1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 9 серпня 2024 р. № 909
Київ
Деякі питання реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури стосовно реалізації протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити такі, що додаються:
Порядок реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні;
Порядок ведення Містобудівного кадастру на державному рівні під час реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні.
3. Установити, що:
Містобудівний кадастр на державному рівні починає функціонувати через один місяць з дня набрання чинності цією постановою;
супровідні документи до проектів містобудівної документації на регіональному та місцевому рівні, розроблення яких розпочато до набрання чинності цією постановою, вносяться (завантажуються) замовником до Реєстру містобудівної документації Містобудівного кадастру на державному рівні через електронний кабінет;
проект містобудівної документації, розроблення якого розпочато до набрання чинності цією постановою, вважається чинною містобудівною документацією у разі його затвердження у порядку, визначеному законодавством, з дати внесення рішення про затвердження проекту містобудівної документації до Реєстру містобудівної документації Містобудівного кадастру на державному рівні за умови внесення (завантаження) супровідних документів та матеріалів до проекту містобудівної документації, визначених законодавством;
з дати початку функціонування Містобудівного кадастру на державному рівні дії з розроблення, оновлення, затвердження містобудівної документації та внесення змін до неї здійснюються виключно з використанням Реєстру містобудівної документації Містобудівного кадастру на державному рівні, зокрема з обов’язковим внесенням (завантаженням) до зазначеного Реєстру створених супровідних документів та матеріалів до проекту містобудівної документації незалежно від етапу, на якому перебуває розроблення містобудівної документації;
внесення (завантаження) містобудівної документації відповідного рівня, розроблення якої завершено до набрання чинності цією постановою, здійснюється замовником містобудівної документації через електронний кабінет користувача Містобудівного кадастру на державному рівні (крім інформації з обмеженим доступом);
рішення про початок реалізації експериментального проекту на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях у Донецькій, Запорізькій, Луганській, Миколаївській, Харківській та Херсонській областях приймають відповідні обласні державні (військові, військово-цивільні) адміністрації за погодженням з Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури;
до 1 січня 2025 р. внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні, яка затверджена до набрання чинності Законом України від 17 червня 2020 р. № 711-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель", допускається без урахування вимог зазначеного Закону в частині складу та змісту містобудівної документації на місцевому рівні.
4. Визначити координатором експериментального проекту Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури.
5. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
6. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури забезпечити:
1) створення та функціонування Містобудівного кадастру на державному рівні не пізніше ніж протягом одного місяця з дня набрання чинності цією постановою;
2) координацію заходів щодо реалізації експериментального проекту;
3) оприлюднення інформації про реалізацію експериментального проекту на офіційному веб-сайті зазначеного Міністерства;
4) подання протягом двох місяців після завершення експериментального проекту Кабінетові Міністрів України звіту про результати його реалізації разом з пропозиціями щодо внесення відповідних змін до законодавчих актів;
5) вжиття заходів щодо інтеграції (функціонального об’єднання) Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва як компонента (складової частини) Містобудівного кадастру на державному рівні;
6) вжиття заходів щодо інформаційного наповнення Містобудівного кадастру на державному рівні містобудівною документацією на державному, регіональному та місцевому рівні, зокрема у форматі геопросторових даних;
7) вжиття заходів щодо укладення договорів про адміністрування та технічне адміністрування Містобудівного кадастру на державному рівні.
7. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури і Державній службі з питань геодезії, картографії та кадастру для цілей, визначених експериментальним проектом, забезпечити електронну інформаційну взаємодію між:
1) Містобудівним кадастром на державному рівні та Державним земельним кадастром;
2) Містобудівним кадастром на державному рівні та національним геопорталом.
8. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури і Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів протягом трьох місяців з дня набрання чинності цією постановою забезпечити електронну інформаційну взаємодію між Містобудівним кадастром на державному рівні та Єдиною екологічною платформою "ЕкоСистема", зокрема Єдиним реєстром стратегічної екологічної оцінки щодо отримання із зазначеного Реєстру відомостей (даних) звіту про стратегічну екологічну оцінку проекту містобудівної документації.
9. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури забезпечити електронну інформаційну взаємодію між Містобудівним кадастром на державному рівні та Державним реєстром майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, щодо отримання відомостей (даних) про пошкоджене та знищене майно.
10. Уповноваженим органам містобудування та архітектури забезпечити:
1) розроблення та внесення змін до містобудівної документації на державному та регіональному рівні виключно з використанням Містобудівного кадастру на державному рівні, зокрема до містобудівної документації, розроблення якої розпочато до набрання чинності цією постановою;
2) розроблення, оновлення, погодження та затвердження містобудівної документації на місцевому рівні (комплексні плани просторового розвитку території територіальної громади, генеральні плани населених пунктів, детальні плани території), зокрема містобудівної документації, розроблення якої розпочато до набрання чинності цією постановою, але після набрання чинності Законом України від 17 червня 2020 р. № 711-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель", а також внесення змін до зазначеної документації виключно з використанням Містобудівного кадастру на державному рівні.
Затвердження містобудівної документації на місцевому рівні (генеральні плани населених пунктів, детальні плани території), розроблення якої розпочато до набрання чинності Законом України від 17 червня 2020 р. № 711-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель", та змін до неї здійснюється виключно з використанням Містобудівного кадастру на державному рівні в частині внесення до Містобудівного кадастру на державному рівні матеріалів містобудівної документації, зокрема рішення про її затвердження;
3) протягом двох місяців з дня набрання чинності цією постановою внесення (завантаження) до Містобудівного кадастру на державному рівні рішень, прийнятих до набрання чинності цією постановою, про:
розроблення містобудівної документації на регіональному та місцевому рівні;
внесення змін до містобудівної документації на регіональному рівні;
оновлення і внесення змін до рішення про розроблення містобудівної документації на місцевому рівні.
11. Уповноваженим органам містобудування та архітектури Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій у тримісячний строк з дня початку функціонування Містобудівного кадастру на державному рівні забезпечити завантаження до Реєстру містобудівної документації Містобудівного кадастру на державному рівні затверджених схем планування території Автономної Республіки Крим, територій областей, зокрема рішень про затвердження містобудівної документації на регіональному рівні, пояснювальних записок, оформлених графічних матеріалів та геопросторових даних у цифровому форматі (за наявності), крім інформації з обмеженим доступом.
12. Рекомендувати органам місцевого самоврядування забезпечити:
1) протягом одного місяця з дня початку функціонування Містобудівного кадастру на державному рівні - підключення та доступ уповноважених посадових осіб органів місцевого самоврядування до електронних кабінетів користувача Містобудівного кадастру на державному рівні;
2) протягом шести місяців з дня початку функціонування Містобудівного кадастру на державному рівні - внесення до нього чинної містобудівної документації для відповідної території згідно з вимогами Порядку ведення Містобудівного кадастру на державному рівні під час реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні, затвердженого цією постановою.
13. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 9 Порядку реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні, затвердженого цією постановою, який набирає чинності через шість місяців з дня набрання чинності цією постановою, та підпунктів 3, 4, 6 і 9 пункту 8 Порядку реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні, пунктів 51, 72, 76, 77 та підпунктів 4-6 пункту 80 Порядку ведення Містобудівного кадастру на державному рівні під час реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні, затверджених цією постановою, які набирають чинності через один рік з дня набрання чинності цією постановою.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 21


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 серпня 2024 р. № 909
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні
1. Цей Порядок визначає механізм та особливості реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні (далі - експериментальний проект).
2. Метою експериментального проекту є формування єдиного підходу до державного регулювання планування територій в Україні, спрощення механізму, забезпечення доступності та прозорості прийняття рішень державними органами та органами місцевого самоврядування щодо створення, оновлення, внесення змін, погодження та затвердження містобудівної документації, у тому числі шляхом запровадження інтегрованої інформаційної системи Містобудівного кадастру на державному рівні (далі - Містобудівний кадастр).
Завданням експериментального проекту є цифровізація процедур розроблення, оновлення, внесення змін, погодження та затвердження містобудівної документації за єдиними вимогами, приведення містобудівної документації у відповідінсть з уніфікованими базами геопросторових даних (геоданих) за допомогою програмних засобів Містобудівного кадастру.
3. Учасниками експериментального проекту є:
1) Мінінфраструктури;
2) Міндовкілля;
3) Держгеокадастр;
4) органи місцевого самоврядування;
5) обласні державні (військові, військово-цивільні) адміністрації (далі - обласні адміністрації);
6) районні державні (військові, військово-цивільні) адміністрації (далі - районні адміністрації);
7) замовники містобудівної документації;
8) розробники містобудівної документації;
9) експертні організації, що проводять експертизу проектів містобудівної документації;
10) уповноважені органи містобудування та архітектури;
11) архітектурно-містобудівні ради;
12) учасники громадських обговорень проектів містобудівної документації.
4. Фінансування робіт із створення та ведення Містобудівного кадастру, в тому числі робіт із створення програмно-технічних засобів, фінансування заходів адміністратора, технічного адміністратора Містобудівного кадастру, пов’язаних із забезпеченням його функціонування, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету в межах видатків, передбачених у законі про Державний бюджет України на відповідний рік, зокрема, за бюджетною програмою "Створення містобудівного кадастру на державному рівні", а також коштів міжнародної технічної та/або поворотної або безповоротної фінансової допомоги міжнародних організацій та інших джерел, не заборонених законодавством.
5. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про публічні електронні реєстри", "Про архітектурну діяльність", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про національну інфраструктуру геопросторових даних", "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність", "Про стратегічну екологічну оцінку", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про місцеві державні адміністрації", "Про місцеве самоврядування в Україні", інших нормативно-правових актах, що регулюють відносини з питань, які становлять предмет правового регулювання цього Порядку.
6. Під час реалізації експериментального проекту фізичні та юридичні особи, які є учасниками експериментального проекту відповідно до цього Порядку, керуються Конституцією та законами України, указами Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства з урахуванням особливостей, встановлених цим Порядком та Порядком ведення Містобудівного кадастру на державному рівні під час реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2024 р. № 909 "Деякі питання реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні".
7. Забезпечення функціонування Містобудівного кадастру здійснюється двома етапами:
1) створення та впровадження Містобудівного кадастру;
2) забезпечення електронної інформаційної взаємодії з іншими електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними та інформаційними системами.
8. Виключно з використанням засобів Містобудівного кадастру забезпечується:
1) внесення (завантаження) та оприлюднення:
рішення про розроблення або про внесення змін до містобудівної документації на регіональному рівні;
завдання щодо розроблення та внесення змін до містобудівної документації на регіональному рівні;
рішення про розроблення містобудівної документації на місцевому рівні (комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території), а також рішення про внесення змін до завдання щодо розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні;
завдання щодо розроблення, оновлення та внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні.
Оприлюднення зазначених документів здійснюється також на веб-сайтах замовників містобудівної документації шляхом публікації відповідних посилань на геопортал Містобудівного кадастру;
2) внесення (завантаження) проекту містобудівної документації на місцевому рівні, розроблення якого розпочато до дня початку реалізації експериментального проекту, з одночасним проходженням автоматизованого підтвердження програмними засобами Містобудівного кадастру (валідація) проекту містобудівної документації на місцевому рівні на відповідність вимогам, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 632 "Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 51, ст. 3152);
3) здійснення заходів щодо створення та збирання матеріалів під час громадського обговорення проекту містобудівної документації на регіональному та місцевому рівні;
4) створення, внесення (завантаження) протоколу розгляду проекту містобудівної документації на державному, регіональному та місцевому рівні відповідною архітектурно-містобудівною радою;
5) здійснення заходів з проведення експертизи містобудівної документації на державному, регіональному та місцевому рівні;
6) внесення (завантаження) архітектурно-містобудівною радою висновків про погодження проекту містобудівної документації державними органами, які відповідно до закону мають повноваження щодо розгляду містобудівної документації;
7) внесення (завантаження) рішення про затвердження містобудівної документації на регіональному та місцевому рівні;
8) оприлюднення та надання доступу до містобудівної документації на державному, регіональному та місцевому рівні з урахуванням вимог законодавства про доступ до публічної інформації та охорону державної таємниці, іншої інформації з обмеженим доступом;
9) автоматичне формування та видача витягів з містобудівної документації відповідно до вимог, встановлених законодавством.
9. Надання містобудівних умов та обмежень, будівельного паспорта забудови земельної ділянки уповноваженими органами містобудування та архітектури здійснюється за умови внесення відповідної містобудівної документації до Реєстру містобудівної документації Містобудівного кадастру на державному рівні.
У разі коли містобудівна документація містить базу геопросторових даних (геоданих), розроблену відповідно до вимог, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 632 "Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території", формування містобудівних умов та обмежень, будівельного паспорта забудови земельної ділянки уповноваженими органами містобудування та архітектури здійснюється засобами Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва з використанням автоматично сформованих та отриманих відповідних відомостей (даних) містобудівної документації з Реєстру містобудівної документації Містобудівного кадастру на державному рівні.
10. Оприлюднення наборів тематичних геопросторових даних та відповідних текстових і графічних матеріалів проектів містобудівної документації на геопорталі Містобудівного кадастру здійснюється після припинення або скасування воєнного стану у спосіб, що відповідає вимогам законодавства у сфері державної безпеки, оборони та прав людини.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 серпня 2024 р. № 909
ПОРЯДОК
ведення Містобудівного кадастру на державному рівні під час реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру та вимоги щодо ведення Містобудівного кадастру на державному рівні (далі - Містобудівний кадастр).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) авторизація - електронна процедура встановлення рівня прав доступу до складових Містобудівного кадастру відповідно до ідентифікатора і пароля користувача електронного кабінету Містобудівного кадастру;
2) валідація - автоматична процедура підтвердження програмними засобами Містобудівного кадастру відповідності бази геопросторових даних (геоданих) проекту містобудівної документації вимогам до структури Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації відповідного рівня, системі координат та геопросторовим даним містобудівної документації вищого рівня;
3) доменна узгодженість - відповідність значень атрибутів набору даних визначеним допустимим значенням;
4) електронний кабінет користувача Містобудівного кадастру (далі - електронний кабінет) - компонент Містобудівного кадастру, який забезпечує взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування;
5) користувачі - фізичні та юридичні особи, державні органи, органи місцевого самоврядування, яким відповідно до цього Порядку надається доступ до електронного кабінету та які пройшли процедуру ідентифікації, автентифікації та авторизації;
6) набір геопросторових даних - ідентифікована сукупність однорідних даних, на які поширюється одна і та сама специфікація геопросторових даних;
7) повнота складу документації - відповідність набору даних затвердженій структурі складових документації та їх форматів;
8) реєстрація - офіційне підтвердження фактів розроблення, затвердження та чинності містобудівної документації шляхом внесення відповідного запису до Реєстру містобудівної документації Містобудівного кадастру на державному рівні (далі - Реєстр містобудівної документації);
9) реєстраційний номер у Реєстрі містобудівної документації - унікальне літерно-цифрове позначення, що присвоюється автоматично електронному документу під час його створення, внесення (завантаження) до Реєстру містобудівної документації та є незмінним;
10) реєстровий номер у Реєстрі містобудівної документації - унікальне літерно-цифрове позначення, що присвоюється автоматично електронному документу містобудівної документації під час його реєстрації у Реєстрі містобудівної документації та є незмінним;
11) структурна узгодженість - відповідність набору даних концептуальній схемі бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації за набором класів об’єктів, набором значень атрибутів кожного класу та форматів їх даних;
12) топологічна узгодженість - відповідність геометричних елементів векторних моделей об’єктів набору даних правилам топології як між об’єктами одного класу, так і між об’єктами різних класів.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Земельному кодексі України, Законах України "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про публічні електронні реєстри", "Про національну інфраструктуру геопросторових даних", "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2021 р. № 926 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 72, ст. 4545), та інших нормативно-правових актах, що регулюють відносини у сфері містобудування, просторового планування, земельних відносин.
3. Містобудівний кадастр є геоінформаційною системою.
4. Містобудівний кадастр є інтегрованою інформаційною системою, яка забезпечує сукупність та логічне поєднання електронних інформаційних ресурсів, публічних електронних реєстрів, внутрішню та зовнішню електронну інформаційну взаємодію, а також створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення та захист інформації про геопросторові дані території, про адміністративно-територіальні одиниці, екологічні, інженерно-геологічні умови, будівельну діяльність, інформаційні ресурси будівельних норм і правил для задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві, формування галузевої складової державних геоінформаційних ресурсів.
Містобудівний кадастр складається з Реєстру містобудівної документації, електронного кабінету, геопорталу, а також інших інформаційних систем, підсистем та модулів.
Складовою частиною Містобудівного кадастру є Єдина державна електронна система у сфері будівництва, до якої входять Єдиний державний реєстр адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиний державний реєстр адрес, Реєстр будівель і споруд. Суб’єкти ведення містобудівного кадастру не можуть вимагати від фізичних та юридичних осіб документи або інформацію, що внесена або підлягає внесенню до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Такі документи та інформація отримуються без участі фізичних та юридичних осіб шляхом взаємодії з Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва.
5. Містобудівний кадастр ведеться державною мовою та функціонує у цілодобовому режимі, крім випадків проведення планових і позапланових профілактичних та/або технічних робіт у разі виникнення такої необхідності.
Тривалість проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Містобудівного кадастру визначає технічний адміністратор. Інформація про проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Містобудівного кадастру оприлюднюється на геопорталі Містобудівного кадастру не пізніше, ніж за три календарних дні до дати проведення таких робіт, крім випадків, коли через терміновість проведення таких робіт своєчасне попередження неможливе, про що надсилається відповідне сповіщення.
Проведення профілактичних та/або планових технічних робіт з підтримки Містобудівного кадастру, крім усунення технічних та/або методологічних помилок, які блокують роботу Містобудівного кадастру, з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин будь-якого робочого дня забороняється.
6. Держателем Містобудівного кадастру є Мінінфраструктури (далі - держатель кадастру).
Власником Містобудівного кадастру та виключних майнових прав інтелектуальної власності на його програмне забезпечення є держава в особі Мінінфраструктури.
Адміністратором Містобудівного кадастру є державне підприємство "Адміністратор Містобудівного кадастру на державному рівні" (далі - адміністратор).
Технічним адміністратором Містобудівного кадастру є державне підприємство "Дія".
Функції держателя кадастру
7. Держатель кадастру вживає організаційних заходів, пов’язаних із забезпеченням функціонування та ведення Містобудівного кадастру, в тому числі:
1) забезпечує здійснення організаційних заходів, які пов’язані із створенням, модернізацією, функціонуванням, веденням та розвитком Містобудівного кадастру;
2) забезпечує нормативно-правове регулювання, методологічне та інформаційне забезпечення з питань функціонування та ведення Містобудівного кадастру;
3) забезпечує створення комплексної системи захисту відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі, з підтвердженою відповідністю;
4) організовує електронну (технічну та інформаційну) взаємодію між Містобудівним кадастром та іншими електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та іншими інформаційними системами;
5) забезпечує фінансування заходів адміністратора та технічного адміністратора, пов’язаних з адмініструванням і розвитком Містобудівного кадастру;
6) надає роз’яснення щодо застосування актів законодавства з питань функціонування та ведення Містобудівного кадастру (крім питань, що стосуються технічного та технологічного забезпечення Містобудівного кадастру);
7) контролює і координує роботу адміністратора та технічного адміністратора в частині створення, модернізації, функціонування та ведення Містобудівного кадастру;
8) погоджує технічні та технологічні рішення, типи технічних засобів, вид, структуру та характеристики програмного забезпечення, а також пропозиції щодо розроблення та модернізації програмного забезпечення, що пропонують адміністратор та технічний адміністратор.
Функції адміністратора Містобудівного кадастру
8. Адміністратор вживає таких заходів, пов’язаних із забезпеченням функціонування та веденням Містобудівного кадастру:
1) здійснює заходи із впровадження та адміністрування (технічний супровід) Містобудівного кадастру;
2) виступає замовником послуг і робіт, що пов’язані з розробленням, доопрацюванням, модернізацією, розвитком та технічним адмініструванням Містобудівного кадастру, за дорученням держателя кадастру;
3) забезпечує взаємодію з користувачами Містобудівного кадастру та постійне отримання від них інформації щодо ведення Містобудівного кадастру;
4) здійснює надання, блокування та анулювання доступу до електронних кабінетів Містобудівного кадастру згідно з вимогами цього Порядку;
5) забезпечує налагодження електронної інформаційної взаємодії між Містобудівним кадастром та іншими електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та іншими інформаційними системами;
6) здійснює контроль за функціонуванням Містобудівного кадастру, зокрема шляхом проведення моніторингу процесів його ведення;
7) інформує технічного адміністратора за зверненнями фізичних та юридичних осіб про виявлені недоліки у роботі Містобудівного кадастру та вносить пропозиції щодо усунення виявлених недоліків у роботі Містобудівного кадастру та вдосконалення роботи Містобудівного кадастру;
8) забезпечує моніторинг використання класифікаторів, довідників, словників, переліків, структур баз даних та здійснює підготовку пропозицій щодо необхідності їх оновлення;
9) за результатами моніторингу здійснює підготовку оновленої (скоригованої) версії структури Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації на місцевому рівні шляхом додавання необов’язкових об’єктів або атрибутів, здійснює заходи щодо оприлюднення відповідних відомостей (даних) на геопорталі Містобудівного кадастру та готує пропозиції щодо внесення змін до структури Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації на місцевому рівні у порядку, визначеному законодавством;
10) здійснює узагальнення інформації та складення аналітичних звітів у сфері архітектурної, містобудівної і будівельної діяльності на відповідній території;
11) забезпечує створення та ведення бази метаданих про інформаційні ресурси Містобудівного кадастру, формування відкритих інформаційних ресурсів Містобудівного кадастру та забезпечення доступу до них засобами геопорталу;
12) аналізує стан роботи Містобудівного кадастру, готує та подає пропозиції держателю кадастру щодо забезпечення функціонування, модернізації та інформаційного наповнення Містобудівного кадастру, готує пропозиції щодо його оптимізації;
13) подає пропозиції держателю кадастру щодо вдосконалення нормативно-правового та методичного забезпечення Містобудівного кадастру;
14) організовує проведення навчання та інформаційних заходів користувачів, залучених до ведення та наповнення Містобудівного кадастру;
15) здійснює за дорученням держателя кадастру інші заходи для забезпечення функціонування Містобудівного кадастру, а також здійснює інші повноваження, передбачені Законом України "Про публічні електронні реєстри" та цим Порядком.
Функції технічного адміністратора Містобудівного кадастру
9. Технічний адміністратор вживає заходів, пов’язаних із впровадженням та супроводженням програмного забезпечення, відповідає за технічне та технологічне забезпечення, збереження та захист відомостей (даних), що містяться в Містобудівному кадастрі.
10. Супроводження програмного забезпечення Містобудівного кадастру технічним адміністратором полягає у здійсненні заходів щодо:
1) забезпечення функціонування Містобудівного кадастру відповідно до технічної документації;
2) виявлення програмних та апаратних помилок, вжиття заходів щодо їх усунення та проведення модернізації Містобудівного кадастру;
3) забезпечення проведення технічних та технологічних заходів з надання, блокування та анулювання доступу до програмно-апаратної інфраструктури, з використанням якої функціонує Містобудівний кадастр.
11. Технічне та технологічне забезпечення Містобудівного кадастру технічним адміністратором передбачає:
1) здійснення заходів, пов’язаних із створенням, модернізацією та функціонуванням Містобудівного кадастру, зокрема його введенням в експлуатацію;
2) проведення моніторингу роботи Містобудівного кадастру;
3) розгляд пропозицій (зауважень) щодо удосконалення функціонування Містобудівного кадастру та надання відповідних пропозицій адміністратору;
4) здійснення технічних заходів для підтримки в актуальному стані класифікаторів, довідників, словників, переліків та баз даних (налаштування взаємодії, оновлення посилань, автоматизоване чи ручне завантаження оновлених відомостей (даних);
5) здійснення технічних заходів з оновлення (коригування) структури Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації Реєстру містобудівної документації Містобудівного кадастру відповідно до наданих пропозицій адміністратора за погодженням із держателем кадастру;
6) здійснення технічного та програмно-апаратного забезпечення налаштування електронної інформаційної взаємодії між Містобудівним кадастром та іншими електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та іншими інформаційними системами;
7) підтримання сталого функціонування програмного та апаратного забезпечення Містобудівного кадастру;
8) налаштування і технічну підтримку безперервного належного функціонування апаратної та програмної частин Містобудівного кадастру;
9) забезпечення обслуговування технічної інфраструктури (центру обробки даних, мережі передачі даних тощо);
10) введення в промислову експлуатацію апаратних, програмних засобів, технічних засобів електронних комунікацій та захисту відомостей (даних), що містяться в Містобудівному кадастрі;
11) підтримання безперервного функціонування Містобудівного кадастру, зокрема системи зберігання та архівування відомостей (даних);
12) забезпечення резервування потужностей і створення резервних копій Містобудівного кадастру;
13) створення, збереження та захист резервних копій налаштувань, що містяться в Містобудівному кадастрі;
14) здійснення заходів з впровадження комплексних систем захисту відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі.
12. Технічний адміністратор вживає таких заходів щодо збереження та захисту відомостей (даних), що містяться в Містобудівному кадастрі:
1) створення та забезпечення функціонування комплексної системи захисту відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі відповідно до законодавства у сфері захисту інформації в інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних системах;
2) впровадження та забезпечення використання засобів криптографічного та технічного захисту відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі, з підтвердженою відповідністю під час ведення Містобудівного кадастру;
3) забезпечення використання кваліфікованого електронного підпису чи печатки під час ведення Містобудівного кадастру відповідно до вимог законодавства;
4) забезпечення захисту цілісності бази даних, апаратного та програмного забезпечення, достовірності відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі, захист від несанкціонованого доступу, незаконного використання, незаконного копіювання, спотворення, блокування, знищення даних, забезпечення безпеки персональних даних;
5) блокування несанкціонованих дій щодо доступу до Містобудівного кадастру.
13. Технічний адміністратор здійснює за дорученням держателя кадастру інші заходи для забезпечення функціонування Містобудівного кадастру, а також здійснює інші повноваження, передбачені Законом України "Про публічні електронні реєстри" та цим Порядком.
Завдання Містобудівного кадастру
14. Запровадження Містобудівного кадастру здійснюється з метою виконання таких завдань:
1) створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, захист інформації про планування, забудову та інше використання території для забезпечення можливості прийняття обґрунтованих управлінських рішень, прогнозування та планування;
2) цифровізація процедур розроблення, оновлення, внесення змін, погодження та затвердження містобудівної документації за єдиними вимогами;
3) підвищення якості містобудівної документації, її трансформація до уніфікованих баз геопросторових даних (геоданих);
4) підвищення рівня прозорості прийняття рішень державними органами, органами місцевого самоврядування, зниження корупційних ризиків;
5) забезпечення прозорого, рівного та швидкого доступу до містобудівної документації;
6) забезпечення автоматизації та прозорості дозвільних процедур у сфері будівництва та просторового розвитку в цілому.
Функціональні можливості Містобудівного кадастру
15. Відповідно до визначених завдань Містобудівний кадастр має такі функціональні можливості:
1) електронна ідентифікація та автентифікація користувачів з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, або іншого засобу електронної ідентифікації із середнім або високим рівнем довіри, які дають змогу однозначно встановлювати особу та здійснювати процедуру авторизації;
2) доступ користувачів до відомостей (даних), що містяться в Містобудівному кадастрі, через електронний кабінет;
3) забезпечення функціонування реєстрів, баз даних, класифікаторів, довідників;
4) застосування інтерфейсів, адаптованих для осіб з інвалідністю, зокрема для осіб із порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального розвитку, а також із різними комбінаціями порушень;
5) завантаження, створення, формування, внесення, перегляд, надсилання, прийняття, збирання, накопичення, обробка, використання, розгляд, зберігання, захист та надання відомостей (даних) та електронних документів (у тому числі витягів) засобами Містобудівного кадастру з використанням електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису/печатки, та/або інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу;
6) отримання, опрацювання та розгляд електронних документів, поданих користувачами через електронний кабінет, з автоматичною фіксацією часу здійснених дій, а також забезпечення цілісності і достовірності електронних документів;
7) автоматичне створення або формування електронних документів засобами Містобудівного кадастру з використанням відомостей (даних), отриманих в порядку електронної інформаційної взаємодії з електронних інформаційних ресурсів, інформаційно-комунікаційних систем та інших інформаційних систем;
8) автоматизована фіксація всіх дій користувачів Містобудівного кадастру (в тому числі дій з відомостями (даними), які містяться в Містобудівному кадастрі);
9) формування наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації";
10) автоматичне формування відомостей (даних) з Реєстру містобудівної документації для надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, будівельного паспорта забудови земельної ділянки;
11) здійснення валідації;
12) зберігання, забезпечення цілісності та достовірності геопросторових даних в Містобудівному кадастрі;
13) розмежування та контроль доступу до відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі;
14) здійснення пошуку та перегляду відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі, з дотриманням вимог Законів України "Про захист персональних даних", "Про публічні електронні реєстри";
15) захист відомостей (даних), що обробляються в Містобудівному кадастрі, відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації;
16) здійснення пошуку та перегляду відомостей (даних), що містяться в Містобудівному кадастрі, відповідно до заданих параметрів в онлайн режимі на геопорталі Містобудівного кадастру;
17) можливість використання для групування та систематизації відомостей (даних) та електронних документів у Містобудівному кадастрі, національних та галузевих класифікаторів, баз даних, словників та довідників, затверджених в установленому законодавством порядку, та їх оновлення.
Електронна інформаційна взаємодія між Містобудівним кадастром та іншими електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та інформаційними системами
16. Електронна інформаційна взаємодія Містобудівного кадастру з державними електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та іншими інформаційними системами здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 "Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2021 р., № 52, ст. 3216; 2023 р., № 11, ст. 721).
Під час здійснення електронної інформаційної взаємодії у Містобудівному кадастрі можуть реалізовуватися електронні інформаційні взаємодії, які реалізовано в електронних інформаційних ресурсах Містобудівного кадастру, зокрема в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва.
У разі відсутності технічної можливості передачі даних засобами системи електронної взаємодії електронна інформаційна взаємодія суб’єктів електронної взаємодії може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням в них систем захисту відповідно до вимог законодавства про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах.
17. У Містобудівному кадастрі забезпечується електронна інформаційна взаємодія у режимі реального часу з електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами, інформаційними системами, у тому числі з:
1) національним геопорталом;
2) Державним реєстром майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України;
3) Єдиною екологічною платформою "ЕкоСистема", зокрема з Єдиним реєстром стратегічної екологічної оцінки;
4) інформаційними системами містобудівних кадастрів регіонального, районного та міського рівня;
5) Єдиною цифровою інтегрованою інформаційно-аналітичною системою управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури;
6) Єдиною геоінформаційною системою здійснення моніторингу та оцінювання розвитку регіонів і територіальних громад;
7) Державним земельним кадастром;
8) електронною системою закупівель;
9) Державним реєстром нерухомих пам’яток України;
10) Державним кадастром територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
18. Електронна інформаційна взаємодія Містобудівного кадастру з іншими електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та інформаційними системами здійснюється безоплатно із застосуванням засобів технічного та криптографічного захисту інформації з дотриманням вимог Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
Загальні вимоги до відомостей (даних) та електронних документів, що містяться у Містобудівному кадастрі
19. Завантаження, створення, формування, внесення, перегляд, надсилання, прийняття, збирання, накопичення, обробка, використання, розгляд, зберігання, захист і надання відомостей (даних) та електронних документів в Містобудівному кадастрі, внесення змін та доповнень до них здійснюються користувачами в межах повноважень, визначених Законом України "Про публічні електронні реєстри", іншими актами законодавства, та відповідно до прав доступу, передбачених цим Порядком.
20. Кожному електронному документу під час внесення (завантаження), створення або формування в Реєстрі містобудівної документації Містобудівного кадастру автоматично присвоюється реєстраційний або реєстровий номер, який є незмінним, у тому числі в разі внесення змін, виправлення технічних помилок.
21. Відомості (дані) та електронні документи створюються, вносяться (завантажуються) до Містобудівного кадастру державною мовою. У разі коли використання літер українського алфавіту призводить до спотворення відомостей (даних), можуть використовуватися латинські літери і спеціальні символи.
22. На електронні документи та відомості (дані), що створюються, завантажуються, формуються або вносяться до Містобудівного кадастру, накладається кваліфікований електронний підпис чи печатка особи, яка створила, внесла, завантажила чи сформувала такий документ, відповідно до Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
23. Під час автоматичного створення електронного документа засобами Містобудівного кадастру на електронний документ накладається кваліфікована електронна печатка адміністратора.
24. Для забезпечення функціонування Містобудівного кадастру використовуються:
національні, галузеві класифікатори, бази даних, словники та довідники, затверджені в установленому законодавством порядку;
інші класифікатори, бази даних, довідники, словники та переліки, затверджені Мінінфраструктури.
25. Для забезпечення внесення (завантаження) відомостей (даних) та електронних документів до Містобудівного кадастру використовується структура Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації на місцевому рівні, затверджена Мінінфраструктури.
26. Технічний адміністратор здійснює технічну підтримку застосування документів, зазначених у пунктах 24 і 25 цього Порядку, та забезпечує здійснення технічних заходів для підтримки їх в актуальному стані.
Оновлення структури Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації на відповідному рівні може здійснюватися технічним адміністратором за погодженням із держателем кадастру на підставі інформації адміністратора.
Під час оновлення структури Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації на відповідному рівні зазначаються підстава, дата і час оновлення та забезпечується зберігання попередніх версій структури Баз геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації.
Реєстр містобудівної документації
27. Реєстр містобудівної документації створюється з метою формування, зберігання, обліку, використання єдиної бази даних містобудівної документації на державному, регіональному та місцевому рівні, забезпечення фізичних та юридичних осіб, державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій достовірною інформацією про поточний стан і вимоги до планування, забудови та іншого використання території.
28. Користувачі Реєстру містобудівної документації залежно від повноважень, визначених законодавством, та рівня прав доступу поділяються на:
публічних реєстраторів Реєстру містобудівної документації, що забезпечують створення та/або внесення (завантаження) інформації (документів) про містобудівну документацію та супровідних документів до неї;
користувачів реєстрової інформації, що створюють, переглядають, отримують інформацію з Містобудівного кадастру.
29. Публічними реєстраторами Реєстру містобудівної документації та створювачами інформації про об’єкти Реєстру містобудівної документації є:
1) замовники містобудівної документації (посадові особи виконавчих органів сільської, селищної, міської ради, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних та районних держадміністрацій);
2) уповноважені органи містобудування та архітектури;
3) розробники містобудівної документації (сертифіковані архітектори, сертифіковані інженери-землевпорядники);
4) експертні організації, що проводять експертизу проектів містобудівної документації (далі - експертні організації).
30. Користувачами реєстрової інформації Реєстру містобудівної документації є:
1) Мінінфраструктури;
2) центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи;
3) Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, районні державні (військові, військово-цивільні) адміністрації;
4) органи місцевого самоврядування, військові, військово-цивільні адміністрації населених пунктів (у разі утворення);
5) замовники містобудівної документації (виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські держадміністрації);
6) розробники містобудівної документації;
7) експертні організації;
8) уповноважені органи містобудування та архітектури;
9) архітектурно-містобудівні ради;
10) учасники громадських обговорень проектів містобудівної документації.
31. Реєстр містобудівної документації є компонентом Містобудівного кадастру, який використовується для збирання, накопичення, обліку, оброблення і зберігання:
1) містобудівної документації на місцевому рівні, а саме комплексних планів просторового розвитку території територіальної громади, генеральних планів населеного пункту, планів зонування території, детальних планів територій;
2) містобудівної документації на регіональному рівні, а саме схем планування території Автономної Республіки Крим, областей та районів, їх частин;
3) містобудівної документації на державному рівні, а саме Генеральної схеми планування території України, схем планування окремих частин території України;
4) проектів містобудівної документації на державному, регіональному та місцевому рівні;
5) супровідних документів містобудівної документації на місцевому рівні, у тому числі:
рішень щодо розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації;
пропозицій до розроблення або внесення змін до комплексного плану, генерального плану населеного пункту;
завдань щодо розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації (для комплексних планів також - матеріалів громадських обговорень з формування завдання щодо розроблення або концепцій інтегрованого розвитку території територіальної громади, програм комплексного відновлення території територіальної громади, у разі коли вони застосовуються як завдання щодо розроблення комплексного плану);
протоколів проведення громадського обговорення проекту містобудівної документації (громадських слухань, рішень погоджувальної комісії);
протоколів розгляду проекту містобудівної документації на архітектурно-містобудівній раді;
звітів про результати експертизи проекту містобудівної документації;
відомостей про звіти про стратегічну екологічну оцінку, довідок про громадське обговорення та довідок про консультації з органами виконавчої влади в процесі стратегічної екологічної оцінки;
рішень сесії відповідної сільської, селищної, міської ради щодо затвердження містобудівної документації;
матеріалів реєстрації об’єктів Державного земельного кадастру, які передбачені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 89, ст. 3598);
6) супровідних документів містобудівної документації на регіональному рівні, у тому числі:
рішень щодо розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації;
завдань щодо розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації;
протоколів розгляду проекту містобудівної документації на архітектурно-містобудівній раді;
звітів про результати експертизи проекту містобудівної документації;
звітів про стратегічну екологічну оцінку, довідок про громадське обговорення та довідок про консультації з органами виконавчої влади в процесі стратегічної екологічної оцінки;
рішень сесії Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної обласної, районної ради щодо затвердження містобудівної документації на регіональному рівні;
7) звітів про валідацію проекту містобудівної документації;
8) відомостей про реєстрацію метаданих містобудівної документації на національному геопорталі;
9) відомостей про договори про розроблення містобудівної документації, про проведення експертизи містобудівної документації;
10) заяв про проведення експертизи містобудівної документації;
11) витягів з містобудівної документації;
12) звітів про проведення містобудівного моніторингу;
13) висновків про погодження містобудівної документації.
32. З використанням Реєстру містобудівної документації створюються такі електронні документи:
1) містобудівна документація;
2) проект містобудівної документації;
3) супровідні документи містобудівної документації на місцевому рівні:
пропозиції до розроблення або внесення змін до комплексного плану, генерального плану населеного пункту;
завдання щодо розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні;
протоколи проведення громадського обговорення проекту містобудівної документації на місцевому рівні (громадських слухань, рішень погоджувальної комісії);
протоколи розгляду проекту містобудівної документації на місцевому рівні на засіданні архітектурно-містобудівної ради;
заяви про проведення експертизи проекту містобудівної документації на місцевому рівні;
4) супровідні документи містобудівної документації на регіональному рівні, зокрема:

................
Перейти до повного тексту