- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 2 серпня 2024 р. № 881 Київ |
Деякі питання забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб, що додається.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2 серпня 2024 р. № 881
ПОРЯДОК
забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб
1. Цей Порядок визначає механізм забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб (далі - фахівці із супроводу) з метою здійснення ними заходів з підтримки ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей такої категорії осіб, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, членів сімей осіб, які зникли безвісти за особливих обставин під час проходження військової служби, та інших демобілізованих осіб (далі - особи).
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
заходи з підтримки - професійні дії фахівця із супроводу, результатом яких є допомога особам під час реалізації ними передбачених законодавством прав та гарантій з урахуванням їх індивідуальних потреб;
місцевий орган - районна, районна у мм. Києві та Севастополі держадміністрація (військова адміністрація);
регіональний орган - структурний підрозділ обласної та Київської міської держадміністрації (військової адміністрації), на який покладено функції з питань ветеранської політики.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в
Законі України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та інших нормативно-правових актах.
3. Фахівець із супроводу є працівником комунальної бюджетної установи (закладу) або комунального некомерційного підприємства, зокрема з числа закладів охорони здоров’я, засновником яких є сільська, селищна, міська, районна або районна у місті (у разі її утворення) рада.
Фахівець із супроводу може бути працівником комунальної бюджетної установи (закладу) або комунального некомерційного підприємства, зокрема з числа закладів охорони здоров’я, засновником яких є обласна рада, у разі:
відсутності працевлаштованого фахівця із супроводу в комунальній бюджетній установі (закладі) або на комунальному некомерційному підприємстві, засновником яких є сільська, селищна, міська, районна або районна у місті (у разі її утворення) рада;
якщо діяльність таких установи (закладу), підприємства пов’язана з виконанням завдань та функцій у ветеранській сфері (ветеранські простори/хаби тощо).
Фахівець із супроводу не може бути працівником виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної, районної у місті (у разі її утворення) ради, структурного підрозділу місцевої держадміністрації.
У разі звільнення з посади фахівця із супроводу з подальшим працевлаштуванням протягом 30 календарних днів з дати звільнення чи переведення до іншої комунальної бюджетної установи (закладу) або іншого комунального некомерційного підприємства вимоги, визначені пунктами 7-11 цього Порядку, під час працевлаштування не застосовуються.
3-1. З метою забезпечення належної доступності заходів з підтримки можуть утворюватися віддалені робочі місця фахівців із супроводу.
Організаційне забезпечення віддалених робочих місць фахівців із супроводу покладається на керівників комунальних бюджетних установ (закладів) або комунальних некомерційних підприємств, де фахівці із супроводу працевлаштовані або їх працевлаштування планується, з урахуванням наявності потреб у створенні таких робочих місць на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та підпорядкування.
4. Комунальні бюджетні установи (заклади), комунальні некомерційні підприємства забезпечують внесення змін до власних установчих документів і штатних розписів в частині виконання таких завдань:
участь в організації заходів з підтримки осіб;
здійснення моніторингу та проведення аналізу статистичних даних щодо потреб осіб, зокрема через засоби інформаційно-комунікаційних систем Мінветеранів, а також інформування місцевих органів та регіональних органів про рівень задоволеності таких потреб;
працевлаштування фахівців із супроводу згідно із законодавством про працю;
здійснення координації роботи та контролю за виконанням фахівцями із супроводу завдань щодо надання допомоги/підтримки особам;
ведення обліку проведених фахівцями із супроводу заходів з підтримки осіб;
інформування місцевих органів про проведені фахівцями із супроводу заходів з підтримки осіб;
формування пропозицій щодо вдосконалення системи надання послуг особам у відповідних сферах;
поширення інформації та надання консультацій щодо державних і місцевих програм підтримки осіб.
У разі виконання комунальними бюджетними установами (закладами) або комунальними некомерційними підприємствами зазначених завдань, зміни до типових (примірних) положень (статутів) таких установ (закладів), підприємств та штатних нормативів чисельності їх працівників не вносяться.
5. Рішення про введення посади фахівця із супроводу приймається:
до структури та штатного розпису комунальної бюджетної установи (закладу) - її (його) засновником;
до структури та штату комунального некомерційного підприємства - його керівником.
6. Посаду фахівця із супроводу може займати особа, яка має рівень освіти, що відповідає вимогам професійного стандарту, затвердженого в установленому порядку.
7. Громадянин України подає заяву про участь у відборі на посаду фахівця із супроводу (далі - кандидат) в електронній формі засобами Єдиного державного реєстру ветеранів війни (далі - Реєстр).
Заява формується кандидатом після проходження ним ідентифікації та автентифікації з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації та автентифікації, кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та/або інших засобах ідентифікації, які дають змогу одночасно встановлювати особу кандидата.
8. Кандидат зазначає у заяві такі відомості:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
стать;
дату народження;
реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
задеклароване/зареєстроване місце проживання або місце фактичного проживання;
серію та/або номер документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;
рівень і спеціальність здобутої освіти;
наявність статусу ветерана війни або особи, яка має особливі заслуги перед Батьківщиною, або постраждалого учасника Революції Гідності, або члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни, або члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи загиблої (померлої) Захисниці України (за наявності);
територіальну громаду, обрану для працевлаштування на посаду фахівця із супроводу;
згоду на проходження психологічного тестування та тестування на знання законодавства;
контактні дані (номер телефону та адреса електронної пошти);
резюме (у довільній формі).
Під час формування заяви засобами Реєстру відомості, зазначені в абзаці десятому цього пункту, отримуються з Реєстру або підтверджуються інформацією з Реєстру у разі наявності у особи відповідного статусу.
Відомості, необхідні для формування заяви, можуть бути також отримані шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади в установленому законодавством порядку.
Після формування кандидатом заяви в електронній формі засобами Реєстру на неї разом з доданими у формі електронної копії оригіналу паперового документа кандидатом накладається кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та/або інших засобах ідентифікації.
Відповідальність за повноту, актуальність та достовірність зазначених у заяві відомостей несе кандидат.
9. Формування заяви засобами Реєстру припиняється, якщо зазначені в заяві відомості надані кандидатом не в повному обсязі та/або не відповідають вимогам арифметичного та формато-логічного контролю.
10. Кандидат може подати не більше однієї заяви.
Після формування заяви засобами Реєстру вона блокується з метою заборони редагування.
Заява надсилається засобами Реєстру на опрацювання Мінветеранів або місцевому органу (за наявності технічної можливості) та опрацьовується в порядку її надходження.
Мінветеранів після опрацювання поданих заяв надсилає їх засобами електронного документообігу місцевим органам або в інший доступний спосіб для подальшого опрацювання.
У разі коли кандидат з технічних причин або в інших випадках, визначених законодавством, не може долучити до своєї заяви необхідні документи засобами Реєстру, копії таких документів можуть бути подані в паперовій формі на офіційну адресу місцевого органу.
11. Відбір кандидатів на посаду фахівця із супроводу проводить комісія, утворена місцевим органом, із залученням до її складу керівника комунальної бюджетної установи (закладу) або комунального некомерційного підприємства.
У разі необхідності працевлаштування фахівців із супроводу в комунальній бюджетній установі (закладі) або на комунальному некомерційному підприємстві, засновником яких є Київська міська рада, відбір кандидатів на посаду фахівця із супроводу проводиться комісією, утвореною регіональним органом (для м. Києва), із залученням до її складу керівника таких установи (закладу) або підприємства.
Відбір передбачає проведення тестування за допомогою засобів програмного забезпечення Реєстру та співбесіду із залученням до її проведення психологів.
За умови рівних результатів проходження кандидатами відбору на посаду фахівця із супроводу перевага надається кандидату, який має статус ветерана війни або особи, яка має особливі заслуги перед Батьківщиною, або постраждалого учасника Революції Гідності, або члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни, або члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи загиблої (померлої) Захисниці України та перебуває на обліку в Реєстрі. Приналежність кандидата до однієї з категорій осіб, визначених цим абзацом, є додатковою, але не виключною перевагою. Головним пріоритетом під час відбору кандидатів на посаду фахівця із супроводу є їх професійні якості.
12. Організація підвищення кваліфікації фахівців із супроводу здійснюється відповідно до освітньої програми підвищення кваліфікації за напрямом "Організація роботи фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб".
Фахівці із супроводу зобов’язані один раз на три роки підвищувати свою кваліфікацію. Обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації установлюється в годинах та/або кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи за накопичувальною системою та не може бути менш як 150 годин протягом трьох років.
Оцінювання і визнання результатів навчання фахівців із супроводу, зокрема здобутих шляхом неформальної чи інформальної освіти, здійснюється кваліфікаційними центрами, акредитованими Національним агентством кваліфікацій.
13. Посадовими особами місцевого органу, регіонального органу (для м. Києва) забезпечується внесення до Реєстру (за наявності технічної можливості) інформації про:
результати проходження кандидатами відбору на посаду фахівця із супроводу (протягом п’яти робочих днів з дати проведення такого відбору);
працевлаштування на посаду фахівця із супроводу, професійну підготовку, підвищення кваліфікації, звільнення із займаної посади (протягом трьох робочих днів з дня отримання місцевим органом, регіональним органом (для м. Києва) відповідної інформації від комунальної бюджетної установи (закладу) або комунального некомерційного підприємства).
Комунальна бюджетна установа (заклад), комунальне некомерційне підприємство за наявності інформації, зазначеної в абзаці третьому цього пункту, невідкладно повідомляють про її наявність місцевому органу, регіональному органу (для м. Києва), але не пізніше ніж протягом трьох робочих днів.
14. Керівники комунальних бюджетних установ (закладів) та комунальних некомерційних підприємств здійснюють координацію діяльності та забезпечують контроль за належним виконанням посадових обов’язків фахівців із супроводу.
15. Фахівець із супроводу для забезпечення здійснення заходів з підтримки взаємодіє з центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, недержавними організаціями, іншими підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності.
16. Діяльність фахівця із супроводу може поширюватися на кілька територіальних громад відповідно до
Закону України "Про співробітництво територіальних громад".
17. Заходи з підтримки здійснюються фахівцями із супроводу шляхом забезпечення надання комплексної допомоги (комплексу дій) у різних сферах, зокрема сприяння організаційному вирішенню питань надання правової, соціальної, психологічної допомоги, публічних (електронних публічних), соціальних, медичних, реабілітаційних, освітніх та інших послуг, надання допомоги в оформленні документів щодо забезпечення житлом, земельними ділянками, з питань зайнятості, зокрема отримання грантової підтримки на розвиток підприємницьких ініціатив, надання допомоги з питань участі у спортивних змаганнях, у здійсненні заходів з фізкультурно-спортивної реабілітації. При цьому першочергово згідно з цим Порядком заходами з підтримки забезпечуються особи з інвалідністю внаслідок війни.
У разі звернення осіб з питань забезпечення соціальних гарантій, зокрема виплат державних соціальних допомог, надання соціальних послуг, фахівець із супроводу не пізніше ніж через три робочі дні звертається до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення/ветеранської політики обласної, Київської міської держадміністрації (військової адміністрації), районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради та/або органів Пенсійного фонду України, інших уповноважених органів, підприємств, установ, організацій та забезпечує подальший супровід з вирішення відповідного питання.
................Перейти до повного тексту