1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 21 липня 2025 р. № 904
Київ
Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади
З метою оптимізації системи центральних органів виконавчої влади та відповідно до пунктів 9 і 9-1 статті 116 Конституції України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Перейменувати Міністерство соціальної політики України на Міністерство соціальної політики, сім’ї та єдності України.
2. Реорганізувати Міністерство національної єдності шляхом приєднання до Міністерства соціальної політики, сім’ї та єдності.
3. Затвердити Положення про Міністерство соціальної політики, сім’ї та єдності України, що додається.
4. Установити, що:
Міністерство національної єдності, що припиняється згідно з цією постановою, продовжує виконувати функції та повноваження у визначених сферах до завершення здійснення заходів з приєднання до Міністерства соціальної політики, сім’ї та єдності, якому передаються функції та повноваження Міністерства національної єдності;
Міністерство соціальної політики, сім’ї та єдності є правонаступником майна, прав і обов’язків Міністерства національної єдності, що реорганізується.
5. Внести до постанов Кабінету Міністрів зміни, що додаються.
6. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно зпереліком, що додається.
7. Міністерству соціальної політики, сім’ї та єдності у десятиденний строк розробити і внести в установленому порядку Кабінетові Міністрів України проект акта Кабінету Міністрів України щодо утворення комісії з реорганізації Міністерства національної єдності.
8. Відповідно до частини шостої статті 23 Бюджетного кодексу України передати Міністерству соціальної політики (Міністерству соціальної політики, сім’ї та єдності) бюджетні призначення, передбачені у 2025 році Міністерству національної єдності, а саме:
3901010 "Керівництво та управління з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій" у сумі 83024,7 тис. гривень за загальним фондом державного бюджету (видатки споживання, з них оплата праці - 59418,6 тис. гривень, комунальні послуги та енергоносії - 1617 тис. гривень) на 2501010 "Керівництво та управління у сфері соціальної політики";
3901080 "Забезпечення інформаційного суверенітету України на тимчасово окупованій території, а також прилеглих до неї територіях, інформування населення про небезпеки вибухонебезпечних предметів" у сумі 56421,9 тис. гривень за загальним фондом державного бюджету (видатки споживання) на нову бюджетну програму;
3901150 "Забезпечення виконання завдань і заходів із підтримки українців за кордоном та сприяння їх поверненню в Україну" у сумі 150028,7 тис. гривень за загальним фондом державного бюджету, з них видатки споживання - 142688,7 тис. гривень, видатки розвитку - 7340 тис. гривень на нову бюджетну програму.
9. Забезпечити:
Міністерству фінансів - визначення кодів і за пропозицією Міністерства соціальної політики, сім’ї та єдності назв нових бюджетних програм, на які передаються бюджетні призначення, передбачені пунктом 8 цієї постанови, та внесення відповідних змін до розпису державного бюджету;
Державній казначейській службі - перерахування бюджетних коштів відповідно до переданих бюджетних призначень.

Прем'єр-міністр України

Ю. СВИРИДЕНКО

Інд. 81


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 липня 2025 р. № 904
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство соціальної політики, сім’ї та єдності України
1. Міністерство соціальної політики, сім’ї та єдності України (Мінсоцполітики) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України і який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері соціальної політики, загальнообов’язкового державного соціального та пенсійного страхування, соціального захисту населення, волонтерської діяльності, з питань сім’ї та дітей, оздоровлення та відпочинку дітей, усиновлення та захисту прав дітей, внутрішньо переміщених осіб, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, торгівлі людьми, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, надання соціальних послуг та проведення соціальної роботи, соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, які звільняються, осіб, звільнених з військової служби, ветеранів праці, ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України в частині організації виплати їм до Дня Незалежності України разової грошової виплати, ветеранів військової служби, жертв нацистських переслідувань, дітей війни та жертв політичних репресій, пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, здійснення державного контролю за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки (державна допомога, пільги, житлові субсидії та інші виплати, що проводяться за рахунок державного бюджету, соціальні послуги) та за дотриманням прав дітей, а також забезпечує формування та реалізує державну політику щодо здійснення державного нагляду у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності в частині забезпечення відповідності законодавству рішень уповноваженого органу управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку (далі - уповноважений орган управління), державного регулювання та нагляду за дотриманням норм Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" щодо призначення (перерахунку) і виплати пенсій у солідарній системі, у сфері гуманітарної допомоги, державну політику з питань національної єдності України та спільного розвитку, української національної самосвідомості, інформаційної політики єдності України та стратегічних комунікацій (у частині повноважень з питань національної єдності України), громадян України, які покинули своє місце проживання на території України, в тому числі внаслідок або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту та/або тимчасової окупації частини території України, та виїхали за кордон (далі - особи, які виїхали за кордон), сприяння реалізації їх прав та інтересів і створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання в Україні.
Мінсоцполітики є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, надання гуманітарної допомоги.
2. Мінсоцполітики у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Мінсоцполітики є:
1) забезпечення формування та реалізації державної політики:
у сфері соціальної політики, загальнообов’язкового державного соціального та пенсійного страхування, волонтерської діяльності, пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню;
у сфері соціального захисту населення, зокрема осіб з інвалідністю, ветеранів праці, жертв нацистських переслідувань, дітей війни та жертв політичних репресій, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; ветеранів військової служби в частині пенсійного забезпечення;
у сфері соціального захисту ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України в частині організації виплати їм до Дня Незалежності України разової грошової виплати;
з питань виплати передбаченої законодавством соціальної стипендії студентам (курсантам) державних закладів вищої освіти, які навчаються за денною формою за державним замовленням;
з питань надання пільг з оплати житлово-комунальних послуг, твердого палива і скрапленого газу, а також житлових субсидій;
з питань сім’ї та дітей, оздоровлення та відпочинку дітей, усиновлення та захисту прав дітей;
з питань соціальної підтримки внутрішньо переміщених осіб;
з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі;
з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
з питань запобігання та протидії торгівлі людьми;
з питань надання соціальних послуг та проведення соціальної роботи;
з питань соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, які звільняються, осіб, звільнених з військової служби;
з питань забезпечення державних соціальних стандартів та державних соціальних гарантій для населення;
у сфері здійснення державного контролю за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки (державна допомога, пільги, житлові субсидії та інші виплати, що проводяться за рахунок державного бюджету, соціальні послуги) та за дотриманням прав дітей;
2) забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері:
гуманітарної допомоги;
здійснення державного нагляду у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності в частині забезпечення відповідності законодавству рішень уповноваженого органу управління;
здійснення державного регулювання та нагляду за дотриманням норм Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" щодо призначення (перерахунку) і виплати пенсій у солідарній системі;
3) забезпечення формування та реалізація державної політики:
з питань національної єдності України та спільного розвитку;
з питань української національної самосвідомості;
з питань інформаційної політики єдності України та стратегічних комунікацій (у частині повноважень з питань національної єдності України);
з питань забезпечення визначених законодавством України прав та інтересів осіб, які виїхали за кордон, та створення умов для їх добровільного повернення до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання в Україні;
4) сприяння:
в координації з МЗС задоволенню національно-культурних, освітніх і мовних потреб осіб, які виїхали за кордон;
реалізації прав і свобод громадян України, які мають множинне громадянство;
утвердженню української національної ідентичності та української громадянської ідентичності.
4. Мінсоцполітики відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та в установленому порядку вносить їх Кабінетові Міністрів України;
2) розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції;
3) здійснює підготовку та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до Закону України "Про санкції", та бере участь у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до його компетенції;
4) погоджує проекти законів, інших актів законодавства, які надходять на погодження від інших міністерств та центральних органів виконавчої влади, готує в межах повноважень, передбачених законом, висновки і пропозиції до проектів законів, інших актів законодавства, які подаються Кабінету Міністрів України, та проектів законів, внесених на розгляд Верховної Ради України іншими суб’єктами права законодавчої ініціативи, нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
5) готує в межах повноважень, передбачених законом, зауваження і пропозиції до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президентові України;
6) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, координацію діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо застосування державних соціальних стандартів і нормативів та нормативів фінансового забезпечення надання державних соціальних гарантій;
7) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, координацію діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, зокрема в умовах особливого періоду та під час введення правового режиму надзвичайного або воєнного стану;
8) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, координацію діяльності структурних підрозділів місцевих держадміністрацій з питань соціального захисту населення, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінсоцполітики, зокрема щодо їх підготовки до функціонування в умовах особливого періоду та під час введення правового режиму надзвичайного або воєнного стану;
9) визначає щомісяця фактичний розмір прожиткового мінімуму на одну особу, а також для осіб, що належать до основних соціальних і демографічних груп населення; готує та вносить пропозиції щодо затвердження розміру прожиткового мінімуму у державному бюджеті з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін;
10) проводить координаційно-аналітичну роботу з подолання бідності, готує пропозиції щодо вдосконалення методики проведення оцінки бідності та проводить моніторинг показників бідності;
11) бере участь у проведенні аналізу проектів державних цільових програм з метою визначення соціальних наслідків виконання програм, у тому числі щодо їх впливу на соціальний захист населення, розглядає і погоджує проекти концепцій та програм;
12) розробляє та вносить в установленому порядку пропозиції стосовно удосконалення державної політики щодо демографічного розвитку, в тому числі підвищення рівня народжуваності та розвитку сім’ї; поліпшення здоров’я населення, подолання негативних наслідків старіння населення, регулювання міграційних потоків;
13) здійснює контроль за діяльністю Пенсійного фонду України з ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
14) здійснює державне регулювання та нагляд за дотриманням вимог закону щодо призначення (перерахунку) і виплати пенсій у солідарній системі;
15) здійснює державний нагляд у сферах загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності у частині забезпечення відповідності законодавству рішень уповноваженого органу управління;
16) розробляє та вносить в установленому порядку пропозиції щодо надання державної соціальної допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких не мають можливості їх утримувати або місце проживання чи перебування батьків яких невідоме, допомоги малозабезпеченим особам, які проживають разом з особами з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, які за висновком лікарської комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного стороннього догляду, особам з інвалідністю, особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції, іншим соціально вразливим верствам населення;
17) бере участь у забезпеченні формування та реалізації державної політики у сфері протимінної діяльності у межах своїх повноважень у взаємодії з Національним органом з питань протимінної діяльності, центром протимінної діяльності та центром гуманітарного розмінування;
18) розробляє та вносить в установленому порядку пропозиції щодо надання одноразової компенсації, щорічної допомоги на оздоровлення та організовує заходи щодо реабілітації осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю до 18 років, яким встановлено інвалідність внаслідок одержаних на території України ушкоджень здоров’я, спричинених вибухонебезпечними предметами, визначеними у пункті 1 частини першої статті 1 Закону України "Про протимінну діяльність в Україні";
19) визначає потребу в утворенні державних установ соціального обслуговування населення, соціальної та професійної реабілітації осіб з інвалідністю, організацій, що надають соціальні послуги соціально вразливим верствам населення, та координує роботу з їх утворення;
20) організовує підготовку та проведення державних свят, пам’ятних дат, відзначення на державному рівні міжнародних днів, що стосуються осіб з інвалідністю, жертв нацистських переслідувань;
21) координує роботу центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій щодо імплементації та реалізації Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю;
22) сприяє роботі громадських організацій, у тому числі громадських організацій осіб з інвалідністю, залучає їх до співпраці та партнерства;
23) бере участь разом з іншими центральними органами виконавчої влади у формуванні державної політики щодо створення безперешкодного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
24) організовує виплату до Дня Незалежності України разової грошової виплати ветеранам війни, особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалим учасникам Революції Гідності, членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України;
25) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здійснення контролю за виробництвом технічних та інших засобів реабілітації;
26) визначає правовий, економічний та організаційний механізм, що стимулює ефективну діяльність закладів соціального обслуговування, реабілітаційних установ, санаторіїв для осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю, підприємств та установ протезної галузі, і забезпечує оптимізацію та розвиток їх мережі;
27) забезпечує формування та ведення Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб;
28) сприяє в установленому законодавством порядку соціальній підтримці внутрішньо переміщених осіб;
29) збирає та аналізує інформацію про наявність потреб у соціальній підтримці серед внутрішньо переміщених осіб;
30) здійснює методичне забезпечення діяльності та в межах повноважень, визначених законом, координацію взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, зокрема центрів надання адміністративних послуг, з питань соціальної підтримки внутрішньо переміщених осіб;
31) розробляє та подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо соціальної підтримки з урахуванням потреб внутрішньо переміщених осіб;
32) розробляє державні програми з питань, що стосуються соціальної підтримки внутрішньо переміщених осіб;
33) координує здійснення заходів з повернення на територію України, на якій органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі, дітей, примусово переміщених (депортованих) на тимчасово окуповану територію або на територію Російської Федерації, інших держав;
34) координує діяльність з надання гуманітарної допомоги цивільному населенню під час збройного конфлікту;
35) організовує та координує роботу із забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа; осіб з інвалідністю по зору та слуху; громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, що перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, в органах місцевого самоврядування; військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, для відселення їх із закритих та віддалених від населених пунктів військових гарнізонів;
36) здійснює контроль за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги";
37) здійснює заходи щодо створення (модернізації, модифікації, розвитку), адміністрування та забезпечення функціонування Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, формує та підтримує в актуальному стані державні інформаційні ресурси та системи, держателем яких є Мінсоцполітики, з метою забезпечення прозорості соціальної підтримки, максимальної ефективності та підвищення рівня доступності до соціальної підтримки;
38) здійснює у межах компетенції заходи щодо забезпечення криптографічного та технічного захисту інформації, кіберзахисту, захисту державних інформаційних ресурсів та систем, вимоги щодо захисту яких встановлено законом, в інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних системах і на об’єктах інформаційної діяльності, а також у сферах використання державних інформаційних ресурсів у частині захисту інформації, протидії технічним розвідкам;
39) веде централізований облік дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які можуть бути усиновлені, а також облік іноземців та громадян України, які проживають за межами України, - кандидатів в усиновлювачі та дітей, усиновлених ними;
40) створює та веде Державний реєстр майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, сприяє розвитку мережі таких об’єктів оздоровлення;
41) розробляє заходи, спрямовані на забезпечення рівності прав та можливостей жінок і чоловіків в усіх сферах життя суспільства;
42) формує Національний план дій щодо впровадження гендерної рівності;
43) розробляє і затверджує методичні рекомендації щодо проходження корекційної програми особами, які вчинили насильство в сім’ї;
44) здійснює міжнародне співробітництво, бере участь у підготовці міжнародних договорів України, готує пропозиції щодо укладення, денонсації таких договорів, у межах повноважень, передбачених законом, укладає міжнародні договори України та забезпечує виконання зобов’язань України за міжнародними договорами, зокрема в рамках Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, з питань, що належать до його компетенції;
45) забезпечує здійснення адаптації національного законодавства до законодавства Європейського Союзу з питань, що належать до його компетенції;
46) виступає в установленому порядку замовником науково-дослідних робіт з визначення стратегії соціальної політики, зокрема загальнообов’язкового державного соціального страхування та пенсійного забезпечення, соціального захисту населення, зокрема осіб з інвалідністю, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також соціальних послуг, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
47) інформує в межах повноважень, передбачених законом, та надає роз’яснення з питань, пов’язаних з його діяльністю та діяльністю підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління;
48) здійснює визнання вантажів, коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг гуманітарною допомогою;
49) здійснює контроль за транспортуванням, отриманням, збереженням, охороною, складуванням, розподілом, цільовим використанням, обліком гуманітарної допомоги, підготовкою відповідної статистичної звітності;
50) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, контроль за діяльністю Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій;
51) веде Єдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомоги;
52) забезпечує висвітлення в медіа своєї діяльності щодо отримання, розподілу та використання гуманітарної допомоги;
53) здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних з діяльністю Мінсоцполітики, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління;
54) виконує функції з управління об’єктами державної власності, що належать до сфери його управління;
55) здійснює розподіл коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки громадських організацій осіб з інвалідністю, що мають статус всеукраїнських;
56) спрямовує, координує та контролює діяльність Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю;
57) забезпечує розвиток та зміцнення зв’язків з особами, які виїхали за кордон;
58) разом з Мінрозвитку бере участь в координації міжрегіонального співробітництва та співробітництва територіальних громад з питань забезпечення єдності України, регіонів та територіальних громад України;
59) організовує проведення публічних консультацій між об’єднаннями громадян, релігійними організаціями, професійними спілками, бізнес-спільнотами, державними органами та органами місцевого самоврядування;
60) координує разом з Мінмолодьспортом та сприяє розробленню і впровадженню програми української національної та громадянської ідентичності (у частині повноважень з питань національної єдності України), спільного розвитку на регіональному та місцевому рівні;
61) бере участь у формуванні та збереженні української національної та громадянської ідентичності у громадян України, які проживають за кордоном;
62) забезпечує разом із заінтересованими органами популяризацію української культури, історії та мови через публічні заходи та медіа;
63) забезпечує організацію та проведення інформаційних, комунікаційних кампаній з метою сприяння об’єднанню українського суспільства;
64) протидіє разом із заінтересованими органами поширенню дезінформації за кордоном, що шкодить національній єдності України;
65) сприяє входженню України до світового інформаційного простору, піднесенню її міжнародного авторитету, формуванню позитивного іміджу України;
66) у координації з МЗС впроваджує стратегічні комунікації (у частині повноважень з питань національної єдності України) для формування позитивного іміджу України;
67) організовує просвітницьку роботу з питань, що стосуються виконання завдань Мінсоцполітики;
68) готує та подає в установленому порядку запити для залучення міжнародної технічної допомоги для забезпечення національної єдності України та спільного розвитку;
69) разом з іншими центральними органами виконавчої влади здійснює як державний замовник загальне керівництво і контроль за розробленням державних цільових програм та виконанням визначених у них заходів і завдань з питань, що належать до його компетенції;
70) вживає заходів та організовує роботу щодо залучення інвестицій, кредитів та грантів, у тому числі коштів міжнародних фінансових організацій і міжнародної технічної допомоги, з метою підготовки та виконання завдань і реалізації проектів з питань, що належать до його компетенції;
71) здійснює в установленому законодавством порядку підготовку та реалізацію інвестиційних проектів і виконання програм, а також підготовку пропозицій щодо здійснення державно-приватного партнерства з питань, що належать до його компетенції;
72) координує здійснення заходів з організації добровільного повернення осіб, які виїхали за кордон, на територію України;
73) розробляє механізм добровільного повернення осіб, які виїхали за кордон, та економічної реінтеграції таких осіб після їх повернення;
74) разом з МЗС взаємодіє з міжнародними організаціями, відповідними органами та неурядовими організаціями іноземних держав, міжнародними неурядовими організаціями, громадськими об’єднаннями, медіа з метою забезпечення інтересів осіб, які виїхали за кордон;
75) створює та веде Державний реєстр майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, сприяє розвитку мережі таких об’єктів оздоровлення;
76) разом з МОН, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, до сфери управління яких належать заклади освіти, сприяє здобуттю освіти особами, які виїхали за кордон;
77) разом з МОН розробляє та впроваджує освітні програми для формування спільних національних цінностей у громадян України та української всесвітньої спільноти;
78) разом з МОН сприяє налагодженню співпраці представників української наукової діаспори та українських вчених, які працюють в іноземних закладах вищої освіти та наукових установах, з науковими установами та закладами вищої освіти України;
79) співпрацює з відповідними органами іноземних держав для забезпечення рівного доступу до освіти та праці осіб, які виїхали за кордон;
80) визначає заходи, спрямовані на задоволення соціально-економічних, культурних та мовних потреб осіб, які виїхали за кордон;
81) сприяє залученню в установленому порядку коштів міжнародних організацій, неурядових організацій іноземних держав, міжнародних неурядових організацій, інших осіб для виконання програм, спрямованих на створення умов для добровільного повернення осіб, які виїхали за кордон, на територію України та їх економічної реінтеграції;
82) разом з іншими державними органами сприяє реалізації прав та інтересів осіб, які виїхали за кордон, їх захисту у закордонних юрисдикціях і міжнародних судових інстанціях;
83) розробляє програми залучення української всесвітньої спільноти для відновлення та розвитку України;
84) створює умови для кооперації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців в Україні та за кордоном для задоволення економічних, соціальних та інших потреб громадян України і української всесвітньої спільноти;
85) вивчає міжнародний досвід з питань множинного громадянства, зокрема щодо визначення прав і обов’язків громадян України, які мають множинне громадянство;
86) забезпечує разом з МВС, ДМС та МЗС інформування осіб, які мають множинне громадянство, про їх права та обов’язки;
87) здійснює державно-приватне партнерство з питань, що належать до його компетенції;
88) бере участь у розробленні проектів Державного бюджету України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших програмних документів Кабінету Міністрів України;
89) бере участь у межах компетенції у плануванні, розробленні та реалізації державних цільових та галузевих програм;
90) забезпечує разом з іншими центральними органами виконавчої влади поширення в Україні та за її межами суспільно важливої інформації з питань, що належать до його компетенції;
91) визначає перспективи та пріоритетні напрями розвитку у сфері інформаційного суверенітету України, бере участь у розробленні та реалізації державної інформаційної політики з питань, що належать до його компетенції, сприяє застосуванню діалогових практик;

................
Перейти до повного тексту