1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Міжнародний документ


ТЛУМАЧЕННЯ КТМФЗ 13
Програми лояльності клієнта
( Текст Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), включаючи Міжнародні стандарти бухгалтерського обліку (МСБО) та Тлумачення (КТМФЗ, ПКТ), виданий Радою з Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку зі змінами станом на 1 січня 2012 року. ) ( Текст міжнародного стандарту в актуальному стані див. на сайті Міністерства фінансів України http://www.minfin.gov.ua/ )
Посилання
МСБО 8 "Облікові політики, зміни в облікових оцінках та помилки" ;
МСБО 18 "Дохід" ;
МСБО 37 "Забезпечення, умовні зобов'язання та умовні активи" .
Загальна інформація
1 Суб'єкти господарювання використовують програми лояльності клієнта з метою забезпечення стимулювання клієнтів для придбання товарів або послуг. Якщо клієнт купує товари або послуги, суб'єкт господарювання винагороджує його балами (їх часто називають "очками"). Клієнт може отримати свою винагороду у вигляді товарів чи послуг отриманих безоплатно або зі знижкою відповідно до набраних балів.
2 Ці програми працюють в різний спосіб. Наприклад, клієнт має накопичити визначену мінімальну кількість або суму балів, і тоді він має можливість використати їх. Бали можуть призначатися за окремі покупки або за групу покупок, або за визначений період споживання товарів чи послуг. Суб'єкт господарювання може здійснювати програму лояльності клієнта самостійно або ж брати участь у програмі, яку реалізує третя сторона. Винагороди, які пропонуються за такими програмами, можуть включати товари чи послуги, що їх надає сам суб'єкт господарювання, та/або права на отримання товарів чи послуг від третіх сторін.
Сфера застосування
3 Це Тлумачення слід застосовувати для обліку балів винагороди клієнта за програмами лояльності, які:
а) суб'єкт господарювання надає своїм клієнтам як складову операції з реалізації, наприклад продаж товарів, надання послуг або використання клієнтом активів суб'єкта господарювання; та
б) відповідають іншим умовам відбору, і тоді клієнти в майбутньому можуть отримати товари чи послуги безоплатно або зі знижкою.
Тлумачення визначає вимоги до обліку суб'єкта господарювання, який надає своїм клієнтам винагороду у вигляді балів.
Питання
4 У Тлумаченні розглядаються такі питання:
а) чи слід визнавати та оцінювати зобов'язання суб'єкта господарювання надати в майбутньому товари або послуги безоплатно чи зі знижкою ("винагороди") шляхом:
(i) віднесення певної частини отриманої компенсації або компенсації, яка підлягає отриманню від операції з продажу, на бали винагороди та відстрочення визнання доходу (застосовуючи параграф 13 МСБО 18 ); або
(ii) забезпечення визначених майбутніх витрат на надання винагороди (застосовуючи параграф 19 МСБО 18 ); та
б) визначення чи віднесена компенсація на бали винагороди:
(i) скільки саме слід віднести на бали;
(ii) коли слід визнавати дохід; та
(iii) як належить здійснювати оцінку доходу, якщо винагороду надає третя сторона.
Консенсус
5 Суб'єкт господарювання повинен застосовувати параграф 13 МСБО 18 та обліковувати бали винагороди як окремий визначений компонент операції(й) з реалізації, в якій вони надаються ("первісний продаж"). Справедливу вартість отриманої компенсації або компенсації, яка підлягає отриманню, за первісним продажем слід розподілити між балами винагороди та іншими компонентами реалізації.
6 Оцінку компенсації, розподіленої на бали винагороди, слід здійснювати шляхом посилання на їх справедливу вартість, тобто на суму, за яку ці бали винагороди можна було б продати окремо.
7 Якщо суб'єкт господарювання сам забезпечує постачання винагород, він повинен визнавати розподілену на бали винагороди компенсацію як дохід при виплаті винагороди клієнту і виконанні своїх зобов'язань з надання винагороди. Сума визнаного доходу має базуватися на кількості балів винагороди, що були виплачені клієнту як компенсація за винагороду, відносно до загальної кількості балів, що передбачають виплату винагороди.

................
Перейти до повного тексту