1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Меморандум


Меморандум
про взаєморузуміння між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки
Преамбула
Уряд України, діючи через Міністерство Економіки України (надалі по тексту "Мінекономіки"), та Уряд Сполучених Штатів Америки (надалі по тексту "Уряд США"), діючи через Агентство США з міжнародного розвитку (надалі по тексту "АМР США"), які надалі в цьому документі йменуються "Сторони", висловлюють своє бажання об'єднати свої зусилля та співпрацювати з метою створення відповідних умов для ефективного втілення Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі по тексту "Закон"). Відповідно до цього, Сторони уклали цей Меморандум про взаєморозуміння (надалі по тексту "Меморандум"), де підсумовується загальна структура взаємних зобов'язань з метою досягнення вказаних цілей. Даний Меморандум не передбачає жодних фінансових зобов'язань з боку АМР США. Даний Меморандум укладений в рамках Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне та техніко-економічне співробітництво від 7 травня 1992 року (надалі по тексту "Двостороння Угода").
Стаття 1. Цілі
1. До конкретних цілей співробітництва між Сторонами входить:
А. Створення єдиної бази даних щодо підприємств-банкрутів та справ про банкрутство, яка буде загальнодоступною та забезпечуватиме:
- Об'єктивні засади для формування політики з метою надання відповідним органам державної влади України можливості оцінювати ефективність застосування Закону, а також розробляти відповідні стандартні форми, процедури, методики, нормативні положення та поправки, які є необхідними для вдосконалення та підвищення ефективності системи банкрутства в Україні;
- Точні статистичні та фінансові дані щодо окремих боржників, у тому числі про ліквідаційну вартість активів боржників для того, щоб судді, арбітражні керуючі, інвестори, а також учасники провадження у справі про банкрутство мали у своєму розпорядженні інформацію, необхідну для прийняття обгрунтованих рішень з метою ефективного виконання своїх функцій та досягнення цілей Закону;
- Більший ступінь прозорості завдяки об'єктивним даним щодо прогресу у вирішенні окремих справ через процедуру банкрутства, а також щодо ефективності виконання своїх обов'язків судами та арбітражними керуючими;
- Об'єктивну базу для розробки та навчання арбітражних керуючих відповідним методикам; та
- Точну та загальнодоступну інформацію про активи, які реалізуються у процесі процедури банкрутства для того, щоб допомогти створити ринок майна підприємств-банкрутів, поліпшити ситуацію з поверненням боргів кредиторам, а також повернення активів для їх продуктивного використання.
В. Створення нормативно-правового середовища з відповідними професійними та інституційними можливостями, які сприяють справедливому та ефективному застосуванню Закону. Конкретні цілі включають:
- Розробку стандартних форм, процедур, нормативних документів та методик для забезпечення справедливого та однакового застосування Закону;
- Оцінку ефективності та дії Закону на предмет визначення законодавчих змін та доповнень, які необхідно запровадити;
- Підготовка та навчання суддів, арбітражних керуючих та учасників провадження у справі про банкрутство для того, щоб вони знали свої права та обов'язки згідно з Законом; та
- Підготовка кадрів кваліфікованих фахівців, які працюватимуть з боржниками у випадках керованої боржником реструктуризації з метою проведення завчасної та ефективної реструктуризації неплатоспроможних боржників та збереження судових та адміністративних ресурсів.
2. Передбачається, що бенефіціарами даного проекту будуть:
Мінекономіки, яке отримує апаратне та програмне забезпечення, необхідні для виконання своїх функцій згідно з Законом по створенню і веденню єдиної бази даних щодо підприємств, на які поширюється процедура банкрутства.
Верховна Рада та Кабінет Міністрів України отримуватимуть об'єктивну інформацію, яка враховуватиметься при прийнятті рішень законодавчої та виконавчої гілок влади; Вищий Арбітражний Суд України, судді арбітражних судів, арбітражні керуючі, а також усі учасники провадження у справі про банкрутство, отримуватимуть точні дані, на підставі яких вони зможуть приймати обгрунтовані рішення; кредитори та інвестори, зможуть користуватися вдосконаленою ринковою інформацією, що допоможе їм більш ефективно розпоряджатися активами та збільшити рівень виплат заборгованості кредиторам.
Місцеві фахівці набудуть відповідних знань та навичок у зв'язку з реструктуризацією; підприємства отримуватимуть допомогу в створенні планів реорганізації; судді арбітражних судів пройдуть навчання та отримають досвід у нагляді за реорганізацією; Мінекономіки та Вищий Арбітражний Суд України отримають допомогу в розробці стандартних форм, процедур, нормативних положень та методик; учасники провадження у справі про банкрутство пройдуть навчання щодо їх прав та обов'язків за Законом; Верховна Рада України отримає рекомендації щодо внесення поправок до Закону.
3. Передбачається, що надання допомоги принесе такі результати:
A. Створення єдиної бази даних підприємств-банкрутів, і, відповідно, більш повне, ефективне та прозоре виконання процесу та відповідних процедур банкрутства згідно з Законом.
B. Створення провідної групи спеціально підготовлених фахівців, які працюватимуть з боржниками у випадках керованої боржником реструктуризації.
C. Учасники провадження у справі про банкрутство зможуть усвідомити свої права та обов'язки згідно з Законом.
D. Розповсюдження стандартних форм, процедур, нормативних положень та методик; а також
E. Наявність реструктурованих підприємств, які будуть використовуватися як моделі успішної реорганізації і зможуть продемонструвати, що за відповідних обставин реорганізація замість ліквідації підприємств може зберегти робочі місця, повернути більші суми заборгованості кредиторам та підвищити рівень надходжень до державного бюджету.
Стаття 2. Зобов'язання АМР США
Уряд США, діючи через АМР США, висловлює бажання надати Уряду України, представленому Мінекономіки, відповідні ресурси та технічну допомогу в натурі для забезпечення досягнення цілей, визначених у цьому Меморандумі. Зокрема, АМР США надасть:
А. У зв'язку з єдиною базою даних:
- Технічну допомогу при проведенні аналізу вимог, яка включає технічні характеристики для апаратного забезпечення, системного програмного забезпечення та розробку програм спеціалізованого призначення; критерії для відбору розробника спеціалізованих програм, які, зокрема, включають кваліфікаційні вимоги, підхід до конструктивного вирішення, дані про експлуатацію, розклад, технічне супроводження, навчання та підготовку спеціалістів, документацію та вартісні показники; обсяг робіт, пов'язаних з розробкою програм спеціального призначення; системи збору даних, включаючи відповідні форми та процедури; та системи розповсюдження даних, включаючи специфікації системи оплати загальногромадського доступу до бази даних, що базується на покритті додаткових витрат, які виникають у процесі експлуатації та технічного обслуговування бази даних;
- Технічну допомогу при придбанні апаратного забезпечення, системного програмного забезпечення та розробки програм спеціального призначення.
- Апаратне забезпечення, програмне забезпечення та розробка програм спеціального призначення, що необхідні за результатами аналізу вимог, надаються за умови, що спочатку кожна із Сторін цього Меморандуму ухвалить у письмовій формі такий аналіз вимог. Аналіз вимог має визначати типи та кількість майна, що надається і, вірогідно, включатиме:
- комп'ютери, монітори та клавіатури;
- модеми;
- принтери;
- сканери;
- інше обладнання, яке вважається необхідним для створення локальних та поширених комп'ютерних мереж.
B. Стосовно створення сприятливих нормативно-правових умов з відповідними професійними та інституційними можливостями, основний механізм виконання цього Меморандуму буде таким:
- Навчальні та практичні семінари для працівників Мінекономіки, арбітражних суддів, арбітражних керуючих та інших учасників провадження у справі про банкрутство, за необхідністю, з питань теоретичного та практичного застосування Закону для цілей реструктуризації та ліквідації неплатоспроможних підприємств. Навчання та підготовка для арбітражних суддів, працівників Мінекономіки, арбітражних керуючих та посадових осіб органів центральної виконавчої влади або органів місцевого самоврядування проводяться згідно зі спільно погодженими планами підготовки. АМР США прикладатиме зусиль для інформування Мінекономіки через проведення регулярних зустрічей з його представниками про плани проведення будь-яких інших навчальних заходів;
- Створення регіональних навчальних центрів для підготовки місцевих фахівців для роботи з боржниками у випадках керованої боржником реструктуризації, а також проведення додаткового навчання для інших учасників провадження у справі про банкрутство, у тому числі суддів, податківців, кредиторів та працівників підприємств;
- Відповідне забезпечення для створення спільної робочої групи Мінекономіки/АМР США для розробки стандартних форм, процедур, нормативних документів та методик;
- Допомога у розробці стандартних форм, процедур, положень та методик для їх використання судами, фахівцями, кредиторами та боржниками для забезпечення справедливого та однакового застосування Закону до усіх учасників провадження у справі про банкрутство на всій території України;
- Допомогу в поширенні знань при застосуванні Закону під час роботи з підприємствами у різних регіонах України через створення двох або більше центрів надання допомоги та спеціальних практичних семінарів, підготовлених у співпраці з іншими організаціями-партнерами на регіональному рівні;
- Забезпечення доступу до засобів підготовки та навчання кадрів в межах проекту АМР США та співпраця з Мінекономіки з метою забезпечення належного, відповідного та збалансованого рівня підготовки з огляду на перспективні потреби для сприяння перевагам, що їх надає реструктуризація, яка проводиться боржником.

................
Перейти до повного тексту