- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 16 жовтня 2019 р. № 885 Київ |
Деякі питання діяльності Міністерства культури та стратегічних комунікацій
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про Міністерство культури та стратегічних комунікацій України, що додається.
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пунктів 1-3, підпункту 1, абзаців третього, четвертого підпункту 2, підпункту 3 пункту 4, підпункту 2 пункту 5, пунктів 6-8, підпункту 2 пункту 9, пунктів 11-13, підпункту 2 пункту 14змін, затверджених цією постановою, абзацу третього пункту 1, абзаців п’ятого та сьомого підпункту 1, підпункту 3 пункту 3, підпунктів 6, 9, 36-51, 133-141,161-179 пункту 4 Положення про Міністерство культури та стратегічних комунікацій України, затвердженого цією постановою, які набирають чинності з 1 січня 2020 року.
Прем'єр-міністр України |
О.ГОНЧАРУК |
Інд. 73 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 жовтня 2019 р. № 885
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство культури та стратегічних комунікацій України
1. Міністерство культури та стратегічних комунікацій України (МКСК) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
МКСК є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах культури, державної мовної політики, популяризації України у світі, державного іномовлення, інформаційного суверенітету України (у частині повноважень з управління цілісними майновими комплексами державного підприємства "Мультимедійна платформа іномовлення України" та Українського національного інформаційного агентства "Укрінформ") та інформаційної безпеки, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сферах відновлення та збереження національної пам’яті, мистецтв, охорони культурної спадщини, музейної справи, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей.
МКСК є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері медіа, інформаційній та видавничій сфері.
2. МКСК у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями МКСК є:
1) забезпечення формування та реалізація:
державної політики у сферах культури та державної мовної політики;
державної політики у сферах інформаційного суверенітету (у частині повноважень з управління цілісними майновими комплексами державного підприємства "Мультимедійна платформа іномовлення України" та Українського національного інформаційного агентства "Укрінформ"), інформаційної безпеки України;
державної політики у сфері державного іномовлення;
державної політики у сферах популяризації України в світі, стратегічних комунікацій, зокрема з питань поширення суспільно важливої інформації в Україні та за її межами;
2) забезпечення формування та реалізації державної політики у сферах відновлення та збереження національної пам’яті, у сфері мистецтв, охорони культурної спадщини, музейної справи, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей;
3) забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері медіа, зокрема з питань медіаграмотності, інформаційній та видавничій сфері;
5) участь у формуванні та реалізації державної політики з питань тимчасово окупованих територій України у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі та населення, що на них проживає, з метою їх реінтеграції в єдиний культурний та інформаційний простір України.
4. МКСК відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
2) розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції;
2-1)здійснює підготовку та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до
Закону України "Про санкції", та бере участь у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до його компетенції;
3) погоджує проекти законів, інших актів законодавства, які надходять на погодження від інших міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, готує в межах повноважень, передбачених законом, висновки і пропозиції до проектів законів, інших актів законодавства, які подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, та проектів законів, внесених на розгляд Верховної Ради України іншими суб’єктами права законодавчої ініціативи, нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
4) готує в межах повноважень, передбачених законом, зауваження і пропозиції до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президентові України;
5) здійснює нормативно-правове регулювання у сферах культури та мистецтв, інформаційного суверенітету (у частині повноважень з управління цілісними майновими комплексами державного підприємства "Мультимедійна платформа іномовлення України" та Українського національного інформаційного агентства "Укрінформ"), інформаційної безпеки України, державної мовної політики, охорони культурної спадщини, популяризації України в світі, державного іномовлення, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, музейної справи, відновлення та збереження національної пам’яті;
6) здійснює нормативно-правове регулювання в інформаційній та видавничій сферах, у сфері медіа;
7) бере участь у здійсненні нормативно-правового регулювання з питань тимчасово окупованих територій України у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі та населення, що на них проживає, з метою їх реінтеграції в єдиний культурний та інформаційний простір України;
8) визначає перспективи та пріоритетні напрями розвитку у сферах культури та мистецтв, інформаційного суверенітету (у частині повноважень з управління цілісними майновими комплексами державного підприємства "Мультимедійна платформа іномовлення України" та Українського національного інформаційного агентства "Укрінформ"), інформаційної безпеки України, державної мовної політики, охорони культурної спадщини, популяризації України в світі, державного іномовлення, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, музейної справи, відновлення та збереження національної пам’яті;
9) визначає перспективи та пріоритетні напрями розвитку в інформаційній та видавничій сферах, у сфері медіа;
10) визначає перспективи та пріоритетні напрями реінтеграції населення, що проживає на тимчасово окупованих територіях України у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, в єдиний культурний та інформаційний простір України, забезпечує їх реалізацію;
11) бере відповідно до законодавства участь у підготовці проектів міжнародних договорів України, готує пропозиції щодо укладення і денонсації таких договорів, укладає міжнародні договори, забезпечує виконання зобов’язань України за міжнародними договорами з питань, що належать до компетенції МКСК;
12) створює умови для відродження та розвитку культури української нації, всіх видів мистецтв, креативних індустрій;
15) здійснює координацію діяльності Українського культурного фонду, організовує підготовку та проведення рейтингового інтернет-голосування з питань обрання до складу наглядової ради Українського культурного фонду представників закладів культури та громадських об’єднань;
16) затверджує порядок накладення штрафів за порушення вимог
статей 3 і
3-1 Закону України "Про гастрольні заходи в Україні";
19) сприяє провадженню виставкової діяльності, проведенню міжнародних, всеукраїнських, регіональних мистецьких фестивалів і конкурсів, культурно-мистецьких проектів, концертів, мистецьких аукціонів, виставок, виставок-продажів та інших заходів з питань, що належать до його компетенції;
20) здійснює інформаційне та організаційне забезпечення участі України у міжнародних книжкових виставках, ярмарках, форумах;
22) вживає заходів для забезпечення захисту об’єктів права інтелектуальної власності, реалізації авторських і суміжних прав з питань, що належать до компетенції МКСК;
23) формує, встановлює та затверджує в установленому порядку за участю і погодженням з іншими сторонами соціального партнерства державні соціальні нормативи у сфері обслуговування закладами культури;
24) порушує в установленому порядку клопотання про надання закладам (установам) культури статусу національного, надає статус академічного професійним творчим колективам;
26) вносить в установленому порядку пропозиції стосовно відзначення державними нагородами, присвоєння почесних звань, а також здійснює нагородження відомчими заохочувальними відзнаками;
27) вносить Кабінету Міністрів України пропозиції щодо:
надання грантів Президента України молодим діячам культури і мистецтв для створення і реалізації творчих проектів та ініціює заснування нових грантів для реалізації творчих проектів;
присудження премій та галузевих відзнак за видатні досягнення у галузі культури;
надання стипендій Президента України для молодих письменників і митців у сфері музичного, театрального, образотворчого, хореографічного, естрадно-циркового мистецтва;
29) сприяє централізованому комплектуванню і використанню бібліотечних фондів, здійснює координацію робіт з об’єднання бібліотек в єдину бібліотечно-інформаційну систему;
30) сприяє відповідно до законодавства координації діяльності бібліотек;
32) організовує в установленому порядку роботу з проведення атестації бібліотечних кадрів та визначає порядок її проведення;
34) вживає разом з іншими органами державної влади заходів для:
створення умов для функціонування електронних бібліотек, зокрема аудіокниг, аудіодокументів у спеціальному цифровому форматі для сліпих, осіб з порушеннями зору та осіб з дислексією;
52) здійснює заходи державної підтримки виробників в окремих галузях діяльності у сфері культури та мистецтв у порядку, передбаченому законом та довгостроковими національно-культурними державними цільовими програмами;
53) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, виконання Українським інститутом книги функцій з реалізації програм підтримки книговидавничої справи, популяризації української літератури в Україні та за кордоном, створення і підтримки електронних ресурсів для популяризації української літератури;
53-1) забезпечує створення, підтримку та промоцію європейського канону української літератури, переклад та популяризацію творів, включених до європейського канону української літератури;
55) здійснює інформаційне та організаційне забезпечення участі України у міжнародних виставках, ярмарках, форумах тощо;
56) погоджує рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування стосовно реорганізації та ліквідації бібліотек, що перебувають у державній та комунальній власності;
57) встановлює порядок створення страхових копій документів та колекцій, що внесені та/або підлягають внесенню до Державного реєстру національного культурного надбання;
57-1) забезпечує створення, впровадження та ведення електронних реєстрів у сфері культури, розробляє і вносить на розгляд Кабінету Міністрів України положення про електронні реєстри у сфері культури;
58) погоджує рішення органів виконавчої влади щодо передачі іншим бібліотекам документів, внесених до Державного реєстру національного культурного надбання, якщо бібліотека не забезпечує створення необхідних умов для їх зберігання та використання;
59) визначає порядок передачі маловживаних, але цінних у науковому та художньому сенсі документів у бібліотеки-депозитарії, порядок вилучення з бібліотечних фондів документів, у тому числі ветхих та тих, що втратили актуальність, наукову та виробничу цінність або мають дефект, дублетних;
60) затверджує правила обліку, зберігання і використання документів, що перебувають у бібліотечних фондах, а також типові правила користування бібліотекою;
61) формує вимоги до ведення державного статистичного обліку театрів стосовно їх діяльності;
65) визначає порядок обліку театрів, створених у складі підприємств, установ, організацій, закладів спеціалізованої мистецької освіти;
66) вносить в установленому порядку Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо формування переліку професійних творчих працівників театрів і переліку посад (спеціальностей) працівників інших специфічних театральних професій;
68) подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо затвердження переліку видів виробництв і груп виробів народних художніх промислів;
69) визначає порядок ведення обліку, зберігання і використання типових зразків виробів народних художніх промислів та унікальних виробів народних художніх промислів;
70) визначає за поданням місцевих органів виконавчої влади та за погодженням з Національною академією наук і відповідними творчими спілками осередки народних художніх промислів;
71) складає перелік об’єктів нематеріальної культурної спадщини;
73) здійснює контроль за діяльністю музеїв, заснованих на державній та комунальній формі власності, за станом обліку, зберіганням, охороною, використанням та переміщенням музейних предметів Музейного фонду України, що зберігаються в музеях незалежно від форми власності;
73-1) здійснює організаційно-методичне керівництво, сприяє розвитку сучасної інфраструктури музейної справи, розвитку музейної мережі, створює спеціалізовані організаційні структури, наукові установи для науково-методичного та матеріально-технічного забезпечення музеїв;
73-2) формує і веде Державний реєстр національного культурного надбання;
76) визначає разом з Мінфіном порядок встановлення оціночної та страхової вартості музейних предметів, музейних колекцій, музейних зібрань Музейного фонду України та предметів музейного значення, що підлягають внесенню до Музейного фонду України, які тимчасово вивозяться за межі України для експонування на виставках, реставрації або проведення наукової експертизи;
77) затверджує:
порядок віднесення музейних предметів Музейного фонду України до Державного реєстру національного культурного надбання та умови їх зберігання;
форми облікових документів на музейні предмети та предмети музейного значення;
положення про атестаційну комісію з питань проведення атестації реставраторів та її персональний склад;
78) визначає:
вимоги до умов зберігання та ведення обліку музейних предметів, музейних колекцій;
порядок консервації і реставрації музейних предметів Музейного фонду України;
порядок ведення обліку музеїв, створених у складі підприємств, установ, організацій, закладів освіти;
порядок проведення атестації працівників музеїв;
80) приймає рішення щодо:
вилучення музейних предметів, що належать до державної частини Музейного фонду України, з фондово-облікової документації у разі їх втрати або руйнування;
передачі музейних предметів державної частини Музейного фонду України з музеїв на постійне зберігання іншим музеям у межах України;
( Підпункт 80 пункту 4 доповнено абзацом третім згідно з Постановою КМ
№ 3 від 12.01.2022 )
передачі музейних предметів і музейних колекцій державної частини Музейного фонду України з музеїв, що належать до сфери управління МКСК, на тимчасове зберігання іншим музеям, юридичним і фізичним особам у межах України;
( Підпункт 80 пункту 4 доповнено абзацом четвертим згідно з Постановою КМ
№ 3 від 12.01.2022 )
передачі музейних предметів державної частини Музейного фонду України на тимчасове зберігання за межами України з метою їх експонування на виставках, проведення реставрації або наукової експертизи;
81) формує вимоги до ведення державного статистичного обліку музеїв, створених на території України;
82) здійснює координацію робіт із створення єдиної інформаційної системи музеїв;
82-1) порушує перед власником музейних предметів та музейних колекцій питання щодо покращення умов їх зберігання;
82-2) сприяє у разі потреби передачі музейних предметів, музейних колекцій та предметів музейного значення, що належать до недержавної частини Музейного фонду України, на тимчасове зберігання до державних музеїв;
82-3) організовує навчання і підвищення кваліфікації працівників музеїв;
82-4) визначає потреби держави та нормативи, що гарантують належний рівень музейного обслуговування і доступ громадян до Музейного фонду України;
82-5) організовує проведення наукових досліджень у сфері музейної справи;
82-6) надсилає запити з метою отримання інформації про музейні предмети та музейні колекції;
86) затверджує правила встановлення та утримання охоронних дощок, охоронних знаків, інших інформаційних написів, позначок на пам’ятках або в межах їх територій, затвердження зразків таких дощок, знаків, написів, позначок;
91) подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення об’єктів культурної спадщини національного значення до Державного реєстру нерухомих пам’яток України та змін до нього щодо пам’яток національного значення;
93) оголошує топографічно визначені території або водні об’єкти, в яких містяться об’єкти культурної спадщини або можлива їх наявність, охоронюваними археологічними територіями;
94) затверджує:
науково-проектну (науково-дослідну) документацію з визначення режиму використання об’єкта всесвітньої спадщини;
науково-проектну документацію з визначення меж та режимів використання території об’єкта всесвітньої спадщини та проектів землеустрою, що розробляються у її складі, технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж режимоутворюючих об’єктів всесвітньої спадщини (у разі встановлення такою документацією меж території об’єкта всесвітньої спадщини);
94-1) затверджує плани управління об’єктами всесвітньої спадщини та здійснює моніторинг їх виконання;
94-2) визначає рекомендації щодо формування плану управління об’єктами всесвітньої спадщини;
94-3) здійснює науково-методичне керівництво у питаннях охорони культурної спадщини;
94-4) забезпечує управління в порядку, встановленому законом, історико-культурними заповідниками державного значення;
94-5) утворює або визначає органи управління об’єктами всесвітньої спадщини;
94-6) здійснює контроль за виконанням
Закону України "Про охорону культурної спадщини", інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини;
94-7) забезпечує ведення Державного реєстру нерухомих пам’яток України, здійснює координацію та контроль за паспортизацією нерухомих об’єктів культурної спадщини;
94-8) здійснює координацію робіт з виявлення, дослідження та документування об’єктів культурної спадщини;
94-9) приймає рішення про занесення об’єктів культурної спадщини місцевого значення до Державного реєстру нерухомих пам’яток України та внесення змін до нього щодо пам’яток місцевого значення;
94-10) забезпечує доступ до інформації, що міститься у Державному реєстрі нерухомих пам’яток України;
94-11) забезпечує публікацію Державного реєстру нерухомих пам’яток України та внесення до нього змін;
94-12) затверджує:
науково-проектну (науково-дослідну) документацію з визначення режиму використання пам’ятки національного значення, меж і режимів використання її території та зон охорони, історико-культурного заповідника державного значення, історико-культурної заповідної території, їх зон охорони, охоронюваних археологічних територій, історичних ареалів населених місць;
науково-проектну документацію з визначення меж та режимів використання буферних зон об’єкта всесвітньої спадщини;
технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини (у разі встановлення такою документацією меж території пам’ятки національного значення, історико-культурного заповідника державного значення, історико-культурної заповідної території, їх зон охорони, історичних ареалів населених місць);
( Пункт 4 доповнено підпунктом 94-12 згідно з Постановою КМ
№ 3 від 12.01.2022 - набирає чинності з 26 травня 2022 року )
94-13) призначає охоронні заходи щодо пам’яток національного значення, об’єктів всесвітньої спадщини, їх територій у разі виникнення загрози руйнування або пошкодження зазначених об’єктів внаслідок дії природних факторів або проведення будь-яких робіт;
94-14) забороняє відповідно до закону діяльність юридичних або фізичних осіб, що створюють загрозу об’єкту культурної спадщини, видатній універсальній цінності об’єкта всесвітньої спадщини або порушують законодавство у сфері охорони культурної спадщини;
94-15) видає розпорядження та приписи щодо охорони пам’яток національного значення, об’єктів всесвітньої спадщини, припинення робіт на них, їх територіях, у зонах охорони, буферних зонах, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, якщо ці роботи проводяться за відсутності затверджених або погоджених з відповідними органами охорони культурної спадщини програм та проектів, передбачених
Законом України "Про охорону культурної спадщини", без дозволів або з відхиленням від них;
94-16) здійснює відповідно до закону нагляд за виконанням робіт з дослідження, консервації, реабілітації, реставрації, ремонту, пристосування та музеєфікації пам’яток, об’єктів всесвітньої спадщини та інших робіт на них;
94-17) застосовує фінансові санкції за порушення
Закону України "Про охорону культурної спадщини";
94-18) формує і розміщує державне замовлення, укладення з цією метою контрактів на виявлення, дослідження, консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування пам’яток та інші заходи щодо охорони культурної спадщини;
94-19) забезпечує переведення в електронну (цифрову) форму матеріалів затвердженої МКСК науково-проектної документації у сфері охорони культурної спадщини та внесення відомостей про обмеження у використанні земель, визначені такою документацією, до Державного земельного кадастру, а якщо дійсні межі таких обмежень неможливо встановити на підставі таких матеріалів, - забезпечення розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 94-19 згідно з Постановою КМ
№ 3 від 12.01.2022 - набирає чинності з 26 травня 2022 року )
94-20) забезпечує розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини (пам’яток національного значення) стосовно тих режимоутворюючих об’єктів, межі яких не визначені у встановленому порядку;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 94-20 згідно з Постановою КМ
№ 3 від 12.01.2022 - набирає чинності з 26 травня 2022 року )
94-21) надає висновок про відповідність або невідповідність об’єкта культурної спадщини вимогам частини четвертої
статті 13 Закону України "Про охорону культурної спадщини";
94-22) надає експертний висновок за результатами розгляду питання щодо вилучення з Державного реєстру нерухомих пам’яток України об’єкта, який є символікою комуністичного тоталітарного режиму відповідно до
Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" або символікою російської імперської політики відповідно до
Закону України "Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії" чи містить таку символіку;
94-23) приймає рішення про надання згоди на демонтаж (вилучення) окремих елементів об’єкта культурної спадщини, які є символікою комуністичного тоталітарного режиму відповідно до
Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" або символікою російської імперської політики відповідно до
Закону України "Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії" чи містить таку символіку;
94-24) приймає рішення про залишення в Державному реєстрі нерухомих пам’яток України об’єкта (який є символікою комуністичного тоталітарного режиму або символікою російської імперської політики), що становить виняткову мистецьку цінність;
96) подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо переміщення (перенесення) пам’ятки національного значення;
98) у межах повноважень, передбачених законом, погоджує:
відчуження або передачу пам’яток національного значення їх власниками чи уповноваженими ними органами іншим особам у володіння, користування або управління;
( Підпункт 98 пункту 4 доповнено абзацом другим згідно з Постановою КМ
№ 3 від 12.01.2022 )
охоронні договори на пам’ятки національного значення;
( Підпункт 98 пункту 4 доповнено абзацом третім згідно з Постановою КМ
№ 3 від 12.01.2022 )
науково-проектну документацію на виконання робіт із консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування пам’яток національного значення;
( Підпункт 98 пункту 4 доповнено абзацом четвертим згідно з Постановою КМ
№ 3 від 12.01.2022 )
програми та проекти містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на пам’ятках національного значення, їх територіях, в історико-культурних заповідниках, на історико-культурних заповідних територіях, у зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програми та проекти, реалізація яких може позначитися на об’єктах культурної спадщини;
( Підпункт 98 пункту 4 доповнено абзацом п’ятим згідно з Постановою КМ
№ 3 від 12.01.2022 )
розміщення реклами на пам’ятках національного значення, в межах зон охорони таких пам’яток, історичних ареалів населених місць;
порядок подальшого використання музейних зібрань у разі ліквідації музеїв, що засновані на державній або комунальній формі власності;
рішення про вилучення приміщення музею, що є пам’яткою культурної спадщини;
98-1) видає власнику пам’ятки або уповноваженому ним органу свідоцтво про реєстрацію такого об’єкта культурної спадщини як пам’ятки;
98-2) видає дозволи на:
переміщення (перенесення) пам’яток місцевого значення;
проведення робіт на пам’ятках національного значення;
проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт у межах території пам’яток та в зонах їх охорони, на охоронюваній археологічній території, в історичних ареалах населених місць, а також дослідження решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою;
відновлення земляних робіт;
98-3) організовує проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, спрямованих на збереження нерухомих пам’яток, традиційного характеру середовища та історичних ареалів населених місць;
102) номінує об’єкт культурної спадщини, що може мати видатну універсальну цінність та відповідає критеріям, визначеним Комітетом всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, за рекомендацією Українського національного комітету Міжнародної ради з питань пам’яток та визначних місць (IKOMOS) до
Списку всесвітньої спадщини;
103) затверджує:
державні норми і правила з питань охорони культурної спадщини;
методики і правила дослідження об’єктів культурної спадщини;
порядок обліку об’єктів культурної спадщини;
типове положення про консультативні ради для погодженого вирішення питань щодо охорони культурної спадщини на територіях областей,
мм. Києва та Севастополя, інших населених пунктів;
форми дозволів на проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території, на якій розташовані пам’ятки, та в зонах їх охорони, на охоронюваній археологічній території, в історичних ареалах населених місць, а також дослідження решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою;
( Абзац дев'ятий підпункту 103 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ
№ 1185 від 24.12.2019 )
( Абзац десятий підпункту 103 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ
№ 1185 від 24.12.2019 )
( Абзац одинадцятий підпункту 103 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ
№ 3 від 12.01.2022 )
( Абзац дванадцятий підпункту 103 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ
№ 3 від 12.01.2022 )
форму звітності (адміністративні дані) про пам’ятки і об’єкти культурної спадщини та інструкцію про її заповнення;
( Абзац чотирнадцятий підпункту 103 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ
№ 3 від 12.01.2022 )
( Абзац п’ятнадцятий підпункту 103 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ
№ 3 від 12.01.2022 )
положення про історико-культурні заповідники, що належать до сфери управління МКСК, історико-культурну заповідну територію;
порядок передачі на постійне зберігання до профільних державних сховищ предметів і колекцій, знайдених під час проведення археологічних розвідок, розкопок, польової документації та звіту про проведені розвідки, розкопки;
порядок оформлення звіту про роботи, виконані відповідно до дозволу на проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території, на якій розташовані пам’ятки, та в зонах їх охорони, на охоронюваній археологічній території, в історичних ареалах населених місць;
103-1) вживає заходів для повернення в Україну культурних цінностей народу, які перебувають за її межами;
103-2) здійснює:
відповідно до законодавства контроль за вивезенням, ввезенням та поверненням культурних цінностей;
реалізацію цілеспрямованої державної політики щодо повернення незаконно вивезених з території України культурних цінностей;
103-3) налагоджує контакти із закордонними українцями з метою пошуку культурних цінностей, створення умов для повернення їх в Україну;
103-4) разом з відповідними організаціями України та інших держав розробляє та виконує програми і плани скоординованих дій з виявлення, ведення обліку та повернення в Україну культурних цінностей;
103-5) розробляє та здійснює заходи, спрямовані на забезпечення виконання міжнародних угод з питань культурних цінностей, переміщених з території України під час та внаслідок Другої світової війни, та запобігання їх незаконному переміщенню і сприяння поверненню державам, яким вони належать;
103-6) організовує роботу, пов’язану з виявленням та веденням обліку на території України культурних цінностей інших держав, сприяє вирішенню питань про їх повернення відповідно до законодавства України;
................Перейти до повного тексту