1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 листопада 2016 р. № 878
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 134 від 24.02.2021 )
Про затвердження Порядку залучення радників у процесі приватизації об’єктів державної власності
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 392 від 10.05.2018 № 916 від 06.11.2019 )
Відповідно до частини другої статті 19 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" Кабінет Міністрів України постановляє:
( Вступна частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 392 від 10.05.2018 )
Затвердити Порядок залучення радників у процесі приватизації об’єктів державної власності, що додається.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 25


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 листопада 2016 р. № 878
ПОРЯДОК
залучення радників у процесі приватизації об’єктів державної власності
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм залучення та критерії відбору радників у процесі приватизації об’єктів великої приватизації для надання послуг з підготовки до приватизації та продажу таких об’єктів.
Залучення радників до підготовки та продажу об’єктів великої приватизації, що перебувають у комунальній власності, може здійснюватися на методологічних засадах, як і для об’єктів, що перебувають у державній власності.
( Пункт 1 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 392 від 10.05.2018 )
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 392 від 10.05.2018 )
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) договір про надання послуг радника - письмовий документ, яким визначаються зобов’язання сторін щодо підготовки, організації та проведення продажу об’єкта приватизації, порядок та строки оплати послуг радника, що укладений між Фондом та переможцем конкурсу, а в разі коли послуги радника фінансуються міжнародною організацією, - між Фондом, переможцем конкурсу і такою міжнародною організацією.
2) конкурс з відбору радника (далі - конкурс) - визначення на конкурсних засадах радника для надання послуг з підготовки до приватизації та продажу об’єкта державної власності;
3) конкурсна документація - заява про участь у конкурсі, конкурсна пропозиція, підтвердні документи та істотні умови для включення до договору про надання послуг радника, які подаються претендентом відповідно до вимог, зазначених в інформаційному повідомленні про конкурс;
4) конкурсна комісія - тимчасово діючий допоміжний орган, утворений Фондом державного майна (далі - Фонд) для організації та проведення конкурсів;
5) підприємство - суб’єкт господарювання, єдиний майновий комплекс або пакет акцій якого підлягає приватизації;
6) претендент - фізична або юридична особа (резидент або нерезидент), яка виявила бажання взяти участь у конкурсі і подала Фондові конкурсну документацію;
7) радник - особа, яка за договором з органом приватизації бере на себе зобов’язання щодо надання послуг у процесі приватизації об’єктів державної і комунальної власності, у тому числі пошуку потенційних покупців об’єктів приватизації, з визначенням стартової ціни об’єктів великої приватизації;
( Підпункт 7 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 392 від 10.05.2018 )
8) учасник конкурсу - претендент, допущений до участі у другому етапі конкурсу;
3. Радники залучаються з дотриманням принципів конкурентності, рівноправності, загальнодоступності, гласності, прозорості та незалежності членів комісії.
Радниками не можуть бути особи, визначені частиною другою статті 8 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна". Радники, залучені для підготовки об’єкта до приватизації, не можуть бути покупцями такого об’єкта.
( Абзац другий пункту 3 в редакції Постанови КМ № 392 від 10.05.2018 )
4. Основними завданнями радників є:
збір інформації та проведення аналізу економічних, технічних та фінансових показників діяльності підприємства;
забезпечення приведення основних показників бухгалтерської звітності підприємства у відповідність із стандартами бухгалтерського обліку;
забезпечення проведення аудиту;
підготовка фінансової моделі та визначення інвестиційної привабливості підприємства, можливих шляхів її підвищення, шляхів реструктуризації кредиторської заборгованості, рекомендацій щодо встановлення основних цін і тарифів на продукцію та послуги, маркетингової політики, інших заходів;
( Абзац п'ятий пункту 4 в редакції Постанови КМ № 392 від 10.05.2018 )
визначення стартової ціни та підготовка інформаційного пакета щодо об’єкта приватизації;
( Абзац шостий пункту 4 в редакції Постанови КМ № 392 від 10.05.2018 )
підготовка документації про підприємство згідно з вимогами законодавства про захист економічної конкуренції та про екологічний аудит;
( Абзац сьомий пункту 4 в редакції Постанови КМ № 392 від 10.05.2018 )
здійснення заходів щодо пошуку потенційного інвестора.
Договором про надання послуг радника можуть встановлюватися додаткові завдання.
5. Критеріями, за якими здійснюється конкурсний відбір радників, є:
1) наявність досвіду у претендента у виконанні аналогічних завдань;
2) наявність у претендента представництва та можливості залучення інших консультантів;
3) рівень компетентності (кваліфікація, досвід, знання та навички);
4) ефективність запропонованої претендентом методики підготовки до продажу, стратегії продажу, рівень матеріально-технічного забезпечення та організації проекту;
5) запропоновані претендентом строки підготовки до продажу та продажу об’єкта приватизації.
6. Оплата послуг радників здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим відповідно до частини третьої статті 19 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна", за рахунок коштів державного бюджету та/або міжнародних організацій.
( Абзац перший пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 392 від 10.05.2018 )
У разі оплати послуг радника за рахунок коштів державного бюджету така оплата здійснюється в межах бюджетних призначень, передбачених державним бюджетом на виконання заходів, пов’язаних з проведенням приватизації державного майна. За умови повного виконання радником умов договору про надання послуг, укладеного з радником, частина розміру винагороди у фіксованому розмірі становить не більше 0,5 відсотка вартості активів підприємства у розмірі частин, що належать державі згідно з даними фінансової звітності за останній звітний рік, у разі продажу об’єкта приватизації розмір змінної частини винагороди раднику становить не більше 2 відсотків вартості проданого об’єкта приватизації.
( Абзац другий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 392 від 10.05.2018 )
У разі оплати послуг радника за рахунок коштів міжнародних організацій конкурс з відбору радників проводиться за процедурою, встановленою відповідною міжнародною організацією з урахуванням особливостей, установлених розділом "Особливості залучення радників, послуги яких фінансуються міжнародними організаціями" цього Порядку.
7. Конкурс проводиться конкурсною комісією, утвореною Фондом у складі п’яти осіб, до якої входять представники Фонду, Мінекономіки та Мінфіну, за наявності не менш як двох претендентів. Склад конкурсної комісії, зміни до її складу затверджуються наказами Фонду.
( Абзац перший пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 916 від 06.11.2019 )
Мінекономіки та Мінфін у десятиденний строк з моменту одержання запиту Фонду щодо утворення конкурсної комісії делегують до складу конкурсної комісії своїх представників.
( Абзац другий пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 916 від 06.11.2019 )
До роботи конкурсної комісії Фондом можуть залучатися представники інших центральних органів виконавчої влади, представники підприємства, консультанти, фахівці та експерти з правом дорадчого голосу.
8. Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності конкурсної комісії здійснюється Фондом.
9. Засідання конкурсної комісії є правоможним за умови участі в ньому не менш як двох третин складу членів комісії.
10. До компетенції конкурсної комісії належать такі питання:
затвердження інформаційного повідомлення про проведення конкурсу (далі - інформаційне повідомлення);
встановлення максимальних строків підготовки радником об’єкта приватизації до продажу;
визначення додаткових завдань з огляду на особливості об’єкта приватизації, крім завдань, що визначені пунктом 4 цього Порядку;
здійснення розгляду поданої претендентами конкурсної документації;
визнання претендентів учасниками конкурсу за результатами розгляду підтвердних документів;
проведення експертної оцінки конкурсних пропозицій учасників відповідно до критеріїв, визначених пунктом 5 цього Порядку, з урахуванням поданої учасником конкурсу інформації та публічної інформації;
визначення найкращої пропозиції і розподілу місць серед учасників;
визначення переможця конкурсного відбору;
ведення протоколів усіх засідань комісії та подання їх Фонду;
прийняття рішення про визнання конкурсу таким, що не відбувся;
затвердження проекту договору про надання послуг радника.
( Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 392 від 10.05.2018 )
11. Порядок роботи конкурсної комісії встановлюється Фондом.
Підготовка до проведення конкурсу
12. Протягом десяти робочих днів з дати прийняття державним органом приватизації рішення про приватизацію об’єкта великої приватизації утворюється конкурсна комісія. Конкурсна комісія проводить засідання, на якому розглядаються такі питання:
( Абзац перший пункту 12 в редакції Постанови КМ № 392 від 10.05.2018 )
визначення дати, часу і місця проведення конкурсу (в тому числі першого і другого етапу);
установлення максимальних строків підготовки радником об’єкта приватизації до продажу;
визначення основної мети, завдань і переліку послуг радника;
встановлення строку і порядку подання заяви про участь у конкурсі;
формування переліку документів, які подаються для участі в конкурсі;
затвердження інформаційного повідомлення.
Протокол засідання конкурсної комісії протягом трьох робочих днів подається Фонду разом із затвердженим інформаційним повідомленням. Фонд забезпечує публікацію отриманого інформаційного повідомлення у газеті "Відомості приватизації" не пізніше ніж за 30 календарних днів до дати проведення конкурсу та розміщує його на офіційному веб-сайті Фонду. Інформація про проведення конкурсу додатково може бути оприлюднена в інших засобах масової інформації.
13. В інформаційному повідомленні зазначаються:
підстава проведення конкурсу та порядок його проведення;
назва конкурсу;
інформація про об’єкт приватизації;
основна мета, завдання і перелік послуг радника, в тому числі максимальні строки підготовки об’єкта приватизації до продажу;
строк і порядок подання конкурсної документації;
перелік документів, які подаються для участі в конкурсі;
адреса електронної пошти для отримання кореспонденції;
відомості про мову, якою проводиться конкурс;
дата, час і місце проведення конкурсу (в тому числі першого і другого етапу);
номери телефонів для довідок.
14. Претенденти подають Фонду таку конкурсну документацію:
заяву про участь у конкурсі за встановленою Фондом формою;
підтвердні документи;
конкурсну пропозицію;
істотні умови для включення до договору про надання послуг радника.
Складені іноземною мовою документи, що містяться у конкурсній документації, повинні бути перекладені та у передбачених законодавством випадках легалізовані в установленому порядку.
Заява про участь у конкурсі попередньо може подаватися на електронну адресу, зазначену в інформаційному повідомленні.
Підтвердні документи та конкурсна пропозиція подаються в окремих запечатаних непрозорих конвертах із зазначенням назви конкурсу та написами "Підтвердні документи" та "Конкурсна пропозиція" відповідно.
15. Підтвердними документами є:
засвідчена у належний спосіб копія документа про підтвердження повноважень особи, яка підписала заяву про участь у конкурсі (у разі підписання заяви уповноваженим представником);
копія документа, що посвідчує особу (для фізичних осіб);
засвідчені в установленому порядку та легалізовані у передбачених законодавством випадках копії установчих документів (для юридичних осіб - нерезидентів);
інформація про наявність досвіду виконання аналогічних завдань;
інформація про відповідність критеріям, визначеним пунктом 5 цього Порядку (наявність матеріально-технічної бази; працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; досвіду виконання аналогічних договорів; фінансової спроможності тощо);
витяг із торговельного, банківського, судового реєстру або іншого офіційного документа, що підтверджує реєстрацію іноземної юридичної особи в країні, в якій зареєстровано головний офіс такої юридичної особи, та містить інформацію про місцезнаходження такої особи, склад учасників (акціонерів), керівника (для юридичних осіб - нерезидентів);
для юридичних осіб - документи про розподіл статутного капіталу серед його акціонерів (учасників), засновників, відомості про всіх юридичних та фізичних осіб, які прямо або опосередковано здійснюють контроль над учасником конкурсу, в тому числі фізичних осіб - кінцевих бенефіціарних власників (контролерів).
Конкурсна комісія розглядає підтвердні документи, а також може взяти до уваги інші документи, які учасник конкурсу подасть конкурсній комісії для розгляду, іншу публічну інформацію, в тому числі рейтингові таблиці інвестиційних радників у міжнародних аналітичних агентствах, прес-релізи, аналітичні звіти.
16. Конкурсна пропозиція повинна містити очікувані результати діяльності радників, основні етапи та строки виконання робіт, форму звітності перед Фондом, пропозиції щодо оплати послуг радника та джерел фінансування таких послуг, які беруться до уваги конкурсною комісією під час визначення переможця конкурсу.

................
Перейти до повного тексту