у тому числі замість втраченого або викраденого), його обміну, підлягають легалізації в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України. Такі документи подаються з перекладом на українську мову, засвідченим нотаріально.
Отримання інформації та взаємодія
під час здійснення ідентифікації особи
14. ДМС має право отримувати інформацію про особу з державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій, в обсязі, необхідному для ідентифікації особи у зв’язку з оформленням посвідчення (у тому числі замість втраченого або викраденого), його обміном.
Доступ до зазначеної інформації здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах".
У разі відсутності можливості надання ДМС прямого доступу до державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій, або надіслання запитів в електронній формі захищеними каналами зв’язку отримання відомостей про особу здійснюється шляхом надсилання запитів та надання відповідей на них у паперовій формі.
Дії працівників під час приймання документів
для оформлення, обміну посвідчення
15. Керівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС визначає працівників, які виконують функції з прийняття документів, формування заяв-анкет та видачі посвідчення, і працівників, які виконують функції з оформлення посвідчення (розгляд заяви-анкети, ідентифікація особи та підготовка проекту рішення).
16. Працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС під час приймання документів від особи без громадянства чи її законного представника перевіряє повноту поданих особою документів, зазначених у пунктах 23 і 25 цього Порядку, відповідність їх оформлення вимогам законодавства, своєчасність їх подання, наявність підстав для оформлення та видачі посвідчення, звіряє відомості про особу без громадянства, зазначені в посвідці на постійне проживання або посвідці на тимчасове проживання, з даними, що містяться в заяві-анкеті.
У разі виявлення факту подання документів не в повному обсязі або подання документів, оформлення яких не відповідає вимогам законодавства, територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС інформує особу без громадянства про відмову в прийнятті документів із зазначенням підстав такої відмови. За бажанням особи без громадянства відмова надається у письмовій формі.
Особа без громадянства має право повторно звернутися до територіального органу/територіального підрозділу ДМС в разі зміни або усунення обставин, у зв’язку з якими їй відмовлено в прийнятті документів.
17. У разі відповідності поданих документів вимогам цього Порядку працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС з використанням кваліфікованого електронного підпису та із застосуванням засобів Реєстру формує заяву-анкету (зокрема з отриманням біометричних даних, параметрів). Реєстрація заяви-анкети здійснюється із застосуванням засобів Реєстру під час її формування.
18. Після формування заяви-анкети працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС друкує її та надає особі без громадянства чи її законному представнику для перевірки правильності внесених до заяви-анкети відомостей.
У разі виявлення помилок у заяві-анкеті працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС вносить до неї відповідні виправлення.
19. Після перевірки заяви-анкети особа без громадянства чи її законний представник власним підписом підтверджує правильність внесених до заяви-анкети відомостей про особу. Якщо особа без громадянства у зв’язку з фізичними вадами не може підтвердити власним підписом правильність таких відомостей, працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС робить відмітку про неможливість такого підтвердження та засвідчує правильність внесених до заяви-анкети відомостей про особу власним підписом.
20. Після перевірки особою без громадянства чи її законним представником правильності внесених до заяви-анкети відомостей про особу заява-анкета перевіряється та підписується (із зазначенням дати, прізвища та ініціалів) працівником територіального органу/територіального підрозділу ДМС, який прийняв документи та сформував заяву-анкету.
21. Працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС сканує із застосуванням засобів Реєстру документи до заяви-анкети, які подаються особою без громадянства чи її законним представником.
22. Керівник/заступник керівника територіального органу ДМС або керівник структурного підрозділу такого органу, керівник/заступник керівника територіального підрозділу ДМС або особа, яка виконує його обов’язки, щодня здійснюють розподіл прийнятих заяв-анкет між працівниками, які виконують функції з оформлення посвідчення.
Подання документів для оформлення
(у тому числі замість втраченого або викраденого),
обміну посвідчення та їх розгляд
23. Для оформлення посвідчення особа без громадянства чи її законний представник подає:
1) посвідку на постійне проживання чи посвідку на тимчасове проживання, видану особі без громадянства;
2) документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або документ про звільнення від його сплати;
3) документ, що посвідчує особу законного представника, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, — у разі подання документів законним представником;
4) у разі оформлення посвідчення особі без громадянства, яка не досягла 12-річного віку, або особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я та яка потребує термінового лікування за кордоном, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, оформленим в установленому порядку, — одну кольорову фотокартку розміром 10 x 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування. Фотокартка повинна відповідати вимогам Міжнародної організації цивільної авіації (IКAO) Doc 9303 та МВС;
5) у разі, коли до посвідчення вносяться дані про неповнолітніх дітей, додатково подаються:
свідоцтво про народження дитини;
посвідка на постійне проживання чи посвідка на тимчасове проживання дитини;
стосовно дитини віком від 5 до 16 років — дві фотокартки розміром 3,5 х 4,5 сантиметра, одна з яких вклеюється в посвідчення і скріплюється печаткою, а друга вноситься до заяви-анкети батька (матері).
Оригінали документів (крім документів, що підтверджують сплату адміністративного збору) повертаються заявнику, а до заяви-анкети додаються їх копії, засвідчені працівником територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта шляхом проставлення відмітки "Згідно з оригіналом" та підпису із зазначенням його посади, прізвища, ініціалів та дати.
24. У разі необхідності прийняття документів від особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, за зверненням такої особи або її законного представника, оформленим у письмовій формі, здійснюється виїзд працівника територіального органу/територіального підрозділу ДМС за місцем проживання особи або місцем проходження лікування.
Працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС під час особистого відвідування особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, перевіряє та підтверджує тотожність зазначеної особи та особи, зображеної на фотокартці, про що складає акт. Акт складається в присутності особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я/її законного представника, у разі перебування особи в закладі охорони здоров’я — також лікуючого лікаря. В акті зазначається інформація про місце, дату та час відвідування, відомості про працівника територіального органу/територіального підрозділу ДМС і присутніх осіб, підстави для відвідування та підтвердження/непідтвердження стану здоров’я, тотожності особи. Акт підписується працівником територіального органу/територіального підрозділу ДМС, особою/її законним представником, а в разі перебування особи в закладі охорони здоров’я — також лікуючим лікарем.
У разі відсутності фізичних вад особа, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, власноруч проставляє підпис на окремому аркуші для подальшого сканування із застосуванням засобів Реєстру.
25. Для оформлення у зв’язку із втратою або викраденням посвідчення, його обміну особа без громадянства чи її законний представник подає документи, зазначені в підпунктах 1—5 пункту 23 цього Порядку, а також:
1) посвідчення, що підлягає обміну (крім випадків втрати та викрадення);
2) документи, що підтверджують обставини чи юридичні факти, відповідно до яких посвідчення підлягає обміну (крім випадків, передбачених підпунктами 3 і 4 пункту 7 цього Порядку).
26. Після прийняття до розгляду заяви-анкети та доданих до неї документів працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС здійснює заходи з ідентифікації особи, на ім’я якої оформляється посвідчення, та перевірку поданих нею документів.
27. Ідентифікація особи здійснюється на підставі даних, отриманих з баз даних Реєстру, та відомчої інформаційної системи ДМС.
У разі коли інформація про подану особою без громадянства чи її законним представником посвідку на постійне проживання відсутня у Реєстрі або подана посвідка на постійне проживання або посвідка на тимчасове проживання видана одним територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС, а документи для оформлення посвідчення подані до іншого територіального органу/територіального підрозділу ДМС у зв’язку із зміною особою без громадянства місця проживання, чинність посвідки перевіряється шляхом надсилання відповідних запитів до місця видачі посвідки, відповідь на які надається протягом трьох робочих днів з дня надходження такого запиту.
28. Рішення про оформлення посвідчення приймається територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС за результатами ідентифікації особи без громадянства, перевірки поданих документів та у разі відсутності підстав для відмови в його видачі.
29. У разі прийняття рішення про оформлення посвідчення або відмову в його оформленні матеріали долучаються до матеріалів справи про оформлення посвідки на постійне проживання чи посвідки на тимчасове проживання та зберігаються разом з ними. У разі коли посвідка на постійне проживання чи посвідка на тимчасове проживання видана одним територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС, а рішення про оформлення посвідчення у зв’язку із зміною особою без громадянства місця проживання прийняте іншим територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС, матеріали формуються в окрему справу та зберігаються протягом 75 років (для осіб, яким видана посвідка на постійне проживання) чи 15 років (для осіб, яким видана посвідка на тимчасове проживання). При цьому інформація про оформлення посвідчення надсилається до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, яким видана посвідка на постійне чи тимчасове проживання для долучення до матеріалів справи.
Персоналізація посвідчення та організація його видачі
30. Після прийняття рішення про оформлення посвідчення (у тому числі замість втраченого або викраденого), його обмін зазначені в заяві-анкеті відомості (персональні дані) передаються до Головного обчислювального центру Реєстру захищеними каналами зв’язку з обов’язковим дотриманням вимог до обробки персональних даних у порядку, встановленому законодавством.
31. Головний обчислювальний центр Реєстру здійснює автоматизовану перевірку, накопичення та збереження даних, отриманих від територіальних органів/територіальних підрозділів ДМС, установлює їх унікальність, формує набори даних для виготовлення посвідчення та передає їх до Центру.
32. Центр здійснює персоналізацію бланка посвідчення, вносить до безконтактного електронного носія інформацію, що міститься на сторінці даних посвідчення, біометричні дані (параметри) особи.
33. Персоналізовані Центром бланки посвідчення надсилаються територіальному органу/територіальному підрозділу ДМС в порядку, встановленому законодавством.
34. Працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС із застосуванням засобів Реєстру вносить до відомчої інформаційної системи ДМС відомості про дату надходження персоналізованого бланка посвідчення, до заяви-анкети — відомості про номер і дату оформлення посвідчення.
35. Працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС візуально звіряє інформацію, внесену до персоналізованого бланка посвідчення, з відомостями, що містяться у заяві-анкеті, відомчій інформаційній системі ДМС, та здійснює із застосуванням засобів Реєстру зчитування відомостей з безконтактного електронного носія. У разі виявлення помилки/браку персоналізований бланк посвідчення надсилається до ДМС для підтвердження такої помилки/браку та визначення порядку відшкодування вартості персоналізованого бланка посвідчення.
Видача посвідчення
36. Видача особі без громадянства посвідчення здійснюється територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС, який прийняв документи для його оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну, після пред’явлення посвідки на постійне проживання чи посвідки на тимчасове проживання.
37. У разі отримання посвідчення законним представником особи без громадянства він подає документ, що посвідчує особу, підтверджує громадянство України чи спеціальний статус особи.
38. Для отримання нового посвідчення особа без громадянства здає посвідчення, що подавалося для обміну, крім випадків, зазначених у пункті 6 цього Порядку.
39. Під час видачі посвідчення проводиться процедура верифікації. Особа без громадянства візуально перевіряє персональні дані, внесені до посвідчення.
40. До заяви-анкети вносяться:
1) відомості про те, що особа без громадянства здала посвідчення, із зазначенням реквізитів посвідчення (крім випадку, зазначеного в пункті 6 цього Порядку);
2) підпис особи без громадянства чи її законного представника із зазначенням дати отримання посвідчення. Якщо особа без громадянства у зв’язку з фізичними вадами не може підтвердити власним підписом факт отримання посвідчення, працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС робить відмітку про його отримання, зазначає дату видачі посвідчення та засвідчує факт видачі власним підписом;
3) прізвище та ініціали, власний підпис (із зазначенням дати) працівника територіального органу/територіального підрозділу ДМС, на якого згідно з його службовими обов’язками покладено функції з видачі посвідчення.

................
Перейти до повного тексту