1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 липня 1996 р. № 854
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 1026 від 23.10.2019 )
Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями
( Додатково див. Постанову ВР № 363/96-ВР від 12.09.96 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1440 від 02.12.96 № 59 від 24.01.97 № 313 від 17.03.98 № 1336 від 25.08.98 № 1809 від 16.11.98 № 1956 від 10.12.98 № 370 від 15.03.99 № 450 від 06.05.2001 № 1669 від 13.12.2001 № 1178 від 17.08.2002 № 1067 від 17.07.2003 № 787 від 18.08.2005 № 924 від 11.12.2013 № 353 від 10.05.2018 )
Відповідно до статті 20 Закону України "Про захист прав споживачів" Кабінет Міністрів України
постановляє:
( Вступна частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 924 від 11.12.2013 )
1. Затвердити Правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями (додаються).
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, Міністерству внутрішніх справ, Державній інспекції з питань захисту прав споживачів, Міністерству доходів і зборів, Міністерству охорони здоров'я забезпечити у межах своїх повноважень постійний контроль за виконанням вимог Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1336 від 25.08.98, № 1669 від 13.12.2001, № 1067 від 17.07.2003, № 924 від 11.12.2013 )
3. Суб’єктам господарювання сфери роздрібної торгівлі алкогольними напоями привести свою діяльність у відповідність із зазначеними Правилами.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1178 від 17.08.2002, № 924 від 11.12.2013 )
4. Ця постанова набуває чинності з 1 вересня 1996 року.
Прем'єр-міністр України П.ЛАЗАРЕНКО
Інд. 23
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 липня 1996 р. № 854
ПРАВИЛА
роздрібної торгівлі алкогольними напоями
( У тексті Правил слова "суб'єкт підприємницької діяльності", "суб'єкт господарювання" та "суб'єкт підприємництва" в усіх відмінках і формах числа замінено словами "суб'єкт господарської діяльності" у відповідному відмінку і формі числа згідно з Постановою КМ № 1178 від 17.08.2002 ) ( У тексті Правил слова "суб’єкт господарської діяльності" і "підприємство громадського харчування" в усіх відмінках і формах числа замінено словами "суб’єкт господарювання" і "заклад ресторанного господарства" у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ № 924 від 11.12.2013 )
1. Ці Правила визначають основні вимоги до роздрібної торгівлі горілкою і лікеро-горілчаними виробами, вином виноградним та плодово-ягідним, коньяком, шампанським, вином ігристим (далі - алкогольні напої) і спрямовані на забезпечення прав споживачів щодо належної якості товару і рівня торговельного обслуговування.
( Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 924 від 11.12.2013 )
Алкогольні напої - продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об'ємних одиниць, які відносяться до товарних груп Гармонізованої системи опису і кодування товарів під кодами 22 04, 22 05, 22 06, 22 08.
( Абзац другий пункту 1 в редакції Постанови КМ № 1956 від 10.12.98 )
2. Роздрібна торгівля алкогольними напоями - діяльність з продажу алкогольних напоїв безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших закладах ресторанного господарства.
( Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1067 від 17.07.2003 )
Роздрібна торгівля алкогольними напоями здійснюється через спеціалізовані підприємства, в тому числі фірмові, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом продовольчих товарів, а також заклади ресторанного господарства.
( Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1669 від 13.12.2001, № 1067 від 17.07.2003, № 924 від 11.12.2013 )
3. Ці правила поширюються на всіх суб'єктів господарювання на території України незалежно від форм власності, які зареєстровані в установленому порядку і мають ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, отриманий згідно з вимогами законодавства.
Працівники суб'єкта господарювання, які безпосередньо здійснюють зберігання та продаж алкогольних напоїв, повинні мати спеціальну професійну освіту (підготовку): знати асортимент і якісні характеристики напоїв, ознаки браку, правила підготовки напоїв до продажу, принципи їх розміщення і викладення; правила зберігання та терміни реалізації напоїв; правила роботи з реєстраторами розрахункових операцій, порядок розрахунків з покупцями; види торговельного обладнання, інвентарю і правила користування ними; санітарні норми і правила; правила техніки безпеки, правила пожежної безпеки, вимоги законодавства щодо обмеження продажу алкогольних напоїв тощо.
( Пункт 3 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1067 від 17.07.2003; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 924 від 11.12.2013 ) ( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1067 від 17.07.2003 )
4. Суб'єкт господарювання зобов'язаний забезпечити стан приміщень для роздрібної торгівлі алкогольними напоями згідно із санітарно-технічними, санітарно-гігієнічними, технологічними, протипожежними та іншими нормами, а також можливість використання електронних платіжних засобів під час здійснення розрахунків за продані товари відповідно до законодавства. Суб'єкт господарювання повинен мати торговельне приміщення (будівлю) площею не менш як 20 кв. метрів, обладнане відповідним торговельно-технологічним устаткуванням (вітрини, прилавки, пристінні гірки тощо), охоронною і протипожежною сигналізацією, з достатнім освітленням, опаленням і вентиляцією, а у випадках, передбачених законодавством, забезпечити умови для застосування реєстраторів розрахункових операцій, зберігання матеріальних цінностей.
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 450 від 06.05.2001, № 1669 від 13.12.2001 - зміни набувають чинності через 180 днів з дня опублікування, № 1067 від 17.07.2003, № 924 від 11.12.2013 )
5. У документах, згідно з якими до торговельної мережі надійшли алкогольні напої, повинні зазначатися реєстраційні номери сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання відповідності.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1809 від 16.11.98, в редакції Постанов КМ № 1067 від 17.07.2003, № 787 від 18.08.2005; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 924 від 11.12.2013 )
6. Суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити відповідно до законодавства надання споживачам необхідної, доступної та достовірної і своєчасної інформації про товари, а також на вимогу споживачів - інформації про сертифікацію продукції, документи про її якість, безпеку та ціну.
( Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1178 від 17.08.2002; в редакції Постанови КМ № 924 від 11.12.2013 )
7. Зручний для населення режим роботи спеціалізованих магазинів, спеціалізованих відділів, секцій комунальної форми власності встановлюється виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.
Зручний для населення режим роботи спеціалізованих магазинів, спеціалізованих відділів, секцій інших форм власності встановлюється виконавчими органами сільських, селищних, міських рад за погодженням з власником цього об’єкта.
( Пункт 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1067 від 17.07.2003; в редакції Постанови КМ № 924 від 11.12.2013 )
8. Суб'єкту господарювання, який здійснює роздрібну торгівлю алкогольними напоями, забороняється приймати для продажу та зберігання алкогольні напої від юридичних і фізичних осіб, які не мають ліцензії на виробництво або на право імпорту чи оптової торгівлі алкогольними напоями.
( Пункт 8 в редакції Постанови КМ № 1067 від 17.07.2003 )
9. Роздрібна торгівля алкогольними напоями забороняється:
у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, крім ресторанів, що розміщені на території санаторіїв;
у приміщеннях спеціалізованих торговельних організацій, що здійснюють торгівлю товарами дитячого асортименту або спортивними товарами, а також у відповідних відділах (секціях) універсальних торговельних організацій;
у закритих спортивних спорудах (крім пива у пластиковій тарі);
з торгових автоматів;
з рук;
у невизначених для цього місцях.
( Пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1669 від 13.12.2001; в редакції Постанов КМ № 1067 від 17.07.2003, № 924 від 11.12.2013 )
10. Продаж алкогольних напоїв громадянам, які не досягли 18-річного віку, забороняється. В разі виникнення сумніву щодо віку покупця продаж алкогольних напоїв здійснюється за умови пред'явлення документа, що засвідчує його вік.
11. Не дозволяється здійснювати продаж алкогольних напоїв працівниками суб'єкта господарювання, яким не виповнилося 18 років.
12. Зберігання та реалізація алкогольних напоїв, крім алкогольних напоїв з вмістом спирту етилового від 1,2 до 8,5 відсотка об'ємних одиниць, вироблених в Україні, дозволяється тільки за наявності марки акцизного податку на пляшці або на іншій тарі згідно із законодавством.
( Абзац перший пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1067 від 17.07.2003, № 924 від 11.12.2013 )
Порядок запровадження марок акцизного збору регулюється законодавством.
13. Пакування, маркування, транспортування, приймання, зберігання, продаж алкогольних напоїв здійснюються відповідно до вимог, передбачених законодавством та нормативними документами.
( Пункт 13 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1067 від 17.07.2003 )
14. Алкогольні напої повинні бути марковані в доступній для споживача формі згідно із законодавством про мови.
На лицьовій стороні етикетки кожної пляшки або самої пляшки (іншого посуду) горілки та лікеро-горілчаних виробів зазначаються:
( Абзац другий пункту 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1067 від 17.07.2003 )
загальна та власна назви виробу;
найменування виробника;
знак для товарів і послуг;
географічна назва місця виготовлення виробу, якщо найменування виробника не відображає місця розташування суб’єкта господарювання;
( Абзац шостий пункту 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 924 від 11.12.2013 )
вміст спирту (% об.);
місткість посуду;
штриховий код повинен бути нанесений на видиму сторону етикетки або контретикетки, чи пляшки (іншого посуду);
( Абзац дев'ятий пункту 14 в редакції Постанов КМ № 1669 від 13.12.2001, № 1067 від 17.07.2003 )
вміст цукру (якщо це регламентується нормативними документами);
позначення нормативного документа (для продукції вітчизняного виробництва).
На видимій стороні етикетки або контретикетки, або корка, або пляшки (іншого посуду) повинні бути зазначені дата виготовлення виробу, код суб’єкта господарювання та номер ліцензії на виробництво.
( Абзац дванадцятий пункту 14 в редакції Постанови КМ № 1067 від 17.07.2003; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 924 від 11.12.2013 )
На лицьовій стороні етикетки кожної пляшки або самої пляшки (іншого посуду) продукції виноробства зазначаються:
( Абзац тринадцятий пункту 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1067 від 17.07.2003 )
назва держави;
найменування суб’єкта господарювання та його місцезнаходження;
( Абзац п'ятнадцятий пункту 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 924 від 11.12.2013 )
знак для товарів і послуг;
назва продукції;
місткість посуду;
вміст спирту (% об.);
вміст цукру (крім сухих вин, шампанських, ігристих вин та коньяку) (% мас.);
дата виготовлення (на видимій стороні етикетки або контретикетки, або корка, або пляшки (іншого посуду);
( Абзац двадцять перший пункту 14 в редакції Постанови КМ № 1067 від 17.07.2003 )
позначення нормативного документа (для продукції вітчизняного виробництва, призначеної для реалізації на території України);
( Абзац двадцять другий пункту 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 924 від 11.12.2013 )
штриховий код повинен бути нанесений на видиму сторону етикетки або контретикетки, або пляшки (іншого посуду);
( Абзац двадцять третій пункту 14 в редакції Постанов КМ № 1669 від 13.12.2001, № 1067 від 17.07.2003 )

................
Перейти до повного тексту