1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 24 червня 2006 р. N 868
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 883 від 17.08.2011 )
Про затвердження Положення про Адміністрацію Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 664 від 23.07.2008 N 697 від 06.08.2008 N 136 від 17.02.2010 N 602 від 21.07.2010 )
Відповідно до статті 7 Закону України "Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Положення про Адміністрацію Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації, що додається.
Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 49
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 червня 2006 р. N 868
ПОЛОЖЕННЯ
про Адміністрацію Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації
1. Адміністрація Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації (Держспецзв'язку) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
( Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 664 від 23.07.2008 )
Адміністрація Держспецзв'язку (далі - Адміністрація) є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань організації спеціального зв'язку та захисту інформації, підконтрольним Верховній Раді України.
Адміністрація підпорядковується і підконтрольна Президентові України з питань, пов'язаних із забезпеченням національної безпеки України.
2. Адміністрація у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
Адміністрація узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до повноважень Держспецзв'язку, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення і в установленому порядку подає їх Кабінетові Міністрів України.
3. Основними завданнями Адміністрації є:
участь у формуванні та реалізація державної політики у сфері захисту державних інформаційних ресурсів в інформаційно-телекомунікаційних системах, криптографічного та технічного захисту інформації;
забезпечення в установленому порядку урядовим зв'язком Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем'єр-міністра України, інших посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів військового управління, керівників підприємств, установ і організацій у мирний час, в умовах надзвичайного та воєнного стану, а також у разі виникнення надзвичайної ситуації;
забезпечення функціонування, безпеки та розвитку державної системи урядового зв'язку і Національної системи конфіденційного зв'язку;
визначення вимог та порядку створення і розвитку систем криптографічного та технічного захисту інформації, яка є власністю держави, або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
здійснення державного контролю за станом криптографічного та технічного захисту інформації, яка є власністю держави, або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, а також за додержанням вимог законодавства у сфері надання послуг електронного цифрового підпису;
охорона об'єктів, приміщень, систем, мереж, комплексів, засобів урядового і спеціального зв'язку, ключових документів до засобів криптографічного захисту інформації Держспецзв'язку.
4. Адміністрація відповідно до покладених на неї завдань:
1) готує пропозиції щодо визначення загальної стратегії та пріоритетних напрямів діяльності у сфері захисту державних інформаційних ресурсів в інформаційно-телекомунікаційних системах, криптографічного та технічного захисту інформації;
2) відповідає за реалізацію державної політики у сфері захисту державних інформаційних ресурсів в інформаційно-телекомунікаційних системах, криптографічного та технічного захисту інформації;
3) розробляє і здійснює заходи щодо розвитку систем криптографічного та технічного захисту інформації;
4) погоджує проекти нормативно-правових актів з питань:
оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами, використання технічних засобів телекомунікацій і ресурсів телекомунікаційних мереж операторів телекомунікацій, центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, що стосуються забезпечення функціонування державної системи урядового зв'язку та Національної системи конфіденційного зв'язку, у тому числі в умовах надзвичайного та воєнного стану, а також у разі виникнення надзвичайної ситуації;
захисту державних інформаційних ресурсів в інформаційно-телекомунікаційних системах, криптографічного та технічного захисту інформації, яка є власністю держави, або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, а також здійснення міжнародних передач криптографічних систем, засобів криптографічного та технічного захисту інформації, зокрема наявних у складі озброєння, військової та спеціальної техніки;
5) розробляє порядок та вимоги щодо:
захисту державних інформаційних ресурсів в інформаційно-телекомунікаційних системах, криптографічного та технічного захисту інформації, яка є власністю держави, або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
використання інформаційно-телекомунікаційних систем, у тому числі загального користування, органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форми власності, які займаються збиранням, обробленням, збереженням та передачею інформації, яка є власністю держави, або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
6) забезпечує надійне функціонування, безпеку та розвиток державної системи урядового зв'язку, зокрема її готовності до роботи в особливий період та в разі виникнення надзвичайної ситуації;
7) забезпечує в установленому порядку урядовим зв'язком Президента України, Голову Верховної Ради України та Прем'єр-міністра України в місцях їх постійного і тимчасового перебування, а також посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів військового управління, керівників підприємств, установ і організацій;
8) впроваджує комплексні системи захисту інформації на об'єктах інформаційної діяльності та в інформаційно-телекомунікаційних системах закордонних дипломатичних установ України;
9) здійснює заходи щодо забезпечення безпеки і функціонування урядового зв'язку із закордонними дипломатичними установами України;
10) здійснює заходи щодо створення, розвитку та забезпечення функціонування і безпеки Національної системи конфіденційного зв'язку та виконує функції з її оперативно-технічного управління;
11) здійснює методичне керівництво та координацію діяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових формувань, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності у сфері криптографічного та технічного захисту інформації, а також з питань, пов'язаних із запобіганням вчиненню порушень безпеки інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах, виявленням та усуненням наслідків інших несанкціонованих дій щодо державних інформаційних ресурсів в інформаційно-телекомунікаційних системах;
12) накопичує та аналізує дані про вчинення та/або спроби вчинення несанкціонованих дій щодо державних інформаційних ресурсів в інформаційно-телекомунікаційних системах, а також про їх наслідки, інформує правоохоронні органи для вжиття заходів із запобігання та припинення злочинів у зазначеній сфері;
13) розробляє критерії та порядок оцінювання стану захищеності державних інформаційних ресурсів в інформаційно-телекомунікаційних системах, організовує та здійснює оцінювання стану їх захищеності, надає відповідні рекомендації;
14) погоджує проекти створення інформаційно-телекомунікаційних систем, в яких оброблятиметься інформація, яка є власністю держави, або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, організовує проведення їх експертної оцінки і визначає можливість введення в експлуатацію;
15) погоджує технічні завдання на проектування, будівництво і реконструкцію особливо важливих об'єктів, розроблення зразків військової та спеціальної техніки, критичних і небезпечних технологій, у процесі експлуатації або застосування яких збирається, обробляється, зберігається, передається чи приймається інформація, яка є власністю держави, або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, та здійснює контроль за їх виконанням;
16) видає відповідно до вимог законодавства ліцензії на провадження господарської діяльності у сфері криптографічного та технічного захисту інформації, дозволи органам державної влади на проведення робіт з технічного захисту інформації для власних потреб, а також здійснює контроль за виконанням ліцензійних умов та умов проведення робіт для власних потреб;
17) координує разом з центральним органом виконавчої влади у сфері стандартизації, метрології та сертифікації роботи з проведення сертифікації засобів криптографічного та технічного захисту інформації;
18) виконує відповідно до Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах" обов'язки уповноваженого органу у сфері захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах;
19) визначає порядок проведення і проводить державну експертизу комплексних систем захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах, у сфері криптографічного та технічного захисту інформації та сертифікації засобів криптографічного та технічного захисту інформації;
20) погоджує порядок проведення органами виконавчої влади, що мають дозвіл на провадження діяльності з технічного захисту інформації для власних потреб, державної експертизи комплексних систем захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах підприємств, установ і організацій, що належать до сфери їх управління;
21) видає атестат відповідності Комплексної системи захисту інформації, передбачений Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", за наявності позитивного висновку з питань державних закупівель, що надається згідно із статтею 17-3 зазначеного Закону;
22) здійснює технічне регулювання у сфері захисту державних інформаційних ресурсів в інформаційно-телекомунікаційних системах, криптографічного та технічного захисту інформації, організовує та проводить оцінку відповідності, розробляє в установленому порядку стандарти, технічні регламенти і технічні умови;
23) погоджує нормативні документи, відповідно до яких виготовляються засоби забезпечення технічного захисту інформації та які підлягають реєстрації в центральному органі виконавчої влади у сфері стандартизації, метрології та сертифікації;
24) встановлює порядок розроблення та прийняття нормативних документів щодо технічного захисту інформації органами державної влади, органами місцевого самоврядування, військовими формуваннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форми власності, діяльність яких пов'язана з інформацією, яка є власністю держави, або інформацією з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
25) визначає переліки технічних засобів загального призначення, дозволених для забезпечення технічного захисту інформації, яка є власністю держави, або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
26) розробляє моделі технічних розвідок шляхом збирання та аналізу інформації про існуючі системи і засоби технічної розвідки, тактику та методи їх застосування, а також перспективи розвитку; надає рекомендації органам державної влади, органам місцевого самоврядування, військовим формуванням, підприємствам, установам і організаціям для оцінки загроз та вжиття відповідних заходів з метою захисту інформації;
27) бере участь у межах своїх повноважень у погодженні питань щодо розміщення на території України дипломатичних представництв і консульських установ іноземних держав;
28) розробляє наукові і науково-технічні програми за напрямами діяльності Держспецзв'язку та забезпечує їх виконання;
29) здійснює державний контроль за станом криптографічного та технічного захисту інформації, яка є власністю держави, або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, військових формуваннях, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, у тому числі в закордонних дипломатичних установах України, миротворчих контингентах України за кордоном, місцях постійного і тимчасового перебування вищих посадових осіб держави, а також під час діяльності на території України іноземних інспекційних груп відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України;
30) здійснює державний контроль за додержанням вимог безпеки у процесі розроблення, виробництва, використання, експлуатації, сертифікаційних випробувань, проведення тематичних досліджень, експертизи, ввезення, вивезення та знищення криптографічних систем і засобів криптографічного захисту інформації та обладнання спеціального зв'язку;
31) подає на розгляд Президентові України, Голові Верховної Ради України і Прем'єр-міністрові України одержані за результатами державного контролю аналітичні матеріали щодо стану захисту державних інформаційних ресурсів в інформаційно-телекомунікаційних системах, криптографічного та технічного захисту інформації в державі, розробляє рекомендації щодо його поліпшення;
32) здійснює державний контроль за додержанням вимог законодавства у сфері надання послуг електронного цифрового підпису;

................
Перейти до повного тексту