1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 9 серпня 2024 р. № 898
Київ
Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у зв’язку з утворенням Державної служби у справах дітей
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України у зв’язку з утворенням Державної служби у справах дітей зміни, що додаються.
2. Державній службі у справах дітей з дня набрання чинності цією постановою забезпечити виконання функцій головного реєстратора Державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей відповідно до Порядку ведення Державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 580 "Деякі питання ведення Державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей" (Офіційний вісник України, 2019 р., № 55, ст. 1914).
3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім підпункту 3 пункту 6, абзацу третього підпункту 1, абзаців четвертого, сьомого, двадцять третього, двадцять п’ятого, тридцять другого, тридцять четвертого, сорок першого, сорок четвертого, сорок сьомого, сто тринадцятого, сто сорок другого, сто сорок п’ятого підпункту 2 пункту 13 змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності одночасно із Законом України від 22 травня 2024 р. № 3728-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо вирішення нагальних питань у сфері охорони здоров’я та соціальній сфері".

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 серпня 2024 р. № 898
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України у зв’язку з утворенням Державної служби у справах дітей
1. У другому реченні абзацу п’ятого пункту 11 Положення про дитячий будинок сімейного типу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2002 р. № 564 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 18, ст. 925; 2016 р., № 60, ст. 2052; 2023 р., № 58, ст. 3267), слово "Нацсоцслужбою" замінити словами "Державною службою у справах дітей".
2. У другому реченні абзацу сьомого пункту 8 Положення про прийомну сім’ю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2002 р. № 565 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 18, ст. 926; 2016 р., № 60, ст. 2052; 2023 р., № 58, ст. 3267), слово "Нацсоцслужбою" замінити словами "Державною службою у справах дітей".
3. У пунктах 2, 8-11 Порядку повернення дітей-іноземців до місць їх постійного проживання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 р. № 1432 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 39, ст. 1817; 2021 р., № 33, ст. 1929), слово "Нацсоцслужба" у всіх відмінках замінити словами "Державна служба у справах дітей" у відповідному відмінку.
4. У тексті Порядку провадження органами опіки і піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866 "Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини" (Офіційний вісник України, 2008 р., № 76, ст. 2561; 2021 р., № 33, ст. 1929; 2022 р., № 34, ст. 1855, № 41, ст. 2227, № 69, ст. 4176; 2023 р., № 58, ст. 3267; 2024 р., № 8, ст. 377), слово "Нацсоцслужба" у всіх відмінках замінити словами "Державна служба у справах дітей" у відповідному відмінку.
5. У Порядку провадження діяльності з усиновлення та здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 2008 р. № 905 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 79, ст. 2660; 2021 р., № 33, ст. 1929; 2022 р., № 44, ст. 2402, № 67, ст. 4024; 2023 р., № 58, ст. 3267; 2024 р., № 32, ст. 2024):
1) абзац перший пункту 111 після слова "Нацсоцслужби" доповнити словами ", Державної служби у справах дітей";
2) у тексті Порядку, крім абзацу першого пункту 111, пунктів 112 і 113, слово "Нацсоцслужба" у всіх відмінках замінити словами "Державна служба у справах дітей" у відповідному відмінку;
3) у додатках 1, 5-7, 13-17 до Порядку слово "Нацсоцслужба" у всіх відмінках замінити словами "Державна служба у справах дітей" у відповідному відмінку.
6. У Типовому положенні про дитячий заклад оздоровлення та відпочинку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 р. № 422 (Офіційний вісник України, 2009 р., № 33, ст. 1138; 2018 р., № 68, ст. 2311; 2021 р., № 33, ст. 1929):
1) в абзаці третьому пункту 8-1 слово "Нацсоцслужби" замінити словами "Державної служби у справах дітей";
2) у пунктах 8-4 і 8-5 слово "Нацсоцслужбою" замінити словом "Мінсоцполітики";
3) в абзаці першому пункту 45 слова "Державний контроль" замінити словами "Державний нагляд (контроль)".
7. У Порядку проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення і відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 р. № 426 (Офіційний вісник України, 2009 р., № 33, ст. 1142; 2015 р., № 82, ст. 2720; 2021 р., № 33, ст. 1929):
1) у пункті 8:
в абзаці першому слова ", третій - в Нацсоцслужбі" виключити;
в абзаці другому слово "Нацсоцслужби" замінити словами "Державної служби у справах дітей";
2) у тексті Порядку слово "Нацсоцслужба" у всіх відмінках замінити словами "Державна служба у справах дітей" у відповідному відмінку.
8. У пункті 52 Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013 р. № 841 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 92, ст. 3386; 2016 р., № 99, ст. 3215; 2022 р., № 69, ст. 4176), слово "Нацсоцслужба" замінити словами "Державна служба у справах дітей".
9. У тексті Порядку забезпечення діяльності прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, які перемістилися з тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі або району проведення антитерористичної операції і заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 червня 2015 р. № 356 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 46, ст. 1474; 2019 р., № 44, ст. 1533; 2021 р., № 33, ст. 1929), слово "Нацсоцслужба" у всіх відмінках замінити словами "Державна служба у справах дітей" у відповідному відмінку.
10. У пункті 8 Порядку надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2017 р. № 268 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 35, ст. 1105; 2018 р., № 36, ст. 1267; 2021 р., № 33, ст. 1929), слово "Нацсоцслужба" замінити словами "Державна служба у справах дітей".
11. Абзац шостий пункту 2 Порядку ведення Державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 580 "Деякі питання ведення Державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей" (Офіційний вісник України, 2019 р., № 55, ст. 1914; 2021 р., № 33, ст. 1929), викласти в такій редакції:
"головний реєстратор - посадова особа, визначена Державною службою у справах дітей, яка перевіряє повноту даних, внесених заявниками в електронній формі, забезпечує проведення аналізу внесених даних, стану наповнення, ведення та адміністрування Реєстру, надає інформаційну допомогу у формуванні Реєстру;".
12. В абзаці першому пункту 16 Порядку забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі дітей, які постраждали від жорстокого поводження, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 585 "Про забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складаних життєвих обставинах" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 57, ст. 1779; 2021 р., № 33, ст. 1929), слово "Нацсоцслужби" замінити словами "Державної служби у справах дітей".
13. У постанові Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2020 р. № 783 "Деякі питання Національної соціальної сервісної служби України" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 73, ст. 2300, № 91, ст. 2924, № 97, ст. 3134; 2021 р., № 81, ст. 5163; 2022 р., № 18, ст. 971; 2023 р., № 86, ст. 4962, № 94, ст. 5557, № 103, ст. 6171, № 105, ст. 6292; 2024 р., № 20, ст. 1294):
1) у пункті 1 постанови:
слова ", захисту прав дітей" виключити;
слово "контролю" замінити словами "нагляду (контролю)";
2) у Положенні про Національну соціальну сервісну службу України, затвердженому зазначеною постановою:
у пункті 1:
слова ", захисту прав дітей" виключити;
слово "контролю" замінити словами "нагляду (контролю)";
пункти 3-5 викласти в такій редакції:
"3. Основними завданнями Нацсоцслужби є:
1) здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства щодо реалізації права на соціальні послуги, забезпечення якості їх надання, соціальної підтримки (різні види державної допомоги, пільги, житлові субсидії та інші виплати, що здійснюються за рахунок коштів державного бюджету) та за дотриманням прав дітей;
2) здійснення координації діяльності структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення щодо організації роботи з надання соціальної підтримки;
3) методичний супровід діяльності структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення щодо правильності надання соціальної підтримки;
4) координація діяльності надавачів соціальних послуг;
5) планування, організація та координація діяльності територіальних органів Нацсоцслужби;
6) реалізація державної політики з питань:
проведення соціальної роботи та надання соціальних послуг особам у складних життєвих обставинах, а також особам, стосовно яких установлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок військової агресії проти України, ветеранам війни, військовослужбовцям та членам їх сімей;
соціального захисту осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб з інвалідністю, внутрішньо переміщених осіб;
запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, торгівлі людьми;
забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
соціального захисту бездомних осіб, соціальної адаптації осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, а також осіб, звільнених від подальшого відбування зазначених видів покарань (далі - звільнені особи);
волонтерської діяльності;
активного та здорового довголіття, подолання негативних наслідків старіння;
гуманітарної допомоги.
4. Нацсоцслужба для виконання визначених для неї завдань:
1) розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств з урахуванням практики застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, та в установленому порядку подає їх Мінсоцполітики;
2) з питань здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства щодо реалізації права на соціальні послуги, забезпечення якості їх надання, соціальної підтримки (різні види державної допомоги, пільги, житлові субсидії та інші виплати, що здійснюються за рахунок коштів державного бюджету) та за дотриманням прав дітей:
проводить перевірки дотримання об’єктами державного контролю/моніторингу, визначеними у Порядку здійснення державного контролю/моніторингу за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки, соціальних послуг та за дотриманням прав дітей, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 6 жовтня 2021 р. № 1035 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 81, ст. 5163), вимог законодавства та забезпечення однакового його застосування;
розробляє за погодженням з Мінсоцполітики методичні рекомендації щодо здійснення державного нагляду (контролю) під час надання соціальної підтримки, соціальних послуг та щодо дотримання прав дітей;
здійснює державний контроль за використанням коштів державного бюджету, виділених для надання соціальної підтримки, зокрема під час проведення перерахунку її розмірів у разі встановлення фактів надмірної виплати коштів або надання її з порушенням вимог законодавства;
оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо здійснення державного контролю за дотриманням вимог законодавства з питань надання соціальної підтримки, у тому числі соціальних послуг, та за дотриманням прав дітей;
здійснює державний контроль, координацію та методичне забезпечення з питань захисту прав та інтересів осіб, стосовно яких встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок військової агресії проти України, ветеранів військової служби, військовослужбовців та членів їх сімей у частині надання таким особам соціальних послуг;
вживає відповідно до компетенції заходів реагування з метою усунення порушень вимог законодавства з питань надання соціальної підтримки, соціальних послуг та дотримання прав дітей;
проводить аналіз порушень вимог законодавства з питань соціальної підтримки, соціальних послуг та дотримання прав дітей;
використовує результати верифікації щодо достовірності інформації, поданої фізичними особами для надання соціальної підтримки, перевіряє достовірність інформації про отримувачів соціальної підтримки та правильність нарахування їм допомоги з урахуванням ступеня ризику наявності порушень;
співпрацює з Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини з питань здійснення державного нагляду (контролю) за місцями, визначеними пунктом 8 статті 13 Закону України "Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини";
готує аналітичні звіти за результатами проведених перевірок та оприлюднює їх на офіційному веб-сайті Нацсоцслужби;
здійснює інші повноваження щодо забезпечення здійснення державного нагляду (контролю), визначені Порядком здійснення державного контролю/моніторингу за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки, соціальних послуг та за дотриманням прав дітей, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 6 жовтня 2021 р. № 1035;
3) з питань координації діяльності структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення щодо дотримання вимог законодавства під час надання соціальної підтримки, у тому числі соціальних послуг:
визначає пріоритети та напрями діяльності з питань дотримання законодавства під час надання соціальної підтримки, у тому числі соціальних послуг;
забезпечує взаємодію із суб’єктами надання соціальної підтримки, у тому числі соціальних послуг, у частині забезпечення єдиного підходу до їх надання;
аналізує результати діяльності структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення щодо надання соціальної підтримки, у тому числі соціальних послуг;
4) з питань методичного супроводу діяльності структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення щодо дотримання вимог законодавства в частині реалізації права на соціальні послуги, забезпечення якості їх надання, соціальної підтримки:
забезпечує підвищення компетентності працівників структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення, надавачів соціальних послуг;
аналізує та узагальнює інформацію щодо соціального захисту населення у частині виплати державних допомог, пільг, житлових субсидій та інших виплат за рахунок державного бюджету, надання соціальних послуг сім’ям (особам), які перебувають у складних життєвих обставинах, дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, особам з їх числа, іншим соціально вразливим верствам населення за результатами проведених заходів державного нагляду (контролю)/моніторингу;
5) з питань координації діяльності надавачів соціальних послуг здійснює управління системою соціальної роботи та надання соціальних послуг, зокрема:
аналізує регіональні та місцеві програми в частині задоволення потреб осіб/сімей у соціальних послугах;
здійснює державний нагляд (контроль) за наданням соціальних послуг та їх якістю;
готує пропозиції щодо покращення діяльності надавачів соціальних послуг;
проводить моніторинг надання соціальних послуг та їх якості;
6) забезпечує здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням прав дітей у закладах цілодобового перебування дітей різних типів, форм власності та підпорядкування, інших закладах соціального захисту дітей; у сім’ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу, сім’ях патронатних вихователів;
7) з питань надання гуманітарної допомоги:
проводить у порядку, встановленому Мінсоцполітики, аналіз відомостей щодо отримання гуманітарної допомоги та її розподілу, перевіряє відповідність звітів про наявність і розподіл гуманітарної допомоги, поданих до автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги, вимогам законодавства, зокрема щодо своєчасності їх подання, повноти відображеної у звітах інформації, наявності або відсутності порушень вимог законодавства щодо розподілу гуманітарної допомоги, а також аналіз звітів у частині відповідності інформації про категорії розподілених товарів та їх кількість інформації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, зазначеній в автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги;
надсилає запити щодо отриманої, розподіленої, використаної гуманітарної допомоги та отримує письмові пояснення про причини порушення вимог законодавства;
має безперешкодний доступ до місць зберігання гуманітарної допомоги;
отримує доступ до документів, необхідних для встановлення факту отримання, розподілу і використання за цільовим призначенням гуманітарної допомоги;
за результатами моніторингу надає рекомендації щодо усунення виявлених порушень, які обов’язкові для виконання;
8) з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі:
реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;
здійснює контроль за діяльністю служб підтримки постраждалих осіб;
координує підготовку фахівців, які представляють суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;
організовує та проводить загальнонаціональні соціологічні, правові, психолого-педагогічні та інші дослідження щодо домашнього насильства, його причин і наслідків;
збирає, аналізує і поширює відповідно до законодавства інформацію про домашнє насильство, удосконалює систему показників у формі державної статистичної звітності щодо запобігання та протидії домашньому насильству;
забезпечує проведення моніторингу ефективності законодавства з питань запобігання та протидії домашньому насильству, практики його застосування, здійснення заходів з питань запобігання та протидії домашньому насильству; надає методичну та практичну допомогу суб’єктам, що здійснюють заходи з питань запобігання та протидії домашньому насильству;
готує та оприлюднює щорічний звіт про стан реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;
веде облік даних про діяльність загальних та спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб на загальнодержавному рівні;
9) з питань запобігання та протидії торгівлі людьми:
забезпечує виконання Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми;
проводить перевірку та моніторинг діяльності суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми;
координує та контролює діяльність закладів, що надають допомогу особам, які постраждали від торгівлі людьми, в тому числі направляє до закладів осіб, які постраждали від торгівлі людьми за кордоном та повертаються в Україну, в разі необхідності надання їм тимчасового притулку;

................
Перейти до повного тексту