- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Указ
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента
N 1158/2002 від 16.12.2002 )
Про внесення змін і доповнень до Статуту Національного інституту стратегічних досліджень
У зв'язку з Указом Президента України від 10 жовтня 1994 року
N 585 "Про Національний інститут стратегічних досліджень"
постановляю:
Президент України | Л.КУЧМА |
м.Київ, 30 грудня 1994 року N 833/94 |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 2 серпня 1993 року N 296
( 296/93 )
(в редакції Указу Президента
України від 30 грудня 1994 року
N 833/94)
СТАТУТ
Національного інституту стратегічних досліджень
1. Загальні положення
1. Національний інститут стратегічних досліджень (далі - Інститут) є базовою науково-дослідною установою аналітико-прогнозного супроводження діяльності Президента України.
2. У своїй діяльності Інститут керується
Конституцією та законами України, указами і розпорядженнями Президента України, рішеннями Ради національної безпеки при Президентові України, актами Кабінету Міністрів України, а також цим Статутом.
3. Інститут підпорядкований Раді національної безпеки.
4. Інститут розробляє науково-дослідні проекти, формує річні тематичні плани дослідних робіт і забезпечує їх виконання, здійснює видавничу діяльність;
готує і подає до Ради національної безпеки та Адміністрації Президента України відповідні аналітичні матеріали та щорічні звіти про наукову та науково-організаційну роботу.
Тематичні плани дослідних робіт формуються на основі потреб Ради національної безпеки і Адміністрації Президента України та затверджуються Секретарем Ради національної безпеки.
5. Інститут несе відповідальність за рівень і якість досліджень у закріплених за ним наукових напрямках.
6. Інститут є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням.
7. Адреса Інституту : 252030, м.Київ, вул.Пирогова, 7а.
II. Завдання Інституту
8. Інститут забезпечує проведення аналітичних та прогнозних розробок з питань стратегічного, геополітичного, суспільно-політичного, соціально-економічного, державно-правового, військово-політичного та духовного розвитку України, а також координацію відповідних досліджень, що виконують наукові установи, аналітичні центри державних установ і об'єднань громадян України.
9. Основними завданнями Інституту є:
наукове обгрунтування геостратегічних інтересів України;
створення глобальних моделей суспільно-політичного розвитку України;
розробка методології прийняття соціально-політичних рішень;
надання в межах своєї компетенції обгрунтованих рекомендацій Раді національної безпеки;
наукова експертиза проектів правових актів та державних заходів соціально-політичного спрямування;
координація наукових досліджень з питань національної безпеки;
публікація результатів наукових досліджень, оперативне видання матеріалів з основних напрямків наукової діяльності Інституту.
III. Наукова і науково-організаційна діяльність Інституту
10. Для реалізації своїх завдань Інститут:
виконує наукові дослідження, одержані результати передає до Ради національної безпеки та Адміністрації Президента України для формування та реалізації перспективної політики України;
розробляє і подає на розгляд Ради національної безпеки пропозиції щодо шляхів вирішення проблем політичного, економічного, соціального, правового та іншого характеру в контексті національної безпеки України;
координує дослідження з основних наукових напрямків діяльності Інституту, що проводяться іншими науково-дослідними установами України;
безкоштовно одержує відповідно до координаційних планів необхідну інформацію від державних органів та організацій - співвиконавців робіт;
здійснює підготовку наукових кадрів через аспірантуру та забезпечує підвищення кваліфікації працівників Інституту;
надає систематичну допомогу в роботі молодим спеціалістам, працівникам, які навчаються в аспірантурі та навчальних закладах без відриву від виробництва, створює необхідні умови для поєднання навчання з роботою та забезпечує їм пільги, передбачені законодавством;
організовує наукові конференції, наради, семінари з найважливіших проблем національної безпеки;
готує до видання матеріали за результатами досліджень;
аналізує стан розвитку досліджень у зарубіжних країнах, підтримує творчі зв'язки та здійснює співробітництво із зарубіжними установами і вченими з найважливіших проблем національної безпеки, створює спільні наукові колективи, здійснює обмін результатами наукових робіт, публікаціями та спеціалістами;
захищає пріоритет виконаних у його підрозділах досліджень;
надає науково-методичну допомогу галузевим організаціям, виконує на госпдоговірних засадах науково-дослідні роботи та здійснює експертизу наукових проектів, у разі потреби залучає на правах співавторства наукові установи та окремих фахівців до виконання найважливіших досліджень.
II. Діяльність Інституту не повинна негативно впливати на умови роботи інших організацій, підприємств, побутові умови громадян, що проживають на прилеглих територіях. Інститут вживає необхідних заходів щодо охорони навколишнього середовища, збереження його від забруднення викидами, стічними водами та іншими відходами, а також щодо боротьби з шумами, які перевищують допустимі рівні, та радіоперешкодами.
IV. Права Інституту
12. Права Інституту, пов'язані з його діяльністю, реалізуються директором та іншими посадовими особами Інституту згідно з встановленим розподілом обов'язків.
13. Інститут:
а) у галузі науково-дослідної діяльності:
розробляє відповідно до покладених на нього завдань наукові проекти;
визначає потреби щодо підготовки наукових кадрів, матеріального, технічного та фінансового забезпечення запланованих робіт;
на основі тематичних планів розробляє і затверджує поточні плани науково-дослідних робіт та видавничої діяльності;
б) у галузі фінансів:
визначає в межах затвердженої загальної суми витрат розміри видатків за статтями кошторису;
встановлює на договірних засадах ціни і тарифи на окремі види продукції ( робіт, послуг); ціни на продукцію та розмір оплати робіт та послуг (крім призначених для внутрішніх потреб Інституту) встановлюються за домовленістю із замовниками;
створює фонд для оплати позапланових наукових розробок та фонд соціального розвитку;
списує зі свого балансу збитки після ретельної перевірки причин, що призвели до них, виявлення винних у цьому осіб, вжиття необхідних заходів щодо відшкодування шкоди;
в) у питаннях праці та заробітної плати:
встановлює працівникам відповідно до законодавства України посадові оклади (ставки) з урахуванням кваліфікаційних вимог;
може здійснювати контрактну систему організації та оплати праці;
дозволяє суміщення професій працівників з оплатою в установленому порядку;
вносить зміни до штатів з метою підвищення ефективності та якості науково-дослідних робіт і видавничої діяльності, зменшення витрат на утримання апарату управління.
14. Прибуток, одержаний Інститутом у результаті госпдоговірної діяльності, після сплати податків до державного бюджету надходить у повне розпорядження Інституту.
15. Права і службові обов'язки працівників Інституту визначаються відповідними посадовими інструкціями.
V. Структура Інституту
16. Організаційну структуру Інституту затверджує Секретар Ради національної безпеки.
17. Основною структурною одиницею Інституту є науковий відділ.
Інститут може створювати філіали в інших містах України з власними поточними і розрахунковими рахунками, має режимно-секретний орган на правах основного відділу.
За рішенням директора Інституту можуть бути утворені проблемні групи.
18. Дорадчим органом при директорові є вчена рада Інституту. До її складу входять представники дирекції, завідуючі відділами, провідні вчені Інституту та інших наукових установ, відповідальні працівники державних органів. Положення про вчену раду, її структуру та персональний склад затверджує Секретар Ради національної безпеки. У разі потреби при вченій раді можуть бути утворені секції на чолі з провідними вченими.
За рішенням ученої ради при наукових відділах можуть бути організовані експертні ради з окремих наукових проблем для здійснення експертизи наукових проектів, їх окремих етапів, результатів наукових досліджень та для координації робіт між виконавцями, визначення основних проблем у межах відповідних наукових напрямків. До їх складу залучаються працівники як Інституту, так й інших установ, що працюють за науковим профілем відділу. Склад експертних рад затверджує директор Інституту за поданням завідуючого відділом.
19. Для контролю за видавничою діяльністю та надання дозволу на публікацію матеріалів в Інституті діє експертна комісія.
20. Допоміжними підрозділами Інституту, що забезпечують його основну діяльність, є канцелярія, сектор інформації, наукова бібліотека, архів, сектор кадрів, редакційно-видавничий сектор, бухгалтерія, експлуатаційно-технічний сектор тощо.
21. Структурні підрозділи діють відповідно до положень, затверджених директором Інституту.
22. За погодженням з Секретаріатом Ради національної безпеки Інститут може створювати дослідні та видавничі структури, постійно діючі центри зберігання, консервації, реставрації та копіювання рукописів, інформаційних баз даних, депозитарії оригінальних документів і ксеро-, фото- та мікрокопій тощо, які діють на госпрозрахункових засадах чи фінансуються за рахунок спецкоштів або державного бюджету і працюють за завданнями Інституту.
................Перейти до повного тексту