- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 13 липня 2004 р. N 905 Київ |
Про затвердження Комплексної програми забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1639 від 13.12.2004 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Комплексну програму забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін (далі - Комплексна програма), що додається.
Визначити Міністерство освіти і науки замовником Комплексної програми.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям передбачати починаючи з 2005 року в проектах державного і місцевих бюджетів видатки на виконання Комплексної програми.
3. Рекомендувати Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям підготувати у тримісячний строк регіональні програми забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін.
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 липня 2004 р. N 905
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін
Загальна частина
За результатами обстеження, стан навчального обладнання в закладах освіти в останні роки значно погіршився. Зокрема, в загальноосвітніх школах рівень оснащеності лабораторним і демонстраційним обладнанням не перевищує 20 відсотків потреби. Протягом останніх 15 років навчальні заклади не мали коштів навіть на підтримку наявного в них обладнання в належному стані.
У вищих навчальних закладах 65 відсотків обладнання експлуатується понад 12 років і через свою зношеність не відповідає вимогам державних стандартів.
Програмою передбачається оснащення навчальних закладів сучасними навчальними приладами. З цією метою необхідно розробити відповідні стандарти і нормативну базу, що сприятиме забезпеченню рівного доступу громадян до якісної освіти, реалізації пілотних проектів випробування комплектів обладнання в навчальних закладах різного рівня акредитації у різних регіонах України.
Заходами щодо виконання Програми передбачається проведення наукових досліджень, проектно-конструкторських та методичних розробок, налагодження виробництва та проведення експериментальної апробації нових і модернізованих навчальних засобів, їх поставки, технічного обслуговування та надання методичної допомоги щодо застосування в навчальному процесі.
На сьогодні кількість промислових підприємств, які виробляють технічні засоби навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін, постійно зменшується, скорочуються обсяги їх виробництва. Продовжують випускати зазначені засоби такі підприємства, як СКП "Учприлад" (м. Дніпропетровськ), ТОВ "Учбова техніка" (м. Рівне), НВП "Промінь" (м. Київ), експериментальний завод "Прут" (м. Коломия), лабораторії скануючих пристроїв (м. Ніжин), ВАТ "Електровимірювач" (м. Житомир), Феодосійський казенний оптичний завод, ВАТ "Селмі" (м. Суми).
Залучення названих підприємств до виконання Програми дасть змогу, з одного боку, ефективно використати сучасні технологічні розробки, а з іншого, - зберегти існуючу експериментально-виробничу базу. Важливу роль у налагодженні в загальноосвітніх закладах обслуговування і ремонту навчального обладнання, обчислювальної техніки можуть відіграти професійно-технічні навчальні заклади, на базі яких доцільно створити відповідні центри обслуговування.
Основні завдання і мета Програми
Основними завданнями Програми є підвищення рівня забезпеченості загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін, а також розроблення комплексів програмно-методичного забезпечення для використання сучасних технічних засобів навчання.
Метою Програми є здійснення циклу розробок і виробництва технічних засобів навчання для забезпечення рівного доступу громадян до якісної освіти з природничо-математичних і технологічних дисциплін як одного з напрямів інноваційного розвитку.
Програмою передбачається забезпечити навчальні заклади навчально-лабораторним обладнанням для реалізації державних стандартів освіти і провадження наукової діяльності у вищих навчальних закладах. Залучення вищих навчальних закладів і наукових установ до розроблення нових приладів та обладнання, використання їх дослідно-виробничої бази сприятиме розвитку матеріально-технічної інфраструктури науки. Створення в навчальних закладах професійно-технічної освіти сервісних центрів з ремонту та обслуговування навчального обладнання сприятиме залученню молоді до виробничої діяльності.
Етапи виконання Програми
Передбачається поетапне виконання Програми.
На першому етапі (2005-2006 роки) забезпечується:
упровадження державних стандартів на засоби навчання;
розроблення класифікатора засобів навчання;
розроблення комплектів обладнання для оснащення кабінетів, класів і лабораторій;
розроблення методичних рекомендацій щодо застосування технічних засобів навчання;
проведення експериментальної перевірки ефективності використання комплектів обладнання і методичного забезпечення в пілотних навчальних закладах, перепідготовка педагогічних працівників;
оснащення технічними засобами навчання інститутів післядипломної педагогічної освіти;
створення в структурі Інституту прикладної фізики Національної академії наук науково-дослідного центру засобів навчання;
реалізація пілотного проекту з випробування зразків технічних засобів навчання.
На другому етапі (2007-2011 роки) забезпечується:
здійснення підготовки і підвищення кваліфікації педагогічних працівників, у тому числі лаборантів, щодо використання в навчально-виховному процесі технічних засобів навчання;
серійне виробництво технічних засобів навчання;
оснащення навчальних закладів технічними засобами навчання;
здійснення сервісного обслуговування технічних засобів навчання;
забезпечення підготовки і випуску комп'ютерних навчальних програм;
створення інтернет-порталів навчального призначення.
Фінансове забезпечення
Для фінансового забезпечення виконання Програми залучаються кошти державного і місцевих бюджетів, а також власні кошти наукових установ.
Загальний обсяг коштів становить 1,3 млрд гривень, у тому числі 926 млн - з державного бюджету.
Контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми здійснює МОН разом з іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями.
МОН подає щороку до 28 лютого наступного за звітним Кабінетові Міністрів України інформацію про хід виконання заходів, передбачених Програмою.
Контроль за використанням бюджетних коштів здійснюється в порядку, встановленому законодавством.
Очікувані результати
У результаті виконання Програми очікується:
оснащення загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін;
розроблення і впровадження у навчальний процес сучасних технічних засобів та технологій навчання;
розроблення та випробування сучасних методик застосування технічних засобів навчання;
створення мережі навчальних закладів для здійснення пілотних експериментів з відпрацювання інноваційних технологій навчання;
створення національної індустрії виробництва сучасних засобів навчання;
створення передумов для проведення досліджень у галузі природничо-математичних та технологічних наук з метою підготовки висококваліфікованих кадрів та розроблення ефективних технологій.
ОСНОВНІ ЗАХОДИ
щодо забезпечення навчальних закладів сучасними технічними засобами та наочним приладдям з природничо-математичних і технологічних дисциплін
(тис. гривень)
Найменування заходу |
Відповідальні за виконання |
Строк викона- ння, роки |
Орієн- товний обсяг фінансу- вання, усього |
у тому числі за роками |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
1. Упровадження державних стандартів на засоби навчання 2. Розроблення класифікатора засобів навчання 3. Підготовка і затвердження методичних рекомендацій щодо застосування засобів навчання 4. Проведення випробувань засобів навчання 5. Проведення підготовки і підвищення кваліфікації педагогічних працівників, у тому числі лаборантів, із застосування засобів навчання 6. Створення інтернет- порталів навчального призначення і забезпечення їх функціонування 7. Оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання з: фізики хімії біології географії математики інформатики (з мультимедійними засобами) трудового навчання 8. Оснащення професійно- технічних навчальних закладів, що надають загальну середню освіту, засобами навчання з: фізики хімії біології географії математики інформатики (з мультимедійними засобами) трудового навчання 9. Оснащення інститутів післядипломної педагогічної освіти засобами навчання з: фізики хімії біології географії математики інформатики (з мультимедійними засобами) трудового навчання 10. Оснащення вищих навчальних закладів, насамперед педагогічних, засобами навчання з: фізики хімії біології географії математики інформатики (з мультимедійними засобами) трудового навчання 11. Забезпечення обслуговування засобів навчання для загально- освітніх, професійно- технічних і вищих навчальних закладів 12. Забезпечення розроблення і випуску комп'ютерних навчальних програм для: загально- освітніх навчальних закладів професійно- технічних навчальних закладів інститутів післядипломної педагогічної освіти вищих навчальних закладів, насамперед педагогічних 13. Складення переліків засобів навчання з природничо- математичних і технологічних дисциплін для загально- освітніх, професійно- технічних та вищих навчальних закладів 14. Розроблення нових і вдосконалення існуючих технологій навчання 15. Створення Науково- дослідного центру навчально- наукових приладів Інституту прикладної фізики Національної академії наук 16. Передбачення в бюджеті Національної академії наук базового фінансування Науково- дослідного центру навчально- наукових приладів Інституту прикладної фізики Національної академії наук 17. Розроблення державних стандартів на засоби навчання 18. Складення переліків засобів навчання та обладнання кабінетів з природничо- математичних і технологічних дисциплін для загально- освітніх, професійно- технічних і вищих навчальних закладів 19. Реалізація пілотного проекту з апробації зразків технічних засобів навчання та здійснення його науково- методичного супроводження 20. Оснащення вищих навчальних закладів і наукових установ МОН та Академії педагогічних наук: Національного педагогічного університету імені М. Драгоманова Київського національного університету імені Тараса Шевченка Національного авіаційного університету Сумського національного університету Національного університету технологій та дизайну Інституту засобів навчання Академії педагогічних наук Науково- методичного центру засобів навчання МОН |
МОН, Академія педагогічних наук, Держспожив- стандарт Держспожив- стандарт, МОН МОН, Академія педагогічних наук МОН, Академія педагогічних наук, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадмі- ністрації МОН, Академія педагогічних наук -"- МОН, Мінфін, Мінпромполітики, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держ- адміністрації -"- -"- МОН, Мінфін, Мінпромполітики МОН, Мінфін, Мінпромполітики, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держ- адміністрації МОН, Мінфін МОН, Національна академія наук, Академія педагогічних наук -"- Національна академія наук, МОН Національна академія наук, Мінфін МОН, Академія педагогічних наук, Держспожив- стандарт МОН, Академія педагогічних наук -"- МОН, Мінфін |
2005 -"- 2005- 2009 -"- 2005- 2011 2005- 2009 2005- 2011 -"- -"- -"- -"- -"- -"- -"- -"- -"- -"- -"- -"- -"- 2005- 2007 2005- 2011 2005 2005 -"- -"- -"- -"- -"- -"- 2005- 2011 -"- -"- -"- -"- -"- -"- -"- 2008- 2011 2005- 2011 -"- -"- -"- -"- 2005 2005- 2011 2005 2005- 2011 2005 -"- -"- -"- |
130 70 230 700 650 804065 217809,2 160812,4 99744,4 59032,4 52925,6 130973 82768 231872,4 40745,6 30083,2 18659,2 11043,2 9900,8 103162 18278,4 8122,8 2097,2 1548,4 960,4 568,4 509,6 1498 940,8 35962 10785,6 4645,2 6585,6 203 2966,6 10272 504 120000 55000 27678 900 2400 550 770 5250 95 420 2550 5600 |
130 70 90 100 250 64637,5 17601,5 12995,5 8060,5 4770,5 4277 10352,5 6580 46296,4 1048,6 774,2 480,2 284,2 254,8 42984 470,4 8122,8 2097,2 1548,4 960,4 568,4 509,6 1498 940,8 3596,2 1078,6 464,5 658,6 20,3 296,7 1027,2 50,4 11000 5250 200 500 550 110 750 95 420 2550 5600 |
50 100 100 99645 26964 19908 12348 7308 6552 16485 10080 33874,6 1198,4 884,8 548,8 324,8 291,2 30089 537,6 4675,1 1402,1 603,9 856,1 26,4 385,7 1335,4 65,5 12000 3214 150 400 110 750 |
30 100 100 114737,5 31083,5 22949,5 14234,5 8424,5 7553 18872,5 11620 37187 2247 1659 1029 609 546 30089 1008 5034,7 1510 650,3 922 28,4 415,3 1438,1 70,6 9000 3214 150 400 110 750 |
30 100 100 127170 34454 25438 15778 9338 8372 20910 12880 23660 7490 5530 3430 2030 1820 3360 5394,3 1617,8 696,8 987,8 30,5 445 1540,8 75,6 30000 7000 4000 100 400 110 750 |
30 100 100 132860 35952 26544 16464 9744 8736 21980 13440 28392 8988 6636 4116 2436 2184 4032 6473,2 1941,4 836,1 1185,4 36,5 534 1849 90,7 30000 6000 4000 100 300 110 750 |
100 137241 37300,2 27539,4 17081,4 10109,4 9063,6 22203 13944 33124 10486 7742 4802 2842 2548 4704 5753,9 1725,7 743,2 1053,7 32,5 474,7 1643,5 80,6 30000 5000 4000 100 200 110 750 |
100 127774 34454 25438 15778 9338 8372 20170 14224 29338,4 9287,6 6857,2 4253,2 2517,2 2256,8 4166,4 5034,7 1510 650,3 922 28,4 415,3 1438,1 70,6 30000 5000 4000 100 200 110 750 |
Усього У тому числі за рахунок: державного бюджету місцевих бюджетів інших джерел |
|
|
1303015,2 933998,2 355624 13393 |
150317,9 116558,6 32420 1339,3 |
155068,7 113427,6 39900 1741,1 |
170813,2 121058,2 47880 1875 |
198814,3 143605,4 53200 2009 |
209215,2 153604,4 53200 2410,7 |
216378,9 150396 63840 2142,9 |
202407,1 135348,1 65184 1875 |
................Перейти до повного тексту