1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 25 січня 1999 р. N 83
Київ
Про затвердження Порядку проведення геологорозвідувальних робіт за рахунок коштів державного бюджету
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 279 від 14.03.2006 N 179 від 05.03.2009 N 301 від 28.02.2011 N 911 від 31.08.2011 N 44 від 01.02.2017 N 1065 від 04.12.2019 N 826 від 09.09.2020 № 1293 від 23.12.2020 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення геологорозвідувальних робіт за рахунок коштів державного бюджету (додається).
2. Державній службі геології та надр давати роз'яснення щодо застосування зазначеного Порядку.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 911 від 31.08.2011 )
3. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади привести у місячний термін власні рішення у відповідність із цією постановою.
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.33
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 січня 1999 р. N 83
ПОРЯДОК
проведення геологорозвідувальних робіт за рахунок коштів державного бюджету
( У тексті Порядку назви розділів виключено; слова "геологічні завдання" та "державний контракт (договір)" у всіх відмінках замінено відповідно словами "геологічне (технічне) завдання" та "договір" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ N 279 від 14.03.2006 )
1. Цей Порядок визначає процедуру доведення геологічних (технічних) завдань, складання проектно-кошторисної документації, планування, виконання, прийняття та оцінки результатів геологорозвідувальних робіт, що проводяться за рахунок державного бюджету на території України, її континентальному шельфі та у виключній (морській) економічній зоні згідно з додатком 1.
( Пункт 1 в редакції Постанов КМ N 279 від 14.03.2006, N 301 від 28.02.2011 )
2. Геологорозвідувальні роботи проводяться на виконання Загальнодержавної програми розвитку мінерально-сировинної бази України на період до 2030 року, затвердженої Законом України від 21 квітня 2011 р. № 3268-VI. З цією метою щороку в державному бюджеті передбачається обсяг видатків, який в установленому порядку доводиться до розпорядника бюджетних коштів (далі - замовник).
( Пункт 2 в редакції Постанови КМ N 279 від 14.03.2006; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1293 від 23.12.2020 )
3. Проведення геологорозвідувальних робіт забезпечується замовником шляхом здійснення їх закупівлі відповідно до законодавства з питань закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти.
( Пункт 3 в редакції Постанов КМ N 279 від 14.03.2006, N 179 від 05.03.2009 )
4. Після здійснення закупівлі геологорозвідувальних робіт замовник на підставі обсягів видатків складає та затверджує геологічні (технічні) завдання і доводить їх до виконавців робіт.
( Пункт 4 в редакції Постанови КМ N 279 від 14.03.2006; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1293 від 23.12.2020 )
5. Виконавці робіт на підставі геологічних (технічних) завдань і з урахуванням обсягу видатків розробляють проекти пооб'єктних планів проведення геологорозвідувальних робіт, які затверджуються замовником. До пооб'єктних планів включаються всі перехідні та нові об'єкти, а також об'єкти, що забезпечують проведення геологорозвідувальних робіт і розвиток галузі, які виконуються за окремою проектно-кошторисною документацією.
( Пункт 5 в редакції Постанови КМ N 279 від 14.03.2006 )
6. Сума видатків на геологорозвідувальні роботи у пооб'єктних планах їх проведення визначається виконавцем цих робіт виходячи з повної кошторисної вартості геологічних (технічних) завдань, обсягів очікуваного виконання на початок планового року, залишку кошторисної вартості та умов проведення робіт на об'єктах.
Повна кошторисна вартість геологорозвідувальних робіт розраховується на основі збірників укрупнених кошторисних норм, переліку назв посад і професій виконавців геологорозвідувальних робіт та їх посадових окладів і тарифних ставок та каталогу базових цін на матеріальні ресурси, які використовуються під час геологорозвідувальних робіт, відповідно до Інструкції із складання проектів та кошторисів, які затверджуються Міндовкіллям за погодженням з Мінфіном.
( Абзац другий пункту 6 в редакції Постанови КМ N 179 від 05.03.2009; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1065 від 04.12.2019, N 826 від 09.09.2020 )
До розрахунку повної кошторисної вартості включаються витрати на роботи, що проводяться власними силами (в тому числі розрахована згідно із затвердженим нормативом сума прибутку), підрядні роботи, резерв на непередбачувані роботи, а також (з дозволу замовника) витрати на виготовлення та придбання верстатів, пристроїв, інструментів, приладів, стандартних зразків, стендів, апаратів, механізмів, іншого спеціального обладнання, необхідного для високоякісного проведення геологорозвідувальних робіт на об'єкті, включаючи витрати, пов'язані з їх проектуванням, транспортуванням, монтажем, встановленням та впровадженням, але не більш як 10 відсотків кошторисної вартості об'єкта.
( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 279 від 14.03.2006 )
Вартість геологічного (технічного) завдання підлягає експертизі, після якої не переглядається протягом терміну проведення робіт, якщо контрактом (договором) не передбачено інше.
У разі відсутності проектно-кошторисної документації на момент затвердження пооб'єктних планів вартість геологорозвідувальних робіт визначається на підставі аналогічних показників нормативної вартості, а в разі відсутності таких - прямим (укрупненим) розрахунком і оформляється протоколом узгодження вартості геологічного (технічного) завдання. Під час затвердження проектно-кошторисної документації вартість геологічних (технічних) завдань і пооб'єктні плани підлягають коригуванню.
( Абзац п'ятий пункту 6 в редакції Постанови КМ N 279 від 14.03.2006 )
7. У разі виникнення непередбачуваних обставин (зміна податкової політики та офіційно встановленого індексу інфляції, зміна гірничо-геологічних умов тощо), а також необхідності у проведенні додаткових геологорозвідувальних робіт вартість може бути переглянута замовником.
8. Геологорозвідувальні роботи проводяться на підставі договору та показників геологічного (технічного) завдання (додаток 3), обсягу видатків на геологорозвідувальні роботи (додаток 4), пооб'єктного плану геологорозвідувальних робіт (додаток 5), протоколу узгодження вартості геологічного (технічного) завдання на нові об'єкти і проекту переліку робіт з геологічного вивчення надр.
( Пункт 8 в редакції Постанови КМ N 279 від 14.03.2006; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 44 від 01.02.2017 )
9. У разі визначення в геологічному (технічному) завданні окремих етапів його виконання до договору додається календарний план їх проведення, у якому зазначається:
найменування етапів;
кінцеві результати проведення робіт за етапами і терміни їх виконання;
вартість проведення робіт на кожному етапі.
10. Фінансування геологорозвідувальних робіт здійснюється протягом фінансового року відповідно до затверджених державним бюджетом видатків на цю мету.
( Пункт 11 виключено на підставі Постанови КМ N 279 від 14.03.2006 ) ( Пункт 12 виключено на підставі Постанови КМ N 301 від 28.02.2011 )
13. Облік виконаних геологорозвідувальних робіт (крім наукового супроводження всіх видів геологорозвідувальних робіт) ведеться їх виконавцем у журналі (додаток 7) на підставі актів обміру проведених робіт із зазначенням об'єктів, номенклатури видів робіт і витрат, передбачених зведеним розрахунком кошторисної вартості геологорозвідувальних робіт і витрат або зведеним кошторисним розрахунком вартості будівництва свердловин на нафту (газ).
( Пункт 13 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 279 від 14.03.2006 )
14. Оплата завершених геологорозвідувальних робіт провадиться за наявності акта про прийняття виконаного геологічного (технічного) завдання та дотримання вимог щодо якості геологічної інформації за встановленою розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня формою.
( Пункт 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1293 від 23.12.2020 ) ( Абзац другий пункту 14 виключено на підставі Постанови КМ N 279 від 14.03.2006 )
15. Закінченими за геологічним (технічним) завданням вважаються роботи, звіт про проведення яких затверджено в установленому порядку і прийнято на зберігання до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" (далі - Геоінформ) або на підставі протоколу засідання науково-технічної ради виконавця геологорозвідувальних робіт прийнято та передано замовнику для використання - стосовно робіт, звіт про які на зберігання до Геоінформу не передаються, а витрати, пов'язані з їх проведенням, списуються.
Витрати, пов'язані з проведенням геологорозвідувальних робіт, списуються з балансу виконавця:
по об'єктах, роботи на яких закінчені і відповідний звіт передається на зберігання до Геоінформу, - після повідомлення про прийняття звіту та довідки про вартість проведених робіт на об'єкті;
по об'єктах, роботи на яких закінчені (розроблення методичних документів, інструкцій, нормативних довідників, конструювання приладів і устатковання для проведення випробувань та обробки результатів геологорозвідувальних робіт, здійснення державного геологічного контролю тощо) і відповідний звіт на зберігання до Геоінформу не передається, - на підставі протоколу науково-технічної ради замовника або виконавця про прийняття звіту та довідки про вартість виконаних робіт;
по об'єктах, роботи на яких достроково припинені за погодженням із замовником геологорозвідувальних робіт внаслідок їх безперспективності, - в порядку, передбаченому для закінчених геологорозвідувальних робіт;
по закінченні спорудження нафтогазових бурових свердловин або у разі, коли спорудження таких свердловин припинено з геологічних і технічних причин, - після одержання позитивного висновку Держпромгірнагляду про ліквідацію свердловин та на підставі наказу спеціально уповноваженого органу з геологічного вивчення та використання надр.
Витрати, пов'язані з облаштуванням нафто-, газоперспективних ділянок і баз геологічних підприємств, яке виконується за окремими проектами та кошторисами, після введення в експлуатацію об'єктів будівництва відображаються в обліку і звітності про проведення геологорозвідувальних робіт згідно з правилами, що діють у будівництві.
( Пункт 15 в редакції Постанови КМ N 279 від 14.03.2006 )
16. Закінчені геологорозвідувальні роботи чи їх етапи приймаються:
1) ДКЗ - щодо підрахунку запасів корисних копалин на родовищах з розвіданими (доведеними) запасами та з попередньо розвіданими (ймовірними) запасами, що передаються для промислового освоєння до завершення розвідки (на умовах ризику);
2) науково-технічною радою замовника - щодо:
об'єктів надр, підготовлених з метою подальшого їх вивчення (розвідувальні площі, відкриті та попередньо розвідані родовища, роботи з моніторингу тощо);
структур (об'єктів), підготовлених для пошукового буріння на нафту (газ);
приросту попередньо оцінених запасів корисних копалин на об'єктах, де проводиться розвідка;
наукового супроводження всіх видів геологорозвідувальних робіт;
робіт, що забезпечують проведення геологорозвідувальних робіт та розвиток галузі;
3) науково-редакційною радою замовника - щодо об'єктів геологічного картування та регіонального вивчення надр на території України (на суші та шельфі морів);
4) науково-технічною радою виконавця- щодо закінчених етапів виконання геологічного (технічного) завдання.
( Пункт 16 в редакції Постанови КМ N 279 від 14.03.2006 )
17. Виконавці наприкінці поточного кварталу надсилають замовнику інформаційний звіт про виконані роботи, очікувані результати та витрачені кошти щодо кожного об'єкта за квартал та з початку року.
Додаток 1
до Порядку
ПЕРЕЛІК
геологорозвідувальних робіт, що виконуються за рахунок коштів державного бюджету, які спрямовуються на проведення робіт з геологічного вивчення, геолого-екологічних досліджень та заходів і забезпечення раціонального використання надр
1. Геологорозвідувальні роботи, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. N 1116 як специфічні
Буріння артезіанських свердловин.
Регіональне геологічне або спеціальне вивчення надр та інші геологічні роботи, пов'язані із загальним вивченням надр, у тому числі геологічна зйомка та інші види картування.
Вивчення сейсмоактивних регіонів і прогноз землетрусів.
Підготовка до видання карт геологічного і спеціального призначення та видавничі роботи.
Пошукові і розвідувальні роботи (крім дорозвідки та експлуатаційної розвідки) на всі види корисних копалин.
Переоцінка родовищ у зв'язку з новими вимогами до якості сировини або виявлення у ній інших, більш цінних, корисних компонентів.
Пошуки та розвідка надр, які за структурою придатні для влаштування підземних сховищ нафти і газу, а також захоронення забруднюючих речовин, стічних вод, відходів (у тому числі радіоактивних), що виникають унаслідок господарської діяльності.
Складання та ведення кадастру родовищ і проявів корисних копалин, балансів запасів корисних копалин.
Проведення моніторингу геологічного середовища і моніторингу мінерально-сировинної бази.
Науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи, спрямовані на забезпечення ефективного геологічного вивчення надр.
Еколого-геологічні дослідження, в тому числі:
проведення безперервних або періодичних спостережень (моніторинг) та вимірювання параметрів фізичних і геохімічних полів та інших параметрів геологічного середовища, підземних вод, ґрунтів, ландшафтів, екзогенних і ендогенних геологічних процесів;
влаштування (будівництво) нових станцій, полігонів та дослідних ділянок з метою розширення мережі спостережень;
створення і супроводження функціонування банків даних геологічної інформації;
вивчення, прогноз регіонального режиму та оцінка стану експлуатаційних запасів і прогнозних ресурсів підземних вод і їх переоцінка.
Забезпечення проведення геологорозвідувальних робіт і здійснення державного геологічного контролю, в тому числі:
проведення акредитації лабораторій геологічних підприємств та організацій;
утримання базових керносховищ та еталонних колекцій;
виявлення, вивчення впливу та ліквідація свердловин, використаних за призначенням, з метою запобігання забрудненню та виснаженню водоносних горизонтів;
будівництво, облаштування та реконструкція будівель і споруд, пов'язаних з проведенням геологорозвідувальних робіт.
2. Інші роботи, що проводяться за кошти державного бюджету
Збір матеріалів та обстеження діяльності користувачів надр, необхідних для контролю за виконанням умов спеціального дозволу на користування надрами або угоди про умови користування надрами.

................
Перейти до повного тексту