1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Загальна угода
про підтримку проектів від 8 грудня 1999 р. між Урядом (Кабінетом Міністрів) України, Національним банком України та Експортно-імпортним банком Сполучених Штатів
( Угоду ратифіковано Законом N 2084-III від 02.11.2000 )
Ця Загальна угода про підтримку проектів ("Угода") укладена 8 грудня 1999 року між Урядом (Кабінетом Міністрів) України ("Уряд"), Національним банком України ("Національний банк") і Експортно-імпортним банком Сполучених Штатів ("Ексімбанк") - агентством Уряду Сполучених Штатів Америки В тому, що:
оскільки Ексімбанк готовий запропонувати фінансову підтримку операцій по проектах із задовільною оцінкою ризикованості у всіх галузях української економіки, де такі операції стосуються експорту товарів та послуг американського виробництва або походження для покупців на території України;
оскільки від Уряду не вимагатиметься надання державних гарантій щодо погашення позики за такими операціями;
оскільки Уряд, Національний банк і Ексімбанк бажають встановити процедури, які дозволять Ексімбанку надати таку фінансову підтримку якомога просто та швидко;
оскільки Ексімбанк і Уряд визнають, що положення цієї Угоди не мають на меті обмежити суверенне право Уряду регулювати діяльність на території України, але зазначають, що Уряд готовий прийняти певні обмеження щодо можливої майбутньої діяльності з метою сприяння залученню проектного фінансування в Україні на умовах обмеження прав кредиторів щодо забезпечення зобов'язань позичальника межах активів проекту,
оскільки виконання і дія цієї угоди буди сприяти експорту і імпорту між Сполученими Штатами і Україною.
Виходячи з цього, Сторони домовилися про таке:
Розділ 1 Сфера діяльності Ексімбанку
1.01. Визначені терміни. Усі терміни, що зазначені в цій Угоді з великої літери, будуть мати значення, визначені у Додатку А цієї Угоди, який є її невід'ємною частиною.
1.02. Наявні програми. Ексімбанк робитиме надаватиме гарантії і позики в індивідуальному порядку для Проектів, які були схвалені відповідно до стандартних процедур Ексімбанку та погоджені Міністерством фінансів згідно з Розділом 1.03. Ексімбанк визначатиме, виключно на свій розсуд, яка з його програм буде використовуватись для підтримки окремого Проекту та умови, за яких така підтримка здійснюватиметься, з урахуванням аналізу загальних економічних умов в Україні і в галузі економіки, до якої відноситься Проект.
1.03. Процедурні питання. Ексімбанк не схвалить остаточне зобов'язання щодо надання гарантії або кредиту Ексімбанку для будь-якого Проекту в Україні, доки не отримає повідомлення щодо цього Проекту телексом або факсом (у формі Додатка Б) від Міністерства фінансів. Це повідомлення від Міністерства фінансів буде свідчити про те, що умови цієї Угоди будуть застосовуватися до Проекту та що всі Схвалення отримані.
Розділ 2 Структура Проектів - нові Проекти та Проекти реконструкції
2.01. Загальні положення. Ексімбанк визначатиме відповідну структуру фінансування для кожного Проекту на індивідуальній основі, з врахуванням суми і способу фінансування, характеру підтримки Ексімбанку, планів розвитку та функціонування Проекту, державного або недержавного характеру Позичальника та/або його активів, організації та основи активів Спонсора і Гаранта, вартості і наявності забезпечення виконання зобов'язань, здатності Позичальника і Спонсора виробляти й експортувати продукцію, ринку (зовнішнього та/або внутрішнього) для продукції, яка буде одержана під час реалізації Проекту, та інших кредитних чинників.
2.02. Стандартні вимоги: Висновок з питань навколишнього середовища. Будь-яке запропоноване фінансування Проекту має відповідати стандартним вимогам Ексімбанку, які можуть змінюватись час від часу, включаючи, без обмеження, вимоги щодо строків погашення, процентних ставок, вимоги щодо частки продукції походженням зі США, і страхові платежі та інші збори.
Ексімбанк вимагатиме надання задовільного висновку щодо впливу на навколишнє середовище, який оцінюватиме як позитивні, так і негативні екологічні наслідки запропонованого Проекту. Цей висновок має бути підготовлений незалежним консультантом з відповідною кваліфікацією, який є прийнятним для Ексімбанку.
2.03. Вимоги до Нових проектів. Фінансова структура Нового проекту має включати:
(a) значну суму Позики;
(b) гарантії Спонсорів або інших юридичних осіб, які залучені до Проекту (включаючи гарантії завершення), розуміючи при цьому, що гарантії, надані українськими юридичними особами, власником яких є держава або які контролюються Урядом України, не будуть складати державні гарантії щодо погашення позики Україною;
(c) Спеціальні рахунки;
(d) мінімальну суму акціонерного капіталу, вимоги щодо звітності, а також фінансові зобов'язання;
(e) зобов'язання щодо надання в заставу активів Проекту (Спеціальних рахунків, договорів продажу (в Твердій валюті та/або Місцевій валюті) продукції, яка буде одержана під час реалізації Проекту, основних фондів (устаткування, обладнання та інших), місцевих договорів (транспортування, маркетинг та послуги), коштів на рахунках в місцевих банках та інших фінансових активів Позичальника, Схвалень, частки Спонсора в акціонерному чи статутному капіталі Позичальника, страхування, прав стосовно землі (включаючи використання ресурсів надр) в межах, дозволених чинним законодавством України, та всі інші матеріальні і нематеріальні активи Позичальника, розміщені в Україні та за її межами). Зобов'язання по наданню в заставу можуть стосуватись всіх активів Позичальника або їх частки, що вирішується для кожного проекту окремо.
2.04. Вимоги до Проектів реконструкції. Фінансова структура Проекту реконструкції має включати:
(a) значну суму Позики;
(b) Спеціальні рахунки;
(c) зобов'язання щодо надання в заставу Спеціальних рахунків та інших відповідних активів, які можуть включати (i) деякі або всі договори продажу (в Твердій валюті та/або Місцевій валюті) для існуючої продукції, яка буде одержана під час реалізації Проекту або вироблена на інших виробних потужностях Позичальника та (ii) товари, що фінансуються.
Ексімбанк вимагатиме надання задовільного звіту, підготовленого кваліфікованим консультантом, незалежним від Позичальника та прийнятним для Ексімбанку, який містить висновок, що заплановане Додаткове виробництво принесе доход, який значно перевищує суму з обслуговування і погашення Позики та Позики для сплати авансового платежу та пов'язаних з ними витрат, та що таке Додаткове виробництво почне здійснюватися до першого платежу з погашення основної суми за цією Позикою. Звіт повинен також підтвердити, що Проект є життєздатним з технічної і комерційної точок зору.
Ексімбанк вимагатиме, щоб оцінка усіх доходів за договорами з продажу продукції, які являються предметом застави (розраховані за ринковими цінами відповідного періоду), перевищувала наступні суми: (i) 150% основної суми боргу, процентів та комісій, які підлягають оплаті за Позикою та Позикою для сплати авансового платежу, а також пов'язаних з ними витрат, і (ii) прогнозовані поточні витрати у Твердій валюті та Податки протягом терміну погашення Позики.
Ексімбанк, виходячи із розумної необхідності, може вимагати, щоб Позичальник наймав консультантів з питань виробництва та торгівлі за рахунок Позичальника з метою забезпечення Ексімбанку звітами щодо реалізації проекту та надання допомоги Кабінету Міністрів України в нагляді за проектом відповідно до Розділу 4.08.
Розділ 3 Сфера діяльності Національного банку
3.01. Схвалення Національного банку.
Всі Схвалення, необхідні для встановлення та функціонування Спеціальних Рахунків для Проектів, залучення та погашення Позик і реалізації Проектів, будуть безвідзивними і залишаться чинними в повній мірі до тих пір, поки заборгованість за всіма Проектами, набутими за цією Угодою, не буде повністю погашена.
3.02. Суми в Національній валюті. Стосовно будь-яких сум коштів в Національній валюті, придбаних Ексімбанком у зв'язку з Проектом, Ексімбанку будуть надані всі права щодо використання, обміну та перерахування відповідно до законів України.
3.03. Ризик, пов'язаний з перерахуванням валюти. Згідно з чинним на момент здійснення будь-якої операції купівлі-продажу іноземної валюти українським законодавством, Український міжбанківський валютний ринок буде впроваджено для конвертації Національної валюти в Долари США. Позичальники, Гаранти, Ексімбанк і Кредитори (через Укрексімбанк або інші українські банки) матимуть право брати участь у торгах на такому міжбанківському ринку, щоб отримати Долари США. У випадку, коли Позичальник або Гарант Проекту не в змозі у будь-який час вільно перерахувати Долари США за межі України або отримати Долари США на такому міжбанківському ринку чи на іншому вільному та законному ринку в Україні і вільно перерахувати Долари США за межі України для того, щоб виконати свої зобов'язання перед Кредитором або Ексімбанком, Національний банк погоджується відповідно до всіх чинних нормативних актів установити механізм для такого обміну або перерахування, включаючи, наприклад, прийняття депозитів в Доларах США або Національній валюті в сумах, відповідних до сум таких зобов'язань, або визначення банківської установи, яка приймає такі депозити, та разом з Міністерством фінансів вжити інших заходів, що можуть бути необхідними для того, щоб надати можливість Позичальнику або Гаранту виконати такі зобов'язання.
Розділ 4 Запевнення Уряду та Національного банку
4.01 Схвалення. Надання Міністерством фінансів Ексімбанку повідомлення за формою Додатка Б, відповідно до Розділу 1.03, свідчить про те, що всі Схвалення відносно Проекту, описаного у цьому повідомленні, були надані та набрали чинності і застосовуються. У тій мірі, в якій це дозволено законами України, всі такі Схвалення, надані Позичальнику, можуть бути предметом застави для забезпечення повернення Позики, яка може бути передана до Ексімбанку та Кредитору у випадку невиконання Позичальником своїх зобов'язань.
4.02. Податки та Регулювання. Ніщо не має стати на перешкоді Позичальнику щодо отримання іноземної валюти, здійснення всіх платежів по поверненню основної суми, процентів та комісій за будь-якими Позиками та сплати всіх Податків. Крім того, ні Ексімбанк, ні будь-який іноземний Кредитор не підлягатиме регулюванню в межах законів України, включаючи ті, що застосовуються для банківських, страхових або фінансових організацій, в результаті їх діяльності як кредитора або гаранта у зв'язку з Проектом. Ніщо в цьому Розділі не спрямовано на обмеження будь-яким чином прав Уряду щодо оподаткування або Національного банку щодо регулювання банківської діяльності по відношенню до громадян та юридичних осіб, які займаються своєю діяльністю в межах України.
4.03. Визнання прав. У випадку, коли Позичальник не в змозі виконувати свої зобов'язання за Позикою, Уряд, згідно з чинним законодавством України, буде вживати всіх необхідних заходів, щоб забезпечити визнання переходу до Ексімбанку, а також права Ексімбанку використовувати або передавати, без перешкод, будь-яке забезпечення зобов'язань, права, права на майно, вимоги, привілеї або підстави для пред'явлення позову, які Ексімбанк може отримати як кредитор (або може отримати через заміну одного кредитора другим відповідно до прав Кредитора) у зв'язку з Позикою або по відношенню до будь-якої валюти, кредитів, майна або інших активів (включаючи Схвалення), які Ексімбанк може отримати згідно з використанням такого права.
4.04. Захист від некомерційних ризиків.
(a) В межах, визначених чинним законодавством України, ні Уряд, ні Національний банк не здійснить або не дозволить здійснити будь-яку дію, яка б могла (або не здійснить чи дозволить не здійснити дію, коли така бездіяльність могла б) затримати, запобігти або, іншим шляхом втрутитися, у будь-який спосіб, по відношенню до: (i) юридичного існування Позичальника, (ii) будівництва, ведення господарської діяльності (включаючи, без обмеження, використання ресурсів надр), активів або юридичного статусу будь-якого з Проектів, або будь-якої Сторони Проекту, (iii) виконання будь-якою Стороною Проекту своїх зобов'язань щодо Проекту або його фінансування, (iv) здійснення будь-яких фінансових домовленостей або домовленостей щодо забезпечення, встановлених для Проекту, або (v) виконання Національним банком своїх зобов'язань, викладених у цій Угоді.
(b) Такі дії (або їх відсутність) включатимуть пряме та непряме втручання. Пряме втручання включатиме (без обмеження) відчуження, конфіскацію майна, припинення прав користування або реорганізацію (іншу, ніж реорганізація, що була погоджена Ексімбанком на індивідуальній основі) або припинення існування однієї з Сторін Проекту. Непряме втручання включатиме (без обмеження): (i) зміни в нормативних актах або накладення Податків або зміни ставок Податків, або неспроможність розширити податкову пільгу, коли будь-які з наведених дій фактично призводять до відчуження або конфіскації, (ii) зміну або вимогу додаткових Схвалень (інших ніж ті, які будуть в силі в той час, коли Ексімбанк схвалить підтримку для Проекту), які фактично призводять до відчуження або конфіскації, (iii) дії, які здійснюються за допомогою або відносно будь-якої сторони, що має повноваження по відношенню до Позичальника, або зацікавленість чи ділові відносини з Позичальником, включаючи таких партнерів Позичальника, директорів або акціонерів, які фактично призводять до відчуження або конфіскації, та (iv) дії, які здійснюються по відношенню до будь-яких домовленостей Сторони Проекту щодо транспорту, експорту або продажу будь-якої продукції, що виробляється завдяки реалізації Проекту, які фактично призводять до відчуження або конфіскації. У випадку, якщо будь-яка подібна дія здійснюється, або не здійснюється така дія, що, в обох випадках, негативно впливає на умови, згідно з якими будь-які Сторони Проекту діють, і фактично призводить до запобігання, затримки або іншого втручання у виконання такою Стороною Проекту своїх зобов'язань по відношенню до Проекту, то в межах, визначених чинним законодавством України, Уряд та Національний банк (відповідно до своєї компетенції) невідкладно вживуть заходів, які є необхідними або доцільними для надання можливості такій Стороні Проекту виконати свої зобов'язання. В цілях цього розділу, "відчуження або конфіскація" означатиме прийняття на себе відповідальності щодо володіння майном, накладення арешту на майно або будь-яка інша дія, яка позбавляє власника можливості користуватися своїм майном. Взагалі, незначна зміна в Податках, яка не встановлюється лише для Сторін Проекту, не буде тлумачитись як така, що є відчуженням або конфіскацією.
4.05 Подібний режим. В межах, що дозволені чинним законодавством України, Уряд погоджується з тим, що Ексімбанку та будь-яким Кредиторам надаватиметься режим, який є не менш сприятливий, ніж той, що надається згідно з чинним законодавством України у подібних обставинах, юридичним особам будь-яких третіх країн, які виступають як кредитори по відношенню до проектного фінансування.
4.06 Підтвердження по відношенню до Позичальників та Сторін Проекту, які контролюються Урядом. Уряд підтверджує, що всі Сторони Проекту, які контролюються Урядом (такі як компанія трубопровідного транспорту та інші транспортні юридичні особи, та посередники, що займаються маркетингом), будуть виконувати свої зобов'язання відповідно до будь-яких угод з Позичальником. Якщо, з будь-якої причини, відбудеться подія по відношенню до діяльності будь-якої такої юридичної особи, яка перешкоджає або унеможливлює виконання її зобов'язань згідно з такою угодою, Уряд допоможе Позичальнику у досягненні відповідних домовленостей, щоб надати Позичальнику можливість виконати свої зобов'язання за угодами про позику, щодо продажу продукції та за іншими контрактами.
Уряд, діючи через відповідні урядові органи, буде здійснювати нагляд та переглядати на постійній та регулярній основі діяльність всіх Сторін Проекту, які знаходяться під контролем Уряду, та допомагати (шляхом здійснення або утримання від здійснення дій) таким юридичним особам у виконанні їх зобов'язань згідно з кредитними угодами та угодами про забезпечення, та у досягненні домовленостей щодо швидкого та організованого транспортування та експортного продажу продукції, що виробляється при реалізації Проекту.
4.07. Сприяння проектному фінансуванню. Уряд (в координації з усіма відповідними урядовими органами, які знаходяться в межах України) докладе всіх зусиль, щоб сприяти проектному фінансуванню в Україні.
4.08 Моніторинг. Уряд, через відповідні урядові установи, буде здійснювати спостереження та працювати з Позичальником, щоб забезпечити, що діяльність Позичальника в рамках індивідуальної кредитної угоди, згідно з її положеннями, буде такою, що будь-які товари та послуги походженням зі США, які закупаються для Проекту, будуть (a) прийнятні для користування цим Проектом; (b) після надходження в Україну, транспортовані та одержані Проектом; (c) змонтовані належним чином там, де вимагається монтаж; (d) належно і надійно передані на зберігання для підтримки належних умов та корисності товарів там, де необхідне зберігання; (e) використані Проектом з метою, для якої вони були закуплені; (f) як слід утримуватися Проектом. Уряд також допомагатиме в перевірці звітів, що подаватимуться Позичальником Ексімбанку.

................
Перейти до повного тексту