1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 15 лютого 2006 р. N 90-р
Київ
Про схвалення Концепції розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади
1. Схвалити Концепцію розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади, що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям подати у місячний строк Мінекономіки пропозиції щодо реалізації схваленої цим розпорядженням Концепції.
Мінекономіки, Мін'юсту та Мінфіну розробити на основі зазначених пропозицій та подати у тримісячний строк Кабінетові Міністрів України план відповідних заходів.
Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 40
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 15 лютого 2006 р. N 90-р
КОНЦЕПЦІЯ
розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади
Загальні положення
Послуги, що надаються органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, які перебувають в їх управлінні, становлять сферу публічних послуг.
Залежно від суб'єкта, що надає публічні послуги, розрізняють державні та муніципальні послуги.
Державні послуги надаються органами державної влади (в основному виконавчої) та державними підприємствами, установами, організаціями, а також органами місцевого самоврядування в порядку виконання делегованих державою повноважень за рахунок коштів державного бюджету.
Муніципальні послуги надаються органами місцевого самоврядування, а також органами виконавчої влади та підприємствами, установами, організаціями в порядку виконання делегованих органами місцевого самоврядування повноважень за рахунок коштів місцевого бюджету.
Важливою складовою як державних, так і муніципальних послуг є адміністративні послуги.
Адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень уповноваженим суб'єктом, що відповідно до закону забезпечує юридичне оформлення умов реалізації фізичними та юридичними особами прав, свобод і законних інтересів за їх заявою (видача дозволів (ліцензій), сертифікатів, посвідчень, проведення реєстрації тощо).
Уповноважений суб'єкт - орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, державне підприємство, установа, організація, що на виконання закону надає адміністративну послугу (далі - адміністративний орган).
Завданням цієї Концепції є визначення принципів та напрямів подальшого реформування діяльності органів виконавчої влади у сфері адміністративних послуг.
Належність послуг до адміністративних визначається за такими критеріями:
повноваження адміністративного органу щодо надання певного виду послуг визначається законом;
послуги надаються адміністративними органами шляхом реалізації владних повноважень;
послуги надаються за зверненням фізичних та юридичних осіб;
результатом розгляду звернення є адміністративний акт, що має індивідуальний характер (паспорт, свідоцтво, ліцензія, дозвіл тощо);
надання послуг пов'язане із забезпеченням створення умов для реалізації фізичними та юридичними особами прав, свобод і законних інтересів.
Контрольна діяльність адміністративного органу (перевірки, ревізії, інспектування тощо) не є адміністративною послугою. Спеціально утворені для проведення контролю органи не можуть надавати платних послуг, пов'язаних з виконанням ними контрольних функцій.
Розвиток системи надання адміністративних послуг повинен здійснюватися з урахуванням таких основних принципів:
доступність послуг для всіх фізичних та юридичних осіб;
дотримання стандартів надання послуг;
відповідність розміру плати за послуги економічно обґрунтованим витратам, пов'язаним з їх наданням;
відкритість.
Для забезпечення розвитку системи надання адміністративних послуг необхідно розв'язати такі проблеми:
наявність не передбачених законами видів адміністративних послуг;
поділ адміністративної послуги на кілька платних послуг;
перекладення обов'язків адміністративних органів із збирання довідок або погодження документів на фізичних та юридичних осіб;
вимагання від фізичних та юридичних осіб документів, не визначених законодавством або у не передбаченій законодавством формі;
необґрунтоване справляння плати або необґрунтовано великі розміри плати за надання окремих видів адміністративних послуг;
встановлення в адміністративному органі графіка приймання громадян у незручний для них час;
необґрунтовано тривалий строк надання окремих послуг;
обмеженість доступу до інформації, необхідної для отримання адміністративних послуг;
неналежне законодавче регулювання процедурних питань надання послуг;
фактичне зобов'язування фізичних та юридичних осіб отримувати супутні платні послуги;
віднесення до повноважень одного органу здійснення контролю і надання відповідних послуг;
відсутність стандартів надання послуг;
ставлення до фізичних та юридичних осіб як до прохачів, орієнтація не на задоволення потреб особи, а на формальне дотримання процедури.
Плата за адміністративні послуги
Особливо актуальними є проблеми віднесення окремих видів адміністративних послуг до платних, обґрунтованості розмірів плати за них, прозорості цього процесу.

................
Перейти до повного тексту