- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 15 липня 2025 р. № 878
Київ
Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 р. № 1400 і від 2 лютого 2024 р. № 119
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 р.
№ 1400 "Про Єдину інформаційну систему обліку Національної програми інформатизації" (Офіційний вісник України, 2024 р., № 11, ст. 692) і від 2 лютого 2024 р.
№ 119 "Деякі питання Національної програми інформатизації" (Офіційний вісник України, 2024 р., № 18, ст. 1177) зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 49 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 липня 2025 р. № 878
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 р. № 1400 і від 2 лютого 2024 р. № 119
1) абзац другий пункту 1 викласти в такій редакції:
"Єдина система призначена для обробки, відправлення, передавання, одержання, зберігання та використання програм, завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації та матеріалів до них.";
2) абзаци другий і третій пункту 2 викласти в такій редакції:
"авторизований користувач - користувач Єдиної системи, якому відповідно до цього Положення надано доступ із використанням електронного кабінету до службової частини Єдиної системи;
електронний кабінет - індивідуальна персоналізована веб-сторінка Єдиної системи, яка забезпечує взаємодію авторизованого користувача з Єдиною системою;";
3) пункти 5 і 6 викласти в такій редакції:
"5. Основними завданнями Єдиної системи є:
1) забезпечення автоматизації та цифровізації формування та виконання Національної програми інформатизації;
2) інформаційна підтримка діяльності користувачів Єдиної системи під час формування та виконання Національної програми інформатизації;
3) здійснення моніторингу та проведення оцінки результатів формування та виконання Національної програми інформатизації.
6. Єдина система виконує такі основні функції:
1) обробка, систематизація та узагальнення інформації, перетворення її до машинозчитуваного формату, забезпечення роботи Єдиної системи та створення проектів документів, аналітичних звітів;
2) автоматизація та верифікація процесів інформаційної діяльності користувачів Єдиної системи в інтерактивному режимі реального часу;
3) забезпечення взаємодії між користувачами Єдиної системи;
4) розмежування та контроль доступу до інформації, що міститься в Єдиній системі;
5) забезпечення подання суб’єктами Єдиної системи визначеної законодавством інформації (відомостей) під час формування та виконання Національної програми інформатизації;
6) отримання інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, яка необхідна для формування та виконання Національної програми інформатизації;
7) забезпечення резервного копіювання, логування, зберігання та захисту інформації, що міститься в Єдиній системі.";
4) пункти 8-11 викласти в такій редакції:
"8. Доступ до службової частини Єдиної системи здійснюється авторизованими користувачами відповідно до своїх завдань і повноважень через електронні кабінети після проходження ними електронної ідентифікації та автентифікації з використанням засобів електронної ідентифікації, що відповідають вимогам законодавства, зокрема із застосуванням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Електронна ідентифікація та автентифікація авторизованих користувачів здійснюється щоразу перед початком роботи в електронному кабінеті.
Службова частина Єдиної системи надає авторизованим користувачам такі можливості:
формування та подання матеріалів щодо завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації для їх погодження генеральним замовником;
проведення наукової та науково-технічної експертизи завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації, надсилання запитів на отримання додаткових матеріалів, необхідних для проведення такої експертизи; подання організатором експертизи експертного висновку за її результатами;
розгляд завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації та експертних висновків до них науково-технічною (експертною) радою Національної програми інформатизації;
формування результатів розгляду генеральним замовником завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації;
формування переліку завдань і проектів Національної програми інформатизації, їх замовників та визначення обсягу фінансування на відповідний бюджетний період у межах коштів, передбачених на виконання Національної програми інформатизації;
формування завдань, проектів, робіт з інформатизації, що потребують надання замовникам ресурсної підтримки для виконання програм, проектів, робіт з інформатизації, фінансування яких на відповідний бюджетний період не передбачено;
проведення моніторингу та оцінки результативності виконання Національної програми інформатизації;
формування звіту про стан інформатизації та виконання галузевих, регіональних програм, проектів, робіт з інформатизації; програм, проектів, робіт з інформатизації органів місцевого самоврядування; завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації за попередній рік.
9. Доступ до відкритої частини Єдиної системи здійснюється без ідентифікації користувача.
Інформація, що міститься у відкритій частині Єдиної системи, є відкритою з можливістю безоплатного та цілодобового доступу і копіювання.
Обсяг і структура даних, якими обмінюються суб’єкти електронної взаємодії через програмні інтерфейси електронних інформаційних ресурсів (сервіси), визначаються договорами про інформаційну взаємодію, укладеними відповідно до
Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 "Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2021 р., № 52, ст. 3216; 2023 р., № 11, ст. 721).
У разі відсутності технічної можливості для передачі даних засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" електронна інформаційна взаємодія може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням вимог законодавства у сфері захисту інформації.
11. Відповідно до завдань Єдина система має такі функціональні можливості:
1) реєстрація авторизованих користувачів в Єдиній системі та створення електронних кабінетів;
2) забезпечення електронної ідентифікації та автентифікації авторизованих користувачів із використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису;
3) подання, приймання, збір, зберігання, обробка, використання, захист, облік, пошук, узагальнення матеріалів щодо завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації у службовій частині Єдиної системи;
4) автоматизація розрахунків очікуваної вартості товару, роботи чи послуги під час підготовки публічних закупівель у сфері інформатизації;
5) отримання інформації з державних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем;
6) проведення автоматичної перевірки повноти заповнення форм (полів) документів, які створюються в електронній формі засобами Єдиної системи;
7) опрацювання матеріалів щодо завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації під час проведення їх експертизи організатором експертизи, розгляду науково-технічною (експертною) радою Національної програми інформатизації та генеральним замовником, оприлюднення відповідних рішень за результатами їх експертизи та розгляду;
8) моніторинг стану проходження програми, завдання, проекту, робіт з інформатизації за результатами їх експертизи, результатами розгляду науково-технічною (експертною) радою Національної програми інформатизації та генеральним замовником;
9) надсилання повідомлень авторизованим користувачам;
10) автоматичне інформування авторизованих користувачів замовників завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації в їх електронних кабінетах про зміну стану проходження програми, завдання, проекту, роботи з інформатизації, необхідність уточнення даних, подання додаткових матеріалів і звітів;
11) розмежування та контроль доступу до даних службової частини Єдиної системи згідно з повноваженнями авторизованих користувачів;
12) забезпечення зв’язку між службовою та відкритою частинами Єдиної системи для відображення за окремими показниками у відкритій частині Єдиної системи даних про стан формування та виконання Національної програми інформатизації;
13) проведення генеральним замовником моніторингу та оцінки результативності виконання Національної програми інформатизації;
14) інтеграція державних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем користувачів Єдиної системи та суб’єктів взаємодії до Єдиної системи;
15) формування проекту рішення генерального замовника щодо погодження завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації за результатами експертизи;
16) перегляд у відкритій частині Єдиної системи відомостей про формування та виконання завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, зокрема на інтерфейсі інформаційної панелі;
17) застосування інтерфейсів, що відповідають ДСТУ EN 301 549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) "Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ";
18) моніторинг відвідувань користувачів Єдиної системи, блокування несанкціонованих дій щодо захищених ресурсів та автоматичне інформування технічного адміністратора Єдиної системи про вчинення таких дій;
19) інші функціональні можливості, необхідні для виконання завдань Єдиної системи.";
5) абзац п’ятий підпункту 1 пункту 14 виключити;
6) у пункті 17:
в абзаці першому слова "створення, модернізації, розвитку" замінити словами "створення (модернізації, модифікації, розвитку)";
підпункт 5 викласти в такій редакції:
"5) розмежування доступу користувачів до Єдиної системи;";
підпункт 11 викласти в такій редакції:
"11) надання користувачам інформаційної підтримки щодо користування Єдиною системою, зокрема з урахуванням потреб осіб з інвалідністю;";
7) пункти 19 і 20 викласти в такій редакції:
"19. Формування переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню та оновленню у формі відкритих даних із Єдиної системи, здійснюється з урахуванням обмежень щодо їх оприлюднення відповідно до вимог
Закону України "Про захист персональних даних".
Публічна інформація з Єдиної системи у формі відкритих даних підлягає оприлюдненню відповідно до вимог
Закону України "Про доступ до публічної інформації".
20. Строки зберігання інформації, порядок видалення та знищення інформації в Єдиній системі визначаються власником Єдиної системи.".
2. У постанові Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2024 р.
№ 119:
у пункті 6:
абзац перший викласти в такій редакції:
"6. Під час формування Національної програми інформатизації замовники/уповноважені особи замовників (працівник замовника, який за рішенням замовника забезпечує організацію та проведення процедур, передбачених законодавством під час формування та виконання Національної програми інформатизації, є авторизованим користувачем Єдиної інформаційної системи обліку Національної програми інформатизації та вносить до неї необхідну інформацію) вносять до Єдиної інформаційної системи обліку Національної програми інформатизації пропозиції щодо завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації.";
після абзацу першого доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
"Такі пропозиції вносяться не пізніше ніж у двотижневий строк з дня набрання чинності законом про Державний бюджет України щодо завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації на відповідний рік за рахунок видатків державного бюджету за бюджетними програмами замовника та інших джерел, не заборонених законодавством.".
У зв’язку з цим абзаци другий і третій вважати відповідно абзацами третім і четвертим;
в абзаці третьому слово "наданих" замінити словом "внесених";
пункти 7-9 викласти в такій редакції:
"7. Окремі завдання, проекти, роботи з інформатизації Національної програми інформатизації, що виконуються за рахунок видатків за бюджетною програмою Національної програми інформатизації генерального замовника, формуються за пропозиціями замовників як такі, що потребують надання ресурсної підтримки замовникам для їх виконання і для яких не передбачено фінансування на відповідний бюджетний рік (далі - окремі завдання, проекти, роботи з інформатизації).
Окремі завдання, проекти, роботи з інформатизації спрямовуються на створення (модернізацію, модифікацію, розвиток) інформаційних (автоматизованих) систем та/або інформаційно-комунікаційних систем.
Для формування окремих завдань, проектів, робіт з інформатизації замовники, визначені пунктами 1 і 2 частини другої
статті 4 Закону України "Про Національну програму інформатизації", з урахуванням методики визначення належності бюджетних програм, завдань, проектів, робіт до сфери інформатизації, затвердженої генеральним замовником, не пізніше 15 лютого року, що передує плановому бюджетному періоду, подають на розгляд керівника Національної програми інформатизації:
пропозиції до окремих завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації за формою згідно з додатком 2;
обґрунтування потреби в наданні ресурсної підтримки окремого завдання, проекту, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації за формою згідно з додатком 3;
погодження Адміністрації Держспецзв’язку, надане в порядку, визначеному пунктом 9 цього Положення.
У разі внесення змін до поданих документів замовники не пізніше 15 липня року, що передує плановому бюджетному періоду, подають керівникові Національної програми інформатизації оновлену інформацію, визначену абзацами четвертим - шостим цього пункту.
У разі затвердження в законі про Державний бюджет України видатків на відповідний рік за бюджетною програмою Національної програми інформатизації замовники не пізніше ніж у п’ятиденний строк із дня набрання чинності законом про Державний бюджет України подають керівникові Національної програми інформатизації уточнену інформацію (за наявності змін) про окремі завдання, проекти, роботи з інформатизації на відповідний рік, визначену в абзацах четвертому - шостому цього пункту.
У разі коли замовником є Адміністрація Держспецзв’язку, на розгляд керівника Національної програми інформатизації подаються документи, передбачені абзацами четвертим і п’ятим цього пункту.
Керівник Національної програми інформатизації організовує узагальнення пропозицій до окремих завдань, проектів, робіт з інформатизації та уточнень до них, забезпечує проведення їх експертизи та розгляд науково-технічною (експертною) радою Національної програми інформатизації, а також організовує відбір таких завдань, проектів, робіт.
Відбір окремих завдань, проектів, робіт з інформатизації під час формування Національної програми інформатизації проводиться за участю науково-технічної (експертної) ради Національної програми інформатизації, утвореної генеральним замовником.
За результатами відбору керівник Національної програми інформатизації подає генеральному замовнику пропозиції до формування переліку окремих завдань, проектів, робіт з інформатизації та визначених обсягів їх фінансування в межах видатків, передбачених на виконання бюджетної програми Національної програми інформатизації на відповідний рік.
Генеральний замовник щороку не пізніше ніж у строк 45 календарних днів з дня набрання чинності законом про Державний бюджет України подає Кабінетові Міністрів України перелік окремих завдань, проектів, робіт з інформатизації.
Виконання окремих завдань, проектів, робіт з інформатизації здійснюється в загальному порядку.
8. Під час виконання завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, що виконуються за рахунок бюджетних коштів та/або спрямовані на виконання функцій держави чи органу місцевого самоврядування, замовники беруть бюджетні та/або фінансові зобов’язання та здійснюють платежі за завданнями, проектами, роботами з інформатизації Національної програми інформатизації після їх погодження з генеральним замовником.
У разі коли замовником завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації є генеральний замовник, таке погодження не здійснюється.
Погодження завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень, здійснюється генеральним замовником за результатами експертизи, проведеної відповідно до Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2024 р. № 119 "Деякі питання Національної програми інформатизації" (Офіційний вісник України, 2024 р., № 18, ст. 1177).
Погодження завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації вартістю меншою, ніж визначена в абзаці третьому цього пункту, здійснюється шляхом повідомлення генеральному замовнику про укладений договір про закупівлю товарів, робіт і послуг між замовником та виконавцем завдання, проекту, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації. У разі коли протягом трьох календарних днів з дня отримання матеріалів генеральний замовник не повідомив замовнику про організацію проведення їх експертизи шляхом надсилання листа в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису, подані завдання, проекти, роботи з інформатизації вважаються погодженими генеральним замовником за принципом мовчазної згоди.
................Перейти до повного тексту