1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 20 серпня 2021 р. № 894
Київ
Про затвердження Порядку організації діяльності та взаємодії Національної гвардії з уповноваженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування з припинення масових заворушень
Відповідно до абзацу другого частини третьої статті 2 Закону України "Про Національну гвардію України" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Порядок організації діяльності та взаємодії Національної гвардії з уповноваженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування з припинення масових заворушень, що додається.
Прем'єр-міністр України Д.ШМИГАЛЬ
Інд. 29
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 серпня 2021 р. № 894
ПОРЯДОК
організації діяльності та взаємодії Національної гвардії з уповноваженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування з припинення масових заворушень
1. Цей Порядок визначає відповідно до Законів України "Про Національну гвардію України", "Про Національну поліцію", інших законодавчих актів механізм організації діяльності та взаємодії Національної гвардії з правоохоронними органами, іншими уповноваженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування з припинення масових заворушень.
2. Цей Порядок діє в мирний час, крім періоду надзвичайного стану.
3. Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають таке значення:
масові заворушення - протиправні дії фізичних осіб, які вчиняються одночасно на території однієї або декількох адміністративно-територіальних одиниць, порушують громадський порядок, становлять загрозу громадській безпеці та у зв’язку з їх кількістю, інтенсивністю і рівнем суспільної небезпеки (супроводжуються насильством над особами, погромами, підпалами, знищенням майна, захопленням будівель або споруд, насильницьким виселенням громадян, опором представникам влади із застосуванням зброї або інших предметів, які використовувалися як зброя, а також призвели до загибелі людей або до інших тяжких наслідків) потребують для відновлення громадського порядку та усунення загроз громадській безпеці комплексного залучення сил і засобів компетентних суб’єктів сил безпеки і оборони;
припинення масових заворушень - комплекс заходів превентивного та примусового характеру, які здійснюються для припинення протиправних дій учасників масових заворушень, а також інших визначених законодавчими актами заходів, спрямованих на усунення загроз громадській безпеці, що виникають унаслідок масових заворушень;
район масових заворушень - визначена керівником оперативного штабу територія або частина території однієї чи декількох адміністративно-територіальних одиниць, на якій відбуваються масові заворушення;
спеціальна операція з припинення масових заворушень - комплекс взаємопов’язаних, узгоджених у часі превентивних заходів та заходів поліцейського примусу з припинення протиправних дій учасників масових заворушень, що здійснюються на території всього району масових заворушень або його частини визначеними в установленому порядку силами Національної гвардії та Національної поліції із залученням у разі потреби сил Держприкордонслужби та/або СБУ.
4. Основним суб’єктом, на який покладається припинення масових заворушень, є Національна гвардія.
Іншими суб’єктами з припинення масових заворушень є Національна поліція, Держприкордонслужба, СБУ, Військова служба правопорядку у Збройних Силах, ДСНС, місцеві держадміністрації та органи місцевого самоврядування.
Зазначені в цьому пункті суб’єкти залучають для припинення масових заворушень необхідні сили і засоби та забезпечують їх ефективне використання.
Суб’єкти з припинення масових заворушень у поточній діяльності проводять розрахунок сил і засобів, які можуть залучатися до припинення масових заворушень.
5. За наявності інформації про можливі порушення публічного порядку під час проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій та інших масових заходів, а також у разі вчинення їх учасниками протиправних дій, що загрожують громадській безпеці, за письмовим рішенням керівника територіального органу Національної поліції в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, областях, м. Києві (або особи, яка виконує його обов’язки) утворюється оперативний штаб у складі керівника, заступника керівника та членів оперативного штабу.
Керівництво оперативним штабом здійснює керівник, який прийняв рішення про утворення такого штабу. Заступником керівника оперативного штабу призначається керівник (заступник керівника) органу військового управління оперативно-територіального об’єднання Національної гвардії, у межах зони відповідальності (оперативного реагування) якого відбуваються масові заходи.
До складу оперативного штабу входять:
керівники або заступники керівників:
- головного управління (управління) ДСНС в області, м. Києві, на території юрисдикції якого відбуваються масові заходи;
- органу охорони державного кордону Держприкордонслужби (у разі проведення масових заходів у межах контрольованого прикордонного району);
- органу управління Військової служби правопорядку у Збройних Силах, у зоні відповідальності якого відбуваються масові заходи;
- обласної, Київської та Севастопольської міської, районної держадміністрацій у разі, коли масові заходи відбуваються на території, на яку поширюється їх юрисдикція;
сільський, селищний, міський голова територіальної громади, а в разі його відсутності - керівник військово-цивільної адміністрації населеного пункту, на території якої відбуваються масові заходи.
За наявності інформації про можливе вчинення або в разі вчинення учасниками масових заходів протиправних дій, що загрожують державній безпеці, до складу оперативного штабу також включається начальник (керівник) органу СБУ, на території юрисдикції якого відбуваються масові заходи, або його заступник.
У разі потреби до складу оперативного штабу може включатися уповноважений представник Управління державної охорони (за згодою), відповідальний за обмін інформацією, необхідною для забезпечення належного функціонування органів державної влади, безпеки посадових осіб та об’єктів, щодо яких здійснюється державна охорона.
За пропозицією керівника, заступника керівника та членів оперативного штабу до його складу додатково включаються посадові особи суб’єктів, зазначених у пункті 4 цього Порядку.
Остаточний склад оперативного штабу визначає його керівник.
За рішенням керівника в оперативному штабі можуть утворюватися такі робочі групи:
організаційно-аналітична група - для підготовки проектів рішень, оперативного доведення прийнятих рішень до виконавців, а також збирання та узагальнення інформації про результати їх виконання;
група зв’язку - для організації зв’язку між суб’єктами з припинення масових заворушень;
група ресурсного і тилового забезпечення - для організації матеріально-технічного забезпечення припинення масових заворушень.
6. Рішення про проведення спеціальної операції з припинення масових заворушень приймається керівником оперативного штабу на підставі аналізу оперативної обстановки та інформації про внесення до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомостей про кримінальне правопорушення, передбачене статтею 294 Кримінального кодексу України.
7. Керівник оперативного штабу під час виникнення масових заворушень зобов’язаний:
визначати межі району масових заворушень та організовувати здійснення першочергових заходів, спрямованих на запобігання розширенню меж такого району та обмеження доступу осіб і транспортних засобів до району масових заворушень;
організовувати залучення сил і засобів для припинення масових заворушень та визначати першочергові завдання суб’єктам з припинення масових заворушень відповідно до повноважень, визначених законодавством;
видавати за пропозиціями заступника керівника та членів оперативного штабу письмове доручення про підготовку та проведення спеціальної операції з припинення масових заворушень, у якому обов’язково зазначаються сили і засоби, що залучаються до її проведення;
здійснювати загальну координацію діяльності суб’єктів з припинення масових заворушень, представники яких входять до складу оперативного штабу;
організовувати здійснення силами і засобами Національної поліції поліцейських заходів для забезпечення публічного порядку та громадської безпеки на території, прилеглій до району масових заворушень;
звертатися у разі потреби до керівників суб’єктів з припинення масових заворушень стосовно виділення додаткових сил і засобів для припинення масових заворушень;

................
Перейти до повного тексту