- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 18 лютого 2016 р. № 92 Київ |
Про затвердження Положення про єдину державну систему запобігання, реагування і припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків
З метою удосконалення нормативно-правової регламентації діяльності щодо запобігання, реагування, припинення, мінімізації наслідків терористичної діяльності Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про єдину державну систему запобігання, реагування і припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків, що додається.
2. Суб’єктам, які безпосередньо здійснюють боротьбу з тероризмом, видати за погодженням із Службою безпеки у межах повноважень у шестимісячний строк з дня набрання чинності цією постановою інструкції з організації та порядку вчинення дій за рівнями терористичних загроз, визначеними Положенням, затвердженим цією постановою.
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
Інд. 72 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 лютого 2016 р. № 92
ПОЛОЖЕННЯ
про єдину державну систему запобігання, реагування і припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків
1. Це Положення визначає механізм функціонування єдиної державної системи запобігання, реагування і припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків (далі - єдина державна система), рівні терористичних загроз та заходи реагування суб’єктів боротьби з тероризмом на загрозу вчинення або вчинення терористичного акту.
2. Завданнями єдиної державної системи є:
1) запобігання терористичній діяльності, у тому числі забезпечення своєчасності виявлення та усунення причин і умов, що сприяють вчиненню терористичних актів;
2) інформування населення про рівні загроз вчинення або вчинення терористичного акту;
3) забезпечення безпеки об’єктів можливих терористичних посягань, до яких належать:
об’єкти, щодо яких здійснюється державна охорона;
важливі державні об’єкти;
об’єкти підвищеної небезпеки;
об’єкти єдиної транспортної системи України;
особливо важливі об’єкти електроенергетики;
закордонні дипломатичні установи, консульські та інші представництва іноземних держав на території України;
установи Державної кримінально-виконавчої служби;
( Абзац восьмий підпункту 3 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 294 від 26.04.2017 )
місця масового перебування людей.
3. Єдина державна система складається з постійно діючих територіальної і функціональної підсистем.
До територіальної підсистеми входять координаційні групи Антитерористичного центру при регіональних органах СБУ та їх штаби.
Суб’єкти територіальної підсистеми організовують діяльність щодо запобігання, реагування, припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків.
До функціональної підсистеми входять структурні підрозділи суб’єктів боротьби з тероризмом та Міжвідомча координаційна комісія Антитерористичного центру при СБУ.
4. Територіальна і функціональна підсистеми взаємодіють шляхом:
обміну інформацією про загрозу вчинення терористичного акту;
проведення спільних оперативно-розшукових та інших заходів;
проведення моніторингу стану і тенденцій поширення тероризму в Україні та за її межами;
організації і проведення командно-штабних та тактико-спеціальних навчань і тренувань з використанням сил і засобів суб’єктів боротьби з тероризмом.
5. Координуючим органом єдиної державної системи та суб’єктів боротьби з тероризмом є Антитерористичний центр при СБУ (далі - Антитерористичний центр).
Управління функціональною підсистемою єдиної державної системи здійснюється суб’єктами боротьби з тероризмом у межах повноважень, координація діяльності якої здійснюється Міжвідомчою координаційною комісією Антитерористичного центру.
Управління територіальною підсистемою єдиної державної системи здійснюється координаційними групами Антитерористичного центру при регіональних органах СБУ.
6. Для забезпечення належного і своєчасного реагування на загрозу вчинення терористичного акту:
1) суб’єкти боротьби з тероризмом у межах своїх повноважень:
здійснюють постійний обмін інформацією з Антитерористичним центром з використанням наявних засобів зв’язку;
забезпечують готовність сил і засобів, що залучаються до проведення антитерористичних операцій;
надають Антитерористичному центру пропозиції до проекту плану проведення антитерористичної операції на об’єктах можливих терористичних посягань;
забезпечують належний рівень захисту та охорони об’єктів можливих терористичних посягань;
здійснюють заходи щодо недопущення можливого застосування під час вчинення терористичного акту зброї, боєприпасів, вибухових, отруйних речовин і засобів масового ураження;
організовують заходи щодо інформування та підготовки населення до дій в умовах загрози або вчинення терористичного акту;
2) Антитерористичний центр:
проводить моніторинг загроз вчинення терористичних актів на території України та за її межами;
розробляє план проведення антитерористичної операції на об’єктах можливих терористичних посягань;
визначає потребу в силах і засобах, що залучаються до проведення антитерористичної операції;
сповіщає суб’єктів боротьби з тероризмом про прийняття рішення щодо рівня терористичної загрози.
7. Залежно від наявної інформації про загрозу вчинення або вчинення терористичного акту встановлюються такі рівні терористичних загроз:
"сірий (можлива загроза)" - за наявності факторів (умов), що сприяють вчиненню терористичного акту;
"синій (потенційна загроза)" - за наявності інформації, що потребує підтвердження, про підготовку до вчинення терористичного акту;
"жовтий (імовірна загроза)" - за наявності достовірної (підтвердженої) інформації про підготовку до вчинення терористичного акту;
"червоний (реальна загроза)" - у разі вчинення терористичного акту.
Рівень терористичної загрози тимчасово встановлюється для усіх або окремих суб’єктів боротьби з тероризмом та діє на всій території України, в окремих її місцевостях або на об’єктах можливих терористичних посягань.
8. Рішення про встановлення, зміну, скасування рівня терористичної загрози, строк та район дії рівня терористичної загрози приймає керівник Антитерористичного центру за письмовим дозволом Голови СБУ. Про прийняте рішення керівник Антитерористичного центру негайно інформує Президента України.
Рішення про встановлення, зміну, скасування рівня терористичної загрози, строк та район дії рівня терористичної загрози оприлюднюється через засоби масової інформації.
Рівень терористичної загрози скасовується у разі запобігання вчиненню чи припиненню терористичного акту та ліквідації загрози життю і здоров’ю людей.
9. Відповідно до встановленого рівня терористичної загрози здійснюються такі заходи:
1) у разі встановлення рівня терористичної загрози "сірий (можлива загроза)":
суб’єкти боротьби з тероризмом у межах своїх повноважень:
- усувають та мінімізують дії факторів, що сприяють виникненню та поширенню тероризму;
- проводять профілактичну роботу;
- удосконалюють правові та організаційні основи боротьби з тероризмом;
- розробляють нові методи боротьби з тероризмом;
- підвищують рівень інформованості суспільства про небезпеку та масштаби тероризму;
- формують громадську думку з метою сприяння державній політиці у сфері боротьби з тероризмом;
- розвивають міжнародне співробітництво у сфері боротьби з тероризмом;
Антитерористичний центр:
- визначає, аналізує причини і умови, які сприяють виникненню та поширенню тероризму;
................Перейти до повного тексту