- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 13 грудня 2017 р. № 903-р Київ |
Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа"
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, обласним, Київській міській держадміністраціям:
забезпечити виконання затвердженого цим розпорядженням плану заходів;
подавати щокварталу до 10 числа наступного місяця Міністерству освіти і науки інформацію про стан виконання зазначеного плану заходів для її узагальнення та подання до 25 числа наступного місяця Кабінетові Міністрів України.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 13 грудня 2017 р. № 903-р
ПЛАН
заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа"
1. Розробити та внести в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проекти державних стандартів загальної середньої освіти, зокрема:
1) Державного стандарту початкової освіти.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
I квартал 2018 р.;
2) Державного стандарту базової середньої освіти.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
II квартал 2019 р.;
3) Державного стандарту профільної середньої освіти.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
II квартал 2020 року.
2. Розробити типові освітні програми відповідно до нових державних стандартів, зокрема:
1) типові освітні програми початкової освіти.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
II квартал 2018 р.;
2) типові освітні програми базової середньої освіти.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
III квартал 2019 р.;
3) типові освітні програми профільної середньої освіти.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
Грудень 2020 року.
3. Розробити, апробувати та запровадити навчальні програми на основі нового Державного стандарту початкової освіти:
1) навчальні матеріали до нових навчальних програм Державного стандарту початкової освіти.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
I квартал 2018 р.;
2) навчальні програми і матеріали в експериментальних школах: 1 клас - з 1 вересня 2017 р. по 25 травня 2018 р.; 2 клас - з 1 вересня 2018 р. по 25 травня 2019 р.; 3 клас - з 1 вересня 2019 р. по 25 травня 2020 р.; 4 клас - з 1 вересня 2020 р. по 25 травня 2021 року.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
Протягом 2017-2021 років;
3) освітні програми за новим Державним стандартом початкової освіти: 1 клас з 1 вересня 2018 р.; 2 клас з 1 вересня 2019 р.; 3 клас з 1 вересня 2020 р.; 4 клас з 1 вересня 2021 року.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
Протягом 2018-2021 років.
4. Підготувати нові підручники та інші навчальні матеріали, а також забезпечити:
1) друк та апробування навчальних матеріалів у початкових класах експериментальних шкіл.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою),
Київська міська, обласні
держадміністрації.
Протягом 2018-2022 років;
2) навчання укладачів програм, авторів підручників і посібників, підготовку експертів з урахуванням питань доступності для дітей з порушеннями психофізичного розвитку.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
Протягом 2018-2020 років;
3) підготовку та видання підручників, у тому числі електронних (враховуючи етап апробації): для 1, 5, 10 класів у III кварталі 2018 р.; для 2, 6, 11 класів у III кварталі 2019 р.; для 3 та 7 класів у III кварталі 2020 року.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
Протягом 2018-2020 років.
5. Удосконалити навички вчителів початкової школи шляхом:
1) підготовки тренерів, які допомагатимуть вчителям застосовувати в роботі принципи Нової української школи.
МОН.
Протягом 2017-2021 років;
2) підвищення кваліфікації вчителів початкової школи, заступників директорів та директорів експериментальних шкіл, які апробують проект нового Державного стандарту початкової освіти та навчальні матеріали для початкової школи.
МОН.
Протягом 2017-2021 років;
3) підвищення кваліфікації вчителів початкової школи щодо впровадження нового Державного стандарту початкової освіти.
МОН.
Протягом 2017-2018 років.
6. Впровадити концептуальні засади нової системи підготовки та професійного розвитку педагогічних працівників шляхом:
1) розроблення та затвердження Концепції педагогічної освіти та професійного розвитку педагогічних працівників.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
II квартал 2018 р.;
2) розроблення та затвердження стандартів вищої освіти для педагогічних спеціальностей.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
IV квартал 2018 р.;
3) розроблення та запровадження обов’язкового курсу для всіх педагогічних працівників щодо особливостей роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в рамках інклюзивного навчання.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
III квартал 2018 року.
7. Розробити:
1) професійні стандарти педагогічної діяльності вчителя початкової школи.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
I квартал 2018 р.;
2) професійні стандарти педагогічної діяльності керівника школи.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
III квартал 2018 р.;
3) професійні стандарти педагогічної діяльності вчителя-предметника закладу загальної середньої освіти.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
III квартал 2019 року.
8. Забезпечити професійний розвиток вчителя і керівника школи шляхом:
1) розроблення нової процедури атестації вчителя та керівника школи.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
III квартал 2018 р.;
2) схвалення процедури визнання різних форм професійного розвитку у системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
III квартал 2019 р.;
3) зміни фінансування системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників, що забезпечить свободу вибору місця і форм професійного розвитку.
Мінфін, Мінсоцполітики, МОН.
III квартал 2020 року.
9. Сформувати мережу профільних шкіл за результатами:
1) інвентаризації наявних профільних шкіл та закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
Київська міська, обласні
держадміністрації.
III квартал 2019 р.;
2) інвентаризації наявної мережі загальноосвітніх шкіл-інтернатів (крім закладів загальної середньої освіти для дітей з порушенням інтелектуального розвитку) та їх реформування з метою створення на їх базі гімназій і ліцеїв.
Київська міська, обласні
держадміністрації.
Протягом 2019-2020 років.
10. Забезпечити:
1) створення перспективної мапи мережі академічних ліцеїв.
МОН, Київська міська, обласні
держадміністрації, ради об’єднаних
територіальних громад (за згодою).
III квартал 2019 р.;
2) створення мережі профільних закладів загальної середньої освіти.
МОН, Київська міська, обласні
держадміністрації, ради об’єднаних
територіальних громад (за згодою).
Протягом 2020-2023 років.
11. Сформувати мережу опорних шкіл та забезпечити:
1) розроблення мапи мережі опорних шкіл з урахуванням перспективних планів створення об’єднаних територіальних громад.
Обласні держадміністрації, ради об’єднаних
територіальних громад (за згодою).
II квартал 2025 р.;
2) проведення навчальних семінарів для керівників шкіл та розроблення методичних матеріалів для роботи в умовах децентралізації.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою),
Київська міська, обласні
держадміністрації.
Протягом 2018-2019 років;
3) розбудову мережі опорних шкіл (орієнтовно 100 шкіл щороку).
Обласні держадміністрації, ради
об’єднаних територіальних громад
(за згодою).
Протягом 2017-2020 років.
12. Забезпечити різноманітність форм здобуття освіти шляхом:
1) розроблення необхідних нормативно-правових актів з метою забезпечення реалізації Закону України
"Про освіту" щодо різноманітності форм здобуття початкової освіти.
МОН.
Протягом 2017-2018 років;
2) підготовки методичних матеріалів та навчання вчителів щодо особливостей організації нових форм початкової освіти.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою).
Протягом 2017-2018 років.
13. Розвинути управлінський потенціал об’єднаних територіальних громад у сфері освіти шляхом:
1) підготовки навчально-методичних матеріалів та проведення серії семінарів для керівників виконавчих органів у сфері освіти рад об’єднаних територіальних громад.
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою),
обласні держадміністрації.
Протягом 2018 року;
2) формування бази даних найкращих практик з управління у сфері освіти рад об’єднаних територіальних громад.
МОН, обласні держадміністрації
(за згодою).
IV квартал 2018 року.
14. Забезпечити ефективне управління загальною середньою освітою, що сприятиме реальній автономії школи, шляхом:
1) розвитку інституційної спроможності закладів загальної середньої освіти розробляти і розвивати власні освітні програми відповідно до державного стандарту повної середньої освіти (академічна автономія).
МОН, Національна академія
педагогічних наук (за згодою),
Київська міська, обласні
держадміністрації.
Протягом 2018-2019 років;
2) надання можливості закладам загальної середньої освіти змінювати статус бюджетної установи на статус неприбуткової організації із збереженням податкових пільг і отримання фінансової автономії.
МОН, Мінфін, Київська міська,
обласні держадміністрації.
Протягом 2018-2019 років;
................Перейти до повного тексту