1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Кабінетом Міністрів України і Союзним Урядом Союзної Республіки Югославія про співробітництво в галузі попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків
( Угоду ратифіковано Законом N 1065-IV від 09.07.2003, ВВР, 2004, N 5, ст.29 ) ( Щодо втрати чинності Угоди див. Лист Міністерства закордонних справ N 72/14-612/1-3241 від 19.12.2019 )
Дата підписання:
Дата ратифікації:
Дата набуття чинності:
01.10.2001
09.07.2003
28.05.2004
Кабінет Міністрів України та Союзний Уряд Союзної Республіки Югославія, далі - "Сторони";
усвідомлюючи небезпеку, яку спричиняють для обох країн надзвичайні ситуації;
визнаючи, що співробітництво в галузі попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків сприятиме добробуту і безпеці обох держав;
враховуючи користь, яку можуть отримати обидві Сторони від обміну науковою і технічною інформацією у вищезазначеній галузі;
беручи до уваги можливість виникнення надзвичайних ситуацій, які не можуть бути ліквідовані силами і засобами однієї із Сторін, а також викликану цим необхідність у координації дій Сторін з метою попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
підтримуючи зусилля ООН в галузі попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, поважаючи і підтверджуючи загальновизнані норми і правила, які існують в рамках міжнародних організацій, відповідних міжнародних конвенцій та угод, а також прагнучи сприяти розвитку національних законодавств у цій галузі;
домовились про таке:
Стаття 1
Сфера застосування
1. Ця Угода встановлює принципи і рамки взаємної скоординованої допомоги, яка надається Сторонами в разі виникнення надзвичайних ситуацій та для ліквідації їх наслідків.
2. Ця Угода застосовується в разі виникнення надзвичайних ситуацій та для ліквідації їх наслідків, якщо Сторони не можуть подолати їх власними силами.
Стаття 2
Визначення
Терміни, які використовуються в цій Угоді, мають такі значення:
надзвичайна ситуація - обстановка на певній території, яка склалася в результаті промислової аварії, вибуху, пожежі, викиду шкідливих речовин, небезпечного природного явища, катастрофи, стихійного або іншого лиха, які можуть викликати або вже викликали людські жертви, завдали шкоду здоров'ю людей або довкіллю, значні матеріальні збитки та порушення умов життєдіяльності населення;
Сторона, що запитує - Сторона, яка звертається до іншої Сторони з проханням про надання допомоги;
Сторона, що надає - Сторона, яка задовольняє прохання іншої Сторони про надання допомоги;
група з надання допомоги - група фахівців Сторони, що надає, в тому числі військовослужбовці військ цивільної оборони/захисту, призначена для надання допомоги і забезпечена необхідним оснащенням;
оснащення - матеріали, технічні та транспортні засоби, спорядження групи з надання допомоги і особисте спорядження членів групи;
матеріали допомоги - матеріальні засоби, призначені для безкоштовного розподілу серед населення, яке постраждало внаслідок надзвичайної ситуації;
компетентний орган - орган, що призначається кожною із Сторін для керівництва і координації робіт, пов'язаних з реалізацією цієї Угоди;
держава транзиту - держава, через територію якої, включаючи повітряний простір і територіальні води, перевозяться групи з надання допомоги, оснащення та матеріали допомоги у треті країни відповідно до укладених з цими країнами угод в галузі попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків.
Стаття 3
Форми співробітництва
Сторони відповідно до національного законодавства здійснюють співробітництво на основі принципів рівноправності та взаємної вигоди за такими напрямами:
1) прогнозування надзвичайних ситуацій та оцінка їх наслідків;
2) ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій;
3) навчання спеціалістів у освітніх закладах держав Сторін;
4) обмін фахівцями, стажерами, науковцями і викладачами;
5) допомога у навчанні населення правилам поведінки у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
6) обмін науково-технічною літературою та результатами дослідницьких робіт;
7) обмін інформацією, періодичною, методичною та іншою літературою, відео- і фотоматеріалами, а також обмін технологіями;
8) організація конференцій, семінарів, робочих нарад та спільних навчань;
9) інша діяльність, пов'язана з попередженням надзвичайних ситуацій та ліквідацією їх наслідків, яка може бути узгоджена Компетентними органами Сторін.
Стаття 4
Принципи, за якими надається допомога
1. Сторони здійснюють співробітництво відповідно до положень цієї Угоди, а також до загальновизнаних міжнародних норм і принципів з метою негайного надання відповідної інформації та допомоги в разі надзвичайної ситуації або загрози її виникнення.
2. У разі надзвичайної ситуації, яка виникла на території держави однієї із Сторін, ця Сторона може звертатись з проханням про надання допомоги до іншої Сторони. Сторона, що надає, допомагає Стороні, що запитує, силами та засобами, призначеними для попередження та/або ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
3. Сторони надають одна одній допомогу згідно із своїми можливостями. Допомога надається безкоштовно, якщо інше не узгоджено Сторонами.
4. Сторона, що запитує, забезпечує умови безперешкодного отримання і розподілу матеріалів допомоги виключно серед населення, яке постраждало внаслідок надзвичайної ситуації.
Стаття 5
Запити про допомогу та обмін інформацією
1. Органами, що здійснюють запити про надання допомоги в разі виникнення надзвичайної ситуації, є Сторони.
2. Допомога надається на підставі запиту, в якому Сторона, що запитує, зазначає:
- місце, час, характер, масштаби та стан надзвичайної ситуації на даний момент у зоні надзвичайної ситуації;
- інформацію про заходи з надання допомоги, вже вжиті або такі, що плануються, пріоритети допомоги, що запитується.
3. Сторона, що надає, негайно приймає рішення про надання допомоги та інформує Сторону, що запитує, про можливість, обсяги та умови її надання.
4. Дані, зазначені в пункті 2 цієї статті, постійно оновлюються для відображення останніх подій і змін в оперативній обстановці.
Стаття 6
Транзит
Сторони на підставі запиту та згідно з цією Угодою забезпечують всю необхідну підтримку під час пропуску через територію своїх держав груп з надання допомоги, оснащення і матеріалів допомоги, якщо будь-яка з них є державою транзиту.
Стаття 7
Компетентні органи і пункти зв'язку
1. Кожна Сторона призначить (або створить) один або декілька компетентних органів, далі - "Компетентні органи".
Компетентними органами цієї Угоди є:
з української Сторони - Міністерство з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
з югославської Сторони - Союзні органи, відповідальні за питання охорони здоров'я та оборони.
2. Без шкоди для інших чинних домовленостей, досягнутих на двосторонньому чи багатосторонньому рівні, кожна Сторона визначає або створює один або декілька пунктів зв'язку з метою повідомлення і надання допомоги у разі надзвичайної ситуації.
3. Сторони повідомлять одна одну дипломатичними каналами про призначення і зміну Компетентного органу (органів), а також пункту (пунктів) зв'язку.
4. Кожна Сторона забезпечує безперервне функціонування свого Компетентного органу (органів) і пункту (пунктів) зв'язку.
Стаття 8
Спільна робоча група
Для реалізації положень цієї Угоди Компетентні органи Сторін створюють Спільну робочу групу з питань співробітництва в галузі попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків. Умови створення та функції Спільної робочої групи визначатимуться Компетентними органами.
Спільна робоча група проводить свої засідання по черзі в Україні та в Союзній Республіці Югославія, як правило, один раз на рік, а в разі необхідності - за домовленістю Компетентних органів Сторін.
Стаття 9
Координація та управління наданням допомоги в разі надзвичайних ситуацій

................
Перейти до повного тексту