1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Узбекистан про співробітництво в галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків
( Угоду ратифіковано Законом N 631-VI від 30.10.2008 )
Дата підписання: 26.04.2007
Дата ратифікації Україною: 30.10.2008
Дата набрання чинності для України: 23.12.2008
Кабінет Міністрів України та Уряд Республіки Узбекистан, далі - Сторони,
прагнучи до зміцнення традиційно дружніх стосунків між двома народами, усілякого розвитку міждержавних відносин і всебічного співробітництва на основі рівності і взаємної вигоди між Україною та Республікою Узбекистан;
визнаючи, що співробітництво в галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків буде сприяти добробуту і безпеці обох держав,
усвідомлюючи небезпеку, що несуть для обох країн надзвичайні ситуації,
враховуючи, що обмін науково-технічною інформацією в галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків представляє взаємний інтерес,
беручи до уваги можливість виникнення надзвичайних ситуацій, що не можуть бути ліквідовані силами і засобами однієї з Сторін, і потребу в скоординованих діях обох держав із метою попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків,
домовились про таке:
Стаття 1
Визначення
Для цілей цієї Угоди використовуються такі терміни:
"Сторона, що запитує" - Сторона, яка звертається до іншої Сторони з проханням про направлення груп з надання допомоги, оснащення і матеріалів забезпечення;
"Сторона, що надає" - Сторона, яка задовольняє прохання іншої Сторони про направлення груп з надання допомоги, оснащення і матеріалів забезпечення;
"компетентний орган" - орган, що призначається кожною із Сторін для керівництва і координації робіт, пов'язаних з реалізацією цієї Угоди;
"група з надання допомоги" - організована група фахівців Сторони, що надає, призначена для надання допомоги, забезпечена необхідним оснащенням та матеріалами забезпечення;
"надзвичайна ситуація" - обстановка на певній території держави Сторони, що запитує, яка склалась у результаті аварії, небезпечного природного явища, катастрофи, стихійного або іншого лиха, що може спричинити або спричинила людські жертви, шкоду здоров'ю людей або довкіллю, значні матеріальні збитки та порушення умов життєдіяльності людей;
"попередження надзвичайної ситуації" - комплекс заходів, що проводяться завчасно та направлені на максимально можливе зменшення ризику виникнення надзвичайної ситуації, а також на збереження здоров'я людей, зниження розміру шкоди довкіллю та матеріальних збитків у разі її виникнення;
"ліквідація наслідків надзвичайної ситуації" - аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи, що проводяться при виникненні надзвичайної ситуації та спрямовані на рятування життя і збереження здоров'я людей, зниження розмірів шкоди довкіллю та матеріальних збитків, а також на локалізацію зони надзвичайної ситуації, припинення дії характерних для неї небезпечних факторів;
"зона надзвичайної ситуації" - певна територія держави Сторони, що запитує, на якій склалась надзвичайна ситуація;
"аварійно-рятувальні роботи" - дії з рятування людей, матеріальних і культурних цінностей, захисту довкілля в зоні надзвичайної ситуації, локалізації надзвичайної ситуації та подавлення або доведення до мінімально можливого рівня характерних для неї небезпечних факторів;
"оснащення" - матеріали, технічні і транспортні засоби, спорядження групи з надання допомоги та особисте спорядження членів групи;
"матеріали забезпечення" - матеріальні засоби, призначені для розподілу серед населення, що постраждало в результаті надзвичайної ситуації;
"держава транзиту" - держава, територією якої прямують групи з надання допомоги із оснащенням та перевозяться матеріали забезпечення з метою прибуття на територію держави Сторони, яка запитує, або територію третьої держави.
Стаття 2
Компетентні органи
Компетентними органами Сторін з виконання цієї Угоди є:
з української Сторони - Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи,
з узбецької Сторони - Міністерство з надзвичайних ситуацій Республіки Узбекистан.
У випадку призначення іншого компетентного органу Сторони письмово повідомлять одна одну про це дипломатичними каналами.
Стаття 3
Форми співробітництва
Співробітництво в рамках цієї Угоди передбачає:
організацію і здійснення моніторингу небезпечних техногенних і екологічних процесів, а також природних явищ;
прогнозування надзвичайних ситуацій і оцінку їх наслідків;
організацію підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях, у тому числі з надання першої медичної допомоги;
координацію взаємодії заінтересованих органів виконавчої влади держав Сторін щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
оцінку ризику для довкілля і населення у зв'язку з можливими забрудненнями в результаті надзвичайних ситуацій;
спільне планування, розробку і здійснення науково-дослідних проектів, обмін науково-технічною літературою і результатами дослідницьких робіт;
обмін інформацією, періодичними виданнями, методичною та іншою літературою, відео- і фотоматеріалами, а також технологіями;
організацію спільних конференцій, семінарів, робочих нарад, навчань і тренувань;
підготовку спільних публікацій і доповідей;
підготовку фахівців у навчальних закладах держав Сторін, обмін стажерами, викладачами, вченими і фахівцями;
забезпечення взаємодії між компетентними органами Сторін;
надання взаємної допомоги при оснащенні технікою, майном і спорядженням;
планування і проведення заходів щодо попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків;
забезпечення взаємної інформації про виникнення великих надзвичайних ситуацій;
надання взаємної допомоги при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
іншу діяльність в галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків, яка може бути узгоджена компетентними органами Сторін.
Стаття 4
Співробітництво між організаціями та установами
Сторони будуть заохочувати співробітництво між органами виконавчої влади держав Сторін, організаціями, юридичними і фізичними особами, які здійснюють діяльність в галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків.
Стаття 5
Спільна комісія
Для реалізації заходів щодо виконання цієї Угоди компетентні органи Сторін засновують Спільну комісію із співробітництва в галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків, визначають її склад, функції і порядок роботи.
Стаття 6
Умови прийому представників
Усі витрати, пов'язані з перебуванням та пересуванням представників для участі в діяльності, що передбачена цією Угодою та не пов'язана безпосередньо з наданням допомоги у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, кожна Сторона несе в своїй частині.
Стаття 7
Надання допомоги
Органами, що здійснюють запити про надання допомоги в ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, є компетентні органи Сторін.
Допомога надається на підставі запиту дипломатичними каналами, у якому Сторона, що запитує, представляє інформацію про характер надзвичайної ситуації, зазначає вид і обсяг необхідної допомоги.
Сторона, що надає, у найкоротші терміни розглядає звернення Сторони, що запитує, та інформує її про можливість, обсяг і умови надання допомоги.
Керівництво групами з надання допомоги здійснюється компетентним органом Сторони, що запитує, через керівників цих груп.
Стаття 8
Види допомоги
Допомога в ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій надаватиметься шляхом направлення груп з надання допомоги, оснащення, матеріалів забезпечення або в іншій запитуваній формі.
Групи з надання допомоги використовуються для виконання аварійно-рятувальних робіт у зоні надзвичайної ситуації.
Сторона, що запитує, інформує керівників груп з надання допомоги про обстановку, що склалася в зоні надзвичайної ситуації і на конкретних ділянках робіт, і при необхідності забезпечує ці групи перекладачами і засобами зв'язку, а також надає охорону, здійснює безкоштовне медичне обслуговування та координує їхні дії.

................
Перейти до повного тексту