1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


УГОДА
між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про взаємну допомогу між їх митними адміністраціями
( Угоду затверджено Постановою КМ № 914 від 07.12.2016 )
Дата підписання: 23.05.2016
Дата набрання чинності для України: 13.12.2016
Уряд України та Уряд Сполучених Штатів Америки (далі - Сторони),
враховуючи, що порушення митного законодавства завдають шкоди економічним, фіскальним і комерційним інтересам їхніх країн;
враховуючи важливість забезпечення правильного збору мита та інших податків;
визнаючи необхідність міжнародного співробітництва з питань, що стосуються застосування і дотримання митного законодавства своїх країн;
зважаючи на міжнародні конвенції, що містять заборони, обмеження та спеціальні заходи контролю стосовно окремих товарів;
переконані, що боротьба з порушеннями митного законодавства може бути більш ефективною завдяки співробітництву між їх митними адміністраціями; та
посилаючись на Рекомендацію Ради митного співробітництва про взаємну адміністративну допомогу від 5 грудня 1953 року;
домовились про таке:
Стаття 1
Визначення
Для цілей цієї Угоди:
1. Термін "митна адміністрація" означає для України - Державну фіскальну службу України, для Сполучених Штатів Америки - Митну та прикордонну охорону США та Міграційну та митну правоохоронну службу США, які обидві є складовими Департаменту внутрішньої безпеки США;
2. Термін "митне законодавство" означає закони та інші нормативні акти, які застосовуються митними адміністраціями у зв'язку з імпортом, експортом та транзитом або переміщенням товарів, до яких застосовується мито, збори та інші податки або заборони, обмеження або інші аналогічні заходи контролю, пов'язані з переміщенням контрольованих товарів через державні кордони;
3. Термін "інформація" означає дані в будь-якій формі, незалежно від того, чи були вони піддані обробці або аналізу, а також документи, звіти й інші повідомлення в будь-якій формі, включаючи їх електронні, завірені або засвідчені копії;
4. Термін "митне порушення" означає будь-яке порушення або спробу порушення митного законодавства;
5. Термін "особа" означає будь-яку фізичну або юридичну особу;
6. Термін "майно" означає будь які активи, матеріальні або нематеріальні, рухомі або нерухомі, а також правові документи або інструменти, які засвідчують право власності на майно або його частку;
7. Термін "тимчасові заходи" включає "затримання" або "замороження" та означає тимчасову заборону зміни, розміщення, руху та передачі майна або тимчасову передачу у володіння або контроль над майном на підставі судових рішень або рішень інших компетентних органів; чи іншим способом;
8. Термін "вилучення" означає позбавлення майна на підставі судового рішення або рішення інших компетентних органів та включає конфіскацію, якщо стосується;
9. Термін "запитуюча адміністрація" або "запитуюча Сторона" означає митну адміністрацію або Сторону, яка звертається із запитом про надання допомоги;
10. Термін "запитувана адміністрація" або "запитувана Сторона" означає митну адміністрацію або Сторону, до якої надається запит про надання допомоги;
11. Термін "персональні дані" означає будь-яку інформацію, яка дозволяє ідентифікувати особу прямо або опосередковано та інформацію, яка пов'язана чи може бути пов'язана з особою; та
12. Термін "посадова особа" означає будь-якого митного працівника або іншого урядового працівника, який діє від імені відповідної митної адміністрації Сторони.
Стаття 2
Сфера застосування
1. Сторони через свої митні адміністрації надають одна одній допомогу згідно з положеннями цієї Угоди у попередженні, виявленні і розслідуванні будь-яких митних порушень.
2. Кожна митна адміністрація виконує запити про надання допомоги, підготовлені в рамках цієї Угоди відповідно до та в межах національного законодавства та нормативних актів, та в межах своєї компетенції та наявних ресурсів.
3. Ця Угода призначена виключно для надання взаємної допомоги між Сторонами; положення цієї Угоди не надають жодній приватній особі права отримувати, приховувати чи вилучати будь-які докази або перешкоджати виконанню запиту.
4. Ця Угода призначена удосконалити та доповнити існуючу між Сторонами взаємну допомогу в митних справах. Жодне з положень цієї Угоди не може тлумачитись як таке, що може обмежувати діючі між Сторонами угоди, домовленості та практики, пов'язані із взаємною допомогою та співробітництвом.
Стаття 3
Сфера загальної допомоги
1. Митна адміністрація надає на запит допомогу у формі інформації для забезпечення застосування митного законодавства та правильного нарахування митними адміністраціями мита та інших податків.
2. Митна адміністрація може надавати на запит чи за своєю ініціативою допомогу у формі інформації, що включає, але не обмежується, стосовно:
a) методів та засобів оформлення пасажирів та вантажу;
b) успішного застосування заходів правозастосовних засобів та методів;
c) правозастосовних заходів, які можуть бути корисними для боротьби з митними порушеннями та, зокрема, спеціальних заходів боротьби з митними порушеннями;
d) нових методів учинення митних порушень.
3. Митні адміністрації співпрацюють у:
a) створенні та підтриманні функціонування каналів зв'язку з метою забезпечення швидкого та безпечного обміну інформацією;
b) забезпеченні ефективної координації;
c) вивченні та випробуванні нового обладнання та процедур та
d) будь-яких інших адміністративних питаннях, які час від часу можуть потребувати їхніх спільних дій.
Стаття 4
Сфера спеціальної допомоги
1. На запит митні адміністрації інформують одна одну, чи були товари, вивезені з території однієї Сторони, законно ввезені на територію держави іншої Сторони. На запит така інформація повинна містити опис митних формальностей, що застосовувалися для оформлення товару.
2. На запит та згідно з національним законодавством митна адміністрація здійснює нагляд за:
a) особами, щодо яких відомо, що вони вчинили або підозрюються у намірі вчинити митне порушення при переміщенні в межах території, на чи через територію держави запитуючої Сторони;
b) товарами, які перевозяться або зберігаються, щодо яких є підозра вважати, що вони використовуються для незаконного обігу в межах території, на чи через територію держави запитуючої Сторони;
c) транспортними засобами, про які відомо або щодо яких є підозра, що вони використовувались чи використовуються для вчинення митного порушення в межах території, на або при переміщенні через територію держави запитуючої Сторони; та
d) приміщеннями на території запитуваної Сторони, про які відомо або щодо яких є підозра вважати, що вони використовувались чи використовуються для вчинення митних порушень в межах території, на або при приміщенні через територію держави запитуючої Сторони.
3. На запит, митні адміністрації надають одна одній інформацію про дії, які можуть призвести до митних порушень на території держави іншої Сторони. У випадках, які можуть завдати значної шкоди економіці, здоров'ю населення, громадській безпеці або аналогічним важливим інтересам іншої Сторони, митні адміністрації, у разі можливості, надають таку інформацію без отримання запиту. Ніщо в цій Угоді не перешкоджає митним адміністраціям надавати за власною ініціативою інформацію про дії, які можуть призвести до митних порушень на території держави іншої Сторони.
4. В межах національного законодавства Сторони можуть надавати допомогу шляхом застосування тимчасових заходів або вилучення, а також при провадженні у справах щодо майна, яке підлягає тимчасовим заходам або вилученню.
5. Сторони можуть відповідно до національного законодавства, цієї Угоди або інших договорів між ними, які стосуються розподілу та розпорядження вилученими активами:
a) розпоряджатися майном, доходами та засобами, вилученими в результаті взаємодопомоги в рамках цієї Угоди згідно з національним законодавством Сторони, яка контролює таке майно, доходи та засоби; та
b) у межах, дозволених їх національним законодавством та без посилань на вимоги взаємності, передавати вилучені майно, доходи або засоби або дохід від їх продажу, іншій Стороні на погоджених між ними умовах.
6. За взаємною домовленістю, митні адміністрації можуть дозволити здійснювати під своїм контролем переміщення незаконних або підозрілих товарів з, через або на територію їх держав з метою розслідування та боротьби з митними порушеннями. Якщо надання такого дозволу не належить до компетенції митної адміністрації, така митна адміністрація сприятиме встановленню співробітництва з національними органами, які мають таку компетенцію, або передасть справу до таких органів.
Стаття 5
Справи та документи
1. Сторони можуть здійснювати запити та обмінюватися інформацією засобами електронного зв'язку. На запит митні адміністрації надають інформацію щодо перевезення та відвантаження товарів із зазначенням вартості, пункту призначення, розташування таких товарів, та, у разі можливості, здійснення оплати за товар.
2. Запитуюча адміністрація може запитувати оригінали справ, документів та інших матеріалів лише у випадках, коли копій недостатньо. На запит запитувана адміністрація надає належним чином засвідчені копії таких справ, документів та інших матеріалів.
3. Якщо запитуюча адміністрація безпосередньо не запитує оригінали або паперові копії документів, запитувана адміністрація може передати комп'ютерну інформацію в будь-якій формі. Запитувана адміністрація надає одночасно усю інформацію, необхідну для тлумачення або використання комп'ютерної інформації.
4. У разі згоди запитуваної адміністрації, посадові особи, уповноважені запитуючою адміністрацією, можуть вивчати у приміщеннях запитуваної адміністрації інформацію, пов'язану з митним порушенням та робити копії або витяги з такої інформації.

................
Перейти до повного тексту