- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 17 жовтня 2018 р. № 848 Київ |
Про реалізацію експериментального проекту із запровадження проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами шляхом електронних торгів
З метою запровадження інноваційних методів для державного управління у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, прозорого механізму продажу на аукціонах спеціальних дозволів на користування надрами Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства екології та природних ресурсів щодо реалізації з 24 жовтня 2018 р. до 1 жовтня 2020 р. Державною службою геології та надр експериментального проекту із запровадження проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами шляхом електронних торгів (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Тимчасовий порядок реалізації експериментального проекту із запровадження проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами шляхом електронних торгів, що додається.
3. Внести до
Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 р. № 615 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 45, ст. 1832; 2012 р., № 30, ст. 1116, № 81, ст. 3283; 2016 р., № 30, ст. 1208; 2017 р., № 60, ст. 1827; 2018 р., № 49, ст. 1706), зміни, що додаються.
4. Державній службі геології та надр за результатами реалізації експериментального проекту подати до 1 липня 2020 р. пропозиції щодо доцільності подальшого проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами шляхом електронних торгів на постійній основі.
5. Установити, що:
проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами здійснюється з 24 жовтня 2018 р. виключно відповідно до Тимчасового порядку, затвердженого цією постановою;
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 жовтня 2018 р. № 848
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 23 жовтня 2019 р.
№ 960)
ТИМЧАСОВИЙ ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту із запровадження проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами шляхом електронних торгів
( У тексті Тимчасового порядку слово "Мінекоенерго" замінено словом "Міндовкілля" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
№ 826 від 09.09.2020 )
1. Цей Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту із запровадження процедури продажу на аукціоні шляхом проведення електронних торгів спеціального дозволу на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони (далі - дозвіл).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) адміністратор системи електронних торгів з продажу дозволів (далі - адміністратор) - юридична особа, зареєстрована в установленому законодавством порядку, що відповідно до укладеного з Держгеонадрами договору забезпечує функціонування бази даних системи електронних торгів з продажу дозволів;
2) аукціон - спосіб продажу дозволів шляхом проведення електронних торгів (аукціону) або аукціону за методом покрокового зниження початкової ціни та подальшого подання цінових пропозицій;
3) гарантійний внесок - платіж, що здійснюється заявником для набуття статусу учасника аукціону шляхом перерахування коштів на рахунок організатора (оператора) електронного майданчика у розмірі 20 відсотків початкової ціни лота та зазначається в оголошенні про проведення аукціону;
4) договір купівлі-продажу дозволу - договір, який укладається між Держгеонадрами і переможцем аукціону;
5) договір купівлі-продажу дозволу з відкладальною обставиною - договір, який укладається між Держгеонадрами та переможцем аукціону в разі визначення переможцем аукціону іноземної юридичної особи, яка на момент підписання протоколу аукціону не має зареєстрованого в Україні представництва;
6) електронний майданчик - підключений до системи електронних торгів з продажу дозволів веб-сайт організатора (оператора) та/або апаратно-програмний комплекс, що функціонує в Інтернеті та забезпечує заявникам, учасникам і організатору аукціону (оператору) та Держгеонадрам можливість користуватися сервісами такої системи з автоматичним обміном інформацією щодо процедур проведення аукціону;
7) закрита цінова пропозиція - сума коштів, намір та можливість сплати якої повідомляється учасником аукціону в його особистому кабінеті та подається через організатора аукціону або оператора електронного майданчика до системи електронних торгів з продажу дозволів. Право на подання такої цінової пропозиції виникає в учасника аукціону після отримання ним підтвердження про зарахування гарантійного внеску на рахунок організатора (оператора) аукціону до закінчення строку прийняття заявок на участь в аукціоні та забезпечує можливість участі в ньому. Закрита цінова пропозиція не може бути нижчою за початкову ціну лота;
8) заявник - фізична особа - підприємець або юридична особа (в тому числі іноземна юридична особа), які подали заявку для участі в аукціоні засобами системи електронних торгів з продажу дозволів;
9) крок аукціону - фіксована мінімальна надбавка, на яку під час аукціону здійснюється підвищення початкової та кожної наступної ціни лота. Крок аукціону визначається за такою шкалою:
гривень
Початкова ціна лота |
Крок аукціону |
До 4999 |
1000 |
Від 5000 до 9999 |
2000 |
Від 10000 до 99999 |
5000 |
Від 100000 до 999999 |
10000 |
Від 1000000 до 2999999 |
20000 |
Від 3000000 до 4999999 |
30000 |
Від 5000000 до 9999999 |
50000 |
Від 10 000 000 до 19 999 999 |
100 000 |
Від 20 000 000 до 29 999 999 |
200 000 |
Від 30 000 000 до 39 999 999 |
300 000 |
Від 40 000 000 до 49 999 999 |
400 000 |
Від 50 000 000 і більше |
500 000; |
10) крок аукціону за методом покрокового зниження початкової ціни та подальшого подання цінових пропозицій - дисконт, на який в ході електронного аукціону автоматично і поступово здійснюється зниження початкової ціни оголошеного до продажу лота протягом періоду проведення електронного аукціону до моменту автоматичного здійснення останнього з визначених кроків або до моменту здійснення ставки учасником, та мінімальна надбавка, на яку в ході електронного аукціону може здійснюватися підвищення цінової пропозиції. Розмір мінімального кроку такого аукціону становить 1 (один) відсоток початкової ціни лота;
11) лот - дозвіл, що є предметом проведення аукціону;
12) оператор електронного майданчика (далі - оператор) - зареєстрована в установленому законодавством порядку юридична особа, що відповідно до укладеного з адміністратором договору забезпечує функціонування електронного майданчика, який підключено до системи електронних торгів з продажу дозволів. Будь-який оператор має право бути організатором аукціону за умови укладення з Держгеонадрами договору про проведення аукціону;
13) організатор аукціону (далі - організатор) - оператор електронного майданчика, який уклав з Держгеонадрами договір про проведення аукціону. Організатор крім прав та обов’язків за таким договором має усі права та обов’язки оператора електронного майданчика під час проведення електронного аукціону;
14) особистий кабінет заявника та/або учасника, та/або Держгеонадр - розділ системи електронних торгів з продажу дозволів, в якому розміщуються оголошення про проведення аукціону, повідомлення про результати його проведення та інша інформація про аукціон, доступ до якого має заявник та/або учасник, та/або Держгеонадра, що авторизуються за допомогою особистих ідентифікаторів (логіну та пароля);
15) пакет аукціонної документації - документи, що готуються Держгеонадрами та містять відомості про ділянку надр, дозвіл у межах якої виставляється на аукціон (назва та координати, місцезнаходження, загальна інформація про геологічну будову, початкова ціна лота, програма робіт), проект угоди про умови користування надрами. Вартість пакета аукціонної документації становить 3,12 відсотка початкової ціни лота, але не менш як 4500 гривень і не більш як 72550 гривень;
16) переможець аукціону (далі - переможець) - учасник аукціону, що запропонував найвищу цінову пропозицію за результатами його проведення;
17) початкова ціна лота - вартість лота, розрахована Держгеонадрами відповідно до
Методики визначення початкової ціни продажу на аукціоні спеціального дозволу на право користування надрами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2004 р. № 1374 (Офіційний вісник України, 2004 р., № 42, ст. 2772; 2006 р., № 45, ст. 3014), та зазначена в оголошенні про проведення аукціону. Початкова ціна лота повторного аукціону становить 50 відсотків першої початкової ціни цього лоту. Початкова ціна лота аукціону за методом покрокового зниження початкової ціни та подальшого подання цінових пропозицій становить 100 відсотків першої початкової ціни лота. Початкова ціна лота кожного аукціону зазначається в оголошенні про проведення відповідного аукціону;
18) реєстраційний номер лота - номер лота, який визначається Держгеонадрами, вноситься до системи електронних торгів з продажу дозволів та зазначається в оголошенні про проведення аукціону;
19) система електронних торгів з продажу дозволів - дворівнева автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, яка забезпечує можливість створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією і документами в електронній формі, що необхідні для проведення аукціонів, запобігання корупційним правопорушенням, та складається з бази даних системи електронних торгів з продажу дозволів та електронних майданчиків, які взаємодіють через інтерфейс програмування додатків, що надається як код з відкритим доступом та визначає функціональність системи.
Інформація в системі електронних торгів з продажу дозволів зазначається державною мовою, крім випадків, коли використання літер та символів державною мовою призводить до викривлення розміщеної інформації (зокрема, під час написання адрес веб-сайтів у Інтернеті, зазначення реєстраційних номерів лотів);
20) спостерігач аукціону (далі - спостерігач) - будь-який користувач Інтернету, який безоплатно спостерігає за проведенням аукціону через систему електронних торгів з продажу дозволів без можливості подавати свої цінові пропозиції;
21) угода про умови користування ділянкою надр - угода між Держгеонадрами та переможцем, яка є невід’ємною частиною дозволу і визначає умови користування ділянкою надр;
22) учасник аукціону (далі - учасник) - фізична особа - підприємець або юридична особа, (в тому числі іноземна юридична особа), допущені організатором (оператором) до участі в аукціоні відповідно до вимог цього Порядку;
23) ціна реалізації лота - фактична сума коштів, за яку продано лот на аукціоні;
24) цінова пропозиція - сума коштів, про сплату якої повідомляється учасником у ході аукціону.
3. Організатор (оператор) забезпечує Держгеонадрам, заявникам, учасникам та спостерігачам постійний доступ до системи електронних торгів з продажу дозволів з метою отримання відомостей про хід аукціону.
4. Використання системи електронних торгів з продажу дозволів здійснюється:
Держгеонадрами - відповідно до договору, укладеного між Держгеонадрами та адміністратором;
організатором (оператором) - відповідно до договору, укладеного між організатором (оператором) та адміністратором.
5. У системі електронних торгів з продажу дозволів повинна бути створена комплексна система захисту інформації з підтвердженою відповідністю вимогам законодавства у сфері захисту інформації.
Створення та опрацювання електронних документів у системі електронних торгів з продажу дозволів здійснюється відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу з накладенням на них кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог Закону України
"Про електронні довірчі послуги".
6. Держгеонадра готує з урахуванням заяв, поданих фізичними особами - підприємцями та юридичними особами, пропозиції щодо визначення переліку ділянок надр, дозволи на користування якими виставляються на аукціон (пояснювальна записка, оглядова карта та ситуаційний план, каталог географічних координат кутових точок, програма робіт), та надсилає їх рекомендованим листом з повідомленням на погодження до:
відповідних районних, міських, селищних, сільських рад і рад об’єднаних територіальних громад - щодо користування ділянками надр, що містять корисні копалини місцевого значення.
Якщо протягом 45 календарних днів органи, зазначені в абзаці третьому цього пункту, не надали рішення про погодження або вмотивовану відмову в такому погодженні, пропозиції щодо визначення переліку ділянок надр, дозволи на користування якими виставляються на аукціон, вважаються погодженими.
Пропозиції щодо визначення переліку ділянок надр, дозволи на користування якими виставляються на аукціон (разом з пояснювальними записками, оглядовими картами та ситуаційними планами, каталогами географічних координат кутових точок, програмами робіт), подаються Держгеонадрами до Міндовкілля.
Міндовкілля в строк, що не перевищує 15 робочих днів з дня надходження від Держгеонадр пропозицій щодо визначення переліку ділянок надр, дозволи на користування якими виставляються на аукціон, надсилає Держгеонадрам пропозиції щодо визначення переліку ділянок надр, дозволи на користування якими виставляються на аукціон, із зазначенням умов, за яких можливе надрокористування на запропонованих ділянках надр, у частині дотримання вимог природоохоронного законодавства або обґрунтовані пропозиції щодо неможливості надрокористування на запропонованих ділянках надр з дотриманням вимог природоохоронного законодавства.
У разі надання Міндовкіллям обґрунтованих пропозицій щодо встановлення законодавством обмежень стосовно провадження діяльності з користування надрами на території, на якій заплановано її провадження, такі пропозиції враховуються Держгеонадрами під час прийняття рішень щодо визначення переліку ділянок надр, дозволи на користування якими виставляються на аукціон.
У разі ненадання Міндовкіллям пропозицій щодо визначення переліку ділянок надр протягом 15 робочих днів з дня надходження від Держгеонадр документів у повному обсязі вважається, що пропозиції щодо визначення переліку ділянок надр, дозволи на користування якими виставляються на аукціон, відсутні.
Держгеонадра після надходження погоджень від органів, зазначених в абзаці третьому цього пункту, та пропозицій Міндовкілля із зазначенням умов, за яких можливе надрокористування на запропонованих ділянках надр, у частині дотримання вимог природоохоронного законодавства складає та затверджує наказом перелік таких ділянок разом з відповідними програмами робіт та приймає рішення про проведення аукціону.
6-1. У разі коли для провадження діяльності з видобування корисних копалин необхідне надання в користування земельних ділянок державної чи комунальної власності, які на момент проведення аукціону сформовані як об’єкт цивільних прав, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, уповноважений здійснювати розпорядження такими земельними ділянками, до початку проведення такого аукціону за поданням Держгеонадр затверджує перелік земельних ділянок державної, комунальної власності, розташованих в межах ділянки надр, що передається в користування переможцю аукціону, конкурсу, які повинні бути передані йому в користування для видобування корисних копалин.
7. Продаж лота здійснюється після визначення його початкової ціни.
8. Витрати на підготовку лотів до проведення аукціону, здійснені Держгеонадрами, відшкодовуються переможцем за кожним лотом.
Винагорода оператора, через якого переможець аукціону набув право на участь в аукціоні, за організацію та проведення аукціону встановлюється у таких розмірах:
1 відсоток ціни реалізації лота у разі, коли вона є меншою, ніж 15000000 гривень;
0,5 відсотка ціни реалізації лота у разі, коли вона становить 15000000 гривень або більше.
9. Оголошення про проведення аукціону розміщується Держгеонадрами у системі електронних торгів з продажу дозволів та на офіційному веб-сайті Держгеонадр протягом 10 робочих днів з дня затвердження відповідно до пункту 6 цього Порядку переліку ділянок надр та прийняття рішення про проведення аукціону.
10. Оголошення про проведення аукціону повинно містити:
1) загальну інформацію про аукціон, зокрема:
відомості про Держгеонадра (найменування, контактні номери телефонів, адреса електронної пошти);
порядок подання заявок для участі в аукціоні;
вимоги до заявників (непоширення на заявника - фізичну особу - підприємця, заявника - юридичну особу або її посадових осіб (керівника, його заступників та осіб, що їх заміщують) чи її засновників (юридичних та фізичних осіб), а також на заявника - іноземну юридичну особу чи її засновників (юридичних та фізичних осіб) спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) згідно із Законом України
"Про санкції" та актами, прийнятими відповідно до зазначеного Закону);
перелік даних, які надаються заявниками;
строк приймання заявок для участі в аукціоні;
дату і час початку аукціону;
розмір гарантійного внеску;
інформацію про рахунок організатора (оператора), на який повинен бути перерахований гарантійний внесок;
строк підписання протоколу проведення аукціону;
строки підписання договору купівлі-продажу дозволу (договору купівлі-продажу дозволу з відкладальною обставиною);
порядок та строки сплати винагороди оператору, через якого переможець аукціону набув право на участь в аукціоні;
2) інформацію про лот, зокрема:
реєстраційний номер лота;
назву, місцезнаходження та координати ділянки надр, дозвіл на користування якою виставляється на аукціон;
назву корисної копалини (у разі видобування - категорію та розмір запасів корисних копалин, а також дату проведення їх державної експертизи);
вид користування надрами та строк, на який надається дозвіл;
вартість геологічної інформації;
початкову ціну лота;
крок аукціону;
вартість пакета аукціонної документації, що сплачується переможцем.
Інформація, що міститься в оголошенні про проведення аукціону (крім реєстраційного номера лота), формується Держгеонадрами.
Одне оголошення про проведення аукціону містить інформацію тільки про один лот.
Інформація про ділянку надр, включену до лота, виставленого на аукціон, зазначається з урахуванням інформації, зазначеної в документах, визначених пунктом 6 цього Порядку та пакетом аукціонної документації.
11. Оголошення про проведення аукціону може включати інші додаткові відомості, необхідні для проведення аукціону.
12. Аукціон проводиться системою електронних торгів з продажу дозволів:
через 90 календарних днів з дати розміщення оголошення про проведення аукціону (для нафти, природного газу, конденсату);
через 50 календарних днів з дати розміщення оголошення про проведення аукціону (для всіх інших корисних копалин).
Повторний аукціон оголошується протягом трьох робочих днів після визнання першого аукціону таким, що не відбувся, та проводиться через 30 календарних днів з дати розміщення оголошення про проведення повторного аукціону.
Аукціон за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій оголошується протягом трьох робочих днів після визнання повторного аукціону таким, що не відбувся, та проводиться через 15 календарних днів з дати розміщення оголошення про проведення аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій.
У разі коли останній день строків, зазначених у цьому пункті, припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.
13. Система електронних торгів з продажу дозволів функціонує у цілодобовому режимі, крім періодів проведення планових та позапланових профілактичних робіт, інформація про проведення яких оприлюднюється нею автоматично.
14. З метою реєстрації в системі електронних торгів з продажу дозволів заявник надає такі дані:
1) фізична особа - підприємець:
копії паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків фізичної особи - підприємця (фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомила про це відповідному контролюючому органу та має відмітку у паспорті, - копію паспорта із відміткою);
адресу електронної пошти для надсилання повідомлень системи електронних торгів з продажу дозволів та організатора (оператора);
контактний номер телефону;
реквізити рахунка заявника, на який повинен бути повернутий гарантійний внесок;
заяву в довільній формі про непоширення на заявника - фізичну особу - підприємця спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) згідно із Законом України
"Про санкції" та актами, прийнятими відповідно до зазначеного Закону;
2) юридична особа:
найменування;
код згідно з ЄДРПОУ;
прізвище, ім’я та по батькові представника юридичної особи, серію та номер документа, що посвідчує його особу;
реквізити документа, що підтверджує повноваження представника юридичної особи;
адресу електронної пошти для надсилання повідомлень системи електронних торгів з продажу дозволів та організатора (оператора);
контактний номер телефону;
реквізити рахунка заявника, на який повинен бути повернуто гарантійний внесок;
заяву в довільній формі про непоширення на заявника - юридичну особу або її посадових осіб (керівника, його заступників та осіб, що їх заміщують) чи її засновників (юридичних та фізичних осіб) спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) згідно із Законом України
"Про санкції" та актами, прийнятими відповідно до зазначеного Закону;
3) іноземна юридична особа:
найменування іноземної юридичної особи, зареєстрованого представництва іноземної юридичної особи (за наявності);
місцезнаходження юридичної особи;
код зареєстрованого представництва іноземної юридичної особи згідно з ЄДРПОУ (за наявності);
прізвище, ім’я та по батькові представника юридичної особи, серію та номер документа, що посвідчує його особу;
заяву в довільній формі про непоширення на заявника - іноземну юридичну особу або її посадових осіб (керівника, його заступників та осіб, що їх заміщують) чи її засновників (юридичних та фізичних осіб) спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) згідно із Законом України
"Про санкції" та актами, прийнятими відповідно до зазначеного Закону;
реквізити документа, що підтверджує повноваження представника юридичної особи;
адресу електронної пошти для надсилання повідомлень системи електронних торгів з продажу дозволів та організатора (оператора);
................Перейти до повного тексту