- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Меморандум
Меморандум
про взаєморозуміння між Урядом України та Урядом Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії про адміністративну взаємодопомогу між митними службами
Дата підписання: Дата набрання чинності для України: | 16.01.1998 02.07.1998 |
Уряд України та Уряд Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії, далі - Учасники;
визнаючи, що порушення митного законодавства завдають збитків економічним, фіскальним та соціальним інтересам обох держав;
визнаючи, що незаконне переміщення наркотичних, психотропних речовин та радіоактивних матеріалів становить загрозу здоров'ю населення та суспільства;
визнаючи важливість правильного справляння мита, митних зборів, податків та інших платежів, що стягуються при ввезенні чи вивезенні товарів, а також чіткого дотримання положень, що стосуються заборон обмежень і контролю;
переконані, що зусилля у запобіганні порушень митного законодавства і забезпеченні правильного стягнення імпортного та експортного мита та інших податків буде більш ефективним при тісному співробітництві їх митних органів;
беручи до уваги міжнародні угоди щодо двостороннього співробітництва, особливо Рекомендації Ради митного співробітництва про адміністративну допомогу від 5 грудня 1953 та 8 червня 1971 року;
досягли взаєморозуміння у такому:
Стаття 1
Визначення
Для цілей цього Меморандуму про взаєморозуміння:
a. "Держава" - означає одну з держав, чий уряд при цьому підписався;
b. "Митна Адміністрація" - означає в Україні - Державна митна служба України, в Сполученому Королівстві - Її Величності митна та акцизна служба;
c. "Митне законодавство" - означає положення законодавчих та правових актів, що застосовуються Митними Адміністраціями при ввезенні, вивезенні і транзиті товарів, включаючи:
i. збирання, гарантування виплат чи виплата мита, податків та інших платежів;
ii. засоби заборони, обмежень чи контролю;
iii. дії щодо нелегального переміщення наркотичних засобів і психотропних речовин та радіоактивних матеріалів;
d. "Порушення" - означає будь-яке порушення митного законодавства або будь-яку спробу порушення цього законодавства.
e. "Контрольована поставка" - означає метод, за яким допускається вивезення, транзит чи ввезення незаконних або підозрюваних щодо їх незаконності партій наркотичних засобів, психотропних речовин на території Учасників з відома та під наглядом їх компетентних органів з метою виявлення осіб, причетних до незаконного обігу наркотичних засобів і психотропних речовин.
Стаття 2
Сфера застосування Меморандуму
1. Учасники, через свої Митні Адміністрації і згідно з положеннями цього Меморандуму, надаватимуть один одному взаємну допомогу:
a. з метою забезпечення належного виконання митного законодавства;
b. з метою запобігання, розслідування та припинення порушень митного законодавства;
c. у випадках, що стосуються надання документів, що мають відношення до застосування митного законодавства.
2. Передбачена цим Меморандумом допомога здійснюється у відповідності до чинного законодавства запитуваної Держави і в рамках компетенції та можливостей запитуваної Митної Адміністрації.
3. Цей Меморандум не передбачає стягнення в запитуваній Державі мита, податків та інших платежів, що підлягають стягненню в запитуючій Державі.
4. Дія цього Меморандуму поширюється виключно на адміністративну взаємодопомогу між Митними Адміністраціями.
Стаття 3
Передача інформації
1. Митні Адміністрації надаватимуть одна одній як на запит так і з власної ініціативи всю наявну інформацію, що може допомогти забезпечити належне виконання митного законодавства.
2. У випадках, коли Митна Адміністрація запитуваного Учасника не володіє інформацією, що запитується, вона проводить пошук такої інформації згідно із законодавством, чинним на території запитуваного Учасника.
3. Запит про допомогу, відповідно до цілей цього Меморандуму, робиться у письмовій формі. До запиту додаються документи, необхідні для реалізації таких запитів. У випадках, що не терплять зволікання, можуть прийматись усні запити, але вони негайно підтверджуються у письмовій формі.
Стаття 4
Митні Адміністрації надаватимуть одна одній переліки товарів, про які відомо, що вони є об'єктами протизаконного обігу. Такі переліки в разі необхідності поновлюватимуться.
Стаття 5
На запит Митна Адміністрація одного з Учасників надаватиме іншій інформацію щодо таких питань:
a. чи законно ввозяться на територію запитуючої Держави товари, що вивозяться з території запитуваної Держави;
b. чи товари, що вивозяться з території запитуючої Держави законно ввозяться на територію запитуваної Держави, та характер митної процедури, якщо така мала місце, що застосовувалась при переміщенні таких товарів.
Стаття 6
Кожна Митна Адміністрація з власної ініціативи чи на запит надає іншій Митній Адміністрації протоколи, письмові докази чи завірені копії документів, що містять усю наявну інформацію про вчинені або заплановані дії, які кваліфікуються або можуть кваліфікуватись як порушення чинного митного законодавства цієї Держави.
Стаття 7
Митні Адміністрації надаватимуть одна одній інформацію щодо нових і виявлених прийомів та методів шахрайства. Вони будуть надсилати одна одній копії чи витяги із звітів, що готуються їх службами розслідування, з описом конкретних прийомів, що застосовувались.
Стаття 8
Інформація передбачена цим Меморандумом, може надаватися у вигляді комп'ютерної інформації у будь-якій формі для згаданих цілей. Вся інформація, що стосується справи, необхідна для опрацювання чи використання цього матеріалу, повинна надаватися одночасно.
Стаття 9
1. Запит оригіналів справ та документів здійснюється лише у тих випадках, коли завірених копій недостатньо.
2. Надані оригінали справ та документів підлягають негайному поверненню.
Стаття 10
Здійснення контролю за особами, товарами, місцями та транспортними засобами
Митні Адміністрації за власною ініціативою чи на запит іншої Митної Адміністрації, у відповідності з чинним законодавством своєї держави та своєю адміністративною практикою здійснюють особливий нагляд, поза іншим, за:
a. переміщенням, особливо при в'їзді на свою територію та виїзді з неї осіб, які підозрюються в тому, що порушують митне законодавство запитуючої Держави;
b. переміщенням товарів та платіжних засобів, що викликають підозру, про які сповіщає запитуючого Учасника, як таких, що можуть значно збільшити незаконну торгівлю в цій Державі;
c. місцями, що використовуються для складування товарів, які можуть бути предметом значної незаконної торгівлі в запитуючій Державі;
d. транспортними засобами, про які відомо або які підозрюються в тому, що вони використовуються з метою порушення митного законодавства запитуючої Держави.
Результати такого спостереження будуть передаватися Митній Адміністрації іншого Учасника.
Стаття 11
Контрольована поставка
1. Якщо це допускається основними принципами їх національного законодавства, Митні Адміністрації вживають необхідних заходів, у межах своїх можливостей, для належного застосування на міжнародному рівні на основі досягнутих домовленостей чи узгоджених заходів контрольованої поставки з метою виявлення осіб, причетних до незаконного обігу наркотичних засобів і психотропних речовин та застосування до таких осіб правових заходів.
2. Рішення про застосування контрольованої поставки приймаються у кожному конкретному випадку і можуть, в разі необхідності, враховувати фінансові домовленості та досягнуте взаєморозуміння між обома Митними Адміністраціями, що стосується застосування національного законодавства.
3. Незаконний вантаж, контрольована поставка якого домовлена, може бути, за взаємним узгодженням компетентних органів, перехоплений і переміщений через кордон так, щоб наркотики і психотропні речовини залишились у недоторканому вигляді, або з їх вилученням чи заміною повністю або частково.
Стаття 12
Розслідування
1. На прохання однієї Митної Адміністрації інша Митна Адміністрація може розпочати офіційне розслідування стосовно дій, які суперечать чинному митному законодавству запитуючої Держави. Про результати такого розслідування без затримки інформується орган, який висловив таке прохання.
2. Таке розслідування проводиться у відповідності до чинного законодавства запитуваної Держави.
................Перейти до повного тексту