- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 9 жовтня 2019 р. № 874 Київ |
Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 950 і від 31 травня 2017 р. № 512
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України
від 18 липня 2007 р. № 950 "Про затвердження Регламенту Кабінету Міністрів України" (Офіційний вісник України, 2007 р., № 54, ст. 2180; 2011 р., № 88, ст. 3199; 2012 р., № 56, ст. 2238, № 89, ст. 3606; 2013 р., № 35, ст. 1238; 2014 р., № 24, ст. 735, № 77, ст. 2196; 2016 р., № 9, ст. 415, № 18, ст. 721, № 21, ст. 829, № 38, ст. 1459, № 52, ст. 1823, № 65, ст. 2192; 2017 р., № 34, ст. 1094, № 59, ст. 1775, № 69, ст. 2073; 2018 р., № 37, ст. 1290, № 96, ст. 3173; 2019 р., № 11, ст. 375, № 12, ст. 415, № 13, ст. 473, № 43, ст. 1503) і
від 31 травня 2017 р. № 512 "Про порядок здійснення перекладу на українську мову актів Європейського Союзу acquis communautaire" (Офіційний вісник України, 2017 р., № 59, ст. 1775; 2019 р., № 27, ст. 951) зміни, що додаються.
2. Міністерству юстиції у двотижневий строк підготувати та внести в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо внесення змін до актів Кабінету Міністрів України, що випливають з цієї постанови.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім абзацу п’ятогопідпункту 15, абзацу другого підпункту 19, підпунктів 20 і21, абзаців тринадцятого та чотирнадцятого підпункту 24 пункту 1 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р.
№ 950 і від 31 травня 2017 р.
№ 512, затверджених цією постановою, які набирають чинності у місячний строк з дня опублікування цієї постанови.
Прем'єр-міністр України |
О.ГОНЧАРУК |
Інд. 81 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 жовтня 2019 р. № 874
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 950 і від 31 травня 2017 р. № 512
1) у пункті 1 § 4:
в абзаці першому слова "проект Основних напрямів бюджетної політики" замінити словами "Бюджетну декларацію";
абзаци другий - п’ятий виключити;
" § 5-1. Планування діяльності
1. Кабінет Міністрів забезпечує планування своєї нормотворчої діяльності з розроблення проектів концепцій реалізації державної політики у відповідній сфері, концепцій державних цільових програм та концепцій законів, проектів нормативно-правових актів.
З цією метою Секретаріат Кабінету Міністрів формує план-графік підготовки зазначених проектів актів (далі - план-графік).
2. План-графік формується відповідно до пропозицій центральних органів виконавчої влади, інших суб’єктів, зазначених у пункті 1 § 48 цього Регламенту.
Пропозиції до плану-графіка готуються на основі завдань, встановлених законами України, міжнародно-правовими зобов’язаннями України, актами Кабінету Міністрів, протокольними рішеннями Кабінету Міністрів та дорученнями Прем’єр-міністра.
Пропозиції до плану-графіка щодо розроблення проекту акта в ініціативному порядку повинні містити обґрунтовані підстави для його розроблення.
3. Пропозиції до плану-графіка готуються за формою, розробленою Секретаріатом Кабінету Міністрів, та містять, зокрема, таку інформацію:
назва проекту акта та підстава для його розроблення;
суть проекту акта;
обґрунтування необхідності прийняття акта (до проекту акта, який пропонується розробити в ініціативному порядку);
відповідальний структурний підрозділ;
орієнтовний строк проведення консультацій із заінтересованими сторонами (у разі необхідності проведення таких консультацій);
орієнтовний строк надсилання проекту акта на погодження із заінтересованими органами;
строк внесення до Кабінету Міністрів.
4. Секретаріат Кабінету Міністрів забезпечує постійне оновлення плану-графіка на підставі пропозицій суб’єктів внесення проектів актів на розгляд Кабінету Міністрів, які надсилаються Секретаріату Кабінету Міністрів з урахуванням нових завдань, встановлених законами України, міжнародно-правовими зобов’язаннями України, актами Кабінету Міністрів, протокольними рішеннями Кабінету Міністрів та дорученнями Прем’єр-міністра.";
3) у першому реченні абзацу другого пункту 3 § 6 слова "Державного секретаря Кабінету Міністрів" замінити словами "Державного секретаря Кабінету Міністрів України (далі - Державний секретар Кабінету Міністрів)";
4) пункт 5-1 § 12 виключити;
"§ 12-1. Нарада державних секретарів
1. Для координації роботи з підготовки проектів концепцій реалізації державної політики у відповідній сфері, концепцій державних цільових програм та концепцій законів, а також проектів законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів, підвищення їх якості Державний секретар Кабінету Міністрів проводить наради за участю державних секретарів міністерств.
2. На нараді державних секретарів, зокрема:
1) заслуховується інформація державних секретарів міністерств:
про початок роботи над проектами концепцій реалізації державної політики у відповідній сфері, концепцій державних цільових програм та концепцій законів, проектами законів та інших нормативно-правових актів і включення їх до плану-графіка;
про проекти актів, які підготовлено для надсилання на погодження заінтересованим органам, перелік центральних органів виконавчої влади, яким буде надіслано відповідні проекти актів, та строки їх погодження;
2) розглядаються зауваження Мін’юсту за результатами правової експертизи проектів актів, а також Секретаріату Кабінету Міністрів щодо відповідності проектів актів законодавству, Програмі діяльності Кабінету Міністрів, іншим стратегічним та програмним документам, зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, у тому числі міжнародно-правовим, та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, вимогам нормопроектувальної техніки;
3) виробляються пропозиції щодо підвищення якості проектів актів, що готуються для розгляду Кабінетом Міністрів, та їх доопрацювання з метою усунення виявлених невідповідностей.
3. На нараду державних секретарів можуть запрошуватися в разі потреби посадові особи, участь яких необхідна для обговорення питань порядку денного наради.
4. За результатами наради Секретаріат Кабінету Міністрів складає протокол, який підписується Державним секретарем Кабінету Міністрів та надсилається учасникам наради.
5. Наради державних секретарів проводяться в міру потреби.
6. Для організаційно-технічного забезпечення проведення нарад визначається відповідальна особа з числа працівників Секретаріату Кабінету Міністрів.";
6) пункт 5 § 14 виключити;
7) у § 28-1:
у пункті 1 слова ", попереднього розгляду проектів нормативно-правових актів, основних напрямів" замінити словами "шляхом вироблення узгодженої позиції щодо проектів нормативно-правових актів, концепцій";
у пункті 2:
підпункт 1 викласти в такій редакції:
"1) врегульовує розбіжності щодо проектів концепцій реалізації державної політики у відповідній сфері, концепцій державних цільових програм та концепцій законів, а також проектів законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів, стосовно яких:
заінтересованими органами виявлено потенційний негативний вплив реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін у сферах, віднесених до їх компетенції, висловлено інші зауваження щодо суті проекту акта, зокрема стосовно обставин (ризиків та обмежень), які створюють значні перешкоди щодо реалізації державної політики у сферах, віднесених до їх компетенції;
Секретаріатом Кабінету Міністрів висловлено зауваження щодо суті проекту акта;";
підпункт 2 виключити;
у підпункті 3 слова "висновки та" виключити;
доповнити параграф пунктом 7 такого змісту:
"7. За рішенням Прем’єр-міністра питання врегулювання розбіжностей щодо проектів, зазначених у пункті 2 цього параграфа, може бути розглянуто на нараді під головуванням Прем’єр-міністра або за його дорученням на нараді під головуванням Першого віце-прем’єр-міністра чи віце-прем’єр-міністра.";
8) пункт 2 § 28-3 викласти в такій редакції:
"2. Рішення урядового комітету приймаються відповідно до пунктів 2-4 § 55 цього Регламенту.";
9) у § 28-6:
в абзаці першому пункту 5 слова "які висловили до нього зауваження і пропозиції" замінити словами "якими виявлено потенційний негативний вплив реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін у сферах, віднесених до їх компетенції, або висловлено інші зауваження щодо суті проекту акта, зокрема стосовно обставин (ризиків та обмежень), які створюють значні перешкоди щодо реалізації державної політики у сферах, віднесених до їх компетенції";
у пункті 8 слова "експертного" і "шляхом голосування" виключити;
10) у § 33:
абзац другий пункту 3 викласти в такій редакції:
"Головним розробником проектів актів Кабінету Міністрів з питань, пов’язаних із здійсненням Кабінетом Міністрів повноважень суб’єкта управління або загальних зборів АТ "Українська залізниця", є Мінінфраструктури, інших суб’єктів господарювання державного сектору економіки - Мінекономіки, а проектів актів з питань управління державними банками - Мінфін.";
пункт 5 після абзацу першого доповнити новими абзацами такого змісту:
"Мінфін під час погодження проекту акта опрацьовує підготовлені розробником фінансово-економічні розрахунки впливу реалізації акта на надходження та витрати державного та/або місцевого бюджетів. За результатами розгляду Мінфін оформляє висновок за встановленою ним формою.
Мінекономіки під час погодження проекту акта опрацьовує його на предмет впливу реалізації акта на такі показники економічного і соціального розвитку:
валовий внутрішній продукт;
індекс споживчих цін;
рівень зайнятості;
рівень безробіття;
експорт;
валове нагромадження основного капіталу.
За результатами опрацювання Мінекономіки оформляє висновок за встановленою ним формою.".
У зв’язку з цим абзаци другий - п’ятий вважати відповідно абзацами одинадцятим - чотирнадцятим;
11) у § 34:
у пункті 1 слова "аналізує стан справ у відповідній сфері правового регулювання, причини, які зумовлюють необхідність підготовки проекту" замінити словами "вивчає стан справ у відповідній сфері, визначає проблему, яка потребує розв’язання, аналізує причини її виникнення, визначає цілі та обирає шляхи їх досягнення, визначає перелік заінтересованих сторін та прогнозує вплив реалізації акта на їх ключові інтереси";
доповнити параграф пунктом 4 такого змісту:
"4. Якщо реалізація акта, проект якого розробляється, матиме вплив на ключові інтереси заінтересованих сторін, розробник готує прогноз такого впливу.
Прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін в обов’язковому порядку готується до проекту постанови Кабінету Міністрів, яким передбачається нормативно-правове врегулювання суспільних відносин та який стосується прав і обов’язків суспільних груп, об’єднаних спільним інтересом.
Прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін не готується до проектів актів організаційно-розпорядчого характеру.";
13) параграф 36 викласти в такій редакції:
"§ 36. Опрацювання на відповідність європейським стандартам у сфері дотримання прав людини
Під час розроблення проекту постанови Кабінету Міністрів, а також проекту розпорядження Кабінету Міністрів про схвалення концепції реалізації державної політики у відповідній сфері, концепції державної цільової програми та концепції закону, що зачіпає права та свободи, гарантовані
Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, розробник забезпечує врахування положень зазначеної Конвенції та практики Європейського суду з прав людини і зазначає про це у пояснювальній записці до проекту акта.";
14) параграф 36-1 виключити;
15) у § 37:
у пункті 1:
абзац перший викласти в такій редакції:
"1. Розробник надсилає заінтересованому органу проект акта Кабінету Міністрів, завізований керівником органу, який є розробником, разом з пояснювальною запискою, до якої у випадках, визначених пунктом 4 § 34 цього Регламенту, додається прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін, висновками про проведення антидискримінаційної та гендерно-правової експертизи, а також порівняльною таблицею (якщо проектом акта передбачено внесення змін до інших актів Кабінету Міністрів).";
в абзацах першому та третьому слова ", висновками про проведення антидискримінаційної та гендерно-правової експертизи" виключити;
у пункті 2 слова і цифри "за зверненням розробника у строк, встановлений § 38 цього Регламенту" замінити словами і цифрами "у строк, встановлений розробником відповідно до § 38 цього Регламенту";
пункт 3 викласти в такій редакції:
"3. Свою позицію щодо проекту акта Кабінету Міністрів керівник заінтересованого органу доводить до відома розробника шляхом надсилання листа за своїм підписом.
Зауваження надаються виключно з тих питань, що належать до компетенції заінтересованого органу та стосуються суті проекту акта, зокрема виявлених обставин (ризиків та обмежень), які у разі прийняття акта створюватимуть значні перешкоди щодо реалізації державної політики у сферах, віднесених до компетенції заінтересованого органу, а також прогнозів впливів реалізації акта.
Заінтересований орган аналізує вплив реалізації акта, проект якого надіслано на погодження, на ключові інтереси заінтересованих сторін у сферах, віднесених до його компетенції, та в разі виявлення потенційного негативного впливу готує власний прогноз за формою згідно з додатком 4-1 і надсилає його розробникові.
Зауваження до проекту акта не можуть стосуватися нормопроектувальної техніки та редакційних уточнень тексту проекту акта.";
в абзаці першому пункту 4 слова "викласти окремі положення проекту у відповідній редакції" замінити словами "внести розробнику відповідні пропозиції";
16) пункт 2 § 37-1 викласти в такій редакції:
"2. Результати цифрової експертизи проекту акта Кабінету Міністрів Мінцифри відображає у висновку за встановленою ним формою.";
17) в абзаці першому § 38 слова і цифру ", узагальнених у планах-графіках, що готуються відповідно до § 4 цього Регламенту" виключити;
18) у § 43 слова ", копії проекту акта з візами" виключити;
19) у пункті 1 § 44:
слова ", висновками про проведення антидискримінаційної та гендерно-правової експертизи" виключити;
слова і цифри "та довідкою, зазначеною у пункті 3 § 36 цього Регламенту" замінити словами "а також порівняльною таблицею (якщо проектом акта передбачено внесення змін до інших актів Кабінету Міністрів)";
20) в абзаці першому § 45 слова "забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків (гендерно-правова експертиза)" замінити словами "недискримінації (антидискримінаційна експертиза)";
21) перше речення пункту 1 § 46 після слів "з урахуванням практики Європейського суду з прав людини" доповнити словами ", а також висновок за результатами антидискримінаційної експертизи";
22) абзац другий пункту 1 § 49 виключити;
23) у пункті 1 § 50:
абзаци другий і третій замінити абзацами такого змісту:
"1) пояснювальна записка (додаток 4), до якої додаються:
фінансово-економічні розрахунки, проведені відповідно до пунктів 2 і 3 § 34 цього Регламенту;
прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін, оформлений згідно з додатком 4-1 (у випадках, передбачених пунктом 4 § 34 цього Регламенту);
пропозиції за результатами громадської антикорупційної та/або громадської антидискримінаційної експертизи проекту акта (у разі її проведення);
звіт про стратегічну екологічну оцінку, довідки про консультації з органами виконавчої влади та про громадське обговорення, підготовлені відповідно до
статей 11-13 Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку" (у разі здійснення стратегічної екологічної оцінки);
довідкові та інші інформаційно-аналітичні матеріали, що обґрунтовують необхідність прийняття акта (у разі потреби);".
У зв’язку з цим абзаци другий - дванадцятий вважати відповідно абзацами другим - шістнадцятим;
доповнити пункт після абзацу дев’ятого новим абзацом такого змісту:
"3-1) висновки Мінфіну та Мінекономіки (крім випадків, передбачених § 39 цього Регламенту);".
У зв’язку з цим абзаци десятий - шістнадцятий вважати відповідно абзацами одинадцятим - сімнадцятим;
абзац дванадцятий викласти в такій редакції:
................Перейти до повного тексту