1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 13 липня 2004 р. N 905
Київ
Про затвердження Комплексної програми забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1639 від 13.12.2004 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Комплексну програму забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін (далі - Комплексна програма), що додається.
Визначити Міністерство освіти і науки замовником Комплексної програми.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям передбачати починаючи з 2005 року в проектах державного і місцевих бюджетів видатки на виконання Комплексної програми.
3. Рекомендувати Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям підготувати у тримісячний строк регіональні програми забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 липня 2004 р. N 905
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін
Загальна частина
За результатами обстеження, стан навчального обладнання в закладах освіти в останні роки значно погіршився. Зокрема, в загальноосвітніх школах рівень оснащеності лабораторним і демонстраційним обладнанням не перевищує 20 відсотків потреби. Протягом останніх 15 років навчальні заклади не мали коштів навіть на підтримку наявного в них обладнання в належному стані.
У вищих навчальних закладах 65 відсотків обладнання експлуатується понад 12 років і через свою зношеність не відповідає вимогам державних стандартів.
Програмою передбачається оснащення навчальних закладів сучасними навчальними приладами. З цією метою необхідно розробити відповідні стандарти і нормативну базу, що сприятиме забезпеченню рівного доступу громадян до якісної освіти, реалізації пілотних проектів випробування комплектів обладнання в навчальних закладах різного рівня акредитації у різних регіонах України.
Заходами щодо виконання Програми передбачається проведення наукових досліджень, проектно-конструкторських та методичних розробок, налагодження виробництва та проведення експериментальної апробації нових і модернізованих навчальних засобів, їх поставки, технічного обслуговування та надання методичної допомоги щодо застосування в навчальному процесі.
На сьогодні кількість промислових підприємств, які виробляють технічні засоби навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін, постійно зменшується, скорочуються обсяги їх виробництва. Продовжують випускати зазначені засоби такі підприємства, як СКП "Учприлад" (м. Дніпропетровськ), ТОВ "Учбова техніка" (м. Рівне), НВП "Промінь" (м. Київ), експериментальний завод "Прут" (м. Коломия), лабораторії скануючих пристроїв (м. Ніжин), ВАТ "Електровимірювач" (м. Житомир), Феодосійський казенний оптичний завод, ВАТ "Селмі" (м. Суми).
Залучення названих підприємств до виконання Програми дасть змогу, з одного боку, ефективно використати сучасні технологічні розробки, а з іншого, - зберегти існуючу експериментально-виробничу базу. Важливу роль у налагодженні в загальноосвітніх закладах обслуговування і ремонту навчального обладнання, обчислювальної техніки можуть відіграти професійно-технічні навчальні заклади, на базі яких доцільно створити відповідні центри обслуговування.
Основні завдання і мета Програми
Основними завданнями Програми є підвищення рівня забезпеченості загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін, а також розроблення комплексів програмно-методичного забезпечення для використання сучасних технічних засобів навчання.
Метою Програми є здійснення циклу розробок і виробництва технічних засобів навчання для забезпечення рівного доступу громадян до якісної освіти з природничо-математичних і технологічних дисциплін як одного з напрямів інноваційного розвитку.
Програмою передбачається забезпечити навчальні заклади навчально-лабораторним обладнанням для реалізації державних стандартів освіти і провадження наукової діяльності у вищих навчальних закладах. Залучення вищих навчальних закладів і наукових установ до розроблення нових приладів та обладнання, використання їх дослідно-виробничої бази сприятиме розвитку матеріально-технічної інфраструктури науки. Створення в навчальних закладах професійно-технічної освіти сервісних центрів з ремонту та обслуговування навчального обладнання сприятиме залученню молоді до виробничої діяльності.
Етапи виконання Програми
Передбачається поетапне виконання Програми.
На першому етапі (2005-2006 роки) забезпечується:
упровадження державних стандартів на засоби навчання;
розроблення класифікатора засобів навчання;
розроблення комплектів обладнання для оснащення кабінетів, класів і лабораторій;
розроблення методичних рекомендацій щодо застосування технічних засобів навчання;
проведення експериментальної перевірки ефективності використання комплектів обладнання і методичного забезпечення в пілотних навчальних закладах, перепідготовка педагогічних працівників;
оснащення технічними засобами навчання інститутів післядипломної педагогічної освіти;
створення в структурі Інституту прикладної фізики Національної академії наук науково-дослідного центру засобів навчання;
реалізація пілотного проекту з випробування зразків технічних засобів навчання.
На другому етапі (2007-2011 роки) забезпечується:
здійснення підготовки і підвищення кваліфікації педагогічних працівників, у тому числі лаборантів, щодо використання в навчально-виховному процесі технічних засобів навчання;
серійне виробництво технічних засобів навчання;
оснащення навчальних закладів технічними засобами навчання;
здійснення сервісного обслуговування технічних засобів навчання;
забезпечення підготовки і випуску комп'ютерних навчальних програм;
створення інтернет-порталів навчального призначення.
Фінансове забезпечення
Для фінансового забезпечення виконання Програми залучаються кошти державного і місцевих бюджетів, а також власні кошти наукових установ.
Загальний обсяг коштів становить 1,3 млрд гривень, у тому числі 926 млн - з державного бюджету.
Контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми здійснює МОН разом з іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями.
МОН подає щороку до 28 лютого наступного за звітним Кабінетові Міністрів України інформацію про хід виконання заходів, передбачених Програмою.
Контроль за використанням бюджетних коштів здійснюється в порядку, встановленому законодавством.
Очікувані результати
У результаті виконання Програми очікується:
оснащення загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін;
розроблення і впровадження у навчальний процес сучасних технічних засобів та технологій навчання;
розроблення та випробування сучасних методик застосування технічних засобів навчання;
створення мережі навчальних закладів для здійснення пілотних експериментів з відпрацювання інноваційних технологій навчання;
створення національної індустрії виробництва сучасних засобів навчання;
створення передумов для проведення досліджень у галузі природничо-математичних та технологічних наук з метою підготовки висококваліфікованих кадрів та розроблення ефективних технологій.
ОСНОВНІ ЗАХОДИ
щодо забезпечення навчальних закладів сучасними технічними засобами та наочним приладдям з природничо-математичних і технологічних дисциплін
(тис. гривень)
Найменування заходу Відповідальні за
виконання
Строк
викона-
ння,
роки
Орієн-
товний
обсяг
фінансу-
вання,
усього
у тому числі за роками
2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011
1. Упровадження
державних
стандартів на
засоби навчання

2. Розроблення
класифікатора
засобів
навчання
3. Підготовка і
затвердження
методичних
рекомендацій
щодо
застосування
засобів навчання
4. Проведення
випробувань
засобів навчання








5. Проведення
підготовки і
підвищення
кваліфікації
педагогічних
працівників,
у тому числі
лаборантів, із
застосування
засобів
навчання
6. Створення
інтернет-
порталів
навчального
призначення і
забезпечення їх
функціонування
7. Оснащення
загальноосвітніх
навчальних
закладів
засобами
навчання з:




фізики
хімії
біології
географії
математики
інформатики (з
мультимедійними
засобами)
трудового
навчання
8. Оснащення
професійно-
технічних
навчальних
закладів, що
надають загальну
середню освіту,
засобами
навчання з:
фізики
хімії
біології
географії
математики
інформатики (з
мультимедійними
засобами)
трудового
навчання
9. Оснащення
інститутів
післядипломної
педагогічної
освіти засобами
навчання з:
фізики
хімії
біології
географії
математики
інформатики (з
мультимедійними
засобами)
трудового
навчання
10. Оснащення вищих
навчальних
закладів,
насамперед
педагогічних,
засобами
навчання з:
фізики
хімії
біології
географії
математики
інформатики (з
мультимедійними
засобами)
трудового
навчання
11. Забезпечення
обслуговування
засобів
навчання для
загально-
освітніх,
професійно-
технічних і
вищих
навчальних
закладів
12. Забезпечення
розроблення і
випуску
комп'ютерних
навчальних
програм для:
загально-
освітніх
навчальних
закладів
професійно-
технічних
навчальних
закладів
інститутів
післядипломної
педагогічної
освіти
вищих
навчальних
закладів,
насамперед
педагогічних
13. Складення
переліків
засобів навчання
з природничо-
математичних і
технологічних
дисциплін для
загально-
освітніх,
професійно-
технічних та
вищих навчальних
закладів
14. Розроблення
нових і
вдосконалення
існуючих
технологій
навчання
15. Створення
Науково-
дослідного
центру
навчально-
наукових
приладів
Інституту
прикладної
фізики
Національної
академії наук
16. Передбачення

в бюджеті
Національної
академії наук
базового
фінансування
Науково-
дослідного
центру
навчально-
наукових
приладів
Інституту
прикладної
фізики
Національної
академії наук
17. Розроблення
державних
стандартів на
засоби навчання

18. Складення
переліків
засобів
навчання та
обладнання
кабінетів з
природничо-
математичних і
технологічних
дисциплін для
загально-
освітніх,
професійно-
технічних і
вищих навчальних
закладів
19. Реалізація
пілотного
проекту з
апробації
зразків
технічних
засобів
навчання та
здійснення його
науково-
методичного
супроводження
20. Оснащення вищих
навчальних
закладів і
наукових установ
МОН та Академії
педагогічних
наук:
Національного
педагогічного
університету
імені
М. Драгоманова
Київського
національного
університету
імені Тараса
Шевченка
Національного
авіаційного
університету
Сумського
національного
університету
Національного
університету
технологій
та дизайну
Інституту
засобів
навчання
Академії
педагогічних
наук
Науково-
методичного
центру засобів
навчання МОН
МОН, Академія
педагогічних
наук,
Держспожив-
стандарт
Держспожив-
стандарт, МОН


МОН, Академія
педагогічних
наук




МОН, Академія
педагогічних
наук,
Рада міністрів
Автономної
Республіки
Крим, обласні,
Київська та
Севастопольська
міські держадмі-
ністрації
МОН, Академія
педагогічних
наук








-"-






МОН, Мінфін,
Мінпромполітики,
Рада міністрів
Автономної
Республіки
Крим, обласні,
Київська та
Севастопольська
міські держ-
адміністрації










-"-


















-"-















МОН, Мінфін,
Мінпромполітики















МОН, Мінфін,
Мінпромполітики,
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим,
обласні,
Київська та
Севастопольська
міські держ-
адміністрації

МОН, Мінфін






















МОН, Національна
академія наук,
Академія
педагогічних
наук








-"-





Національна
академія наук,
МОН









Національна

академія наук,
Мінфін














МОН, Академія
педагогічних
наук,
Держспожив-
стандарт
МОН, Академія
педагогічних
наук













-"-











МОН, Мінфін
2005




-"-



2005-
2009





-"-










2005-
2011









2005-
2009





2005-
2011








-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-


-"-

-"-








-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
2005-
2007

2005-
2011
2005





2005
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-


-"-

2005-
2011





-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-


-"-

2008-
2011









2005-
2011




-"-



-"-



-"-



-"-




2005












2005-
2011




2005











2005-
2011
















2005




-"-















-"-











-"-
130




70



230

















700










650






804065









217809,2
160812,4
99744,4
59032,4
52925,6
130973


82768

231872,4








40745,6
30083,2
18659,2
11043,2
9900,8
103162


18278,4

8122,8





2097,2
1548,4
960,4
568,4
509,6
1498


940,8

35962






10785,6
4645,2
6585,6
203
2966,6
10272


504

120000
















55000



27678



900



2400




550












770


















5250
















95




420















2550











5600
130




70



90

















100










250






64637,5









17601,5
12995,5
8060,5
4770,5
4277
10352,5


6580

46296,4








1048,6
774,2
480,2
284,2
254,8
42984


470,4

8122,8





2097,2
1548,4
960,4
568,4
509,6
1498


940,8

3596,2






1078,6
464,5
658,6
20,3
296,7
1027,2


50,4


















11000



5250



200



500




550












110


















750
















95




420















2550











5600









50

















100










100






99645









26964
19908
12348
7308
6552
16485


10080

33874,6








1198,4
884,8
548,8
324,8
291,2
30089


537,6

















4675,1






1402,1
603,9
856,1
26,4
385,7
1335,4


65,5


















12000



3214



150



400

















110


















750









30

















100










100






114737,5









31083,5
22949,5
14234,5
8424,5
7553
18872,5


11620

37187








2247
1659
1029
609
546
30089


1008

















5034,7






1510
650,3
922
28,4
415,3
1438,1


70,6


















9000



3214



150



400

















110


















750









30

















100










100






127170









34454
25438
15778
9338
8372
20910


12880

23660








7490
5530
3430
2030
1820



3360

















5394,3






1617,8
696,8
987,8
30,5
445
1540,8


75,6

30000
















7000



4000



100



400

















110


















750









30

















100










100






132860









35952
26544
16464
9744
8736
21980


13440

28392








8988
6636
4116
2436
2184



4032

















6473,2






1941,4
836,1
1185,4
36,5
534
1849


90,7

30000
















6000



4000



100



300

















110


















750



























100

















137241









37300,2
27539,4
17081,4
10109,4
9063,6
22203


13944

33124








10486
7742
4802
2842
2548



4704

















5753,9






1725,7
743,2
1053,7
32,5
474,7
1643,5


80,6

30000
















5000



4000



100



200

















110


















750



























100

















127774









34454
25438
15778
9338
8372
20170


14224

29338,4








9287,6
6857,2
4253,2
2517,2
2256,8



4166,4

















5034,7






1510
650,3
922
28,4
415,3
1438,1


70,6

30000
















5000



4000



100



200

















110


















750
Усього
У тому числі за
рахунок:
державного
бюджету
місцевих
бюджетів
інших джерел
1303015,2


933998,2

355624

13393
150317,9


116558,6

32420

1339,3
155068,7


113427,6

39900

1741,1
170813,2


121058,2

47880

1875
198814,3


143605,4

53200

2009
209215,2


153604,4

53200

2410,7
216378,9


150396

63840

2142,9
202407,1


135348,1

65184

1875

................
Перейти до повного тексту