1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 9 вересня 2020 р. № 850
Київ
Деякі питання організації фінансового моніторингу
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 144 від 17.02.2023 )
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 8, частин першої, чотирнадцятої статті 16, частини п’ятої статті 25 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок подання інформації для взяття на облік (зняття з обліку/поновлення на обліку) суб’єктів первинного фінансового моніторингу, реєстрації та подання суб’єктами первинного фінансового моніторингу Державній службі фінансового моніторингу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов’язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
Порядок ведення Державною службою фінансового моніторингу обліку інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу;
Порядок ведення Державною службою фінансового моніторингу обліку суб’єктів первинного фінансового моніторингу.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2015 р. № 552 "Деякі питання організації фінансового моніторингу" (Офіційний вісник України, 2015 р., № 64, ст. 2120);
пункт 2 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 343 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 40, ст. 1408).
3. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2021 року.

Прем'єр-міністр України

Д.ШМИГАЛЬ

Інд. 67


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 вересня 2020 р. № 850
ПОРЯДОК
подання інформації для взяття на облік (зняття з обліку/поновлення на обліку) суб’єктів первинного фінансового моніторингу, реєстрації та подання суб’єктами первинного фінансового моніторингу Державній службі фінансового моніторингу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов’язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення
1. Цей Порядок визначає механізм подання суб’єктами первинного фінансового моніторингу (далі - суб’єкти) до Держфінмоніторингу відповідно до Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (далі - Закон) інформації, необхідної для взяття їх на облік як суб’єктів та зняття з обліку/поновлення на обліку, реєстрації та подання суб’єктами Держфінмоніторингу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов’язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (далі - інформація, пов’язана з проведенням фінансового моніторингу).
2. Дія цього Порядку поширюється на всіх суб’єктів та відокремлені підрозділи суб’єкта, які є окремими юридичними особами та яким суб’єктом надано дозвіл самостійно подавати інформацію, пов’язану з проведенням фінансового моніторингу (крім суб’єктів, щодо яких Національний банк відповідно до статті 18 Закону виконує функції з державного регулювання і нагляду).
3. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
візуальна форма повідомлення - відображення електронними засобами або на папері у формі, придатній для приймання людиною змісту даних, які містить повідомлення;
е-кабінет системи фінансового моніторингу (е-кабінет) - електронна система взаємодії між Держфінмоніторингом та суб’єктами, суб’єктами державного фінансового моніторингу, правоохоронними та іншими державними органами;
користувач - особа, уповноважена суб’єктом на інформаційний обмін з Держфінмоніторингом з використанням е-кабінету;
особистий кабінет - приватна складова е-кабінету, що створюється користувачем для забезпечення передбаченого Законом інформаційного обміну з Держфінмоніторингом, доступ до якого надається після проходження користувачем електронної ідентифікації за допомогою інтегрованої системи електронної ідентифікації чи кваліфікованого електронного підпису;
повідомлення - електронний документ (файл інформаційного обміну), що містить інформацію для взяття на облік (зняття з обліку/поновлення на обліку) суб’єкта чи інформацію, пов’язану з проведенням фінансового моніторингу, що надається суб’єктом до Держфінмоніторингу, а також інформацію, що доводиться до суб’єкта Держфінмоніторингом відповідно до Закону;
прикладний програмний інтерфейс - складова е-кабінету, що забезпечує автоматизацію взаємодії користувача з функціоналом е-кабінету.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Законі, Законах України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги".
4. Подання суб’єктом будь-якої інформації Держфінмоніторингу здійснюється в електронній формі до єдиної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - єдина інформаційна система) з використанням складових е-кабінету: особистого кабінету або прикладного програмного інтерфейсу.
Строком подання суб’єктом інформації в електронній формі є дата та час подання повідомлення в особистому кабінеті або у разі використання прикладного програмного інтерфейсу - дата та час формування Держфінмоніторингом відповідного повідомлення про обробку такої інформації.
Підтвердженням факту подання суб’єктом інформації в електронній формі є отримання ним відповідного повідомлення Держфінмоніторингу.
У разі виникнення ситуацій, що призводять до неможливості подання Держфінмоніторингу інформації в електронній формі, суб’єкт подає її в паперовій формі шляхом надсилання заповненої візуальної форми повідомлення поштою з повідомленням про вручення поштового відправлення або вручення під розписку.
Підтвердженням факту подання суб’єктом інформації у паперовій формі є наявність у суб’єкта документа, виданого оператором поштового зв’язку, що засвідчує факт надсилання відповідної інформації з повідомленням про вручення поштового відправлення, або відмітки Держфінмоніторингу про отримання інформації (із зазначенням дати та часу її отримання).
Доведення Держфінмоніторингом інформації до суб’єкта здійснюється в електронній формі через е-кабінет.
У разі виникнення ситуацій, що призводять до неможливості отримання інформації через е-кабінет, - в паперовій формі шляхом надсилання візуальної форми повідомлення на поштову адресу суб’єкта, яка внесена ним до е-кабінету.
Строком доведення до суб’єкта інформації в електронній формі є дата та час формування Держфінмоніторингом відповідного повідомлення, що зазначені у ньому.
Строком доведення до суб’єкта інформації у паперовій формі є дата реєстрації отриманого повідомлення суб’єктом або наявність у Держфінмоніторингу документа, виданого оператором поштового зв’язку, що засвідчує факт отримання відповідної інформації з повідомленням про вручення поштового відправлення.
Формат, структура, реквізити повідомлень, вимоги, довідники для їх заповнення, візуальна форма повідомлень, порядок інформаційної взаємодії суб’єкта з Держфінмоніторингом, а також порядок створення особистого кабінету та доступу до е-кабінету визначаються Мінфіном з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних.
5. Суб’єкти, зазначені у пунктах 1-6, 8, 9, та спеціально визначені суб’єкти, які є юридичними особами, зазначені у підпунктах "а" - "в" та "е" пункту 7 частини другої статті 6 Закону, стають на облік у Держфінмоніторингу як суб’єкти протягом трьох робочих днів з дати призначення працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу, але не пізніше дня проведення першої фінансової операції (дати встановлення ділових відносин з клієнтом).
Спеціально визначені суб’єкти, що провадять свою діяльність одноособово, без утворення юридичної особи, зазначені у підпунктах "а" - "в" та "е" пункту 7 частини другої статті 6 Закону, стають на облік у Держфінмоніторингу як суб’єкти не пізніше дня проведення першої фінансової операції (дати встановлення ділових відносин з клієнтом).
Спеціально визначені суб’єкти, зазначені у підпунктах "г" - "д" та "є" - "и" пункту 7 частини другої статті 6 Закону, стають на облік у Держфінмоніторингу як суб’єкти не пізніше дня встановлення ділових відносин з клієнтом (проведення фінансової операції) у випадках, визначених статтею 10 Закону.
( Абзац третій пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 144 від 17.02.2023 )
Суб’єкти стають на облік шляхом подання Держфінмоніторингу інформації, необхідної для взяття їх на облік.
6. Інформація, необхідна для взяття суб’єкта на облік, обов’язково повинна містити відомості про реєстрацію суб’єкта, його місцезнаходження, відповідального працівника, особу, яка тимчасово виконуватиме обов’язки відповідального працівника у разі його відсутності (у разі призначення такої особи), а також відокремлені підрозділи, що є окремими юридичними особами та яким надано дозвіл самостійно подавати інформацію, пов’язану з проведенням фінансового моніторингу.
7. Інформація про припинення/поновлення діяльності, необхідна для зняття з обліку/поновлення на обліку суб’єкта, обов’язково повинна містити причини припинення/поновлення діяльності.
Інформація про припинення діяльності подається суб’єктом не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дня настання відповідної події, зокрема:
завершення процедури ліквідації суб’єкта з внесенням запису про це до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
анулювання ліцензії та/або інших документів, що надають право на провадження суб’єктом діяльності, з провадженням якої в особи виникає статус суб’єкта;
виключення суб’єкта з реєстру, що надає право на провадження суб’єктом діяльності, з провадженням якої в особи виникає статус суб’єкта;
рішення (наказу) державного органу про припинення діяльності суб’єкта;
прийняття суб’єктом згідно з установчими документами рішення про припинення провадження певного виду діяльності, що підпадає під дію Закону, у разі, коли після його прийняття суб’єкт не провадить такого виду діяльності та/або не проводить фінансові операції, продовжуючи займатись професійною та/або господарською діяльністю.
Інформація про поновлення діяльності/певного виду діяльності, що підпадає під дію Закону, подається суб’єктом не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дня настання відповідної події, зокрема прийняття суб’єктом згідно з установчими документами рішення про поновлення діяльності / певного виду діяльності, що підпадає під дію Закону.
8. У разі зміни інформації, яка подана суб’єктом до Держфінмоніторингу для взяття його на облік, суб’єкт протягом трьох робочих днів з дати настання таких змін подає Держфінмоніторингу відповідне повідомлення.
9. У разі подання неналежним чином оформленої суб’єктом інформації, необхідної для взяття його на облік (зняття з обліку / поновлення на обліку, внесення змін до інформації, яка стала підставою для взяття суб’єкта на облік), (подання інформації не в повному обсязі або з помилками), Держфінмоніторинг відмовляє у взятті її на облік та доводить відповідну інформацію до суб’єкта. У такому разі суб’єкт протягом трьох робочих днів з дати отримання відповідного повідомлення зобов’язаний подати інформацію у повному обсязі та/або без помилок.
10. Реєстрація суб’єктом фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов’язана з проведенням фінансового моніторингу, проводиться шляхом внесення відповідної інформації до реєстру, який ведеться суб’єктом.

................
Перейти до повного тексту