1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 10 листопада 2017 р. № 833
Київ
Про функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1027 від 14.11.2018 № 421 від 20.05.2020 № 456 від 23.02.2022 )
Відповідно до абзацу сімнадцятого статті 4 Закону України "Про дорожній рух" Кабінет Міністрів України постановляє:
( Преамбула із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1027 від 14.11.2018 )
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі;
Порядок звернення особи, яка допустила адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, до уповноваженого підрозділу Національної поліції.
2. Міністерству внутрішніх справ у двомісячний строк затвердити за погодженням з Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації Технічні вимоги до системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі.
3. Міністерству внутрішніх справ разом з Міністерством інфраструктури затвердити за погодженням з Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації порядки взаємного обміну інформацією про:
( Абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1027 від 14.11.2018 )
винесені постанови про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі;
вручення/невручення або відмову від отримання рекомендованих листів з постановами про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, відповідальними особами, зазначеними в частині першій статті 14-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, особами - резидентами України, які ввезли транспортні засоби, зареєстровані за межами України, або особами, які фактично керували транспортними засобами на момент вчинення зазначених правопорушень;
( Абзац третій пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1027 від 14.11.2018 )
осіб, які ввезли на територію України транспортні засоби, зареєстровані за її межами, а також про вручення іноземцям та особам без громадянства під час перетинання ними державного кордону України копій постанов про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі;
( Абзац четвертий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1027 від 14.11.2018 )
керівників юридичних осіб, за якими зареєстровано транспортні засоби, на яких учинено правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, а також осіб, які здійснюють повноваження керівників таких юридичних осіб.
( Пункт 3 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1027 від 14.11.2018 )
4. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади протягом трьох місяців забезпечити прийняття нормативно-правових актів для реалізації положень цієї постанови та приведення власних нормативно-правових актів у відповідність з цією постановою.
5. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 29


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 10 листопада 2017 р. № 833
ПОРЯДОК
функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі
Загальні положення
1. Цим Порядком визначаються вимоги до функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі.
2. Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають таке значення:
технічні засоби (прилади контролю) - це пристрої, що дають змогу в автоматичному режимі здійснювати виявлення та фотозйомку або відеозапис подій, що містять ознаки адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, та інформація в яких захищена згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах;
( Пункт 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1027 від 14.11.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 456 від 23.02.2022 )
метадані - структуровані дані, які містять відомості про подію, зафіксовану за допомогою технічних засобів (приладів контролю), характеристики зафіксованого транспортного засобу, необхідні для його ідентифікації, параметри функціонування технічних засобів (приладів контролю), а також інші дані, необхідні для обліку, пошуку, оцінки та управління такими відомостями;
( Абзац третій пункту 2 в редакції Постанови КМ № 1027 від 14.11.2018 )
інформаційний файл - упорядкована сукупність визначених законодавством у сфері технічного регулювання та стандартизації фактичних даних з результатами фіксації (фотознімки або відеозаписи) технічними засобами (приладами контролю) події, що містить ознаки адміністративного правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, та метаданих до них, сформована зазначеними технічними засобами (приладами контролю) та захищена з використанням кваліфікованого електронного підпису;
( Абзац четвертий пункту 2 в редакції Постанови КМ № 1027 від 14.11.2018 )
система фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі (далі - система) - взаємопов’язана сукупність технічних засобів (приладів контролю), програмних і апаратних засобів обробки отриманих за допомогою технічних засобів (приладів контролю) інформаційних файлів та метаданих, обміну з використанням електронних комунікаційних мереж інформацією, необхідною для реалізації організаційних і процесуальних заходів під час здійснення контролю за дотриманням Правил дорожнього руху його учасниками, що функціонує в єдиній інформаційній системі МВС (далі - єдина інформаційна система).
( Абзац п'ятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1027 від 14.11.2018, № 456 від 23.02.2022 )
Інші терміни вживаються в значенні, наведеному у Кодексі України про адміністративні правопорушення та Законах України "Про дорожній рух", "Про автомобільні дороги", "Про інформацію", " Про електронні комунікації ", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", " Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" і "Про поштовий зв’язок".
( Абзац шостий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1027 від 14.11.2018, № 456 від 23.02.2022 )
3. Система створюється та експлуатується з урахуванням вимог Законів України "Про дорожній рух", "Про автомобільні дороги", "Про Національну поліцію", "Про інформацію", "Про електронні комунікації", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", " Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про поштовий зв’язок", "Про метрологію та метрологічну діяльність", "Про технічні регламенти та оцінку відповідності", "Про Державну прикордонну службу України", "Про захист персональних даних" та Кодексу України про адміністративні правопорушення.
( Абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 456 від 23.02.2022 )
Порядок технічної експлуатації системи встановлюється МВС.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1027 від 14.11.2018 )
4. Посадові особи Національної поліції, уповноважені розглядати справи про адміністративні правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, використовують під час винесення постанов про накладення адміністративного стягнення інформаційні файли, які разом з винесеними постановами передаються до системи, для подальшого формування масиву даних Реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху.
( Пункт 4 в редакції Постанови КМ № 1027 від 14.11.2018 )
5. Інформування учасників дорожнього руху про фіксацію (фотозйомку або відеозапис) фактів адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху стаціонарними технічними засобами (приладами контролю) здійснюється не пізніше початку роботи таких технічних засобів (приладів контролю) на визначених місцях (ділянках вулично-дорожньої мережі) шляхом установлення відповідних дорожніх знаків на вулично-дорожній мережі, а також шляхом розміщення відповідних відомостей на офіційних веб-сайтах МВС та Національної поліції.
( Пункт 5 в редакції Постанови КМ № 1027 від 14.11.2018 )
( Пункт 6 виключено на підставі Постанови КМ № 1027 від 14.11.2018 )
Адміністративні правопорушення, що фіксуються за допомогою системи
7. За допомогою системи фіксуються такі порушення Правил дорожнього руху:
перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів;
проїзд на заборонний сигнал світлофора;
порушення правил зупинки і стоянки;
порушення правил руху і зупинки на смузі для маршрутних транспортних засобів;
порушення встановленої для транспортних засобів заборони виїзду на смугу зустрічного руху;
порушення правил руху через залізничний переїзд;
порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками.
Структура та основні функції системи
8. Система складається з:
автоматичної системи виявлення та фіксації шляхом фотозйомки або відеозапису подій, що містять ознаки адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, за допомогою технічних засобів (приладів контролю) (далі - автоматична система фіксації);
( Абзац другий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1027 від 14.11.2018 )
автоматизованої системи обробки даних МВС, що є комплексом взаємопов’язаних методів і засобів збирання, збереження, обробки та надання даних про адміністративні правопорушення;
( Абзац третій пункту 8 в редакції Постанови КМ № 1027 від 14.11.2018 )
підсистем взаємодії з Єдиним державним реєстром транспортних засобів, Реєстром адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху та іншими інформаційними та інформаційно-комунікаційними системами МВС, відповідних органів державної влади, національного оператора поштового зв’язку, а також з електронними комунікаційними мережами постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг.
( Пункт 8 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1027 від 14.11.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 456 від 23.02.2022 )
Порядок отримання автоматизованою системою обробки даних МВС інформаційних файлів або метаданих від автоматичної системи фіксації визначається МВС за погодженням з Адміністрацією Держспецзв’язку.
( Абзац п'ятий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1027 від 14.11.2018 )
9. До складу автоматичної системи фіксації входить мережа технічних засобів (приладів контролю), які забезпечують в автоматичному режимі фотозйомку або відеозапис подій, що містять ознаки адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, розпізнавання номерних знаків транспортних засобів та передачу інформації про зафіксовані події електронними комунікаційними мережами до автоматизованої системи обробки даних МВС.
( Абзац перший пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1027 від 14.11.2018, № 421 від 20.05.2020, № 456 від 23.02.2022 )
Вимоги до технічних засобів (приладів контролю) і складу інформаційних файлів та метаданих, що створюються ними, установлюються законодавством у сфері технічного регулювання та стандартизації.
( Абзац другий пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1027 від 14.11.2018 )
10. За способом і місцем установлення та використання технічні засоби (прилади контролю) можуть бути:
стаціонарними, що монтуються/розміщуються на штучних спорудах, технічних засобах організації (регулювання) дорожнього руху, інженерному облаштуванні автомобільних доріг, вулично-дорожній мережі населених пунктів, будівлях та використовуються в безперервному режимі;
мобільними (рухомими), що монтуються/розміщуються уповноваженими органами (підрозділами) Національної поліції на автомобільних дорогах та використовуються протягом обмеженого періоду часу шляхом періодичної зміни місць їх установлення, а також на службових транспортних засобах Національної поліції.
( Пункт 10 в редакції Постанови КМ № 421 від 20.05.2020 )
11. Мережа стаціонарних технічних засобів (приладів контролю) відповідно до місць їх монтажу/розміщення може бути загальнодержавною або місцевою.
Загальнодержавна мережа стаціонарних технічних засобів (приладів контролю) впроваджується на аварійно-небезпечних місцях (ділянках) та/або місцях (ділянках) концентрації дорожньо-транспортних пригод автомобільних доріг загального користування державного значення за рішеннями власників таких доріг.
Місцева мережа стаціонарних технічних засобів (приладів контролю) впроваджується на аварійно-небезпечних місцях (ділянках) та/або місцях (ділянках) концентрації дорожньо-транспортних пригод автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг у містах та інших населених пунктах за рішенням органу місцевого самоврядування.

................
Перейти до повного тексту