- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про реформування державних і комунальних друкованих медіа
( Назва Закону із змінами, внесеними згідно із Законом
№ 2849-IX від 13.12.2022 )
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 3, ст.34)
( Із змінами, внесеними згідно із Законами
№ 2051-VIII від 18.05.2017, ВВР, 2017, № 26, ст.296
№ 2578-VIII від 02.10.2018, ВВР, 2018, № 44, ст.356
№ 2849-IX від 13.12.2022 )
( У тексті Закону слова "засоби масової інформації" в усіх відмінках і числах замінено словом "медіа" згідно із Законом
№ 2849-IX від 13.12.2022 )
Цей Закон визначає механізм реформування друкованих медіа, заснованих органами державної влади, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування.
Стаття 1. Сфера дії Закону
1. Дія цього Закону поширюється на друковані медіа, засновниками (співзасновниками) яких є органи державної влади, інші державні органи та органи місцевого самоврядування (далі - друковані медіа), і редакції друкованих медіа, засновниками (співзасновниками) яких є органи державної влади, інші державні органи та органи місцевого самоврядування (далі - редакції).
2. Питання щодо офіційного оприлюднення друкованими медіа нормативно-правових актів Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також інших органів, акти яких відповідно до законодавства підлягають державній реєстрації, щодо механізму реалізації положень про офіційне опублікування та набрання чинності нормативно-правовими актами цим Законом не регулюються.
Дія цього Закону не поширюється на газети "Голос України" та "Урядовий кур’єр", що відповідно до законодавчих актів здійснюють офіційне опублікування законів України та інших нормативно-правових актів.
Стаття 2. Етапи реформування друкованих медіа та редакцій
1. Реформування друкованих медіа та редакцій здійснюється у два етапи: перший - протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом та другий - протягом наступних двох років.
2. На першому етапі здійснюється реформування друкованих медіа та редакцій згідно з
переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, організовується підвищення кваліфікації працівників таких редакцій, а також складається Зведений перелік об’єктів реформування.
3. До переліку друкованих медіа та редакцій, що підлягають реформуванню на першому етапі, порядок формування якого визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, включаються друковані медіа та редакції, що звернулися з відповідними клопотаннями до зазначеного органу.
4. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, узагальнює результати першого етапу реформування друкованих медіа та редакцій і у разі потреби готує пропозиції про внесення змін до відповідних нормативно-правових актів.
5. На другому етапі здійснюється реформування друкованих медіа та редакцій, не реформованих на першому етапі.
Стаття 3. Способи реформування друкованих медіа та редакцій
1. Реформування друкованих медіа та редакцій здійснюється у такий спосіб:
1) вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого медіа та редакції - у разі відсутності у майні редакції державного (комунального) майна;
2) вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого медіа та редакції з перетворенням редакції членами її трудового колективу у суб’єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого медіа;
3) вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого медіа та редакції з подальшою приватизацією майна редакції, що перебуває у державній чи комунальній власності, відповідно до законодавства з питань приватизації, якщо трудовий колектив редакції не подає протягом установленого цим Законом строку пропозиції про свою участь у реформуванні друкованого медіа;
4) перетворення друкованих медіа, заснованих центральними органами виконавчої влади, в офіційні друковані видання.
2. Визначення розміру частки, що належить державі, у майні редакції здійснюється відповідно до законодавства про приватизацію.
3. Протягом чотирьох місяців з дня набрання чинності цим Законом засновники (співзасновники) друкованого медіа та редакції зобов’язані сплатити заборгованість із податків та обов’язкових платежів, ліквідувати заборгованість із заробітної плати та виконати інші фінансові зобов’язання відповідно до законодавства.
Стаття 4. Порядок прийняття рішення про реформування друкованих медіа та редакцій
1. Рішення про реформування друкованого медіа та редакції приймається їх засновниками (співзасновниками) за участю трудового колективу.
Трудовий колектив редакції має пріоритетне право у визначенні способу реформування.
2. Протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом трудовий колектив редакції на загальних зборах, на яких присутні не менш як три чверті загальної кількості штатних працівників, приймає рішення щодо своєї участі у реформуванні друкованого медіа та редакції і подає засновникам (співзасновникам) пропозицію стосовно способу реформування.
3. Засновники (співзасновники) друкованого медіа та редакції у місячний строк після надходження пропозиції трудового колективу редакції приймають рішення про реформування та про спосіб реформування, яке доводиться до відома трудового колективу та надсилається центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, для внесення до Зведеного переліку об’єктів реформування та центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації друкованих медіа.
4. У разі якщо трудовий колектив редакції не повідомив про свою участь у реформуванні протягом строку, визначеного частиною другою цієї статті, засновники (співзасновники) відповідного друкованого медіа та редакції приймають рішення про реформування самостійно.
5. Рішення засновників (співзасновників) про реформування друкованих медіа та редакцій у місячний строк з дня його прийняття публікується у відповідному друкованому медіа.
6. Спори між засновниками (співзасновниками) друкованого медіа та редакції і трудовим колективом редакції зазначеного друкованого медіа щодо способу реформування вирішуються у судовому порядку.
Стаття 5. Особливості управління майном редакцій у процесі їх реформування
1. Управління майном редакцій державних друкованих медіа до завершення реформування здійснюється уповноваженими органами управління, що є їх засновниками (співзасновниками), відповідно до
Закону України "Про управління об’єктами державної власності".
2. Управління майном редакцій комунальних друкованих медіа до завершення реформування здійснюється їх засновниками (співзасновниками).
3. З дня набрання чинності цим Законом і до завершення процесу реформування відповідних друкованих медіа органам державної влади, іншим державним органам та органам місцевого самоврядування, що є засновниками (співзасновниками) редакцій, забороняється проводити операції, наслідком яких може стати відчуження майна редакцій, зокрема його продаж, обмін та застава, встановлення іпотеки, безоплатна передача та реалізація для погашення заборгованості, передача в оренду, внесення його до статутних (складених) капіталів суб’єктів господарювання, передача в управління та проведення операцій з борговими вимогами і зобов’язаннями (факторинг).
4. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, проводить моніторинг процесу реформування друкованих медіа та редакцій з метою забезпечення їх функціонування, збереження назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості.
Стаття 6. Зведений перелік об’єктів реформування
1. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, забезпечує складення, ведення та оновлення Зведеного переліку об’єктів реформування на підставі інформації, що подається засновниками (співзасновниками) друкованих медіа та редакцій, у
порядку та
формі, установлених цим органом.
2. У Зведеному переліку об’єктів реформування зазначається інформація про:
1) засновників (співзасновників) друкованих медіа та редакцій;
2) приміщення, в яких розташовані редакції;
3) перелік майна, що перебуває на балансі редакції;
4) джерела фінансування редакцій;
5) рішення засновників (співзасновників) стосовно способу реформування друкованих медіа та редакцій.
Стаття 7. Вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого медіа та редакції
1. Вихід органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого медіа та редакції у разі відсутності у майні редакції державного (комунального) майна оформляється договором, що укладається між органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, що є засновниками (співзасновниками), та правонаступниками (у тому числі трудовим колективом редакції) відповідно до вимог цивільного законодавства. Зазначений договір, який обов’язково має містити умови забезпечення функціонування друкованого медіа, збереження його назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості, є підставою для подання правонаступниками заяви про перереєстрацію друкованого медіа в порядку, визначеному
Законом України "Про медіа".
Стаття 8. Перетворення редакції членами її трудового колективу у суб’єкт господарювання
1. Перетворення редакції членами її трудового колективу у суб’єкт господарювання здійснюється відповідно до
Цивільного і
Господарського кодексів України.
................Перейти до повного тексту