1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


РІШЕННЯ № 2/2023
Комітету асоціації Україна - ЄС у торговельному складі від 30 листопада 2023 про позитивну оцінку виконання етапу 1 Додатка XXI-A до Глави 8 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони
КОМІТЕТ АСОЦІАЦІЇ У ТОРГОВЕЛЬНОМУ СКЛАДІ,
Беручи до уваги Угоду про асоціацію між Україною з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони-1, зокрема статтю 153,
__________
-1OJ EU L 161, 29.5.2014, с. 3.
Беручи до уваги, що:
(1) Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі - "Угода") була підписана 27 червня 2014 року та набрала чинності 01 вересня 2017 року.
(2) Преамбулою Угоди визначено зобов’язання України забезпечувати поступову адаптацію законодавства України до законодавства ЄС відповідно до напрямів, визначених у цій Угоді, та забезпечувати ефективне її виконання; таким чином сприяючи поступовій економічній інтеграції і поглибленню політичної асоціації України з ЄС.
(3) Відповідно до статті 154 Угоди, Сторони домовилися, що ефективне і взаємне відкриття відповідних ринків у сфері публічних закупівель має здійснюватись поступово та одночасно.
(4) Згідно зі статтею 153(1) та (2) Угоди , Україна забезпечує поступове приведення існуючого та майбутнього законодавства у сфері публічних закупівель у відповідність до acquis ЄС у сфері публічних закупівель. Така адаптація законодавства здійснюється поетапно згідно з періодами, визначеними у Додатку XXI-A "Індикативний графік інституційних реформ, адаптації законодавства та надання доступу до ринку" до Глави 8 до Угоди (Додаток XXI-A).
(5) Відповідно до статті 153(2) Угоди, імплементація кожного етапу викладеного у Додатку XXI-A , оцінюється Комітетом асоціації у торговельному складі. Цей аналіз може привести до позитивної оцінки виконання етапу за допомогою Рішення Комітету.
(6) Додаток XXI-A визначає вимоги, які має виконати Україна для імплементації етапу 1.
(7) Після початку збройної агресії рф проти України, на підставі введеного в Україні воєнного стану та на період його дії, Україна шляхом прийняття постанов запровадила тимчасові особливості здійснення публічних закупівель. Оцінка імплементації етапу 1, викладена у Додатку XXI-A , ґрунтується на зобов’язаннях України щодо скасування тимчасових особливостей застосування законодавства у сфері публічних закупівель протягом 90 днів з дня припинення або скасування дії правового режиму воєнного стану в Україні.
ПРИЙНЯВ ТАКЕ РІШЕННЯ:
Стаття 1.
Надається позитивна оцінка щодо виконання Україною Етапу 1, як зазначено у Додатку XXI-A до Глави 8 Угоди, на основі підстав, наведених у Додатку до цього Рішення.
Стаття 2.
Це Рішення складене болгарською, хорватською, чеською, данською, англійською, естонською, фінською, французькою, німецькою, грецькою, угорською, ірландською, італійською, латиською, литовською, мальтійською, нідерландською, польською, португальською, румунською, словацькою, словенською, іспанською, шведською та українською мовами, при цьому всі тексти є рівноавтентичними.
Стаття 3.
Це Рішення набирає чинності з дня його прийняття.
Вчинено у Брюсселі
Від Комітету асоціації у торговельному складі
Голова
(підпис)
Леон ДЕЛЬВО
Секретарі
З боку української сторони
Олександра НЕЧИПОРЕНКО
(підпис)
Збоку сторони ЄС
Фредрік БЕКВІД ТРАНЧЕЛЛ
(підпис)
ДОДАТОК
Відповідно до Додатка XXI-A для імплементації етапу 1 повинні бути виконані наступні вимоги:
(1) Імплементація наступних положень Угоди:
(a) Стаття 150(2);
(b) Стаття 151; та
(2) Схвалення "дорожньої карти", викладеної у статті 152 Угоди.
Вимога (1)(a):
Що стосується вимоги (1)(a), стаття 150(2) Угоди передбачає, що: "У рамках інституційної реформи Україна, зокрема, повинна визначити:
(a) центральний орган виконавчої влади, відповідальний за економічну політику, наділений повноваженнями щодо забезпечення послідовної політики в усіх аспектах, пов’язаних з державними закупівлями. Такий орган сприяє та координує впровадження положень цієї Глави та керує процесом адаптації законодавства;
(b) неупереджений та незалежний орган, завданням якого є перегляд рішень, прийнятих замовниками в процесі укладання контрактів. У цьому контексті поняття "незалежний" означає, що цей орган є органом державної влади, відокремленим від усіх замовників та економічних операторів. Рішення, прийняті таким органом, можуть переглядатися у судовому порядку.
Вимога, передбачена статтею 150(2)(a) Угоди, впроваджена Законом України № 114-IX "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель" (далі - Закон про публічні закупівлі), який прийнятий Верховною Радою України 19.09.2019 та яким внесено зміни до Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII "Про публічні закупівлі".
Центральним органом виконавчої влади, уповноваженим забезпечувати узгоджену політику та її реалізацію у всіх сферах, пов’язаних з публічними закупівлями, є "Уповноважений орган".Статтею 7 Закону про публічні закупівлі визначено, що Уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених Законом про публічні закупівлі.Стаття 9 Закону про публічні закупівлі визначає основні функції Уповноваженого органу, а саме:
1) розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель;
2) аналіз функціонування системи публічних закупівель;
3) підготовка та подання не пізніше 1 квітня року, наступного за звітним бюджетним роком, до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Рахункової палати щорічного звіту, що містить аналіз функціонування системи публічних закупівель (щодо кількісних і вартісних показників закупівель у розрізі процедур і предметів закупівель, рівня конкуренції, кількості скарг) та узагальнену інформацію про результати здійснення контролю у сфері закупівель.
Щорічний звіт оприлюднюється Уповноваженим органом на своєму офіційному веб-сайті;
4) узагальнення практики здійснення закупівель, у тому числі міжнародної;
5) вивчення, узагальнення та поширення світового досвіду у сфері закупівель;
6) забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу та інформаційного ресурсу Уповноваженого органу;
7) наповнення інформаційного ресурсу Уповноваженого органу;
8) взаємодія з громадськістю з питань удосконалення системи публічних закупівель;
9) організація нарад і семінарів з питань закупівель;
10) міжнародне співробітництво у сфері закупівель;
11) розроблення та затвердження:
- примірної тендерної документації;
- примірного положення про уповноважену особу;
- примірного положення про тендерний комітет;
- примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі;
- примірної методики визначення вартості життєвого циклу;
- порядку визначення предмета закупівлі;
- порядку розміщення інформації про публічні закупівлі;
- особливості закупівель за рамковими угодами та їх укладення;
- форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції;
- порядку організації тестування уповноважених осіб;
- переліку формальних помилок;
12) надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель;
13) надання безоплатних консультацій рекомендаційного характеру з питань закупівель на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу;
14) співробітництво з органами державної влади та громадськими організаціями щодо запобігання проявам корупції у сфері закупівель;
15) інформування громадськості про політику та правила здійснення публічних закупівель;
16) авторизація електронних майданчиків та прийняття рішення про відключення авторизованих електронних майданчиків від електронної системи закупівель;
17) розгляд звернень щодо визначення та/або створення централізованих закупівельних організацій;
18) розроблення спільно з іншими органами методологій щодо особливостей здійснення закупівель у різних сферах та їх оприлюднення на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу.
Роль Уповноваженого органу виконує Міністерство економіки України, зокрема Департамент сфери публічних закупівель та конкурентної політики. Детальна структура, обов’язки та завдання Департаменту сфери публічних закупівель та конкурентної політики визначені Положенням про Департамент сфери публічних закупівель та конкурентної політики.

................
Перейти до повного тексту