1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 серпня 1996 р. N 918
Київ
Про затвердження Комплексної програми соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, та створення Національної наглядової ради з її реалізації
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1275 від 17.10.96 N 696 від 18.05.98 )
З метою забезпечення правового та соціального захисту звільнених у запас військовослужбовців Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Комплексну програму соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку (додається).
2. Створити Національну наглядову раду з реалізації Комплексної програми соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку.
Затвердити склад Національної наглядової ради (додається).
3. Затвердити Положення про Національну наглядову раду з реалізації Комплексної програми соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку (додається).
4. Міністерству фінансів профінансувати у 1996 році виконання зазначеної Комплексної програми у сумі 33 млрд. карбованців.
Прем'єр-міністр України П. ЛАЗАРЕНО
Інд. 69
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 серпня 1996 р. N 918
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку
1. Загальні положення
Концепцією військової реформи передбачається скорочення чисельності особового складу Збройних Сил. Звільнювані та звільнені у запас або відставку військовослужбовці (далі - колишні військовослужбовці) потребують соціальної адаптації та професійної переорієнтації в умовах ринкової економіки. Близько 80 їх відсотків - особи віком до 45 років, на утриманні яких перебувають сім'ї. На ринку праці при зростаючій кількості безробітних колишнім військовослужбовцям доведеться конкурувати з фахівцями, які мають схожі характеристики за освітою й професійною кваліфікацією.
Цією Програмою, розробленою на основі Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", Указу Президента України від 21 серпня 1993 р. N 352 "Про невідкладні заходи щодо посилення соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей", передбачається організація перепідготовки колишніх військовослужбовців та працевлаштування їх як в державному, так і в недержавному секторі економіки.
Програму передбачено реалізувати протягом 1996 - 1998 років.
2. Мета Програми
Метою Програми є забезпечення створення умов для отримання звільнюваними у запас або відставку військовослужбовцями допомоги з питань професійної орієнтації, проходження ними перепідготовки для роботи в умовах ринкової економіки.
Реалізація Програми дасть змогу максимально використати інтелектуальний потенціал колишніх військовослужбовців в інтересах держави і планомірно здійснити формування працездатного підприємницького складу.
3. Учасники Програми
Міноборони бере участь у фінансуванні Програми, здійснює планування дій, спрямованих на реалізацію Програми, співпрацює з міжнародними організаціями у питаннях соціального захисту колишніх військовослужбовців, визначає військові вищі заклади освіти (установи, організації), на базі яких здійснюватиметься перепідготовка колишніх військовослужбовців, співпрацює з Мінпраці та Міносвіти з питань обміну необхідною інформацією про колишніх військовослужбовців.
Мінпраці разом з державною службою зайнятості надає Міноборони інформацію про стан ринку праці по регіонах, а також сприяє колишнім військовослужбовцям у пошуку робочих місць.
Міносвіти співпрацює з Міноборони з питань визначення закладів освіти, відбору викладачів та організації навчального процесу.
Національне агентство реконструкції та розвитку сприяє Міноборони у залученні ресурсів міжнародної технічної допомоги.
З метою координації діяльності міністерств та відомств щодо реалізації Програми створюється Національна наглядова рада.
4. Виконавчі органи Програми
Для ефективної реалізації Програми створюється Національний координаційний центр (далі - НКЦ).
НКЦ надається статус юридичної особи з правом розпорядника виділених для виконання Програми коштів та право створення регіональних центрів соціальної адаптації колишніх військовослужбовців (далі - регіональні центри адаптації) в межах штатної чисельності Комітету з питань соціального захисту військовослужбовців Міноборони (далі - Комітет).
Положення про НКЦ затверджується Кабінетом Міністрів України.
( Абзац пункту 4 в редакції Постанови N 1275 від 17.10.96 )
5. Джерела фінансування Програми
Для фінансування Програми НКЦ залучаються як бюджетні, так і позабюджетні кошти. Джерелами позабюджетного фінансування будуть кошти недержавних інвестиційних фондів, у тому числі іноземних.
Фінансування передбачається провадити за рахунок:
( млрд. крб.)
1996 рік 1997 рік Разом
бюджетних
коштів:
Комітету Міноборони
Міносвіти
Міноборони
Мінпраці
інвестиційних фондів

Усього
33

16,8
13,4
72,2
5,5
901

1041,9
57,6


24,1
220,5
5,5
1019

1326,7
90,6

16,8
37,5
292,7
11
1920

2368,6
Визначення джерел і розмірів фінансування Програми у 1998 році буде здійснено в 1997 році.
Фінансування Програми передбачається здійснювати за такими напрямами:
покриття витрат на оренду приміщень, комунальні послуги, заробітну плату викладачів та обслуговуючого персоналу виконавчих органів Програми;
надання стипендій - слухачам закладів освіти, звільненим із Збройних Сил та інших військових формувань без права на пенсію та направленим державною службою зайнятості для навчання;
покриття поточних витрат;
підтримка створення випускниками нових підприємств;
створення нових робочих місць;
надання матеріальної допомоги.
6. Структура Програми
Ця Програма розрахована на три роки. За цей час передбачається перепідготовити 8000 колишніх військовослужбовців. Протягом першого року необхідно виконати всю підготовчу роботу для забезпечення реалізації Програми, в наступні два роки слід щорічно проводити перепідготовку 4000 колишніх військовослужбовців.
Відомості про колишніх військовослужбовців вивчатимуться на підставі їх особових справ у виконавчих органах Програми за участю спеціалістів Збройних Сил та інших військових формувань.
Перепідготовка колишніх військовослужбовців буде проводитися шляхом їх навчання в 15 закладах освіти Міноборони та Міносвіти, відбір яких здійснюється на конкурсній основі. Початком участі закладу освіти у Програмі вважається дата укладення відповідного договору з НКЦ.
Виконавчі органи Програми у співпраці з центрами зайнятості Автономної Республіки Крим і областей проводять аналіз стану регіональних ринків праці з подальшою оцінкою вакансій і розподілом робочих місць для колишніх військовослужбовців.
Перед навчанням колишні військовослужбовці будуть отримувати консультації з професійної орієнтації, а після навчання - допомогу в пошуку нової роботи.
Програмою передбачається:
організація перепідготовки військовослужбовців у регіонах з найбільшою концентрацією тих, що підлягають звільненню або звільнені в запас;
підготовка 8 тис. спеціалістів, які були б спроможні створювати нові підприємства та брати участь у процесах приватизації;
підготовка 200 викладачів для роботи в закладах освіти, які будуть здійснювати перепідготовку колишніх військовослужбовців;
підготовка штатних працівників виконавчих органів Програми.
7. Основними напрямами надання допомоги колишнім військовослужбовцям є:
надання допомоги в працевлаштуванні тих з них, що пройшли перепідготовку;
надання консультацій з питань професійної переорієнтації і працевлаштування;
сприяння у виборі з тим, щоб використати їх військову професійну освіту і досвід у роботі за новообраними спеціальностями;
надання допомоги в організації нових підприємств.
8. Основні спеціальності перепідготовки
Перепідготовка колишніх військовослужбовців передбачається за такими спеціальностями:
менеджмент і маркетинг;
бухгалтерський облік;
організація діяльності приватизованих і спільних підприємств з новими технологічними процесами;
техніка безпеки і збереження екології;
комп'ютерні технології;
інженер-контролер (аудитор технологічних процесів).
Середній термін перепідготовки - чотири місяці, в тому числі один місяць навчання з ринкової економіки і з комп'ютерної грамотності, три місяці - за обраною спеціальністю.
Конкретний термін в ході перепідготовки може визначатися з урахуванням отриманого досвіду перепідготовки.

................
Перейти до повного тексту