- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 липня 2004 р. N 848 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 607 від 21.08.2013 )
Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку
1. Затвердити Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (додається).
2. Міністерству освіти і науки, Академії педагогічних наук на основі Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженого цією постановою, розробити і запровадити протягом 2004-2008 років науково-методичне забезпечення початкової загальної освіти таких дітей.
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 липня 2004 р. N 848
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ
початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку
Загальна частина
1. Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (далі - Державний стандарт), встановлює державні вимоги до змісту освіти таких дітей, а також державні гарантії у набутті такої освіти.
2. Цей Державний стандарт застосовується з метою забезпечення:
рівного доступу до якісної освіти дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;
наступництва між дошкільною та початковою загальною освітою;
особистісно орієнтованого навчально-виховного процесу;
створення передумов для запровадження інтегрованого навчання дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку.
3. Цей Державний стандарт базується на Державному стандарті початкової загальної освіти, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2000 р.
N 1717.
4. Об'єктами стандартизації є зміст освіти та система його формування.
5. Цей Державний стандарт містить:
Базовий навчальний план;
вимоги до складання типових навчальних планів;
державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з урахуванням особливостей їх психофізичного розвитку;
напрями корекційно-розвиткової роботи.
Базовий навчальний план
6. Базовий навчальний план початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, визначає структуру обов'язкової складової змісту освіти відповідно до державних вимог щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів з урахуванням особливостей психофізичного розвитку таких дітей (сліпих та із зниженим зором, глухих та із зниженим слухом, розумово відсталих, з тяжкими порушеннями мовлення, порушеннями опорно-рухового апарату, із затримкою психічного розвитку).
7. Базовий навчальний план складається з таких освітніх галузей: "Мови і література", "Математика", "Людина і світ", "Мистецтво", "Технології", "Здоров'я і фізична культура".
Кожна освітня галузь побудована за змістовими лініями з обов'язковим корекційно-розвитковим спрямуванням.
Зміст освітніх галузей реалізується шляхом викладання окремих навчальних предметів та інтегрованих курсів.
8. Структура Базового навчального плану охоплює дві складові: інваріантну і варіативну.
9. Інваріантна складова формується на державному рівні і є обов'язковою для всіх загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від їх підпорядкування, типу і форми власності.
Інваріантна складова передбачає проведення корекційно-розвиткових занять, що зумовлено особливістю організації навчально-виховного процесу з учнями, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку.
10. У початковій школі навчальні години варіативної складової використовуються головним чином для загальноосвітньої підготовки учнів, індивідуальних занять та консультацій, факультативного навчання, підготовки учнів, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, до засвоєння змісту початкової загальної освіти.
12. Змістове наповнення варіативної складової формується навчальним закладом з урахуванням особливостей регіону, типу закладу, індивідуальних освітніх потреб учнів.
Базовий навчальний план загальноосвітнього навчального закладу I ступеня (для сліпих дітей та дітей із зниженим зором)
------------------------------------------------------------------
Освітня галузь |Кількість годин на тиждень |Разом
| у класах |
|---------------------------|
|підго-| 1 | 2 | 3 | 4 |
|товчий| | | | |
------------------------------------------------------------------
Інваріантна складова
Мови і література 8 8 8 9 9 42
Математика 3 3 4 4 4 18
Людина і світ 2 2 2 2 2 10
Мистецтво 2 2 1 2 2 9
Технології 2 2 2 2 2 10
Здоров'я і фізична 2 2 2 2 2 10
культура
____________________________
Усього 19 19 19 21 21 99
Корекційно-розвиткові
заняття (у тому числі
лікувальна фізкультура):
для дітей із зниженим 8 9 9 9 9 44
зором
для сліпих дітей 9 10 10 10 10 49
Варіативна складова
Додаткові години на освітні
галузі, індивідуальні
консультації та групові
заняття 2 2 2 3 3 12
____________________________
Сумарна кількість годин
інваріантної та варіативної
складових змісту
початкової освіти:
для дітей із зниженим 29 30 30 33 33 155
зором
для сліпих дітей 30 31 31 34 34 160
Граничне допустиме тижневе
навчальне навантаження учнів
(без корекційно-розвиткових
занять) 20 20 20 22,5 22,5 105
Базовий навчальний план загальноосвітнього навчального закладу I ступеня (для розумово відсталих дітей)
------------------------------------------------------------------
Освітня галузь |Кількість годин на тиждень |Разом
| у класах |
|---------------------------|
|підго-| 1 | 2 | 3 | 4 |
|товчий| | | | |
------------------------------------------------------------------
Інваріантна складова
Мови і читання 7 7 8 9 8 39
Математика 4 4 4 4 4 20
Здоров'я і фізична культура 2 2 2 2 2 10
Людина і світ 2 2 2 2 2 10
Технології 2 2 2 2 3 11
Мистецтво 2 2 1 2 2 9
____________________________
Усього 19 19 19 21 21 99
Корекційно-розвиткові
заняття (у тому числі
лікувальна фізкультура) 6 6 6 6 6 30
Варіативна складова
Додаткові години на освітні
галузі, індивідуальні
консультації та групові
заняття 2 2 2 2 2 10
____________________________
Сумарна кількість годин
інваріантної та варіативної
складових змісту початкової
освіти 27 27 27 29 29 139
Гранично допустиме
тижневе навчальне
навантаження учнів
(без корекційно-розвиткових
занять) 20 20 20 22,5 22,5 105
Базовий навчальний план загальноосвітнього навчального закладу I ступеня (для дітей із затримкою психічного розвитку)
------------------------------------------------------------------
Освітня галузь |Кількість годин на тиждень |Разом
| у класах |
|---------------------------|
|підго-| 1 | 2 | 3 | 4 |
|товчий| | | | |
------------------------------------------------------------------
Інваріантна складова
Мови і література 8 8 8 9 9 42
Математика 4 3 4 4 4 19
Людина і світ 2 1 1 2 2 8
Мистецтво 2 2 1 1 1 7
Технології 1 2 2 2 2 9
Здоров'я і фізична 2 3 3 3 3 14
культура
____________________________
Усього 19 19 19 21 21 99
Корекційно-розвиткові
заняття 10 10 10 10 10 50
Варіативна складова
Додаткові години на
освітні галузі,
індивідуальні консультації
та групові заняття 2 2 2 3 3 12
____________________________
Сумарна кількість годин
інваріантної та варіативної
складових змісту початкової
освіти 31 31 31 34 34 161
Гранично допустиме
тижневе навчальне
навантаження учнів
(без корекційно-розвиткових
занять) 20 20 20 22,5 22,5 105
Базовий навчальний план загальноосвітнього навчального закладу I ступеня (для дітей з тяжкими порушеннями мовлення)
------------------------------------------------------------------
................Перейти до повного тексту