1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 21 жовтня 1993 р. N 871
Київ
Про затвердження Положення про порядок організації та проведення міжнародних торгів (тендерів) в Україні
( Постанова втратила чинність із збереженням дії Положення, затвердженого зазначеною постановою, в частині організації та проведення торгів (тендерів), об'єктом яких є право на користування надрами згідно з Постановою КМ N 694 від 28.06.97 )
( Постанова втратила чинність в частині організації та проведення торгів (тендерів), об'єктом яких є право на користування надрами на підставі Постанови КМ N 841 від 08.06.98 )
З метою впорядкування проведення на конкурсних засадах закупівель по імпорту товарів (робіт, послуг), оптимального вибору інвестиційних проектів у різних галузях економіки Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про порядок організації та проведення міжнародних торгів (тендерів) в Україні, що додається.
Міністерству зовнішніх економічних зв'язків здійснювати контроль за виконанням цього Положення та надавати необхідну консультаційно-методичну допомогу в його використанні суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності.
2. Установити, що проведення міжнародних торгів (тендерів) є обов'язковим під час здійснення закупівель по імпорту товарів (робіт, послуг) за рахунок Державного валютного фонду або іноземних кредитів, наданих під гарантію Уряду і Національного банку.
Виконуючий обов'язки Прем'єр-міністра України Ю. ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ Міністр Кабінету Міністрів України І. ДОЦЕНКО
Інд.40
ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 жовтня 1993 р. N 871
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок організації та проведення міжнародних торгів (тендерів) в Україні
Р о з д і л I
Загальна частина
1. Це Положення визначає порядок організації та проведення в Україні міжнародних торгів (тендерів) для іноземних, а також українських підприємств, установ і організацій, що гарантує замовникові виконання у межах погодженої вартості необхідних поставок товарів, обсягів робіт і послуг.
2. Метою організації торгів є підвищення ефективності імпорту обладнання, технологій, товарів народного споживання, будівельних робіт і послуг консультантів на основі конкуренції між оферентами, а також досягнення мінімального рівня контрактових цін і вибір найсприятливіших умов реалізації контракту.
3. Залежно від способу проведення торги бувають:
відкритими, в яких можуть брати участь усі заінтересовані організації;
відкритими - з попередньою кваліфікацією учасників;
закритими - за запрошеннями.
4. Об'єктами торгів можуть бути:
підряди на спорудження підприємств, будівель і споруд виробничого і невиробничого призначення, в тому числі тих, що споруджуються "під ключ";
виконання комплексів будівельних і монтажних робіт та їх окремих видів;
виконання комплексу пусконалагоджувальних робіт;
постачання комплексного устаткування;
концесії на розробку корисних копалин;
імпортні закупівлі;
проекти на основі підприємств з іноземними інвестиціями;
надання державних кредитів;
розроблення проектів і виконання робіт у сфері природоохоронної діяльності;
залучення експертів і консультантів;
поставки, підряди, закупівлі для створення об'єктів національної економіки.
5. Закриті торги проводяться:
у разі потреби виконання робіт, поставок конструкцій, устаткування або надання послуг особливої складності, що можуть бути виконані обмеженим колом підприємств (організацій);
якщо відкриті торги не дали очікуваного результату або проведення відкритих торгів недоцільне (терміновість початку робіт або поставок устаткування, проведення робіт на об'єктах закритого типу тощо).
6. У торгах можуть брати участь іноземні та українські підприємства, установи і організації незалежно від форм власності.
7. До участі у торгах не допускаються підприємства (організації), які:
визнані банкрутами або стосовно яких порушено справу про банкрутство;
ліквідуються;
не вносять у встановлені терміни податки та інші обов'язкові платежі;
подають для участі у торгах документацію, оформлену неналежним чином, або таку, що містить неправдиву інформацію;
не пройшли кваліфікаційного відбору учасників.
Р о з д і л II
Підготовка та оголошення торгів
8. Рішення про проведення торгів приймається замовником після затвердження у встановленому порядку техніко-економічного обгрунтування, розроблення тендерної документації, погодження їх, згідно з діючим законодавством, з відповідними державними органами, органами місцевого та регіонального самоврядування.
9. Замовник повідомляє МЗЕЗ про намір провести торги, подаючи йому пакет тендерної документації. МЗЕЗ протягом десяти робочих днів видає замовнику свідоцтво про реєстрацію торгів (додаток N 1) у Державному реєстрі міжнародних торгів, що проводяться в Україні.
10. Організація торгів проводиться замовником або за його дорученням спеціалізованою організацією.
11. Для організації та проведення торгів замовником створюється тендерний комітет, до складу якого входять представники замовника, міністерств і відомств, проектних та інших заінтересованих організацій.
12. Головою тендерного комітету є керівник організації-замовника або посадова особа, що ним призначається.
13. Умови замовника, встановлені до оголошення торгів та регламенту їх проведення, є обов'язковими для виконання тендерним комітетом.
14. Рішення тендерного комітету приймаються на закритих засіданнях у присутності не менше ніж двох третин його складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівної кількості голосів голос голови є вирішальним.
15. Рішення тендерного комітету оформляється протоколом, який підписується усіма членами тендерного комітету, що взяли участь у голосуванні.
16. Замовник має право скасувати або внести зміни до рішення тендерного комітету при виявленні порушень встановлених ним вимог.
17. Тендерний комітет готує і публікує оголошення про торги, яке повинно містити таку інформацію:
найменування замовника;
найменування та основні характеристики об'єкта торгів;
основні терміни виконання робіт, поставок, надання послуг;
місце та час, коли можна отримати тендерну документацію;
вартість тендерної документації;
термін подачі та адреса, за якою подаються тендерні пропозиції;
місце, дата, час відкриття торгів;
розмір та форма застави серйозності;
інформація про винагороду (бонус) за дострокове завершення робіт чи поставок;
умови фінансування;
обмеження, передбачені чинним законодавством України.
18. Оголошення про проведення відкритих торгів публікуються українською та однією з іноземних мов не пізніш як за 45 днів до початку проведення торгів залежно від характеру та предмету торгів в газетах "Голос України", "Урядовий кур'єр", іноземній пресі, в місцевих газетах, а також оголошуються по радіо і телебаченню.
19. У разі проведення закритих торгів не пізніш як за 45 днів до їх початку тендерний комітет поштою надсилає потенційним учасникам торгів запрошення на участь у них.
20. Після одержання згоди від претендентів на участь у торгах тендерний комітет розповсюджує серед них тендерну документацію за плату або безплатно.
21. Тендерний комітет розробляє:
програму підготовки до торгів;
тендерну документацію, що складається:
1) з інструкції для учасників торгів;
2) із загальних стандартних умов контракту;
3) із загальної та деталізованої специфікації;
4) з форми гарантійного листа;
5) з форми пропозиції та проекту договору.
Вся тендерна документація складається обов'язково українською та однією з іноземних мов.
22. Тендерний комітет має право за згодою замовника відстрочити чи перенести дату проведення торгів.
Р о з д і л III
Кваліфікація учасників
23. Необхідність проведення попередньої кваліфікації підприємств, установ і організацій, що претендують на участь у торгах, визначає тендерний комітет.
24. Тендерний комітет визначає зміст анкети учасника кваліфікаційного добору, кількість примірників, термін та адресу подання (додаток N 2).
25. Тендерний комітет має право вимагати подання додаткових матеріалів, що характеризують спроможність учасників у виконанні передбачених тендерною документацією робіт, поставок, наданні послуг.
Р о з д і л IV
Подання пропозицій учасниками (оферентами)
26. Тендерна пропозиція складається:
1) з пропозиції, складеної за стандартною формою (додаток N 3);
2) з кошторису;
3) з проекту контракту;
4) з тендерної інформації, що містить:
програму робіт із зазначенням динаміки обсягів робіт з урахуванням будь-яких зобов'язань і перешкод;
схему організації проектування;
список прізвищ основних керівних працівників підприємств, установ і організацій із зазначенням минулого досвіду;
перелік устаткування, яке буде використане для виконання робіт;
потребу у робочій силі за видами робіт працівників різної кваліфікації;
схему організації робіт;
схему організації транспортних перевезень;
пропозиції щодо техніки безпеки;
список субпідрядників за видами робіт;
пропозиції щодо фінансування;
пропозиції щодо соціальної інфраструктури;
допустиму технологію виробництва;
інші відомості на розсуд тендерного комітету.
27. Пропозиції подаються в двох опечатаних конвертах, в одному з яких знаходиться технічна частина пропозицій, а в другому - комерційна.
28. Пропозиція обов'язково супроводжується документом, що підтверджує внесення оферентом застави серйозності, розмір якої визначається тендерним комітетом і становить 3-5 відсотків ціни контракту.
29. Застава серйозності може надаватися у формі банківської гарантії, гарантійного листа (додаток N 4) або чека з написом про прийняття до платежу банком, прийнятним для замовника, і підлягає оплаті за його розпорядженням.
30. У разі відхилення пропозиції застава повертається протягом часу, визначеного тендерним комітетом, починаючи з дати оголошення переможця торгів.
31. Застава не повертається у випадках, коли оферент:
відкликає свою пропозицію після відкриття торгів;
відмовляється від підписання контракту після оголошення його переможцем торгів.
32. Застава, внесена переможцем торгів, враховується при визначенні суми контрактної ціни.
33. Пропозиції направляються в тендерний комітет рекомендованим листом або здаються під розписку і зберігаються у спеціально відведеному для цього сейфі.
34. Пропозиції, які надійшли після встановленого терміну, не розглядаються. Дата подачі пропозиції визначається датою її реєстрації при здачі під розписку.
35. У випадках необхідності більш ретельної з науковим обгрунтуванням розробки пропозицій оферент має право звернутися до тендерного комітету з проханням про перенесення терміну подання пропозицій.
36. У разі перенесення терміну подання пропозицій тендерний комітет повідомляє про це всіх учасників торгів.
37. У випадках, коли оферент не подає детально розробленого варіанта контрактних умов, він має вказати, що контрактні умови, що містяться в тендерній документації, є прийнятною основою для подальших переговорів, під час яких оферент має право запропонувати зміни, доповнення або скорочення до них.
38. Оферентами можуть пропонуватися умови (технічні, організаційні або комерційні), відмінні від умов тендерної документації в тому разі, якщо вони вважаються більш вигідними для замовника.
39. Пропозиція оферента повинна бути дійсною протягом не менше 60 робочих днів від терміну подання пропозицій, визначеного тендерним комітетом.
40. Тендерний комітет має право звернутися до оферентів з проханням продовжити термін дії пропозицій. В цьому випадку оференти мають право переглянути ціни своїх пропозицій.

................
Перейти до повного тексту