1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про Рекомендації парламентських слухань "Наслідки і перспективи приватизації в Україні"
( Відомості Верховної Ради (ВВР), 2003, N 38, ст. 324 )
Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити Рекомендації парламентських слухань "Наслідки і перспективи приватизації в Україні" (далі - Рекомендації парламентських слухань) (додаються).
2. Кабінету Міністрів України забезпечити виконання цієї Постанови, зокрема врахувати Рекомендації парламентських слухань у процесі доопрацювання Програми діяльності Уряду, розробки галузевих програм розвитку, підготовки проектів нормативно-правових актів.
3. Рекомендувати Фонду державного майна України, Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку, Антимонопольному комітету України, Генеральній прокуратурі України в практичній діяльності враховувати Рекомендації парламентських слухань.
4. Спеціальній контрольній комісії Верховної Ради України з питань приватизації, комітетам Верховної Ради України з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій; з питань промислової політики і підприємництва; з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки; з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв'язку у другому півріччі 2003 року поінформувати Верховну Раду України про стан виконання Рекомендацій парламентських слухань.
5. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Спеціальну контрольну комісію Верховної Ради України з питань приватизації, надавши їй статус Комітету Верховної Ради України.
Голова Верховної Ради України В.ЛИТВИН
м. Київ, 22 травня 2003 року
N 883-IV
Схвалено
Постановою Верховної Ради України
від 22 травня 2003 року
N 883-IV
РЕКОМЕНДАЦІЇ
парламентських слухань "Наслідки і перспективи приватизації в Україні"
Учасники парламентських слухань, які відбулися 26 лютого 2003 року, обговоривши соціально-економічні наслідки приватизації та перспективи розвитку процесу приватизації в контексті реформування національної економіки, відзначають, що особливою ознакою приватизації в Україні є те, що вона стала не наслідком економічних реформ, а їх рушієм, що значною мірою зумовило відсутність того результату, якого суспільство очікувало від приватизації.
З метою подолання негативних соціально-економічних наслідків приватизації, забезпечення ефективності використання приватизованих об'єктів для економіки України в подальшому та створення конкурентоспроможного вітчизняного товаровиробника учасники парламентських слухань р е к о м е н д у ю т ь:
Верховній Раді України:
прискорити розгляд та прийняття законів про управління об'єктами державної власності; про право комунальної власності та управління об'єктами права комунальної власності; про внесення змін до Закону України "Про контрольно-ревізійну службу в Україні" (стосовно розширення повноважень щодо здійснення перевірок на підприємствах, де є державна частка, з питань повноти та своєчасності нарахування дивідендів на державну частку, збереження власних активів, сплату коштів за оренду державного майна тощо);
організувати проведення за участю усіх зацікавлених сторін круглого столу з проблем приватизації житла, створення та діяльності товариств співвласників багатоквартирних житлових будинків, розвитку комунального господарства.
Кабінету Міністрів України:
переглянути концепцію приватизації державного майна з урахуванням її негативних результатів, відзначених учасниками парламентських слухань, та стратегії економічного розвитку держави, а також урядової програми структурної перебудови економіки. Особливу увагу звернути на приватизацію підприємств, що знаходяться у державній власності та мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, і підприємств-монополістів;
підготувати і подати на розгляд Верховної Ради України концепцію розвитку фондового ринку держави та Національної депозитарної системи, а також проекти законів про Фонд державного майна України; про акціонерні товариства; про захист прав дрібних інвесторів; про реприватизацію майна; про націоналізацію майна; про державне регулювання та нагляд за діяльністю приватизованих підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;
підготувати і подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законів України щодо зобов'язання підприємств недержавної форми власності та підприємств із державною часткою в статутному фонді надавати у встановленому порядку правоохоронним та іншим уповноваженим органам визначений перелік видів інформації та документів, зокрема, щодо ведення реєстрів акціонерів, осіб, які скористалися послугами фінансових посередників при здійсненні операцій з пакетами акцій вартістю понад 100 тис. грн., та власників приватизованих підприємств;
передбачити законодавче закріплення норми про те, що у разі виникненя загрози припинення діяльності приватизованих підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, такі підприємства можуть бути примусово відчужені з мотивів суспільної необхідності відповідно до Конституції та законів України;
у Програмі діяльності Уряду передбачити заходи щодо підвищення соціально-економічної ефективності роботи приватизованих підприємств за економічно обгрунтованими показниками;
виробити єдину державну політику щодо забезпечення ефективного управління державними корпоративними правами в акціонерних товариствах та контролю за фінансовою діяльністю цих товариств, розробити критерії ефективності управління державними корпоративними правами;

................
Перейти до повного тексту