1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 15 червня 2006 р. N 833
Київ
Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів
( Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 706 від 29.06.2011 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1178 від 26.09.2007 N 1200 від 11.11.2009 N 706 від 29.06.2011 N 849 від 10.08.2011 N 226 від 04.03.2013 N 235 від 08.04.2013 N 136 від 10.03.2017 N 666 від 29.08.2018 N 168 від 06.03.2019 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, що додаються.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 706 від 29.06.2011 )
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 21
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 червня 2006 р. N 833
ПОРЯДОК
провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів
( Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 706 від 29.06.2011 )
Загальна частина
1. Ці Порядок та правила визначають загальні умови провадження торговельної діяльності суб'єктами оптової торгівлі, роздрібної торгівлі, закладами ресторанного господарства, основні вимоги до торговельної мережі, мережі закладів ресторанного господарства і торговельного обслуговування споживачів (покупців), які придбавають товари у підприємств, установ та організацій незалежно від організаційно-правової форми і форми власності, фізичних осіб - підприємців та іноземних юридичних осіб, що провадять підприємницьку діяльність на території України (далі - суб'єкти господарювання).
( Пункт 1 в редакції Постанови КМ N 706 від 29.06.2011 )
2. У цих Порядку та правилах терміни вживаються у значенні, наведеному у ДСТУ 4303-2004 "Роздрібна та оптова торгівля. Терміни та визначення понять" і ДСТУ 4281-2004 "Заклади ресторанного господарства. Класифікація".
3. Торговельна діяльність провадиться суб'єктами господарювання у сфері роздрібної та оптової торгівлі, а також ресторанного господарства.
4. Торговельна діяльність регулюється Господарським і Цивільним кодексами України, Законом України "Про захист прав споживачів", іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
4-1. Особливості продажу окремих груп продовольчих та непродовольчих товарів, здійснення різних видів торгівлі, роботи закладів ресторанного господарства регулюються правилами, які затверджуються Мінекономіки за погодженням з Мінфіном, крім випадків, установлених законом.
( Порядок доповнено пунктом 4-1 згідно з Постановою КМ N 1178 від 26.09.2007; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1200 від 11.11.2009 )
Порядок провадження торговельної діяльності
5. Суб'єкт господарювання провадить торговельну діяльність після його державної реєстрації, а у випадках, передбачених законодавчими актами, за наявності відповідних документів дозвільного характеру та ліцензії.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 136 від 10.03.2017 )
6. Суб'єкт господарювання може мати:
торговельні об'єкти оптової торгівлі, складське приміщення або мережу складів - для провадження оптової торговельної діяльності;
роздрібну, дрібнороздрібну торговельну мережу - для провадження роздрібної торговельної діяльності;
мережу закладів ресторанного господарства (ресторани, кафе, кафетерії тощо) - для здійснення ресторанного обслуговування.
( Пункт 6 в редакції Постанови КМ N 706 від 29.06.2011 )
7. Торговельними об'єктами є:
1) у сфері оптової торгівлі:
склад товарний (універсальний, спеціалізований, змішаний);
магазин-склад;
2) у сфері роздрібної торгівлі:
магазин, який може бути:
- продовольчим, непродовольчим, змішаним (за товарною спеціалізацією);
- універсальним, спеціалізованим, вузькоспеціалізованим, комбінованим, неспеціалізованим (за товарним асортиментом);
- з індивідуальним обслуговуванням, самообслуговуванням, торгівлею за зразками, торгівлею за замовленням (за методом продажу товарів);
павільйон;
кіоск, ятка;
палатка, намет;
лоток, рундук;
склад товарний;
крамниця-склад, магазин-склад.
( Пункт 7 в редакції Постанови КМ N 706 від 29.06.2011 )
8. Заклад ресторанного господарства розміщується у спеціально призначеному та обладнаному приміщенні.
9. Торговельні об'єкти розміщуються в установленому порядку.
10. Суб'єкти господарювання повинні забезпечити:
відповідність приміщення (місця) для провадження діяльності у сфері торгівлі і ресторанного господарства необхідним санітарним нормам, а технічного стану приміщення (місця), будівлі та устаткування - вимогам нормативно-правових актів щодо зберігання, виробництва та продажу відповідних товарів, а також охорони праці;
( Абзац другий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 168 від 06.03.2019 )
наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
( Абзац третій пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 168 від 06.03.2019 )
розміщення ліцензії відповідно до встановлених законодавством вимог;
( Абзац четвертий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 136 від 10.03.2017 )
продаж товарів та їх обмін згідно з установленими правилами і нормами.
( Абзац п'ятий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 706 від 29.06.2011 )
На вимогу споживача (покупця) відповідальний працівник суб'єкта господарювання повинен надати йому цей Порядок, Закон України "Про захист прав споживачів", санітарні норми, правила продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації суб'єкта господарювання.
( Абзац шостий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 706 від 29.06.2011, N 136 від 10.03.2017 )
10-1. За рішенням суб'єкта господарювання етикетування товарів або інструкції про їх застосування (в установлених випадках) можуть містити поруч із текстом, викладеним державною мовою, його переклад регіональною мовою або мовою меншини, іншими мовами.
( Порядок доповнено пунктом 10-1 згідно з Постановою КМ N 226 від 04.03.2013 )
11. Суб'єкт господарювання самостійно вирішує питання забезпечення торговельних приміщень (місць) обладнанням (холодильним, підйомно-транспортним, ваговимірювальним тощо), реєстраторами розрахункових операцій відповідно до нормативно-правових актів.
( Абзац перший пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 168 від 06.03.2019 )
Засоби вимірювальної техніки, що використовуються у торговельній діяльності, повинні бути у справному стані, мати повірочне тавро та проходити періодичну повірку в установленому законодавством порядку.
( Абзац другий пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 136 від 10.03.2017 )
12. На фасаді торговельного об'єкта розміщується вивіска із зазначенням найменування суб'єкта господарювання. Біля входу до торговельного об'єкта на видному місці розміщується інформація про режим роботи.
У разі здійснення виїзної (виносної) торгівлі, а також продажу товарів з використанням інших нестаціонарних засобів на робочому місці продавця встановлюється табличка із зазначенням прізвища, імені та по батькові продавця, а також відомості про суб'єкта господарювання, що організував торгівлю:
для юридичної особи - найменування, адреси і номера телефону;
для фізичної особи - підприємця - прізвища, імені та по батькові.
( Абзац четвертий пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 849 від 10.08.2011 )
Усі відомості оформляються відповідно до законодавства про мови.
13. Режим роботи торговельного об'єкта та закладу ресторанного господарства, що належать до комунальної власності, встановлюється органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.
( Абзац перший пункту 13 в редакції Постанови КМ N 706 від 29.06.2011 )
Для закладу ресторанного господарства, який обслуговує споживачів на підприємствах, в установах та організаціях, режим роботи встановлюється суб'єктом господарювання за домовленістю з їх адміністрацією.
У разі закриття торговельного об'єкта для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання та проведення інших робіт суб'єкт господарювання повинен розмістити поряд з інформацією про режим роботи оголошення про дату та період закриття.
Під час оптового продажу суб'єкт господарювання може здійснювати повний чи обмежений цикл збутових операцій з переходом права власності на товар або обмежений цикл операцій обслуговування без переходу права власності на товар.
( Пункт 13 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ N 706 від 29.06.2011 )
Оптовий продаж споживчих товарів може здійснюватися на оптових ярмарках, виставках-продажу, оптових продовольчих ринках, товарних аукціонах та за допомогою засобів зв'язку.
( Пункт 13 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ N 706 від 29.06.2011 )
14. Заклад ресторанного господарства:
забезпечує наявність асортименту продукції, що затверджується відповідно до типу закладу або класу (ресторан, бар) його власником (керівником);
виготовляє продукцію з дотриманням вимог, передбачених нормативно-правовими актами, а також має право розробляти і виготовляти фірмові страви, технологічна документація яких затверджується в установленому порядку.
( Абзац третій пункту 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 168 від 06.03.2019 )
15. Торговельна діяльність суб'єкта господарювання припиняється у порядку, встановленому законодавством.
Правила торговельного обслуговування споживачів (покупців)
( Назва Розділу в редакції Постанови КМ N 706 від 29.06.2011 )
16. Працівники суб'єкта господарювання зобов'язані забезпечити реалізацію прав споживачів, визначених Законом України "Про захист прав споживачів", виконувати ці правила та вимоги інших нормативно-правових актів, що регулюють торговельну діяльність. Працівники, залучені до виготовлення, зберігання та реалізації харчових продуктів і продовольчої сировини, зобов'язані мати спеціальну підготовку.
17. Забороняється продаж товарів, що не мають відповідного маркування, етикетування або інструкції про їх застосування (в установлених випадках), а також належного товарного вигляду, на яких строк придатності не зазначено або зазначено з порушенням вимог нормативно-правових актів, строк придатності яких минув, а також тих, що надійшли без документів, передбачених законодавством, зокрема які засвідчують їх якість та безпеку.
( Пункт 17 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 226 від 04.03.2013, N 168 від 06.03.2019 )
17-1. Забороняється продаж товарів, які імітують продовольчі товари (мають їх форму, запах, колір, вигляд, оформлення, маркування, об’єм або розмір) і ставлять під загрозу безпеку або здоров’я споживачів, зокрема дітей, які можуть сплутати їх з продовольчими товарами, покласти до рота, смоктати або їсти, що може призвести до задухи, інтоксикації, перфорації або непрохідності шлунково-кишкового тракту.

................
Перейти до повного тексту