- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 13 липня 2004 р. N 914 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 51 від 05.02.2014 )
Про затвердження нової редакції Статуту Академії педагогічних наук України
Затвердити нову редакцію Статуту Академії педагогічних наук України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 1999 р.
N 2222 (Офіційний вісник України, 1999 р., N 49, ст. 2412), прийняту загальними зборами Академії 16 квітня 2002 р., що додається.
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 грудня 1999 р. N 2222 ( 2222-99-п )
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 13 липня 2004 р. N 914)
СТАТУТ
Академії педагогічних наук України
Загальні положення
1. Академія педагогічних наук України (далі - Академія) заснована Указом Президента України від 4 березня 1992 р.
N 124 "Про заснування Академії педагогічних наук України".
Академія об'єднує у своєму складі дійсних членів (академіків), членів-кореспондентів, почесних академіків та іноземних членів, які обираються загальними зборами Академії, а також усіх наукових співробітників, які працюють в установах, на підприємствах, в організаціях та закладах, що входять до складу Академії (далі - наукові установи).
Академія провадить свою діяльність у тісній взаємодії з МОН, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, Національною академією наук, іншими галузевими академіями наук.
2. Повне найменування Академії: українською мовою - Академія педагогічних наук України, англійською мовою - Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine; скорочене - АПН України.
3. Академія є науковою організацією, що заснована на державній власності.
4. Академія є самоврядною організацією, яка самостійно визначає основні напрями наукових досліджень з педагогіки і психології, проблем освіти, свою структуру, вирішує науково-організаційні, господарські, кадрові питання, здійснює міжнародні наукові зв'язки.
5. Академія є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в Державному казначействі України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
6. Місцезнаходження Академії: Україна, 04053, м. Київ, вул. Артема, 52а.
Завдання і функції Академії
7. Основними завданнями діяльності Академії є теоретичне і методичне забезпечення розвитку національної системи освіти, всебічне наукове супроводження і широкомасштабна дослідницька робота в галузі педагогіки і психології.
Академія всіляко сприяє найповнішому використанню і відтворенню інтелектуального та культурного потенціалу українського народу, утвердженню загальнолюдських і національних цінностей та забезпечує випереджувальний розвиток педагогічної і психологічної наук з урахуванням перспектив соціально-економічного розвитку України.
8. Академія відповідно до основних завдань, передбачених у пункті 7 цього Статуту:
визначає основні напрями досліджень, які проводяться науковими установами;
організовує, координує та проводить фундаментальні і прикладні наукові дослідження з проблем освіти, педагогіки і психології, інформує громадськість про їх результати;
розробляє наукові основи розвитку освіти з урахуванням науково-технічного прогресу, соціально-економічних змін, національно-культурних традицій, а також зарубіжного досвіду;
розвиває педагогіку, психологію та інші науки, проводить міждисциплінарні дослідження;
проводить наукову експертизу освітніх інновацій та навчальної літератури, вивчає та узагальнює досягнення педагогічної і психологічної наук, сприяє їх впровадженню у практику;
об'єднує вчених Академії, інших наукових установ, науково-педагогічних і педагогічних працівників вищих навчальних закладів у наукових радах, товариствах і асоціаціях;
налагоджує зв'язки з науковими установами інших держав з питань освіти;
проводить підготовку і перепідготовку наукових і педагогічних кадрів;
організовує та здійснює підвищення кваліфікації працівників наукових установ, науково-педагогічних і педагогічних працівників з педагогіки і психології та методики окремих дисциплін, керівних працівників, їх резерву, а також працівників методичних служб і закладів післядипломної педагогічної освіти, практичних психологів;
провадить видавничу діяльність;
скликає наукові сесії, з'їзди, конференції і наради, у тому числі міжнародні, для обговорення наукових проблем і питань координації науково-дослідницької роботи;
сприяє створенню підприємств для підготовки дидактичних матеріалів та надання науково-технічних і науково-методичних послуг, розвитку різних форм інноваційної діяльності та міжнародного науково-технічного співробітництва в галузі освіти, педагогіки і психології.
9. Свої завдання і функції Академія виконує шляхом:
проведення членами Академії та співробітниками наукових установ, спеціально створюваними колективами фундаментальних, прикладних, пошукових і прогностичних досліджень, розроблення програм, проектів, прогнозів, різноманітних засобів і технологій для науково-методичного забезпечення системи освіти;
розроблення відповідно до покладених на неї обов'язків основ наукової політики в галузі освіти, педагогіки і психології;
наукового обґрунтування змісту освіти, сучасних освітніх та інформаційних технологій, форм і методів виховання та навчання, розроблення підручників і методичних посібників для навчальних закладів;
дослідження світових тенденцій розвитку освіти, педагогічної і психологічної наук, проведення аналізу державних стандартів освіти та її змісту в іноземних державах, оцінки рівня освіти в українській і зарубіжній школах;
вивчення, узагальнення та поширення освітніх нововведень, перспективного вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду;
підготовки пропозицій щодо створення, реорганізації і ліквідації наукових установ, які повністю або частково фінансуються з державного бюджету;
утворення наукових рад, товариств, асоціацій з найважливіших проблем в галузі педагогіки і психології;
підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації через докторантуру та аспірантуру;
створення сприятливих умов для підвищення кваліфікації наукових співробітників, викладачів, інших працівників в галузі освіти, педагогіки і психології;
провадження видавничої діяльності (випуск наукової, навчальної та методичної літератури, інформаційних вісників, бюлетенів);
пропагування досягнень науки і сприяння поширенню знань з педагогіки і психології;
збереження рукописів учених, а також архівних та інших матеріалів наукових установ, що мають наукову, культурну та історичну цінність;
обміну друкованими виданнями та іншими видами інформації з науковими установами, вищими навчальними закладами, інформаційними центрами, бібліотеками і музеями, іншими організаціями і фондами в Україні та за її межами;
заснування і присудження відзнак і премій Академії за значні досягнення у науково-педагогічній та освітній діяльності; присвоєння звання почесного доктора наукової установи відповідно до положення, яке розробляється установою і затверджується президією Академії.
Склад Академії і порядок проведення виборів її членів
10. До персонального складу Академії входять дійсні члени (академіки), члени-кореспонденти, почесні академіки та іноземні члени, які обираються в порядку, передбаченому цим Статутом та Положенням про вибори до Академії, що затверджується її президією.
11. Дійсними членами Академії обираються члени-кореспонденти з числа осіб - громадян України, що досягли значних успіхів у науковій та науково-педагогічній діяльності і збагатили педагогічну або психологічну науку визначними працями.
Дійсні члени (академіки) та члени-кореспонденти Академії, які виїхали на постійне проживання за межі України і стали громадянами іншої держави, набувають статусу іноземних членів Академії. Вивільнені ними місця дійсних членів (академіків) та членів-кореспондентів Академії оголошуються президією вакантними.
12. Членами-кореспондентами Академії обираються доктори наук з числа осіб - громадян України, що підготували та видали визначні наукові праці з педагогіки і психології, методики, є авторами винаходів і успішно поєднують наукову та науково-педагогічну діяльність, мають значні досягнення у розробленні та впровадженні у навчальний процес нових технологій.
13. Почесними академіками можуть бути обрані громадяни України, що зробили вагомий внесок у розвиток системи освіти, педагогічної і психологічної наук, беруть активну участь у виконанні статутних завдань Академії.
14. Іноземними членами Академії обираються відомі міжнародній науковій громадськості вчені - громадяни інших держав, що співпрацюють з ученими Академії.
15. Почесні академіки та іноземні члени Академії мають право дорадчого голосу.
16. Вибори дійсних членів та членів-кореспондентів Академії проводяться за наявності вакансій в умовах широкої поінформованості наукової громадськості і призначаються президією Академії не рідше ніж один раз на три роки.
Дійсними членами та членами-кореспондентами обираються доктори наук з відповідних спеціальностей.
17. Після досягнення дійсними членами та членами-кореспондентами Академії 70-річного віку відкриваються вакансії для виборів нових дійсних членів та членів-кореспондентів Академії.
За дійсними членами та членами-кореспондентами, які досягли зазначеного віку, зберігаються всі права, передбачені цим Статутом.
18. Повідомлення президії Академії про проведення виборів дійсних членів та членів-кореспондентів публікується в пресі не пізніше ніж за три місяці до проведення виборів.
19. Ученим радам наукових установ і вищих навчальних закладів, державним організаціям, педагогічним радам шкіл, місцевим органам управління освітою, дійсним членам Академії надається право висувати кандидатів у дійсні члени та члени-кореспонденти Академії із зазначених у повідомленні спеціальностей і протягом одного місяця від дня публікації повідомлення про вибори письмово сповіщати про це Академію.
Списки висунутих і зареєстрованих кандидатів у дійсні члени та члени-кореспонденти публікуються в пресі не пізніше ніж за місяць до дня виборів.
20. Вибори дійсних членів та членів-кореспондентів Академії проводяться поетапно - на загальних зборах відділень та на загальних зборах Академії. Кандидатури, які набрали не менш як 2/3 голосів учасників загальних зборів відділення, виносяться на розгляд загальних зборів Академії, які обирають дійсних членів та членів-кореспондентів з числа кандидатів, обраних загальними зборами відділень у межах оголошених вакансій.
21. Передвиборна кампанія і вибори проводяться на демократичній основі, в умовах повної гласності та поінформованості наукової громадськості. Кандидатури для обрання в дійсні члени та члени-кореспонденти Академії широко обговорюються в наукових колективах. Результати обговорення доводяться до відома членів відділень, до яких балотуються кандидати.
На загальних зборах відділень і на загальних зборах Академії створюються умови для всебічного обговорення кандидатур. З метою встановлення відповідності спеціальностей висунутих кандидатів оголошеним вакансіям та визначення рейтингу претендентів президією створюються експертні комісії з числа дійсних членів.
22. Дійсний член Академії має право ухвального голосу на всіх етапах виборів, а член-кореспондент - на виборах кандидатів у члени-кореспонденти на загальних зборах відділень Академії, а також членів-кореспондентів, почесних академіків та іноземних членів на загальних зборах Академії.
23. Вибори кандидатів у дійсні члени Академії проводяться на загальних зборах відділення таємним голосуванням дійсних членів, а кандидатів у члени-кореспонденти Академії - таємним голосуванням дійсних членів та членів-кореспондентів, які входять до складу відділення. Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо на зборах присутні не менш як 2/3 особового складу дійсних членів та членів-кореспондентів Академії, які входять до складу відділення.
Обраними кандидатами в дійсні члени Академії вважаються особи, за яких проголосувало не менш як 2/3 членів Академії відділення.
24. Дійсні члени Академії обираються на загальних зборах Академії таємним голосуванням дійсних членів Академії, а члени-кореспонденти Академії - таємним голосуванням дійсних членів і членів-кореспондентів. Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо на зборах присутні не менш як 2/3 особового складу Академії.
Обраними дійсними членами (академіками) та членами-кореспондентами Академії вважаються особи, за яких проголосувало не менш як 2/3 кількості дійсних членів або дійсних членів та членів-кореспондентів, які брали участь у голосуванні.
Список новообраних членів Академії публікується у пресі.
25. Кандидати в почесні академіки та іноземні члени Академії висуваються загальними зборами відділень і обираються загальними зборами Академії. У виборах беруть участь дійсні члени та члени-кореспонденти Академії. Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо на зборах присутні не менш як 2/3 особового складу дійсних членів та членів-кореспондентів. Обраними вважаються особи, за яких проголосувало не менш як 2/3 кількості членів Академії, які брали участь у голосуванні.
Висування кандидатів і обрання в почесні академіки та іноземні члени Академії може проводитися за рішенням загальних зборів відділення і загальних зборів Академії відкритим голосуванням.
Права і обов'язки дійсних членів (академіків) та членів-кореспондентів Академії
26. Члени Академії мають переважне право на створення Академією умов для проведення ними наукових досліджень в наукових установах.
27. Кожний дійсний член, член-кореспондент Академії відповідно до своєї наукової спеціальності є членом одного з відділень Академії, має право переходити з одного відділення в інше, виносити на розгляд президії, загальних зборів відділення та загальних зборів Академії наукові та науково-організаційні питання.
Дійсні члени та члени-кореспонденти Академії, які входять до складу одного відділення, можуть за згодою загальних зборів іншого відділення брати участь у його роботі, користуючись усіма правами члена цього відділення (за винятком права ухвального голосу на виборах кандидатів у члени Академії, академіка-секретаря відділення, ученого секретаря та членів бюро відділення), а також бути членами інших академій наук, у тому числі іноземних, і членами міжнародних наукових організацій.
28. Основними обов'язками дійсних членів та членів-кореспондентів Академії є збагачення педагогічної і психологічної наук новими досягненнями шляхом особистого проведення наукових досліджень, організації і керівництва колективним розробленням фундаментальних наукових проблем; підготовки наукових кадрів та сприяння впровадженню досягнень науки в систему освіти і використанню їх у соціально-економічному та культурному розвитку країни; поєднання наукової творчості з підготовкою і перепідготовкою педагогічних кадрів, виконання доручень президії Академії і відповідного відділення.
29. Дійсним членам та членам-кореспондентам Академія виплачує довічну плату, розмір якої визначається Кабінетом Міністрів України.
У разі смерті дійсного члена чи члена-кореспондента Академії або його виїзду на постійне місце проживання за межі України та невиконання ним вимог цього Статуту виплата щомісячної довічної плати припиняється.
................Перейти до повного тексту