1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 21 липня 2025 р. № 905
Київ
Деякі питання діяльності Міністерства оборони
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Ліквідувати Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості, поклавши його функції на Міністерство оборони.
2. Установити, що:
правонаступником майна, прав і обов’язків Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості, що ліквідується згідно з пунктом 1 цієї постанови, є Міністерство оборони;
строк заявлення кредиторами своїх вимог до Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості становить два місяці з дня набрання чинності цією постановою.
3. Утворити комісію з ліквідації Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості (далі - ліквідаційна комісія).
Затвердити головою ліквідаційної комісії державного секретаря Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості - Павлова Віталія Ігоровича.
Голові ліквідаційної комісії:
затвердити персональний склад ліквідаційної комісії;
забезпечити здійснення заходів, пов’язаних з ліквідацією Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості;
поінформувати у шестимісячний строк Кабінет Міністрів України про результати проведеної роботи.
4. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
5. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
6. Міністерству оборони розробити та подати в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо внесення до актів законодавства змін, що випливають з цієї постанови.
7. Міністерству оборони разом з Міністерством фінансів під час підготовки пропозицій щодо внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2025 рік" передбачити видатки, необхідні для забезпечення виконання цієї постанови.

Прем'єр-міністр України

Ю. СВИРИДЕНКО

Інд. 81


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 липня 2025 р. № 905
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України
1. У додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2011 р. № 1399 "Про встановлення ліміту легкових автомобілів, що обслуговують органи виконавчої влади" (Офіційний вісник України, 2012 р., № 7, ст. 246; 2014 р., № 28, ст. 793; 2020 р., № 77, ст. 2471):
1) у позиції "Міноборони" цифру "3" замінити цифрою "6";
2) позицію "Мінстратегпром 3" виключити.
2. У додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. № 85 "Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 29, ст. 814; 2024 р., № 11, ст. 703):
1) позицію "Мінстратегпром 217" виключити;
2) у позиції "Міноборони" цифри "829" замінити цифрами "1046".
3. У схемі спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України через відповідних членів Кабінету Міністрів України, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 74, ст. 2105; 2019 р., № 86, ст. 2898; 2020 р., № 75, ст. 2381; 2022 р., № 54, ст. 3174):
1) у розділі I позицію "Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості України" виключити;
2) у пункті 15 розділу ІІІ слова "Міністра з питань стратегічних галузей промисловості" замінити словами "Міністра оборони".
4. Внести зміни до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 р. № 671 (Офіційний вісник України, 2014 р., № 97, ст. 51; 2016 р., № 85, ст. 2781 із наступними змінами), виклавши його в такій редакції:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 листопада 2014 р. № 671
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 21 липня 2025 р. № 905)
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство оборони України
1. Міністерство оборони України (Міноборони) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Міноборони є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує:
державну політику з питань національної безпеки у воєнній сфері, сфері оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період;
державну промислову політику, державну військово-промислову політику, державну політику у сфері оборонно-промислового комплексу, в авіабудівній галузі та забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері космічної діяльності (далі - стратегічні галузі промисловості).
Міноборони є центральним органом виконавчої влади та військового управління, у підпорядкуванні якого перебувають Збройні Сили та Держспецтрансслужба.
Міноборони є уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі державної авіації.
Міноборони є уповноваженим органом у сфері державного гарантування якості, головним органом у сфері здійснення оборонних закупівель та державним замовником у сфері оборони.
2. Міноборони у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, цим Положенням та іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Міноборони є:
1) забезпечення формування та реалізація державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період щодо:
організації в силах оборони заходів оборонного планування;
воєнної політики;
військової кадрової політики;
військово-технічної політики у сфері оборони;
2) формування державної політики у сфері оборони щодо цифрового розвитку, цифрових інновацій, технологій у сфері оборони;
3) забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері:
державної промислової політики, державної політики щодо розвитку стратегічних галузей промисловості, зокрема військово-промислової політики в оборонно-промисловому комплексі;
інноваційної діяльності у стратегічних галузях промисловості;
зовнішньоекономічної діяльності з питань забезпечення функціонування та розвитку стратегічних галузей промисловості України, державної інвестиційної політики у стратегічних галузях промисловості, науково-технічної діяльності у стратегічних галузях промисловості, політики з імпортозаміщення та цінової політики у стратегічних галузях промисловості;
здійснення управління об’єктами державної власності, що належать до сфери управління Міноборони, в установленому законодавством порядку;
4) здійснення військово-політичного та адміністративного керівництва Збройними Силами;
5) координація діяльності Держспецтрансслужби для забезпечення стійкого функціонування транспорту в мирний час та в особливий період;
6) забезпечення формування та реалізація державної політики з питань національного спротиву;
7) здійснення в установленому порядку координації діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування щодо підготовки держави до оборони;
8) забезпечення в межах повноважень, передбачених законом, реалізації державної політики з оборонних питань, що пов’язані з використанням повітряного простору України та захистом суверенітету держави;
9) забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері космічної діяльності;
10) участь у межах повноважень у забезпеченні формування та реалізації державної політики у сфері європейської інтеграції під час виконання Україною зобов’язань за міжнародними договорами України у переговорах, спрямованих на забезпечення розвитку договірних відносин з ЄС;
11) забезпечення у стратегічних галузях промисловості:
участі у формуванні державної політики щодо провадження науково-дослідної, дослідно-конструкторської, виробничої, фінансової та іншої діяльності підприємств, установ та організацій, які належать до сфери управління Міноборони, підтримки інновацій в оборонно-промисловому комплексі та в інших галузях промисловості;
залучення інвестицій в оборонно-промисловий комплекс, зокрема для впровадження новітніх технологій, створення конкурентоспроможних зразків високотехнологічної промислової продукції, зокрема продукції військового призначення, укладення договорів в рамках державно-приватного партнерства відповідно до законодавства;
вирішення питань з організації діяльності проведення переговорів з іноземними юридичними особами про одержання Україною компенсацій, укладення та виконання компенсаційних (офсетних) договорів з метою забезпечення узгодженості воєнно-економічної, військово-промислової і військово-технічної політики;
організації роботи із створення техніки для потреб оборони та безпеки держави та інших стратегічних галузей промисловості;
здійснення співробітництва з міжнародними організаціями, зокрема Організацією Північноатлантичного договору (НАТО), з питань розвитку стратегічних галузей промисловості;
разом з іншими центральними органами виконавчої влади відповідно до закону та в межах повноважень розвитку міжнародного воєнно-економічного, військово-промислового та військово-технічного співробітництва, підготовки та укладення міжнародних договорів з цих питань, реалізації основ військово-технічної політики України, військово-технічного співробітництва з іноземними державами та розвитку оборонно-промислового комплексу.
4. Міноборони відповідно до покладених на нього завдань:
1) розробляє проекти законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України з питань, що належать до його компетенції;
2) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України і Кабінету Міністрів України, зокрема готує пропозиції щодо Стратегії національної безпеки України, Плану оборони України, Національної розвідувальної програми та інших документів з питань національної безпеки і оборони, доктрин, концепцій, стратегій і програм у сфері національної безпеки, а також щодо проведення комплексного огляду сектору безпеки і оборони та вносить їх в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України, забезпечує їх виконання;
3) здійснює підготовку та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до Закону України "Про санкції", та бере участь у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до його компетенції;
4) здійснює нормативно-правове регулювання питань, що належать до його компетенції;
5) координує створення та розвиток ефективної системи стратегічних комунікацій у Міноборони та Збройних Силах як складової загальнодержавної системи стратегічних комунікацій, забезпечення її стійкості та адаптивності до реагування на виклики та загрози;
6) бере участь у виконанні завдань державної інформаційної політики у сфері оборони, інформаційних заходах, спрямованих на підвищення рівня обороноздатності держави та протидію інформаційним операціям агресора (противника), а під час дії правового режиму воєнного стану координує складові сил оборони з питань забезпечення формування та реалізації державної інформаційної політики у сфері оборони;
7) готує в межах повноважень, передбачених законом, зауваження і пропозиції до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президентові України;
8) провадить розвідувальну та інформаційно-аналітичну діяльність в інтересах національної безпеки та оборони держави;
9) бере участь у проведенні аналізу воєнно-політичної обстановки, прогнозуванні, виявленні та визначенні рівня воєнної загрози національній безпеці України;
10) планує та здійснює заходи щодо протидії і нейтралізації воєнно-політичних ризиків, викликів, загроз застосування воєнної сили проти України;
11) розробляє структуру та порядок розроблення Плану оборони України, організовує розроблення його складових;
12) бере участь у підготовці і періодичному уточненні Стратегії національної безпеки України, доктрин, концепцій, стратегій і програм у сфері національної безпеки;
13) розробляє з урахуванням пропозицій центральних органів виконавчої влади Стратегічний оборонний бюлетень України на довгострокову перспективу, здійснює міжвідомчу координацію проведення оборонного огляду в Україні;
14) здійснює військово-політичне та адміністративне управління Збройними Силами, управління процесами під час прийняття та реалізації рішень;
15) забезпечує в межах своїх повноважень адаптацію законодавства України до законодавства ЄС;
16) бере участь у формуванні оборонного бюджету, звітує в установленому порядку перед Кабінетом Міністрів України про використання виділених коштів;
17) виконує функції головного розпорядника бюджетних коштів;
18) розробляє проекти оборонних державних цільових програм з метою посилення обороноздатності держави, здійснює загальне керівництво і контроль за їх розробленням та виконанням передбачених у них завдань і заходів;
19) забезпечує проведення мобілізації та демобілізації в Збройних Силах і бере участь у забезпеченні мобілізації та демобілізації в інших військових формуваннях, утворених відповідно до законів України (далі - інші військові формування);
20) визначає форму та зміст вимоги про виконання обов’язку (обов’язків) військовозобов’язаним, резервістом, яка надсилається керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки;
21) подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо визначення на особливий період потреб Збройних Сил, інших військових формувань, які включені до схеми мобілізаційного розгортання, з урахуванням економічних можливостей держави;
22) подає до Мінекономіки пропозиції щодо мобілізаційних завдань (замовлень) із створення, виробництва та ремонту озброєння, військової техніки, інших матеріально-технічних засобів з урахуванням визначених потреб Збройних Сил та інших військових формувань на особливий період;
23) забезпечує накопичення в непорушному запасі озброєння, військової техніки, інших матеріально-технічних засобів і ресурсів, продовольства, речового та іншого майна;
24) вносить подання Кабінету Міністрів України щодо відпуску матеріальних цінностей державного матеріального резерву для задоволення стратегічних потреб України;
25) організовує планування, методологічне, методичне, наукове, фінансове та матеріально-технічне забезпечення заходів мобілізаційної підготовки та мобілізації у Збройних Силах;
26) виступає замовником на постачання (поновлення) матеріальних цінностей до мобілізаційного резерву відповідно до встановлених Кабінетом Міністрів України мобілізаційних завдань (замовлень);
27) подає ДАУР пропозиції щодо створення, обслуговування та зберігання матеріальних цінностей державного резерву на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління Міноборони;
28) забезпечує дотримання підприємствами, установами та організаціями, що здійснюють поставку військової продукції для Збройних Сил, вимог законодавства з питань формування, зберігання і використання запасів матеріальних цінностей державного резерву;
29) подає Мінекономіки пропозиції щодо створення, розвитку, утримання, передачі, ліквідації та реалізації мобілізаційних потужностей на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління Міноборони;
30) реалізує через Генеральний штаб Збройних Сил повноваження, визначені частиною другою статті 14 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію";
31) координує та спрямовує діяльність територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, центрів рекрутингу;
32) бере участь у розробленні мобілізаційного плану держави, плануванні мобілізаційної підготовки у відповідних центральних органах виконавчої влади з питань задоволення потреб Збройних Сил;
33) подає в установленому порядку пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та воєнний час на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління Міноборони та яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), а також здійснює контроль за обліком таких військовозобов’язаних, організовує через Генеральний штаб Збройних Сил виконання інших визначених законодавством завдань;
34) подає Кабінетові Міністрів України проект мобілізаційного плану Збройних Сил та інших військових формувань;
35) укладає в установленому порядку договори (контракти) на виконання мобілізаційних завдань (замовлень) з підприємствами, установами та організаціями, що залучаються ним до виконання таких завдань (замовлень), і підприємствами, що здійснюють поставку військової продукції;
36) здійснює контроль за станом мобілізаційної готовності у Збройних Силах та за підготовкою підприємств, установ та організацій до виконання мобілізаційних завдань (замовлень) для задоволення потреб Збройних Сил та інших військових формувань;
37) забезпечує життєдіяльність Збройних Сил, їх функціонування, бойову та мобілізаційну готовність, боєздатність, підготовку до виконання покладених на них завдань, застосування, комплектування особовим складом та його підготовку, постачання озброєння та військової техніки, підтримання справності, технічної придатності, проведення ремонту та модернізації зазначеного озброєння і техніки, матеріальних, фінансових, інших ресурсів та майна згідно з потребами, визначеними Генеральним штабом Збройних Сил у межах коштів, передбачених державним бюджетом, і здійснює контроль за їх ефективним використанням, організовує виконання робіт і надання послуг в інтересах Збройних Сил;
38) організовує через Генеральний штаб Збройних Сил залучення Збройних Сил до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та здійснення у межах повноважень, передбачених законом, заходів щодо забезпечення екологічної безпеки в Збройних Силах;
39) перевіряє стан всебічного забезпечення, бойової та мобілізаційної готовності Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
40) виступає державним замовником і формує відповідно до визначених Генеральним штабом Збройних Сил потреб, вимог та пріоритетів під час здійснення оборонних закупівель пропозиції до зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями, складає та затверджує трирічний та річний плани закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, надає тактико-технічні (технічні) завдання виконавцям державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель;
41) залучається в межах повноважень, визначених законом, до участі у здійсненні заходів державного експортного контролю;
42) розробляє разом з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Національною академією наук, галузевими науково-дослідними установами, підприємствами та організаціями, партнерами соціального діалогу державні цільові науково-технічні програми та інші стратегічні, програмно-планові документи у сфері оборонно-промислового комплексу і забезпечує їх реалізацію, зокрема:
виступає замовником науково-дослідних робіт та дослідно-конструкторських робіт у сфері стратегічних галузей промисловості, оборонно-промислового комплексу;
здійснює в межах повноважень координацію наукових досліджень в інтересах національної безпеки і оборони;
43) визначає норми і строки речового забезпечення військовослужбовців, а також резервістів і військовозобов’язаних, призваних на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори у Збройні Сили та Держспецтрансслужби;
44) затверджує зразки спеціального одягу, взуття та спорядження військовослужбовців, засоби індивідуального захисту та інші предмети речового майна військовослужбовців;
45) затверджує вимоги щодо якісних характеристик озброєння і військової техніки та розрахункову кількість основних видів номенклатури озброєння і військової техніки, необхідних для оснащення Збройних Сил та інших військових формувань, згідно з визначеними ними потребами та пріоритетами;
46) затверджує каталог продуктів харчування та порядок його застосування в Збройних Силах та Держспецтрансслужбі;
47) організовує проведення державних та інших випробувань зразків озброєння і військової техніки;
48) забезпечує прийняття на озброєння (постачання, експлуатацію) Збройних Сил озброєння, військової та спеціальної техніки;
49) організовує і здійснює контроль за виконанням робіт з кодифікації та каталогізації продукції, закупівля якої здійснюється за державні кошти для потреб Збройних Сил;
50) організовує відповідно до визначених Генеральним штабом Збройних Сил потреб та пріоритетів розроблення і виконання Державної програми розвитку озброєння і військової техніки та інших цільових програм розвитку озброєння, оборонних закупівель, державних цільових і спеціальних програм, що виконуються в інтересах забезпечення оборони і безпеки держави, а також щодо забезпечення експортно-імпортних поставок товарів, робіт і послуг військового призначення та подвійного використання, здійснює контроль за їх виконанням;
51) розробляє технічні регламенти та здійснює функції з технічного регулювання щодо безпеки, допуску до експлуатації та використання озброєння і військової техніки, інших питань, віднесених до компетенції Міноборони;
52) забезпечує в установленому порядку обов’язковий технічний контроль транспортних засобів Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
53) здійснює контроль за якістю продукції військового призначення, що виробляється підприємствами для Збройних Сил та з метою здійснення експорту в разі, коли такий контроль передбачено міжнародними договорами України, зовнішньоекономічними договорами (контрактами), а також речового майна та харчових продуктів, що постачаються для Збройних Сил та якістю послуг із забезпечення харчуванням, харчовими продуктами особового складу військових частин, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, військових ліцеїв;
54) визначає порядок застосування національних стандартів та кодексів усталеної практики для задоволення потреб оборони України відповідно до покладених на нього завдань;
55) забезпечує нормативно-правове регулювання відносин у сфері військової стандартизації;
56) визначає орган військової стандартизації з числа підпорядкованих Міноборони органів військового управління;
57) провадить відповідно до закону космічну діяльність у сфері оборони та національної безпеки України;
58) здійснює регулювання питань державної авіації, зокрема нормативно-правове регулювання, за погодженням із заінтересованими центральними органами виконавчої влади, які експлуатують державні повітряні судна, зокрема щодо:
реєстрації і допуску державних повітряних суден та літальних апаратів, підтримання їх льотної придатності, випробування та прийняття в експлуатацію нових типів повітряних суден, призначених для використання в державній авіації;
реєстрації і допуску аеродромів та злітно-посадкових майданчиків державної авіації;
допуску авіаційного персоналу державної авіації до виконання польотів та виконання робіт із забезпечення польотів;
виконання та забезпечення польотів, пошуку та рятування, охорони державних повітряних суден;
59) встановлює особливі вимоги до вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів, закладів фахової передвищої військової освіти військових ліцеїв та науково-дослідних установ, що належать до сфери управління Міноборони, забезпечує їх фінансування в установленому порядку;
60) готує пропозиції щодо визначення обсягів державного замовлення на підготовку військових фахівців, наукових і науково-педагогічних кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів для потреб Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
61) затверджує положення про заклади фахової передвищої військової освіти, статути вищих військових навчальних закладів, закладів фахової передвищої військової освіти та військових ліцеїв, що належать до сфери управління Міноборони, а разом з МОН - положення про військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти, затверджує стандарти військової освіти, крім стандартів вищої освіти;
62) визначає в межах повноважень, передбачених законом, порядок та особливі вимоги щодо практичної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації військових фахівців, зокрема іноземних, а також разом з МОН - порядок підготовки громадян України за програмою підготовки офіцерів запасу, ліцеїстів військових ліцеїв та ліцеїв з посиленою військово-фізичною підготовкою;
63) встановлює особливі вимоги до підготовки науково-педагогічних і наукових кадрів у військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти в аспірантурі (ад’юнктурі) та докторантурі відповідних закладів вищої освіти;
64) забезпечує призначення і виплату академічних (соціальних) стипендій курсантам, слухачам та ад’юнктам вищих військових навчальних закладів Збройних Сил та військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів;
65) визначає порядок призначення осіб офіцерського складу на посади командування (керівного складу), наукових та науково-педагогічних (педагогічних) працівників у вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів, наукових (науково-дослідних) установах та військових ліцеях;
66) визначає пріоритетні напрями розвитку наукової і науково-технічної діяльності у воєнній сфері, стратегічних галузях промисловості;
67) організовує роботу науково-технічних рад, готує пропозиції щодо визначення пріоритетів і видів підтримки стратегічних галузей промисловості;
68) координує діяльність науково-дослідних установ, що належать до сфери управління Міноборони;
69) здійснює управління науковою та науково-технічною діяльністю у сфері оборони;
70) бере участь у визначенні пріоритетів розвитку науки і техніки в Україні, державних цільових наукових та науково-технічних програмах;
71) бере участь у ліцензуванні освітньої діяльності, що провадиться вищими військовими навчальними закладами та військовими навчальними підрозділами вищих навчальних закладів;
72) здійснює разом з МОН та Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти контроль за дотримання вимог щодо якості підготовки військових фахівців, ліцеїстів військових ліцеїв та ліцеїв з посиленою військово-фізичною підготовкою;
73) подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо структури військового резерву людських ресурсів;
74) організовує та координує заходи з мовної підготовки в Міноборони та Збройних Силах для використання іноземних мов особовим складом, якому використання іноземної мови необхідно для виконання службових обов’язків (роботи), навчання за кордоном, ефективної участі в заходах міжнародного оборонного співробітництва, міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки та досягнення взаємосумісності із збройними силами держав - членів НАТО;
75) забезпечує в установленому законом порядку через Генеральний штаб Збройних Сил разом з іншими військовими формуваннями, центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування функціонування системи військового обліку громадян;
76) затверджує перелік військово-облікових спеціальностей;
77) затверджує перелік посад, які підлягають заміщенню військовослужбовцями (крім посад вищого офіцерського складу);
78) затверджує перелік окремих військових посад, які можуть бути заміщені цивільними особами в мирний час (на умовах строкового трудового договору);
79) визначає:
перелік посад, які не можуть бути заміщені іноземцями чи особами без громадянства;
за поданням Генерального штабу Збройних Сил перелік військово-облікових спеціальностей, за якими ведеться військова підготовка громадян України за програмою підготовки офіцерів запасу, та обсяги підготовки за такими спеціальностями за погодженням з центральним органом виконавчої влади в галузі освіти і науки;
порядок розроблення та затвердження кваліфікаційних характеристик офіцерів запасу та програм військової підготовки офіцерів запасу;
перелік необхідних документів для взяття громадян на військовий облік призовників;
перелік посад, що можуть бути заміщені особами, які не досягли граничного віку перебування на військовій службі і визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби за станом здоров’я за наслідками захворювань, поранень (травм, контузій, каліцтв), одержаних під час виконання обов’язків військової служби, зокрема під час участі в антитерористичній операції та/або у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, що призвело до встановлення їм інвалідності, часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності (крім розумових, сенсорних, психологічних вад, розладів психіки, поведінки та інших захворювань);
80) установлює співвідношення чисельності осіб офіцерського, сержантського та старшинського складу за військовими званнями та граничні строки перебування таких осіб на посадах у Збройних Силах;
81) визначає порядок направлення і строки перебування військовослужбовців Збройних Сил на посадах у багатонаціональних органах військового управління, а також закордонних дипломатичних установах України та міжнародних організаціях;
82) призиває в разі потреби громадян, яким присвоєно відповідне первинне військове звання офіцера запасу, для проходження військової служби осіб офіцерського складу;
83) визначає форму і порядок видачі документів, що посвідчують статус та особу військовослужбовця;
84) визначає порядок ведення і форму особової справи, в якій відображається проходження військової служби військовослужбовцем;
85) визначає перелік та форму документів, на підставі яких оформляються накази по особовому складу;
86) визначає порядок добору і прийняття громадян на військову службу за контрактом;
87) визначає порядок планування, організації та управління службовою кар’єрою військовослужбовців військової служби за контрактом;
88) зараховує осіб офіцерського складу інших військових формувань до Збройних Сил, укладає з ними контракт про проходження військової служби у Збройних Силах та призначає на відповідні посади;
89) визначає порядок черговості проходження військової служби на посадах офіцерського складу;
90) затверджує номенклатуру посад для призначення військовослужбовців;
91) визначає порядок формування і використання резерву кандидатів для просування по службі;
92) визначає перелік посад, які не потребують у разі призначення на них проходження спеціальних курсів підготовки;
93) визначає вимоги до кандидатів і порядок створення резерву для направлення за кордон для проходження військової служби;
94) визначає вимоги до кандидатів для навчання за кордоном, кількість військовослужбовців та їх розподіл між структурними підрозділами Міноборони, Генерального штабу Збройних Сил і видів Збройних Сил;
95) направляє за кордон військовослужбовців і працівників Збройних Сил для проходження військової служби, роботи або навчання;
96) визначає Стратегію залучення, розвитку та утримання людського капіталу в силах оборони України;
97) визначає порядок направлення на навчання, строки, послідовність і періодичність проведення підготовки (перепідготовки, підвищення кваліфікації) осіб офіцерського складу;
98) визначає порядок і строки проведення атестації військовослужбовців;
99) визначає строк, кількість і військово-облікові спеціальності для призову офіцерів запасу на військову службу за призовом осіб офіцерського складу;
100) приймає рішення щодо залишення на військовій службі осіб офіцерського складу понад граничний вік;
101) здійснює добір військовослужбовців, які відряджаються до державних органів, установ, організацій, Украероруху, а також державних та комунальних закладів освіти, для виконання завдань в інтересах оборони держави та її безпеки, а також їх кадрове супроводження;
102) присвоює в установленому порядку військові звання та вносить Президентові України подання про присвоєння військових звань особам вищого офіцерського складу Збройних Сил;
103) установлює заохочувальні відзнаки Міноборони;
104) утворює комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни, організовує роботу таких комісій та згідно із законодавством видає відповідні документи, зокрема військовослужбовцям, членам сімей військовослужбовців, які загинули (померли) чи пропали безвісти під час проходження військової служби, а також працівникам Міноборони та Збройних Сил;
105) проводить постійний моніторинг інформаційного середовища, виявляє потенційні та реальні інформаційні загрози в сфері оборони, здійснює відповідні заходи;
106) приймає рішення про створення суб’єктів у сфері медіа, офіційних друкованих видань відповідно до Закону України "Про медіа";
107) забезпечує впровадження та розвиток новітніх інформаційних технологій у сфері оборони;
108) відповідно до компетенції забезпечує електронну інформаційну взаємодію з органами державної влади під час обміну інформацією для здійснення повноважень, визначених законодавством;
109) бере в межах повноважень участь в стандартизації в стратегічних галузях промисловості;
110) забезпечує функціонування системи сертифікації продукції в оборонно-промисловому комплексі згідно із стандартами НАТО;
111) утворює метрологічну службу проведення робіт (надання послуг), пов’язаних із забезпеченням єдності вимірювань у стратегічних галузях промисловості;
112) організовує і координує діяльність центральних органів виконавчої влади у сфері військово-технічного співробітництва;
113) розробляє та затверджує галузеві та/або цільові профілі безпеки для інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем, власником (розпорядником) яких є Міноборони та/або Збройні Сили;
114) проводить в установленому законодавством порядку огляд оборонно-промислового комплексу, розробляє Стратегію розвитку оборонно-промислового комплексу України;
115) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, демократичний цивільний контроль за діяльністю Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
116) створює необхідні умови для здійснення іншими суб’єктами демократичного цивільного контролю передбачених законом повноважень та інформує із зазначених питань громадськість та суб’єктів у сфері медіа;
117) організовує контроль за станом правопорядку, укомплектованості Збройних Сил та Держспецтрансслужби особовим складом, їх оснащеності сучасним озброєнням, військовою і спеціальною технікою, запасами матеріальних засобів та станом готовності до виконання завдань за призначенням у мирний час та в особливий період;
118) здійснює в Міноборони, Збройних Силах та Держспецтрансслужбі заходи, спрямовані на реалізацію права на соціально-економічний захист військовослужбовців, резервістів, військовозобов’язаних, призваних на збори, та осіб, звільнених з військової служби, членів їх сімей, а також членів сімей військовослужбовців, які загинули (померли), пропали безвісти, стали особами з інвалідністю, пов’язаною з проходженням військової служби, або потрапили в полон у ході бойових дій (війни) чи під час участі в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
119) здійснює відповідно до законодавства правовий і соціальний захист військовослужбовців, резервістів Збройних Сил, військовозобов’язаних, призваних на збори, членів їх сімей та працівників Збройних Сил, забезпечує надання жінкам і чоловікам рівних прав та можливостей, запобігання та протидію насильству за ознакою статі;
120) організовує в Міноборони, Збройних Силах та Держспецтрансслужбі:
систему психологічного забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей;
відновлювальні (постізоляційні, реінтеграційні) заходи, заходи з адаптації, підтримки (супроводу) щодо осіб, стосовно яких встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України, з числа військовослужбовців;
121) організовує відповідно до законодавства забезпечення військовослужбовців Збройних Сил та членів їх сімей жилими приміщеннями;
122) здійснює заходи щодо розвитку культури і духовності у Збройних Силах, військово-патріотичного виховання громадян;
123) організовує відповідно до законодавства базову підготовку громадян України до національного спротиву;
124) забезпечує реалізацію державної політики у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності в межах повноважень, передбачених законом;
125) бере участь в організації відповідно до законодавства початкової загальновійськової підготовки громадян України;
126) забезпечує відповідно до законодавства конституційне право громадян на свободу світогляду і віросповідання, співробітництво між Міноборони та релігійними організаціями для задоволення релігійних потреб віруючих, які проходять службу у Збройних Силах;
127) здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних з діяльністю Міноборони, Збройних Сил, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міноборони, а також стосовно актів, які ними видаються, забезпечує в установленому порядку доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Міноборони;
128) видає "Білу книгу" з метою інформування громадськості про діяльність Збройних Сил;
129) визначає в межах повноважень, передбачених законом, пріоритетні напрями та прогнози щодо розвитку і вдосконалення системи охорони здоров’я військовослужбовців Збройних Сил, розробляє програми розвитку системи медичного забезпечення Збройних Сил у мирний час та особливий період, організовує їх виконання та здійснює державний контроль і нагляд у сфері охорони здоров’я в Міноборони та Збройних Силах;
130) формує єдині підходи щодо збереження та зміцнення здоров’я військовослужбовців Збройних Сил та Держспецтрансслужби, організації та надання медичної допомоги їм у разі захворювань, поранень (контузії, травми або каліцтва), відновлення боєздатності та працездатності шляхом застосування медичних стандартів держав - членів НАТО;
131) затверджує для сил безпеки і сил оборони на основі стандартів НАТО та/або стандартів, затверджених окремими державами - членами НАТО, табелі матеріально-технічного оснащення, стандарти, обсяги надання тактичної догоспітальної допомоги та медичної допомоги на догоспітальному етапі, які надаються під час ведення воєнних (бойових) дій та підготовки до застосування за призначенням сил безпеки і сил оборони, а також контролює їх додержання;
132) затверджує за погодженням з МОЗ перелік, мінімальні вимоги та/або стандарти якості медичних виробів (виробів медичного призначення) та допоміжних засобів до них, що застосовуються силами безпеки і силами оборони для надання тактичної догоспітальної допомоги під час ведення воєнних (бойових) дій та підготовки сил безпеки і сил оборони до застосування за призначенням, на основі відповідних вимог, стандартів якості, рекомендацій або інших відповідних документів, рішень НАТО або окремих держав - членів НАТО (за наявності);
133) організовує додержання в закладах охорони здоров’я Міноборони стандартів медичної допомоги (медичних стандартів), клінічних протоколів та інших галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я;
134) організовує медичне забезпечення Збройних Сил у мирний час та особливий період, розробляє і здійснює комплекс профілактичних, лікувальних, санаторно-курортних та реабілітаційних заходів, спрямованих на збереження і здоров’я військовослужбовців Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
135) затверджує за погодженням з МОЗ порядок проведення медичного огляду призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які перебувають на військовому обліку в районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, військовослужбовців Збройних Сил та Держспецтрансслужби, організовує його проведення;
136) визначає разом з МОЗ особливості проходження медичного обстеження військовозобов’язаними та резервістами під час мобілізації, на особливий період;
137) здійснює управління щодо закладів охорони здоров’я, що належать до сфери управління Міноборони, затверджує типове положення про такі заклади, забезпечує підтримання їх мобілізаційної готовності, готовності до виконання завдань за призначенням, а також їх взаємодію з медичними службами інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних та розвідувальних органів, органів спеціального призначення з правоохоронними функціями, а також системи охорони здоров’я цивільного населення в рамках єдиного медичного простору;
138) організовує присвоєння (підтвердження) кваліфікаційних категорій військовослужбовцям медичних і фармацевтичних спеціальностей;
139) організовує санаторно-курортне лікування військовослужбовців та ветеранів військової служби, членів їх сімей, ветеранів війни, працівників Збройних Сил та інших категорій громадян, яким надано право на користування закладами охорони здоров’я Міноборони;
140) організовує забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя військовослужбовців у Збройних Силах та здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд на підпорядкованих їм територіях, об’єктах, у військових частинах і підрозділах;
141) організовує контроль за дотриманням гігієнічних вимог, забезпечення ветеринарно-санітарного та епізоотичного благополуччя у військових частинах (установах, закладах) Міноборони, Збройних Сил та здійснює ветеринарно-санітарний нагляд на підпорядкованих об’єктах;
142) забезпечує накопичення запасів медичної техніки та майна, встановлює для такої техніки та майна норми забезпечення, табелізації та комплектування, організовує постачання такої техніки та майна Збройним Силам, розвідувальному органу Міноборони та Держспецтрансслужби, а також іншим військовим формуванням в особливий період;
143) забезпечує належну фізичну підготовку відповідних військовослужбовців та працівників Збройних Сил до професійної діяльності, створює умови для реалізації державної політики у сфері фізичної культури і спорту серед військовослужбовців, у межах повноважень, передбачених законом, взаємодіє з відповідними громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості;
144) організовує отримання міжнародної технічної допомоги у воєнній сфері, у сфері стратегічних галузей промисловості, оборонно-промислового комплексу, здійснює контроль за виконанням відповідних програм (проектів);
145) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, міжнародне співробітництво за воєнно-політичним, військово-технічним та іншими напрямами з відповідними органами іноземних держав і міжнародними організаціями, координує та контролює організацію і здійснення військового співробітництва;
146) забезпечує і координує в межах повноважень, передбачених законодавством, виконання Україною зобов’язань за міжнародними договорами України з ЄС, бере участь у переговорах, спрямованих на забезпечення розвитку договірних відносин з ЄС;
147) забезпечує реалізацію державної політики з питань, що належать до компетенції Міноборони, згідно із зобов’язаннями України у сфері європейської інтеграції;
148) бере участь у забезпеченні формування та реалізації державної політики у сфері протимінної діяльності у межах своїх повноважень у взаємодії з центром протимінної діяльності та центром гуманітарного розмінування;
149) координує здійснення заходів у сфері протимінної діяльності Держспецтрансслужбою та уповноваженими підрозділами Збройних Сил, що залучаються до їх здійснення;
150) забезпечує підготовку (перепідготовку і підвищення кваліфікації) фахівців у сфері протимінної діяльності та розмінування;
151) бере участь у здійсненні заходів з інформування населення про небезпеку від вибухонебезпечних предметів та навчання з питань запобігання виникненню ризиків, пов’язаних із вибухонебезпечними предметами;
152) здійснює функції національного органу з питань протимінної діяльності, сприяє впровадженню і застосуванню в Україні міжнародних стандартів протимінної діяльності;
153) подає МЗС пропозиції щодо участі військових підрозділів, окремих військовослужбовців і працівників Збройних Сил у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, надання військової допомоги іноземним державам, направлення підрозділів Збройних Сил до інших держав, допуску та умов перебування підрозділів збройних сил інших держав на території України;
154) подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо відчуження військового майна та здійснює в установленому законом порядку його відчуження або передачу;
155) здійснює державний контроль за утилізацією військового майна, забезпечує в установленому порядку його продаж;
156) приймає рішення про створення, реорганізацію і ліквідацію підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міноборони, в установленому порядку здійснює затвердження положень про них (їх статутів), призначення на посаду та звільнення з посади їх керівників, укладення і розірвання з ними контрактів та контроль за дотриманням ними вимог контрактів;
157) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, інші функції з управління об’єктами державної власності, які належать до сфери управління Міноборони;
158) реєструє військові частини як суб’єкти господарської діяльності;
159) веде облік об’єктів державної власності, які належать до сфери управління Міноборони;
160) утримує в належному стані та організовує експлуатацію об’єктів військового призначення;
161) затверджує порядок списання військового майна;
162) здійснює державний нагляд за безпекою експлуатації машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, безпечним веденням робіт військовослужбовцями, додержанням нормативних актів із зазначених питань;

................
Перейти до повного тексту