1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 11 листопада 2016 р. № 905-р
Київ
Про схвалення Концепції запровадження посад фахівців з питань реформ
( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 580-р від 18.08.2017 Постановами КМ № 945 від 24.10.2018 № 562 від 26.06.2019 № 1034 від 11.12.2019 № 940 від 09.10.2020 Розпорядженням КМ № 89-р від 26.01.2022 )
1. Схвалити Концепцію запровадження посад фахівців з питань реформ, що додається.
( Пункт 2 виключено на підставі Розпорядження КМ № 580-р від 18.08.2017 )

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 40


СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 11 листопада 2016 р. № 905-р
КОНЦЕПЦІЯ
запровадження посад фахівців з питань реформ
Проблема, яка потребує розв’язання
Невід’ємною складовою сталого розвитку України є створення та функціонування ефективної системи державного управління, результативність якої значною мірою залежить від діяльності професійних і мотивованих кадрів, які можуть оперативно приймати рішення, гнучко адаптуватися до зміни ситуації, а також креативність і здатність до інноваційного мислення.
Незважаючи на наявність кваліфікованих фахівців у державних органах, є нагальна потреба у суттєвому кадровому оновленні та посиленні, оскільки, розпочинаючи системне реформування усіх сфер життєдіяльності українського суспільства, перед державою постала проблема відсутності на державній службі фахівців, які здатні виконувати визначені завдання з підготовки та реалізації реформ, спрямованих на досягнення цілей, визначених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України.
( Абзац другий розділу "Проблема, яка потребує розв’язання" із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 580-р від 18.08.2017, Постановою КМ № 1034 від 11.12.2019 )
Така ситуація щодо кадрової та адміністративної неспроможності виникла через відсутність мотивації державних службовців, у тому числі фінансової. Тому сьогодні є критично необхідним формування команди компетентних і висококваліфікованих державних службовців, які здатні забезпечувати підготовку та реалізацію реформ у відповідних сферах.
( Абзац третій розділу "Проблема, яка потребує розв’язання" і з змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 580-р від 18.08.2017, Постановою КМ № 1034 від 11.12.2019 )
Реалізація цієї Концепції дасть змогу залучити на посади державної служби кваліфікованих фахівців, які зможуть на високому рівні та ефективно виконувати завдання з підготовки та реалізації реформ у відповідних сферах, впливати на тенденції і розвиток державної служби. Запровадження посад фахівців з питань реформ є інноваційним підходом, що має відповідні ризики впровадження, тому надзвичайно важливою є послідовність у реалізації Концепції.
( Абзац четвертий розділу "Проблема, яка потребує розв’язання" і з змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 580-р від 18.08.2017, Постановою КМ № 1034 від 11.12.2019 )
До кінця 2020 року передбачено запровадити та заповнити до 2000 посад фахівців з питань реформ. Водночас під час реалізації Концепції пріоритет повинен надаватися якісному, а не кількісному показнику залучених фахівців з питань реформ. У зв’язку з цим кількість посад фахівців з питань реформ може бути скоригована Кабінетом Міністрів України у бік зменшення.
( Абзац п’ятий розділу "Проблема, яка потребує розв’язання" із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 580-р від 18.08.2017, Постановою КМ № 945 від 24.10.2018; в редакції Постанови КМ № 1034 від 11.12.2019 )
Сучасний стан проблеми
З метою оновлення та посилення кадрового потенціалу органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України зроблено ряд важливих кроків.
З прийняттям Закону України "Про державну службу" з’явилися можливості залучення на державну службу фахівців нової генерації, а також створення умов для призначення на посади державної служби осіб виключно за конкурсним відбором відповідно до зазначеного Закону.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 25 березня 2016 р. № 243, якою затверджено Положення про Комісію з питань вищого корпусу державної служби (Офіційний вісник України, 2016 р., № 28, ст. 1115), постанову від 25 березня 2016 р. № 246, якою затверджено Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (Офіційний вісник України, 2016 р., № 28, ст. 1116), постанову від 22 липня 2016 р. № 448, якою затверджено Типові вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорії "А" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 59, ст. 2026), що розроблені на основі британської моделі критеріїв оцінювання компетентності державних службовців.
Водночас, незважаючи на запровадження Законом України "Про державну службу" нової системи оплати праці, рівень фінансової мотивації державних службовців залишається недостатньо привабливим на ринку праці.
Узгодженість із стратегічними документами
Оновлення та посилення кадрового потенціалу на державній службі передбачено такими документами:
Стратегією реформування державної служби та служби в органах місцевого самоврядування в Україні на період до 2017 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 р. № 227 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 24, ст. 680);
Програмою діяльності Кабінету Міністрів України;
( Абзац третій розділу "Узгодженість із стратегічними документами" в редакції Розпорядження КМ № 580-р від 18.08.2017, Постанови КМ № 1034 від 11.12.2019 )
Стратегією реформування державного управління України на період до 2021 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 р. № 474 "Деякі питання реформування державного управління України" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 55, ст. 1919; 2019 р., № 14, ст. 509).
( Абзац четвертий розділу "Узгодженість із стратегічними документами" в редакції Постанови КМ № 1034 від 11.12.2019 )
Мета і строки реалізації Концепції
Метою Концепції є створення необхідних умов для підготовки та реалізації реформ, спрямованих на досягнення цілей, визначених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України шляхом оновлення і посилення кадрового потенціалу через залучення на державну службу кваліфікованих і компетентних фахівців - фахівців з питань реформ.
( Абзац перший розділу "Мета і строки реалізації Концепції" із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1034 від 11.12.2019 )
Для досягнення поставленої мети у Секретаріаті Кабінету Міністрів України, Офісі Президента України, міністерствах та інших центральних органах виконавчої влади (далі - державні органи) запроваджуються посади фахівців з питань реформ.
( Абзац другий розділу "Мета і строки реалізації Концепції" із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 580-р від 18.08.2017, Постановою КМ № 562 від 26.06.2019; в редакції Постанови КМ № 1034 від 11.12.2019 )
Строками реалізації Концепції є 2016-2022 роки.
( Абзац третій розділу "Мета і строки реалізації Концепції" із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1034 від 11.12.2019, Розпорядженням КМ № 89-р від 26.01.2022 )
Шляхи реалізації Концепції
Фахівці з питань реформ - державні службовці, що призначаються на такі посади в рамках реалізації цієї Концепції відповідно до вимог і в порядку, що визначені Законом України "Про державну службу".
( Абзац перший розділу "Шляхи реалізації Концепції" із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 940 від 09.10.2020 - застосовується з 23 квітня 2020 р. )
Посади фахівців з питань реформ - посади державної служби категорій "А", "Б" і "В", військові та дипломатичні посади з посадовими обов’язками, що передбачають, зокрема, підготовку та проведення реформ у відповідних сферах (визначення проблем, підготовка пропозицій та планів заходів щодо їх розв’язання, підготовка проектів відповідних актів законодавства, організація та участь у виконанні згаданих планів заходів, оцінювання результатів їх реалізації, здійснення інших аналітичних функцій), а також виконання основних завдань, пов’язаних із стратегічним плануванням діяльності державного органу, забезпеченням формування та/або реалізації державної політики у відповідних сферах, на які поширюються спеціальні умови оплати праці в рамках загальної системи оплати праці державних службовців.

................
Перейти до повного тексту