1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 14 лютого 2017 р. № 88
Київ
Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 863 від 15.11.2017 № 88 від 21.02.2018 № 129 від 27.02.2019 № 152 від 26.02.2020 № 477 від 17.05.2021 № 365 від 26.03.2022 № 396 від 09.04.2024 )
Відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що додаються.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 лютого 2017 р. № 88
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами (далі - субвенція).
2. Головним розпорядником субвенції є МОН.
Розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами є структурні підрозділи з питань освіти і науки місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, які визначаються рішенням відповідної місцевої ради про такий бюджет згідно із законодавством.
( Абзац другий пункту 2 в редакції Постанови КМ № 396 від 09.04.2024 )
3. Субвенція спрямовується на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в закладах дошкільної освіти (крім закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, будинків дитини, закладів дошкільної освіти (дитячих будинків) інтернатного типу), закладах загальної середньої освіти (крім спеціальних шкіл, санаторних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів), закладах професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності, а саме дітям сліпим та із зниженим зором, глухим та із зниженим слухом, з тяжкими порушеннями мовлення, із затримкою психічного розвитку, з порушеннями опорно-рухового апарату, з порушенням інтелектуального розвитку, із складними порушеннями розвитку (у тому числі з розладами аутичного спектру).
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 863 від 15.11.2017, № 129 від 27.02.2019 )
4. За рахунок субвенції здійснюється оплата таких видатків:
проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) (додаток 1), що визначені індивідуальною програмою розвитку, особам з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних класах (групах) закладів дошкільної та загальної середньої освіти, а також особам з особливими освітніми потребами, які у закладах професійної (професійно-технічної) освіти одночасно з набуттям кваліфікацій професійної (професійно-технічної) освіти здобувають загальну середню освіту;
( Абзац другий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 152 від 26.02.2020 )
придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, що дають змогу опанувати навчальну програму, для осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних класах (групах) закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти. На придбання таких засобів для осіб з особливими освітніми потребами, які зазначені в абзаці другому цього пункту, використовується не більш як 35 відсотків загального обсягу субвенції. За наявності у закладі декількох осіб з особливими освітніми потребами з однаковими порушеннями у разі потреби можлива закупівля спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для спільного користування. Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для осіб з особливими освітніми потребами затверджується наказом МОН.
( Абзац третій пункту 4 в редакції Постанови КМ № 152 від 26.02.2020 ) ( Абзац четвертий пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 152 від 26.02.2020 )
У разі необхідності закупівлі малоцінних необоротних матеріальних активів під час придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для осіб з особливими освітніми потребами та методичного, навчального, програмного забезпечення, предметів, матеріалів і обладнання для оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів кошти, визначені розподілом субвенції як видатки розвитку, можуть спрямовуватися на видатки споживання.
( Пункт 4 в редакції Постанови КМ № 129 від 27.02.2019 )
5. Обласні державні адміністрації (військові адміністрації) здійснюють розподіл субвенції та її залишків між обласним бюджетом, бюджетами територіальних громад у порядку, визначеному обласними державними адміністраціями (військовими адміністраціями), відповідно до кількості осіб з особливими освітніми потребами, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов, які здобувають освіту у відповідних закладах освіти, та з урахуванням потреб таких осіб.
Казначейство перераховує щомісяця до 10 числа субвенцію на рахунки обласних бюджетів та бюджету м. Києва, відкриті в органах Казначейства, згідно з розписом державного бюджету.
Органи Казначейства перераховують щомісяця до 25 числа на підставі платіжних документів, підготовлених обласними державними адміністраціями (військовими адміністраціями), кошти на рахунки бюджетів територіальних громад, відкриті в органах Казначейства.
Казначейство перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161), і Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого Мінфіном.
( Пункт 5 в редакції Постанови КМ № 396 від 09.04.2024 )
6. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок субвенції здійснюється в установленому законом порядку.
Попередня оплата товарів, робіт і послуг, що закуповуються за рахунок субвенції, здійснюється в порядку, передбаченому законодавством.
( Абзац другий пункту 6 в редакції Постанови КМ № 152 від 26.02.2020 )
Додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги) проводяться (надаються) фахівцями (із числа працівників закладу освіти та у разі потреби - додатково залученими фахівцями), з якими заклад освіти або відповідний орган управління освітою укладають цивільно-правові договори (додаток 3). Перелік фахівців, які можуть проводити (надавати) додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги), визначено у додатку 5.
( Абзац третій пункту 6 в редакції Постанов КМ № 863 від 15.11.2017, № 129 від 27.02.2019 )
Оплата праці зазначених фахівців за проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) здійснюється за ставками погодинної оплати праці працівників усіх галузей економіки за проведення навчальних занять у розмірах, передбачених для доцента або кандидата наук, які проводять навчальні заняття з учнями шкіл, установленими в додатку 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 36, ст. 1699; 2005 р., № 40, ст. 2544), підвищеними на 20 відсотків за роботу з особами з особливими освітніми потребами.
( Абзац четвертий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 863 від 15.11.2017; в редакції Постанови КМ № 129 від 27.02.2019 )
Тривалість групових або індивідуальних корекційно-розвиткових занять для осіб з особливими освітніми потребами визначена у Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 76, ст. 4774), та Порядку організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 51, ст. 1735). Скорочена тривалість корекційно-розвиткових занять, встановлена для учнів з особливими освітніми потребами, не є підставою для зменшення оплати за їх проведення. Оплата праці фахівців за кожне корекційно-розвиткове заняття здійснюється за ставками погодинної оплати праці, визначеними в абзаці четвертому цього пункту.
( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 863 від 15.11.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 88 від 21.02.2018, № 396 від 09.04.2024 )
Оплата за проведені (надані) додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги) здійснюється щомісяця на підставі актів приймання проведених (наданих) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) (додаток 4).
( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 863 від 15.11.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 129 від 27.02.2019 ) ( Пункт 7 виключено на підставі Постанови КМ № 152 від 26.02.2020 )

................
Перейти до повного тексту