1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 16 листопада 2016 р. № 815
Київ
Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2011 р. № 384
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Внести до Порядку проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо об'єктів державної, комунальної власності та об'єктів, які належать Автономній Республіці Крим, і Порядку проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2011 р. № 384 "Деякі питання організації здійснення державно-приватного партнерства" (Офіційний вісник України, 2011 р., № 28, ст. 1168, № 61, ст. 2435; 2013 р., № 28, ст. 955; 2014 р., № 88, ст. 2530), зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 18
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 листопада 2016 р. № 815
ЗМІНИ,
що вносяться до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2011 р. № 384
1. У Порядку проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо об'єктів державної, комунальної власності та об'єктів, які належать Автономній Республіці Крим:
1) абзац другий пункту 1 викласти в такій редакції:
"У разі коли законами, що регулюють відносини, які виникають у процесі укладення зазначених договорів, чи відповідно до таких законів встановлено інший порядок проведення конкурсу, застосовується порядок проведення конкурсу, встановлений такими законами чи відповідно до таких законів.";
2) у пункті 2 слово "сприятливіших" замінити словом "найкращих";
3) пункт 4 викласти в такій редакції:
"4. Організація конкурсу, його проведення та затвердження результатів конкурсу здійснюється щодо:
об'єктів державної власності - центральним органом виконавчої влади, що виконує відповідно до закону функції з управління відповідними об'єктами державної власності, а якщо такий орган не визначений, - Кабінетом Міністрів України;
об'єктів комунальної власності - органом місцевого самоврядування згідно з повноваженнями відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ;
об'єктів, що належать Автономній Республіці Крим, - органом, уповноваженим Радою міністрів Автономної Республіки Крим, а якщо такий орган не визначений, - Радою міністрів Автономної Республіки Крим.";
4) у пункті 5 слова "проведення у встановленому порядку аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства" замінити словами "прийняття рішення про здійснення державно-приватного партнерства";
5) у пункті 6:
абзац шостий викласти в такій редакції:
"обсяг та форма державної підтримки здійснення державно-приватного партнерства, якщо надання такої підтримки передбачається;";
в абзацах десятому і тринадцятому слово "строк" замінити словами "граничний строк";
6) у пункті 7:
абзац третій викласти в такій редакції:
"зобов'язання сторін, у тому числі обсяг і форма державної підтримки здійснення державно-приватного партнерства, якщо надання такої підтримки передбачається, та обсяг і форма фінансової участі приватного партнера у здійсненні зазначеного партнерства;";
абзац одинадцятий викласти в такій редакції:
"зобов'язання щодо відшкодування витрат на підготовку документів, з яких складається пропозиція згідно з пунктом 6 Порядку проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства, у сумі, яка документально підтверджена, але становить не більш як 2,5 відсотка вартості проекту державно-приватного партнерства, а також витрат на розроблення (виготовлення) землевпорядної документації та проведення її експертизи відповідно до підтвердних документів;";
7) абзац шостий пункту 13 викласти в такій редакції:
"пропозицію щодо розподілу ризиків відповідно до результатів аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства;";
8) у пункті 15:
абзац дев'ятий викласти в такій редакції:
"інформацію про обсяг та форму державної підтримки здійснення державно-приватного партнерства, якщо надання такої підтримки передбачається, та обсяг і форму фінансової участі приватного партнера у здійсненні зазначеного партнерства;";
абзац п'ятнадцятий викласти в такій редакції:
"зобов'язання щодо відшкодування витрат на підготовку документів, з яких складається пропозиція згідно з пунктом 6 Порядку проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства, у сумі, яка документально підтверджена, але становить не більш як 2,5 відсотка вартості проекту державно-приватного партнерства, а також витрат на розроблення (виготовлення) землевпорядної документації та проведення її експертизи відповідно до підтвердних документів;";
доповнити пункт після абзацу п'ятнадцятого новим абзацом такого змісту:
"створення переможцем (переможцями) конкурсу юридичної особи для здійснення державно-приватного партнерства з урахуванням вимог Закону;".
У зв'язку з цим абзаци шістнадцятий - двадцять четвертий вважати відповідно абзацами сімнадцятим - двадцять п'ятим;
9) у підпункті 2 пункту 28:
абзац третій викласти в такій редакції:
"обсяг та форма фінансової участі приватного партнера;";
абзац п'ятий після слова "обсяг" доповнити словами "та форма";
10) абзац перший пункту 33 викласти в такій редакції:
"33. За результатами проведення конкурсу комісія складає протокол про результати конкурсу (про визначення переможця конкурсу, про відхилення всіх конкурсних пропозицій без визначення переможця чи про оголошення конкурсу таким, що не відбувся), у трьох примірниках і подає їх на затвердження органові управління.";
11) пункт 34 викласти в такій редакції:
"34. Орган управління зобов'язаний не пізніше місяця після підписання протоколу про результати конкурсу (сільські, селищні, міські, районні та обласні ради - на найближчому пленарному засіданні) розглянути результати проведення конкурсу і затвердити відповідний протокол (про визначення переможця конкурсу, про відхилення всіх конкурсних пропозицій без визначення переможця чи про оголошення конкурсу таким, що не відбувся) або відмовити у затвердженні результатів конкурсу з обґрунтуванням причини такої відмови.";
12) у пункті 39 слова "та оприлюднює не пізніше ніж три робочих дні на власному веб-сайті" виключити.
2. Порядок проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства викласти в такій редакції:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 11 квітня 2011 р. № 384
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 16 листопада 2016 р. № 815)
ПОРЯДОК
проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства
1. Цей Порядок визначає механізм проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства (далі - аналіз ефективності).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про державно-приватне партнерство" (далі - Закон).
3. Аналіз ефективності проводиться щодо:
об'єктів державної власності - центральним органом виконавчої влади, що виконує відповідно до закону функції з управління відповідними об'єктами державної власності, а якщо такий орган не визначений, - Мінекономрозвитку;
об'єктів комунальної власності - виконавчим органом місцевого самоврядування, уповноваженим відповідною сільською, селищною, міською, районною чи обласною радою, а якщо такий орган не визначений, - виконавчим комітетом сільської, селищної, міської ради чи виконавчим апаратом районної, обласної ради;
об'єктів, що належать Автономній Республіці Крим, - органом, уповноваженим Радою міністрів Автономної Республіки Крим, а якщо такий орган не визначений, - Радою міністрів Автономної Республіки Крим.
4. Аналіз ефективності проводиться органом, зазначеним у пункті 3 цього Порядку (далі - уповноважений орган), на підставі пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства (далі - пропозиція) або за ініціативою уповноваженого органу.
У разі коли у державно-приватному партнерстві братимуть участь декілька державних партнерів, вони разом проводять аналіз ефективності відповідно до цього Порядку.
5. Пропозиція готується центральними або місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування чи органами Автономної Республіки Крим або особами, які відповідно до Закону можуть бути приватними партнерами (далі - ініціатори підготовки пропозиції), та подається уповноваженому органові.
6. Пропозиція складається з таких документів:
1) концептуальної записки, в якій зазначаються:
мета проекту та її обґрунтування:
- проблеми, які передбачається розв'язати у результаті реалізації проекту;
- результати аналізу попиту на товари (роботи і послуги), виробництво (виконання і надання) яких повинне бути забезпечене в результаті реалізації проекту;
- результати попереднього аналізу можливих альтернативних варіантів розв'язання зазначених проблем;
- відповідність мети проекту пріоритетам державної політики;
прогнозні обсяги витрат, а саме:
- розрахункова вартість проекту, включаючи витрати на його розроблення та реалізацію, обґрунтування вибору можливих джерел фінансування;
- інформація про наявність земельної ділянки, прав, пов'язаних з нею, та план заходів щодо оформлення прав на таку ділянку (у разі потреби);
- інформація про оціночну вартість експлуатації (утримання) об'єкта державної або комунальної власності та джерела фінансування його експлуатації (утримання);
результати попереднього аналізу ефективності реалізації проекту:
- очікуваний вплив (екологічні, соціальні, економічні вигоди і наслідки його реалізації);
- вигодоотримувачі;
- результати попередньої оцінки ризиків реалізації проекту;
строк та етапи реалізації проекту, результати попередньої оцінки можливостей його реалізації, організації та управління виконанням робіт;
обґрунтування заходів щодо розроблення проекту державно-приватного партнерства (дослідження, проектування).
2) техніко-економічного обґрунтування здійснення державно-приватного партнерства (далі - техніко-економічне обґрунтування), що розроблене з урахуванням методичних рекомендацій щодо його підготовки, затверджених Мінекономрозвитку, і містить:
детальне обґрунтування соціально-економічних та екологічних результатів здійснення державно-приватного партнерства за результатами аналізу:
- економічних та фінансових показників реалізації державно-приватного партнерства;
- соціальних результатів реалізації державно-приватного партнерства, включаючи підвищення якості послуг та рівня забезпечення попиту на товари (роботи і послуги);
- екологічних результатів реалізації державно-приватного партнерства з урахуванням можливого негативного впливу на стан навколишнього природного середовища;
обґрунтування підвищення ефективності проекту в разі його реалізації із залученням приватного партнера порівняно з реалізацією проекту без такого залучення;
оцінку виявлених ризиків здійснення державно-приватного партнерства, їх розподіл між партнерами, а також визначення форми управління такими ризиками;
визначення форми здійснення державно-приватного партнерства та обґрунтування її ефективності для державного і приватного партнера;
соціально-економічні та екологічні перспективи реалізації державно-приватного партнерства після закінчення строку дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства.
7. У разі коли ініціаторами підготовки пропозиції є центральні або місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування чи органи Автономної Республіки Крим, пропозиція готується двома етапами.
На першому етапі здійснюється підготовка концептуальної записки, проведення її детального аналізу, за результатами якого приймається рішення щодо доцільності або недоцільності підготовки техніко-економічного обґрунтування.
На другому етапі - підготовка техніко-економічного обґрунтування.
Аналіз концептуальної записки проводиться щодо:
об'єктів державної власності - ініціатором підготовки пропозиції із залученням представників Мінекономрозвитку, Мінфіну та центрального органу виконавчої влади, що виконує відповідно до закону функції з управління відповідними об'єктами державної власності (у разі коли такий орган не є ініціатором підготовки пропозиції);
об'єктів комунальної власності та об'єктів, що належать Автономній Республіці Крим, - ініціатором підготовки пропозиції, який може звернутися до Мінекономрозвитку з проханням розглянути концептуальну записку та подати рекомендації щодо доцільності підготовки техніко-економічного обґрунтування. Мінекономрозвитку повинне у місячний строк з дати надходження такого звернення подати зазначені рекомендації.
Якщо ініціаторами підготовки пропозиції є особи, які відповідно до Закону можуть бути приватними партнерами, то у процесі підготовки пропозиції вони можуть звернутися з проханням розглянути концептуальну записку та подати рекомендації щодо доцільності підготовки техніко-економічного обґрунтування щодо:
об'єктів державної власності - до центрального органу виконавчої влади, що виконує відповідно до закону функції з управління відповідними об'єктами державної власності, а якщо такий орган не визначений, - до Мінекономрозвитку;
об'єктів комунальної власності - до виконавчого органу місцевого самоврядування, уповноваженого відповідною сільською, селищною, міською, районною чи обласною радою, а якщо такий орган не визначений, - до виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради чи виконавчого апарату районної, обласної ради;
об'єктів, що належать Автономній Республіці Крим, - до органу, уповноваженого Радою міністрів Автономної Республіки Крим, а якщо такий орган не визначений, - до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.
Відповідний орган повинен у місячний строк з дати надходження такого звернення подати рекомендації щодо доцільності підготовки техніко-економічного обґрунтування.

................
Перейти до повного тексту