1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 9 серпня 2024 р. № 903
Київ
Деякі питання підготовки, подання, оцінки та критеріїв пріоритезації концепцій публічних інвестиційних проектів на 2025 рік
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок підготовки, подання, оцінки та визначення критеріїв пріоритезації концепцій публічних інвестиційних проектів на 2025 рік, що додається.
2. Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2022 р. № 1286 "Про реалізацію експериментального проекту із створення, впровадження та забезпечення функціонування Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 92, ст. 5738; 2023 р., № 48, ст. 2654) зміни, що додаються.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 67


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 серпня 2024 р. № 903
ПОРЯДОК
підготовки, подання, оцінки та визначення критеріїв пріоритезації концепцій публічних інвестиційних проектів на 2025 рік
1. Цей Порядок визначає особливості підготовки, подання, оцінки та пріоритезації концепцій публічних інвестиційних проектів (далі - концепція) для подання на розгляд Стратегічної інвестиційної ради, утвореної відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14 травня 2024 р. № 549 "Про утворення Стратегічної інвестиційної ради" (Офіційний вісник України, 2024 р., № 47, ст. 2926), пропозицій стосовно єдиного проектного портфеля здійснення публічних інвестицій (переліку пріоритетних публічних інвестиційних проектів) на 2025 рік у рамках реалізації перехідної моделі управління публічними інвестиціями під час підготовки проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2025 рік".
2. Ініціаторами створення концепції можуть бути головні розпорядники бюджетних коштів або підпорядковані їм підприємства, установи та організації, які визначені головними розпорядниками такими, що можуть реалізувати відповідний проект, забезпечувати його фінансову та технічну підтримку, а також здійснювати контроль за його виконанням у межах своїх повноважень. Інформація щодо визначених головними розпорядниками бюджетних коштів ініціаторів створення концепції вноситься головними розпорядниками бюджетних коштів до Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури, створеної відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2022 р. № 1286 "Про реалізацію експериментального проекту із створення, впровадження та забезпечення функціонування Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 92, ст. 5738; 2023 р., № 48, ст. 2654) (далі - Єдина цифрова система).
3. Концепції готуються як для нових проектів, так і для тих, що вже перебувають на стадії реалізації і потребуватимуть у 2025 році фінансування з державного бюджету (зокрема за рахунок коштів міжнародних фінансових організацій та іноземних урядів) або державної підтримки (державні гарантії тощо), а також для проектів державно-приватного партнерства.
4. Ініціатор створює концепцію шляхом заповнення відповідної інформації згідно з додатком 1 через функціонал Єдиної цифрової системи в окремому блоці "Концепції" в кабінеті користувача в Єдиній цифровій системі, який створюється на запит головного розпорядника бюджетних коштів.
5. Подання концепцій та їх розгляд здійснюються через Єдину цифрову систему згідно з регламентом її роботи та підтверджуються уповноваженою особою ініціатора шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
6. У разі виявлення ініціатором неточностей/невідповідностей у концепції до настання дати закінчення прийняття концепцій ініціатори можуть усунути виявлені неточності/невідповідності. Після настання дати закінчення прийняття концепцій внесення змін до концепції не допускається.
7. Оцінка та пріоритезація концепцій здійснюється через Єдину цифрову систему на основі визначених критеріїв пріоритезації та їх вагових коефіцієнтів згідно з додатком 2.
8. Оцінка концепцій із наданням відповідних висновків здійснюється Мінекономіки, Мінфіном та Мінінфраструктури відповідно до їх повноважень, зокрема:
Мінекономіки - в частині стратегічної доцільності (відповідності національним та секторальним стратегіям) та соціально-економічної доцільності (оцінка соціального та економічного впливу, охоплення населення тощо);
Мінфіном - у частині фінансової доцільності (оцінка фінансової спроможності та прийнятності);
Мінінфраструктури - в частині відповідності стратегічним цілям та пріоритетам Державної стратегії регіонального розвитку України, технічної (інфраструктурної) та інституційної спроможності (оцінка операційної готовності, енергоефективності, спроможності реалізації тощо).
Результати оцінки формуються в автоматичному режимі в Єдиній цифровій системі, висновки підтверджуються уповноваженими особами Мінекономіки, Мінфіну та Мінінфраструктури шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
9. На основі інформації, наданої у концепції ініціатором, та висновків оцінки, проведеної Мінекономіки, Мінфіном та Мінінфраструктури, засобами Єдиної цифрової системи автоматично розраховується загальна кількість балів за кожною з концепцій з урахуванням вагових коефіцієнтів, яким ця концепція відповідає.
10. Пріоритезований перелік концепцій на основі отриманих балів формується окремо за кожним сектором.
11. Мінекономіки узагальнює інформацію про результати оцінки та подає її на розгляд Стратегічної інвестиційної ради.
12. Інформація про отриману кількість балів буде доступна ініціатору концепції після завершення здійснення оцінки.
Додаток 1
до Порядку
ІНФОРМАЦІЯ
щодо заповнення концепції публічного інвестиційного проекту
Назва публічного інвестиційного проекту (далі - проект)
Відповідальний працівник
Керівник проекту
Організація
Організація Відомості про організацію Прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) відповідальної особи Контактна інформація відповідальної особи Дата Підпис
Ким підготовлено
Ким переглянуто
Ким затверджено
Рішення щодо концепції проекту
Загальний бал
Загальний бал за результатами розгляду
Загальна інформація щодо проекту
1. Надайте загальний опис проекту.
2. Зазначте тип проблеми, яку розв’язує проект, та коротко його опишіть. Обґрунтуйте наявність проблеми (потреби) та необхідність її розв’язання (наприклад, збільшення попиту або зменшення можливостей за сталого попиту).
3. Зазначте мету проекту.
4. Зазначте місце реалізації проекту (регіон, місто, адреса (за наявності).
5. Назва сектору.
Відповідність стратегічному рівню
6. Яким стратегічним документам відповідає проект:
тип документа;
назва документа;
посилання на документ;
пояснення, як саме ваш проект відповідає обраній стратегії.
7. Дайте відповіді на питання:
чи передбачає проект заходи, що підвищують захищеність критичної інфраструктури в секторі "паливно-енергетичний сектор", підсекторах "електроенергетика", "нафтова промисловість", "газова промисловість", "ядерна енергетика", секторі "транспорт і пошта", підсекторах "залізничний транспорт", "морський та внутрішній водний транспорт" або в секторі "системи життєзабезпечення" (постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізоване питне водопостачання, централізоване водовідведення, управління побутовими відходами)*;
чи передбачає проект будівництво/облаштування захисних споруд цивільного захисту, сховищ, протирадіаційних укриттів;
чи реалізується проект на підконтрольних територіях або територіях, які після 24 лютого 2022 р. були звільнені від тимчасової окупації Російською Федерацією та/або на території яких на момент подання концепції не ведеться активних бойових дій (з урахуванням обмежень щодо віддалення не менш як на 30 кілометрів від територій активних бойових дій та територій, тимчасово окупованих Російською Федерацією, крім проектів, що належать до категорій, що мають "Вплив на задоволення базових потреб громадян"), відповідно до наказу Мінреінтеграції від 23 грудня 2022 р. № 309 "Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією";
чи потребує проект зміни цільового призначення земельної ділянки;
чи потребує проект відведення/відчуження земельної ділянки.
Цілі реалізації проекту та відповідність пріоритетам Кабінету Міністрів України
8. Зазначте ключові цілі реалізації проекту, досягнення яких можливо за допомогою цільових результатів. Зробіть свої цілі конкретними, вимірними, досяжними, реалістичними та обмеженими у часі (SMART):
економія (зниження вартості);
ефективність (підвищення продуктивності);
результативність (підвищення якості);
відповідність (відповідність вимогам закону або кредитора);
заміна (заміна послуги, строк дії якої закінчується);
покращення (досягнення цілей у сфері гендерних питань та інклюзії, отримання екологічних переваг, сприяння досягненню цілей сталого розвитку ООН).
9. Дайте відповіді на питання:
чи підвищиться ефективність/якість надання послуги;
чи забезпечить реалізація проекту підвищення продуктивності праці (розвиток виробництва, передусім переробної галузі, підвищення якості послуг)? Зазначити продуктивність до реалізації проекту, продуктивність після реалізації проекту;
чи буде забезпечено створення нових робочих місць та/або їх збереження? Зазначити кількість працівників до реалізації проекту та кількість працівників після реалізації проекту.
10. Визначте соціально-економічний вплив відповідно до пріоритетів Кабінету Міністрів України:
вплив на стійкість економіки:
проект спрямований на відновлення пошкодженої внаслідок збройної агресії генерації або систем розподілу, або на ремонт ядерних реакторів/атомних електростанцій:
якщо так, то проект спрямований на розвиток малої (децентралізованої генерації);
якщо так, то чи є така генерація зеленою (сонце, вітер, вода, біомаса тощо);
проект спрямований на інтеграцію енергосистеми України та Європи (зокрема на збільшення фізичних можливостей з експорту/імпорту електричної енергії з країн ЄС);
проект спрямований на збільшення обсягу видобутку та зберігання природного газу або забезпечення розподілу;
проект спрямований на будівництво нових/модернізацію та розширення пропускної спроможності існуючих пунктів пропуску на кордоні з країнами ЄС;
проект спрямований на розвиток транспортної інфраструктури (морські порти, залізниця, автомобільні дороги, внутрішні водні шляхи) або розвиток автомобільних, залізничних, водних перевезень (оновлення рухомого складу, розвиток флоту тощо) з метою якнайшвидшого переміщення людей, товарів та послуг в західному напрямку або на експорт;
проект усуває наявні "вузькі місця в існуючій інфраструктурі"**;
проект спрямований на збереження операційної здатності аеропортів та управління повітряним рухом;
проект спрямований виключно на забезпечення захисту інфраструктури в секторі "паливно-енергетичний сектор", підсекторах "електроенергетика", "нафтова промисловість", "газова промисловість", "ядерна енергетика", секторі "транспорт і пошта", підсекторах "залізничний транспорт", "морський та внутрішній водний транспорт" (зокрема шляхом нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та інших інженерно-технічних заходів захисту)*;
проект спрямований на будівництво або розширення спроможності інженерно-транспортної інфраструктури (об’єкти інженерних, транспортних споруд і комунікацій (автомобільні дороги (зокрема їх окремі складові), лінії зв’язку, засоби тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерні комунікації тощо); індустріальних парків, або інженерно-транспортної інфраструктури, що необхідна для реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями або проектів державно-приватного партнерства;
вплив на задоволення базових потреб громадян:
проект спрямований на відновлення пошкодженої внаслідок збройної агресії інфраструктури в секторі "системи життєзабезпечення" (постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізоване питне водопостачання, централізоване водовідведення, управління побутовими відходами)*;
проект спрямований виключно на забезпечення фізичної безпеки населення від зовнішніх загроз (шляхом нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції захисних споруд цивільного захисту, сховища, протирадіаційного укриття, споруди подвійного призначення із захисними властивостями сховищ або протирадіаційних укриттів);
проект спрямований на відновлення/забезпечення житлом:
якщо так, то чи спрямоване це на відновлення/забезпечення житлом ветеранів або внутрішньо переміщених осіб, дітей сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;
проект спрямований на відновлення пошкодженої внаслідок збройної агресії соціальної інфраструктури в секторі "охорона здоров’я" підсектору "медична допомога" (забезпечення надання екстреної медичної допомоги, забезпечення надання первинної медичної допомоги, забезпечення надання спеціалізованої медичної допомоги, забезпечення надання паліативної медичної допомоги, забезпечення надання реабілітації у сфері охорони здоров’я)*;
проект спрямований виключно на захист інфраструктури в секторі "системи життєзабезпечення" (зокрема шляхом нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та інших інженерно-технічних заходів захисту)*;
вплив на задоволення інших соціальних потреб громадян:
проект спрямований на відновлення пошкодженої внаслідок збройної агресії соціальної інфраструктури (школи, лікарні, дитячі садочки, заклади та установи соціального захисту населення державної і комунальної форми власності), крім соціальної інфраструктури в секторі "охорона здоров’я" підсектору "медична допомога" (забезпечення надання екстреної медичної допомоги, забезпечення надання первинної медичної допомоги, забезпечення надання спеціалізованої медичної допомоги, забезпечення надання паліативної медичної допомоги, забезпечення надання реабілітації у сфері охорони здоров’я)*;
проект спрямований на розвиток спроможності мережі державних та комунальних установ і закладів соціального захисту населення та надання соціальних послуг;
проект спрямований на розвиток спроможної мережі медичних закладів в секторі "охорона здоров’я" підсектору "медична допомога" (забезпечення надання екстреної медичної допомоги, забезпечення надання первинної медичної допомоги, забезпечення надання спеціалізованої медичної допомоги, забезпечення надання паліативної медичної допомоги, забезпечення надання реабілітації у сфері охорони здоров’я)*;
проект спрямований на медичну допомогу, реабілітацію, психологічну допомогу ветеранам;
проект спрямований на розвиток мережі дошкільної освіти, повної загальної середньої освіти, професійно-технічної освіти.
11. Зазначте, як саме проект впливатиме на забезпечення енергоефективності, і дайте відповіді на питання:
чи походить електрична енергія, яка буде використовуватися згідно з проектом, з джерела відновлюваної енергії;
чи використовуються під час реалізації проекту загальновизнані (національні або міжнародні) стандарти сталого розвитку/стандарти енергоефективності (ДБН В.1.2-11:2021 Основні вимоги до будівель і споруд. Енергозбереження та енергоефективність, ДБН В.2.6-31:2021 Теплова ізоляція та енергоефективність будівель);
чи зменшиться питома вага споживання енергії на одного користувача щонайменше на 20 відсотків після реалізації проекту.
12. Зазначте, чи передбачено проектом вплив на забезпечення інклюзивності та безбар’єрності:
чи має проект конкретні заходи щодо врахування необхідності доступу до об’єкта/послуги всіх груп населення, включно з особами з обмеженими можливостями та уразливими групами населення;
чи має проект конкретні заходи щодо врахування гендерних ризиків та забезпечення однакового доступу до послуги/інфраструктури.
13. Зазначте, чи впливає проект і як саме на сталість навколишнього природного середовища:
чи має проект обґрунтування відсутності/зменшення негативного впливу на навколишнє природне середовище (інноваційний підхід, безпечне зберігання, зниження (скорочення) обсягів забруднення/викидів, мінімізація погіршення стану інфраструктури тощо).
Загальний опис поточного стану
14. Опишіть стан справ, який є на сьогодні ("Ситуація як є"): яким чином послуги організовані та надаються користувачам; включаючи відповідну пропускну спроможність, витрати, наявність поточних активів та їх стан.
15. Визначте розрив між поточним станом та цільовим рівнем.
16. Зазначте ризики, пов’язані з досягненням очікуваних результатів, і запропоновані заходи для пом’якшення та управління ризиком. Зосередьтеся на ризиках на етапах підготовки, закупівлі, будівництва та експлуатації проекту).
17. Дайте відповіді на питання:
чи наявна суміжна інженерно-транспортна інфраструктура (автомобільні дороги, лінії зв’язку, засоби тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерні комунікації тощо), яка необхідна для функціонування об’єкта будівництва, передбаченого проектом;
який обсяг додаткових надходжень до бюджету принесе проект у співвідношення до витрат на нього (сумарні надходження до бюджету за весь період життєвого циклу проекту в тис. гривень/загальна вартість проекту за весь період проекту в тис. гривень);
чи має проект експортну орієнтацію (позитивне торговельне сальдо, що підтверджене відповідними розрахунками);
на скільки відсотків будуть скорочені витрати на задоволення суспільних потреб у розрахунку на одного користувача у результаті реалізації проекту;
чи потребує проект впровадження будь-якої технології, що є новою для місцевого ринку (елемент інновації).
План реалізації проекту
18. Зазначте:
орієнтовний період реалізації проекту, місяців;
назву етапу;
планову тривалість, днів.
Аналіз альтернативних рішень
19. Зазначте назву та основні параметри рішення. Заповніть таблицю 1 для кожного варіанта, враховуючи переваги та ризики, а також витрати.
Таблиця 1. Підсумок оцінок варіантів
Варіант 1
Опис потенційний об’єкт, рішення, реалізація та обсяг фінансування
Чисті витрати
Переваги
Недоліки
Висновок
Варіант 2
Опис потенційний об’єкт, рішення, реалізація та обсяг фінансування
Чисті витрати
Переваги
Недоліки
Висновок
Варіант 3
Опис потенційний об’єкт, рішення, реалізація та обсяг фінансування
Чисті витрати
Переваги
Недоліки
20. Обґрунтуйте рекомендований варіант (короткий опис).
Фінансування та доступність
21. Заповніть таблиці 2 і 3, щоб визначити капітальні та операційні вимоги для проекту, а також надайте загальне пояснення щодо доступності та фінансування. Переконайтеся, що будь-які прогалини в доступності (нестачі фінансування) виділені.
Таблиця 2. Вартість і фінансування для рекомендованого варіанта
Цикл проекту Фактично профінансовано Заплановане фінансування Усього (план і факт)
2022 рік 2023 рік 2024 рік 2025 рік 2026 рік 2027 рік за весь період проекту
Капітальні витрати (CAPEX)
1. Основні засоби
2. Програмне забезпечення
3. Інші капітальні витрати
4. Усього капітальних витрат
Операційні витрати (OPEX)
5. Персонал
6. Амортизація
7. Технічне обслуговування
8. Ліцензії та дозволи
9. Навчання
10. Інші експлуатаційні витрати
11. Усього експлуатаційних витрат
Сумарні витрати
12. Усього вартість проекту
Фінансування
13. Фінансування CAPEX,
у тому числі:
з власних коштів
з державного бюджету
з місцевого бюджету
з грантів та міжнародної технічної допомоги
за кредитні кошти
за приватні кошти
з інших джерел
14. Фінансування OPEX,
у тому числі:
з власних коштів
з державного бюджету
з місцевого бюджету
з грантів та міжнародної технічної допомоги
за кредитні кошти
за приватні кошти
з інших джерел
15. Фінансування третіх сторін
16. Усього фінансування
Оцінка доступності
17. Дефіцит/надлишок капіталу (усього капітальних витрат мінус усього капітального фінансування)
18. Операційний дефіцит/надлишок (усього операційних витрат мінус усього операційного фінансування)

................
Перейти до повного тексту