1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 27 червня 2007 р. N 882
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 1162 від 19.12.2012 )
Про затвердження Положення про Державний комітет України по водному господарству
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про Державний комітет України по водному господарству, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності з 1 липня 2007 року.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 22
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 червня 2007 р. N 882
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комітет України по водному господарству
1. Державний комітет України по водному господарству (Держводгосп) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони навколишнього природного середовища.
2. Держводгосп у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, постановами Верховної Ради України та указами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням, а також наказами Міністра охорони навколишнього природного середовища.
Держводгосп узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення цього законодавства і в установленому порядку вносить їх на розгляд Міністра охорони навколишнього природного середовища. У межах своїх повноважень Комітет організовує виконання актів законодавства та здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.
3. Основними завданнями Держводгоспу є:
участь у формуванні та забезпечення реалізації державної політики з питань розвитку водного господарства і меліорації земель, управління галуззю та здійснення єдиної технічної політики, впровадження досягнень науки і техніки, нових технологій та передового досвіду роботи;
регулювання відносин у сфері використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів, розроблення та участь у реалізації відповідних загальнодержавних, міждержавних і регіональних програм;
задоволення потреби населення і галузей національної економіки у водних ресурсах та проведення їх міжбасейнового перерозподілу;
здійснення заходів, пов'язаних із запобіганням шкідливій дії вод і ліквідацією її наслідків, включаючи протипаводковий захист сільських населених пунктів і земель.
4. Держводгосп відповідно до покладених на нього завдань:
1) розробляє та подає на розгляд Міністра охорони навколишнього природного середовища заходи з формування державної політики у сфері розвитку водного господарства і меліорації земель, виконує завдання Міністра охорони навколишнього природного середовища, пов'язані з реалізацією такої політики;
2) бере участь у розробленні економічних цільових програм розвитку галузей національної економіки з урахуванням забезпечення раціонального використання водних ресурсів;
3) визначає потребу населення і галузей національної економіки у водних ресурсах, розробляє пропозиції щодо визначення пріоритетів розвитку водного господарства і меліорації земель;
4) бере у межах своїх повноважень участь у розробленні проектів Державного бюджету України, Державної програми економічного і соціального розвитку України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України;
5) вносить в установленому порядку пропозиції щодо зміни умов оподаткування і кредитування підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління;
6) здійснює контроль за додержанням режиму роботи водосховищ комплексного призначення, водогосподарських систем і каналів, використанням прибережних захисних смуг, достовірністю державного обліку водокористування та технічним станом гідротехнічних споруд підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління;
7) розробляє довгостроковий прогноз водогосподарських балансів і схеми комплексного використання та охорони водних ресурсів, бере участь у вирішенні питань, пов'язаних з міждержавним розподілом стоку річок і використанням прикордонних вод;
8) бере участь у створенні та забезпеченні функціонування системи державного моніторингу довкілля в частині проведення радіологічних і гідрохімічних спостережень на водогосподарських системах комплексного призначення, транскордонних водотоках, системах міжгалузевого і сільськогосподарського водопостачання в зонах впливу атомних електростанцій, за станом грунтів у зонах впливу меліоративних систем та переформуванням берегів і прибережних зон водосховищ;
9) організовує виконання робіт, пов'язаних з мінімізацією наслідків шкідливої дії вод, у тому числі захистом від підтоплення, протипаводковим і протиповеневим захистом земель, а також сільських населених пунктів і земель; забезпечує в установленому порядку функціонування підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління, в разі виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру;
10) забезпечує з урахуванням галузевих особливостей проектування, будівництво і реконструкцію систем захисту від шкідливої дії вод, групових і локальних водопроводів, систем водопостачання та каналізації у сільській місцевості, гідротехнічних споруд і каналів, меліоративних систем, водогосподарських об'єктів багатоцільового використання;
11) проводить відповідно до законодавства експертизу проектно-кошторисної документації на будівництво (реконструкцію) окремих об'єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем;
12) здійснює заходи щодо поліпшення експлуатації водогосподарських об'єктів комплексного призначення, міжгосподарських зрошувальних і осушувальних систем, а також забезпечує ремонт на договірних засадах внутрігосподарської меліоративної мережі чи її споруд;
13) готує на підставі результатів аналізу розробок і висновків органів виконавчої влади, науково-дослідних установ і організацій довгострокові прогнози та пропозиції щодо визначення основних напрямів розвитку меліорації земель та використання меліорованих угідь, обгрунтовує і визначає за участю Мінагрополітики потребу в державних централізованих капітальних вкладеннях, вишукує інші джерела для фінансування робіт, пов'язаних з будівництвом і реконструкцією меліоративних систем;
14) забезпечує розроблення, перегляд і затвердження нормативної документації з проектування, будівництва і експлуатації водогосподарських об'єктів та меліоративних систем, промислового виготовлення будівельних виробів і матеріалів, енерго- та ресурсозбереження, охорони праці, ціноутворення, контролю за використанням та охороною водних ресурсів;
15) виступає замовником науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт з питань розвитку водного господарства, підвищення технічного рівня і поліпшення якості будівництва, реконструкції та експлуатації систем сільськогосподарського водопостачання і меліоративних систем, здійснення комплексу водоохоронних заходів;
16) координує роботу, пов'язану із забезпеченням єдності вимірювань, здійсненням метрологічного контролю і нагляду на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління;
17) організовує впровадження в галузі науково-технічних досягнень, винаходів і раціоналізаторських пропозицій, проводить обмін передовим досвідом роботи і науково-технічною інформацією за напрямами своєї діяльності з іншими центральними органами виконавчої влади та іноземними організаціями в порядку, передбаченому законодавством; вивчає, узагальнює та використовує світовий досвід для поліпшення стану водного господарства і меліорації земель;
18) розглядає та погоджує проекти технічних умов і режиму використання води в процесі будівництва чи реконструкції господарських об'єктів, погоджує видачу дозволів на спеціальне водокористування, забезпечує ведення державного обліку водокористування та державного водного кадастру;
19) надає допомогу підприємствам, установам і організаціям, що належать до сфери його управління, у створенні та функціонуванні лабораторій радіологічного і гідрохімічного контролю відповідно до законодавства, проводить системний аналіз якості поверхневих вод та сповіщає органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування, а також населення через засоби масової інформації про рівень забрудненості таких вод; організовує розроблення оперативних та довгострокових прогнозів зміни екологічного стану водних об'єктів і меліорованих земель, підготовку науково обгрунтованих рекомендацій;

................
Перейти до повного тексту