- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 21 липня 2023 р. № 858 Київ |
Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо регулювання відносин, пов’язаних з наданням компенсації за об’єкти нерухомого майна, пошкоджені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України щодо регулювання відносин, пов’язаних з наданням компенсації за об’єкти нерухомого майна, пошкоджені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, зміни, що додаються.
2. Установити, що положення
Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги "єВідновлення", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 381 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 47, ст. 2546), в частині надання компенсації за виконані ремонтні роботи на пошкоджених об’єктах нерухомого майна набирають чинності після внесення до
Закону України "Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України" змін щодо можливості надання компенсації за виконані ремонтні роботи на пошкоджених об’єктах нерухомого майна.
3. Ця постанова набирає чинності з 15 вересня 2023 р., крім підпункту 15 пункту 3 та пункту 4 змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності з дня опублікування цієї постанови.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 71 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 липня 2023 р. № 858
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України щодо регулювання відносин, пов’язаних з наданням компенсації за об’єкти нерухомого майна, пошкоджені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України
1. Абзац дев’ятий пункту 8-1 Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 р. № 473 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 37, ст. 1981, № 52, ст. 2975), замінити абзацами такого змісту:
"висновки щодо необхідності проведення технічного обстеження відповідно до пункту 9 цього Порядку або інформація щодо руйнування/знищення об’єкта (у разі його непридатності для використання за цільовим призначенням та повної втрати ним своєї економічної цінності).
У разі складення акта комісійного обстеження для групи пошкоджених об’єктів інформація, передбачена таким актом, зазначається для кожного об’єкта окремо.".
У зв’язку з цим абзаци десятий - чотирнадцятий вважати відповідно абзацами одинадцятим - п’ятнадцятим.
2. Підпункт 5 пункту 3 Порядку використання коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 10 лютого 2023 р. № 118 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 22, ст. 1207, № 41, ст. 2237), після слів "Російською Федерацією" доповнити словами і цифрами "(крім напряму, передбаченого підпунктом 7 пункту 2 цього Порядку)".
3. У
Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги "єВідновлення", затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 381 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 47, ст. 2546, № 57, ст. 3192):
1) абзац п’ятий пункту 2 після слів "не пошкоджені" доповнити словами ", або у разі, коли такі місця загального користування були пошкоджені, але в подальшому були відремонтовані";
2) пункт 3 доповнити абзацами такого змісту:
"У разі коли власником об’єкта нерухомого майна є недієздатна/обмежено дієздатна особа або особа, яка не досягла 18-річного віку, отримувачем компенсації є один з її законних представників.
У разі коли недієздатна/обмежено дієздатна особа або особа, яка не досягла 18-річного віку, є співвласником об’єкта нерухомого майна, отримувачем компенсації є один із дієздатних співвласників (за наявності), який досяг 18-річного віку. Згоду співвласника об’єкта нерухомого майна, який є недієздатною/обмежено дієздатною особою або особою, яка не досягла 18-річного віку, на отримання компенсації надає один із законних представників такої особи.
Подання заяви у випадках, передбачених абзацами другим і третім цього пункту, здійснюється виключно в паперовій формі у порядку, передбаченому пунктом 13-1 цього Порядку.";
3) пункт 5 доповнити абзацами такого змісту:
"У разі коли пошкоджений об’єкт нерухомого майна перебуває у спільній власності, наявність пріоритетного права на отримання компенсації та відсутність обмежень, встановлених пунктом 4 цього Порядку, визначається щодо співвласника, який подав заяву.
У разі коли заява подається законним представником, наявність пріоритетного права на отримання компенсації та відсутність обмежень, встановлених пунктом 4 цього Порядку, визначається щодо власника об’єкта нерухомого майна.";
4) пункт 6 викласти в такій редакції:
"6. Компенсація надається за умови, що:
об’єкт нерухомого майна був пошкоджений після набрання чинності Указом Президента України від 24 лютого 2022 р.
№ 64 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 р.
№ 2102-IX "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні";
об’єкт нерухомого майна не розташований на територіях, що відповідно до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, включені до пункту 2 розділу I "Території, на яких ведуться (велися) бойові дії", на яких бойові дії не завершені на дату подання заяви, або до розділу II "Тимчасово окуповані Російською Федерацією території України", на яких на дату подання заяви не завершено тимчасову окупацію;
відомості про право власності на пошкоджений об’єкт внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Компенсація надається в одній із таких форм:
компенсація для придбання будівельної продукції з метою виконання поточного чи капітального ремонту самостійно отримувачем компенсації або шляхом замовлення виконання відповідних робіт та послуг на об’єкті нерухомого майна (далі - компенсація для проведення ремонту);
компенсація за придбання будівельної продукції та виконання поточного чи капітального ремонту на об’єкті нерухомого майна за власні кошти заявника, коли на дату подання заявки ремонтні роботи були повністю чи частково проведені (далі - компенсація за виконаний ремонт).
У разі коли ремонтні роботи були частково проведені на дату подання заяви, отримувач компенсації має право подати заяву про надання компенсації за виконаний ремонт щодо завершеної частини ремонтних робіт, та заяву про компенсацію для проведення ремонту щодо тієї частини ремонтних робіт, яка не була проведена на дату подання заяви.";
5) доповнити пункт 7 після абзацу двадцятого новим абзацом такого змісту:
"У разі коли не було подано заяв про висунення кандидатур від громадськості або кількість таких заяв є меншою від граничної кількості представників від громадськості, уповноважений орган висуває додаткових представників таким чином, щоб сформувати комісію у складі не менше п’яти осіб. У такому разі не пізніше наступного робочого дня після затвердження персонального складу комісії уповноважений орган публікує повідомлення про продовження строку подання заяв про висунення кандидатур від громадськості та вживає заходів з метою залучення міжнародних, благодійних організацій, громадських об’єднань.".
У зв’язку з цим абзаци двадцять перший - двадцять третій вважати відповідно абзацами двадцять другим - двадцять четвертим;
6) доповнити
Порядок пунктом 7-1такого змісту:
"7-1. Повноваження члена комісії припиняються за рішенням уповноваженого органу в разі:
систематичної (більше трьох разів) відсутності на засіданнях комісії без поважних причин;
систематичного (більше трьох разів) невиконання вимог цього Порядку;
подання членом комісії або організацією, яка висунула його кандидатуру, заяви про припинення повноважень члена комісії;
порушення норм
Закону України "Про запобігання корупції" членом комісії, на якого поширюється його дія;
набрання законної сили рішенням суду про визнання члена комісії обмежено дієздатним, недієздатним або безвісно відсутнім;
смерті члена комісії.";
7) пункт 8 викласти в такій редакції:
"8. Комісія відповідно до цього Порядку:
надає отримувачам компенсації вичерпну інформацію (інформацію щодо їх обов’язків, передбачених цим Порядком, повідомляє адресу веб-сайту (за наявності), на якому будуть розміщені рішення комісії та уповноваженого органу, або повідомляє, в який спосіб будуть опубліковані рішення тощо) та консультації з питань отримання компенсації, повідомляє про можливість звернутися на урядову "гарячу лінію" відповідно до пункту 26 цього Порядку;
розглядає заяви;
встановлює наявність/відсутність права та підстав для надання компенсації та пріоритетного права на отримання компенсації відповідно до пункту 5 цього Порядку;
проводить перевірку отримувача компенсації на відсутність (наявність) судимості за вчинення кримінальних правопорушень, передбачених розділом I "Злочини проти основ національної безпеки України" Особливої частини
Кримінального кодексу України, на підставі наданого заявником витягу (про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України) з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості";
надсилає запити до структурного підрозділу апарату МВС, який забезпечує реалізацію пріоритетних напрямів інформатизації системи МВС та центральних органів виконавчої влади щодо перевірки отримувача компенсації на відсутність (наявність) судимості або вручення йому підозри про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених розділом I "Злочини проти основ національної безпеки України" Особливої частини
Кримінального кодексу України, про вчинення кримінального правопорушення, якщо заявник подав запит у паперовій формі без надання витягу з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості";
перевіряє наявність в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна відомостей щодо акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8-1, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9 Порядку виконання невідкладних робіт. У разі відсутності таких відомостей в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна комісія вживає заходів для проведення обстеження відповідно до законодавства шляхом звернення до уповноваженого органу або самостійно, якщо вона виконує функції комісії відповідно до Порядку виконання невідкладних робіт (крім випадків, коли заявник звертається за отриманням компенсації за виконаний ремонт);
ознайомлює отримувача компенсації з даними (переліком та обсягами робіт, які необхідно виконати для відновлення експлуатаційної придатності об’єкта), які будуть використані для заповнення чек-листа, форма якого наведена в додатку 2 (далі - чек-лист);
у разі, коли заявник звертається за отриманням компенсації для проведення ремонту, проставляє відмітку в чек-листі про наявність/відсутність пошкоджень несучих та огороджувальних конструкцій об’єкта, які можуть призвести до порушення вимог щодо його механічного опору та стійкості, та інформує заявника про необхідність і першочерговість використання компенсації для ремонту таких пошкоджень;
приймає рішення про зупинення/поновлення розгляду заяви, надання/відмову в наданні компенсації відповідно до цього Порядку;
виконує інші повноваження, що випливають з покладених на неї завдань.";
8) абзац сьомий пункту 9 доповнити реченням такого змісту: "На засіданні комісії ведеться протокол засідання.";
9) пункт 10 викласти в такій редакції:
"10. Розрахунок компенсації для проведення ремонту комісія здійснює в такій послідовності:
визначає обсяг пошкоджень об’єкта нерухомого майна за даними акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8-1, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9 Порядку виконання невідкладних робіт з урахуванням результатів огляду;
проводить у присутності власника/одного із співвласників або їх представника огляд пошкодженого об’єкта з метою встановлення факту виконання ремонтних робіт та відповідності даним акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження;
здійснює фотофіксацію пошкоджень об’єкта нерухомого майна, що свідчать про характер та обсяг руйнувань, визначених у чек-листі, якщо результати фотофіксації не додано до акта комісійного обстеження;
заповнює чек-лист.
Чек-лист заповнюється та вноситься в електронному вигляді в Реєстр пошкодженого та знищеного майна, підписується членом комісії шляхом накладення електронного кваліфікованого підпису. До чек-листа додаються результати проведеної фотофіксації.
Компенсація для проведення ремонту має цільове призначення та надається для виконання ремонтних робіт, які не були проведені на дату складення чек-листа, крім випадків проведення протиаварійних робіт чи невідкладних консерваційних робіт. Компенсація для проведення ремонту надається за умови, що об’єкт нерухомого майна може бути відновлено шляхом поточного чи капітального ремонту.
Отримувач компенсації протягом 12 місяців з дня отримання компенсації для проведення ремонту категорії А або 18 місяців у разі проведення ремонту категорії Б повинен її використати на ремонтні роботи, визначені у чек-листі. Будівельна продукція, придбана за рахунок компенсації для проведення ремонту, повинна бути використана виключно для проведення ремонтних робіт на пошкодженому об’єкті та не може бути продана, подарована або відчужена в іншій спосіб.
Перелік груп будівельної продукції, що може бути придбана отримувачем за кошти компенсації для проведення ремонту, наведено в додатку 1. Продаж будівельної продукції інших груп заборонено.
У разі невикористання отримувачем компенсації для проведення ремонту протягом встановленого строку кошти повертаються відповідно до пункту 21 цього Порядку.
Показники усередненої вартості одиниці вимірювання, наведені в додатку 2, підлягають щорічному перегляду із внесенням відповідних змін до цього Порядку.
Залежно від розрахованої в чек-листі суми компенсації ремонтні роботи, необхідні для відновлення пошкодженого об’єкта нерухомого майна, поділяються на:
ремонт категорії А - розрахована сума компенсації не перевищує 200 тис. гривень;
ремонт категорії Б - розрахована сума компенсації становить:
- від 200 тис. гривень до 350 тис. гривень - для квартир (житлових приміщень) у багатоквартирному будинку (у разі, коли місця загального користування не пошкоджені); або
- від 200 тис. гривень до 500 тис. гривень - для одноквартирних будинків, зокрема відокремлених житлових будинків садибного типу, зблокованих будинків з окремими квартирами, що мають власний вхід з вулиці, котеджів та будинків одноквартирних підвищеної комфортності, будинків садибного типу, дачних та садових.";
10) доповнити
Порядок пунктом 10-1такого змісту:
"10-1. Розрахунок компенсації за виконаний ремонт комісія здійснює в такій послідовності:
перевіряє наявність в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна інформаційних повідомлень про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, відповідно до
Порядку подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 березня 2022 р. № 380 "Про збір, обробку та облік інформації про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 28, ст. 1539; 2023 р., № 61, ст. 3437) (далі - інформаційне повідомлення);
визначає обсяг пошкоджень об’єкта нерухомого майна за даними інформаційних повідомлень та/або акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8-1, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9 Порядку виконання невідкладних робіт (за наявності);
проводить у присутності власника/одного із співласників або їх представника огляд пошкодженого об’єкта з метою встановлення факту виконання ремонтних робіт, за результатами якого складається акт, в якому фіксуються перелік та обсяг виконаних будівельних робіт;
здійснює фотофіксацію проведених заявником ремонтних робіт;
заповнює чек-лист з урахуванням обсягів пошкоджень об’єкта нерухомого майна, зафіксованих в акті комісійного обстеження та/або звіті з технічного обстеження, та проведених ремонтних робіт, зафіксованих комісією в акті за результатами огляду об’єкта.
Чек-лист заповнюється і вноситься в електронному вигляді в Реєстр пошкодженого та знищеного майна, підписується членом комісії з накладенням кваліфікованого електронного підпису з дотриманням вимог
Закону України "Про електронні довірчі послуги". До чек-листа додаються результати проведеної фотофіксації.
Під час огляду комісією отримувач компенсації має право надавати комісії пояснення та документи, які на його думку підтверджують проведення ремонтних робіт. Комісія не має право вимагати надання зазначених документів. Неподання таких документів заявником не може бути підставою для відмови в наданні компенсації за проведений ремонт.
У разі відсутності інформаційних повідомлень від заявника з доданими фотоматеріалами та акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8-1, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9
Порядку виконання невідкладних робіт, що фіксують факт та обсяги пошкоджень об’єкта нерухомого майна, комісія приймає рішення про відмову в наданні компенсації за виконаний ремонт.
Компенсація за виконаний ремонт надається за роботи і будівельну продукцію, щодо яких заявник не отримував грошову чи матеріальну допомогу для проведення ремонтних робіт від громадських чи міжнародних організацій, зокрема благодійних, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій.
Комісія зобов’язана вжити заходів для перевірки факту неотримання заявником грошової чи матеріальної допомоги для проведення ремонтних робіт від органів місцевого самоврядування або військової адміністрації населеного пункту, на території яких розташований об’єкт нерухомого майна.
У разі коли отримувач компенсації виконав ремонтні роботи на об’єкті, комісія визначає обсяг таких робіт та приймає рішення про надання компенсації. Перерахування коштів такій категорії отримувачів компенсації здійснюється АТ "Ощадбанк" на поточний рахунок, відкритий у будь-якому банку.";
11) у пункті 11:
абзац п’ятий після слів "його проведення" доповнити словами і цифрою "у випадках, передбачених абзацом сьомим пункту 8 цього Порядку,";
в абзаці шостому слово "заповнює" замінити словом "вносить";
доповнити пункт після абзацу сьомого новим абзацом такого змісту:
"Рішенням уповноваженого органу визначається уповноважений член або декілька членів комісії, які вносять відомості чи іншу інформацію в Реєстр пошкодженого та знищеного майна. Відомості та інша інформація, що вноситься в Реєстр пошкодженого та знищеного майна, підписуються членом комісії, який вніс таку інформацію, з накладенням кваліфікованого електронного підпису.".
У зв’язку з цим абзаци восьмий - одинадцятий вважати відповідно абзацами дев’ятим - дванадцятим;
12) перше речення абзацу першого пункту 12 викласти в такій редакції: "За результатами розгляду заяви комісія приймає рішення про надання/відмову в наданні компенсації та передає це рішення на розгляд уповноваженого органу не пізніше п’яти робочих днів з дати прийняття такого рішення.";
13) у пункті 13:
підпункт 2 викласти в такій редакції:
"2) подати інформаційне повідомлення у разі, коли воно не було подано раніше, або обрати одне з інформаційних повідомлень у разі, коли раніше їх було подано кілька;";
у підпункті 4 слова "відкрити поточний" замінити словами "у разі подання заяви для отримання компенсації для проведення ремонтних робіт - відкрити поточний";
підпункт 6 викласти в такій редакції:
"6) сформувати засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), заяву, яка повинна містити такі дані:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
дату народження;
контактні дані (номер телефону, адреса електронної пошти);
реєстраційний номер облікової картки платника податків;
у разі подання заяви для отримання компенсації для проведення ремонтних робіт - номер спеціального рахунка (за стандартом IBAN) отримувача компенсації для виплати компенсації, інформація щодо якого передана банком та який відображається у мобільному додатку Порталу Дія (Дія);
у разі подання заяви для отримання компенсації за виконаний ремонт - номер поточного рахунка (за стандартом IBAN) отримувача компенсації для виплати відшкодування;
місцезнаходження одного пошкодженого об’єкта з інформаційного повідомлення, що було подано відповідно до підпункту 2 цього пункту;
відомості про наявність пріоритетного права на отримання компенсації відповідно до пункту 5 цього Порядку;
відомості про проведення ремонтних робіт на пошкодженому об’єкті нерухомого майна.
У разі подання заяви законним представником зазначаються дані про законного представника та власника об’єкта нерухомого майна;";
доповнити пункт підпунктом 8-1 такого змісту:
"8-1) згенерувати засобами Порталу Дія витяг з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості" про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України;";
підпункт 10 викласти в такій редакції:
"10) у разі отримання засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), відповідних повідомлень від комісії забезпечити подання запитуваної інформації.
Відомості, необхідні для формування заяви, можуть бути отримані шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади в установленому порядку.
Отримувач компенсації для проведення ремонту зобов’язаний:
дотримуватися вимог цього Порядку, зокрема щодо цільового використання коштів для придбання будівельної продукції з метою проведення ремонту отримувачем компенсації або шляхом замовлення виконання відповідних послуг та робіт, визначених у чек-листі;
дотримуватися вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності та враховувати рекомендації із звіту з технічного обстеження пошкодженого об’єкта нерухомого майна;
здійснювати заходи щодо мінімізації негативного впливу на здоров’я людей та навколишнє природне середовище під час виконання робіт з відновлення експлуатаційної придатності об’єкта, перелік яких наведено в додатку 3;
після завершення ремонтних робіт, визначених у чек-листі, подати повідомлення у мобільному додатку Порталу Дія (Дія);
сприяти проведенню верифікації та моніторингу.
Отримувач компенсації за виконаний ремонт зобов’язаний:
дотримуватися вимог цього Порядку;
одночасно з поданням заяви підтвердити, що не отримував грошову чи матеріальну допомогу для проведення ремонтних робіт, яка буде підлягати відшкодуванню згідно з цим Порядком, від громадських чи міжнародних організацій, зокрема благодійних, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;
сприяти проведенню моніторингу.";
14) пункт 13-1 після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту:
"Подання заяви, повідомлення про завершення ремонтних робіт, інших документів, передбачених цим Порядком, може здійснюватися в паперовій формі шляхом звернення до адміністратора центру надання адміністративних послуг, посадової особи органу соціального захисту населення або нотаріуса.".
У зв’язку з цим абзаци другий - шостий вважати відповідно абзацами третім - сьомим;
15) пункт 14 викласти в такій редакції:
"14. Черговість прийнятих до розгляду заяв визначається автоматично програмними засобами Реєстру пошкодженого та знищеного майна у порядку надходження інформаційних повідомлень з урахуванням пріоритетного права, визначеного пунктом 5 цього Порядку.
Строк розгляду заяви не повинен перевищувати 30 календарних днів з дня її подання до комісії та до внесення в Реєстр пошкодженого та знищеного майна рішення про надання/відмову в наданні компенсації.
У разі коли заява була подана до дати утворення комісії, обчислення строку розгляду заяви починається від дати утворення комісії уповноваженим органом.
У разі коли з використанням електронної публічної послуги "єВідновлення" було подано заяву про пошкоджений об’єкт, щодо якого не прийнято рішення комісії про надання/відмову в наданні компенсації, засобами Порталу Дія блокується можливість подання інших заяв щодо такого пошкодженого об’єкта до моменту прийняття рішення комісії про надання/відмову в наданні компенсації.
Підставами для відмови в наданні компенсації є:
подання заяви про надання компенсації особою, яка не може бути отримувачем компенсації відповідно до цього Порядку або не має повноважень для подання заяви;
виявлення факту недостовірності даних, зазначених у заяві про надання компенсації за пошкоджений об’єкт;
установлення факту розташування об’єкта нерухомого майна на територіях, що відповідно до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, включені до пункту 2 розділу I "Території, на яких ведуться (велися) бойові дії", на яких бойові дії не завершені на дату подання заяви, або до розділу II "Тимчасово окуповані Російською Федерацією території України", на яких на дату подання заяви не завершено тимчасову окупацію;
виявлення факту проведення на пошкодженому об’єкті нерухомого майна ремонтних робіт, в результаті яких ліквідовано пошкодження в повному обсязі (у разі подання заяви на отримання компенсації для проведення ремонту);
виявлення факту пошкодження об’єкта нерухомого майна до набрання чинності Указом Президента України від 24 лютого 2022 р.
№ 64 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 р.
№ 2102-IX "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні";
виявлення факту пошкодження об’єкта нерухомого майна не внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації;
виявлення, що об’єкт нерухомого майна не був пошкоджений;
розташування пошкодженої квартири в багатоквартирному будинку, в якому пошкоджені місця загального користування житлового будинку (крім випадків, коли пошкодження місць загального користування було усунуто на дату подання заяви або прийнято рішення щодо їх відновлення за рахунок інших джерел) та/або який підлягає капітальному ремонту;
подання заявником до комісії повідомлення у паперовій формі про відкликання заяви;
відсутність інформації про пошкоджений об’єкт нерухомого майна у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;
повторне звернення заявником для отримання компенсації тієї ж форми щодо одного і того самого об’єкта нерухомого майна у разі, коли було прийнято рішення про надання компенсації (крім випадків, коли об’єкт нерухомого майна був повторно пошкоджений внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації).
Додатковими підставами для відмови в наданні компенсації за виконаний ремонт є:
встановлення факту отримання заявником грошової чи матеріальної допомоги для проведення ремонтних робіт від українських чи міжнародних організацій, зокрема благодійних, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;
відсутність інформаційних повідомлень від заявника з доданими фотоматеріалами та акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8-1, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9
Порядку виконання невідкладних робіт, що фіксують факт та обсяги пошкоджень об’єкта нерухомого майна.
Підставами для зупинення розгляду заяви комісією є:
неподання або подання не в повному обсязі інформації та/або документів відповідно до переліку, передбаченого пунктом 13 цього Порядку;
наявність у комісії документально підтверджених відомостей про те, що отримувачу компенсації вручено підозру про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого розділом І "Злочини проти основ національної безпеки України" Особливої частини
Кримінального кодексу України;
відсутність згоди співвласника (співвласників) об’єкта нерухомого майна на отримання компенсації заявником;
неможливість забезпечити власником свою присутність (присутність свого представника) на об’єкті нерухомого майна з метою встановлення фактів проведення ремонтних робіт та відповідності даним акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження.
У разі відсутності у комісії в повному обсязі інформації та/або документів, які стали підставою для зупинення розгляду заяви згідно з цим пунктом, їх неподання заявником протягом строку, який передбачений для розгляду заяви, комісія приймає рішення про відмову в наданні компенсації.
Комісія у строк, встановлений для розгляду заяви, приймає рішення про зупинення розгляду заяви та невідкладно, але не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня прийняття такого рішення повідомляє про це заявнику.
У рішенні зазначається вичерпний перелік підстав для зупинення розгляду заяви.
Комісія не має права вимагати від заявника надання інших документів, крім тих, відсутність яких стала підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви.
Розгляд заяви про надання компенсації поновлюється на підставі рішення комісії про відновлення розгляду відповідної заяви. Зазначене рішення приймається протягом п’яти робочих днів з дня отримання комісією відомостей про усунення заявником обставин, що стали підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про надання компенсації.
Перебіг строку розгляду заяви продовжується з дня усунення обставин, що стали підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви, з урахуванням часу, що минув до його зупинення.";
16) пункт 15 доповнити абзацом такого змісту:
"Відомості про надання чи відмову в наданні компенсації, суму компенсації відповідно до рішення комісії та/або уповноваженого органу публікуються на офіційному веб-сайті уповноваженого органу (за наявності) або оприлюднюються в інший спосіб (із посиланням на номер заяви без зазначення персональних даних заявника) не пізніше наступного робочого дня після прийняття відповідних рішень.";
17) пункт 16 викласти в такій редакції:
"16. Черговість проведення виплат компенсації визначається автоматично програмними засобами Реєстру пошкодженого та знищеного майна з урахуванням черговості розгляду заяв та прийнятих щодо них рішень про надання компенсації з урахуванням пріоритетного права, визначеного пунктом 5 цього Порядку.
Виплата компенсації для проведення ремонту здійснюється в такому порядку:
виплата компенсації для проведення ремонту категорії А здійснюється одним платежем після затвердження рішення комісії про надання компенсації уповноваженим органом;
виплата компенсації для проведення ремонту категорії Б здійснюється двома платежами:
- 70 відсотків суми компенсації для проведення ремонту виплачується після затвердження рішення комісії про надання компенсації уповноваженим органом;
- залишок в обсязі 30 відсотків суми компенсації для проведення ремонту виплачується після подання повідомлення про завершення проміжного етапу ремонтних робіт відповідно до пункту 27 цього Порядку та висновку комісії про виплату залишку коштів за результатами проміжної верифікації.
Залишок суми невиплаченої компенсації для ремонту категорії Б зберігається на небюджетному рахунку Мінінфраструктури до внесення рішення комісії про надання компенсації до Реєстру пошкодженого та знищеного майна.
Виплата компенсації за проведений ремонт здійснюється одним платежем після затвердження рішення комісії про надання компенсації уповноваженим органом.";
................Перейти до повного тексту